Vuokra asunnon avain hävisi - onko oikein että pitää maksaa 250e lukkojen sarjoituksesta?

  • Viestiketjun aloittaja avain hukassa..
  • Ensimmäinen viesti
Mulla ei ole kokemusta vastaavasta mutta ihan on oikein että asukas maksaa sarjoituksen hinnan ja isännöivä taho päättää mistä tämä palvelu otetaan ja tämän mukaan hintakin muotoutuu.

Parempi onni ensi kerralla avainten huolenpidon kanssa.
 
ja yleensä vielä sarjoittavat vielä alaovenkin uudestaan... Tiedä sitten saako sitä sarjoitettua niin, että sopii muiden asukkaiden avaimet siihen vielä ilman heidän asuntojensa uudelleensarjoittamista. Rivitalossa varmaan riittää sen oman asunnon lukon uudelleensarjoitus
 
"..."
No tietenkin sarjoituksen, koska hukkaaja maksaa ja jos avain on joutunut vääriin käsiin, on teoriassa ihan mahdollista, että joku valopää tulee sillä sisälle, joten pelkkä yks uus avain ei riitä.
 
-
[QUOTE="bella";29693254]Onko kenelläkään kokemusta, korvaako kotivakuutus kun kadonneet avaimet olivat varastetussa käsilaukussa?[/QUOTE]

Mulla on kovannut. Varastetusta omaisuudesta pitää kuitenkin tehdä rikosilmoitus ja se rikosilmoitus pitää toimittaa vakuutusyhtiöön.
 
nuinjh
Alkuperäinen kirjoittaja kooäffä;29693256:
No aivan kaikki pitää maksaa ja nimenomaan sen kuka sen avaimen on hukannut.

Tottakai lukot joihin avain on sopinut sarjoitetaan uudestaan.

huoh
Pötyä. Itseltäni putosi kerran avain mereen noin 700 metrin syvyyteen. Siinä ei ollut osoitetietoja. Vuokranantaja vaati että lukot sarjoitetaan koko yhtiöön, hinta 12.000 euroa. Asia eteni oikeuteen ja oikeus totesi, että minun pitää maksaa vain uuden avaimen tilaus 25 euroa.
 

Yhteistyössä