YH:t vastaan parisuhteessa olevat:miten usein saatte olla ihan yksin ilman lapsia?

  • Viestiketjun aloittaja hy
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Mitähän noita nyt olisi ollut.... 5-10 kertaa 20 vuoden aikana. Muutoin oli aina jompi kumpi lapsista kotona. Ja mitäpä tein, kun viimein olin viikonlopun yksin eli esikoinen muuttanut omilleen ja kuopus isällään? Notkuin palstalla tietenkin :D
 
Never Alone
Olen parisuhteessa, enkä ole läheskään ikinä yksin ilman lapsia... Viimeisen puolen vuoden aikana löytyy ehkä 1 krt, kun olen ollut poissa kotoa pikaisesti kaupassa n. 1,5 tunnin ajan. En muista sen pidemmälle, mutta varmaan suurin piirtein yhtä usein olen ollut poissa yksin ennen tuotakin. Tätä nyt ei kysytty, mutta luulenpa, että YyHoot saa enemmän vapaita kun minä, sillä heillä kuitenkin usein etävanhempi tai joku muu hoitaa lasta/lapsia välillä. En siis kuitenkaan valita kohtaloani. Olen iloinen joka hetkestä, jonka saan lasteni kanssa viettää.
 
pööök
Minä käyn ilman lapsiani oikeastaan vain kaupassa. Lisäksi käyn noin 3krt vuodessa omien kavereitten kanssa heilumassa ja noin kerran kuukaudessa lapset ovan mummolassa 1-2yötä, jolloin heilutaan sitten miehen ja ystävien kera. Välillä ollaan miehen kanssa ihan kahdestaankin. Mutta mielestäni minulla on "vapaa-aikaa" ihan tarpeeksi. En ole koskaan pitänyt lapsia minään riesana ja mummoillakin he ovat siksi näin usein, koska mummot pyytävät yö-kylään ja lapset viihtyvät mummoloissa hyvin.
 
lilatar
ei jumpe - toivottavasti mun kakru ei joudu mua katteleen kahta vuosikymmentä putkeen. miten se sen muka kestäis? kunenhän mä jaksa ittekkään itteäni niin pitkään ilman taukoa
aijaaa.... mut en kyllä keksi mihin lähtisin siippani kanssa ilman lapsia. miks ne pitäis väkisin viedä hoitoon ja itse jonnekkin hummaamaan. kun ei van kiinnosta, enkä suostu uskomaan että lapseni olisivat siitä traumoja saaneet.
 
tää on hyvä
Jestas sentään. Sinäkö et päässyt yksin tai kavereittesi kanssa ulos ilman äitiä, tmv. ennen kuin olit 20v. Ei ihme että tuollaiset pelkotilat on jäänyt
häh? eikös siinä ole tietty yhteneväisyys, että jos ei ole päiväksikään jätetty lapsia vieraiden hoteisiin, niin ei ole myöskään lapset olleet päivääkään ilman vanhempien seuraa?

kuulun kyllä siihen sukupolveen, joka nykymittapuun mukaan kasvoi melkoisen heitteillä. Mietin vaan miten nämä nykylapset mahtavat kasvaa - eiköhän siinä jengissä ennemmin tule näitä vierihoidettuja aikuisia?
 
"shihtzu"
Tällä hetkellä en yhtään, kun on tuo 2kk vauva, joka on koko ajan mun kanssa. Isompi on joskus isällään yötä, ehkä kerta kuukauteen ja kesällä se sitten pääsee välillä mun vanhempien kanssa mökille, mutta silloinkin olen tuon kuopuksen kanssa.
 
[QUOTE="huoh";22849620]Siis onko tää joku kilpailu? Kai jokainen lapsia tehnyt ties jo ennestään ettei niitä tosta vaan heitetä roskikseen kun haluis 'omaa aikaa'.[/QUOTE]

Miellätkö sen, jos lapsi on etävanhemmalla tai vaikka isovanhemmillaan, "heittämiseksi roskikseen"?
:O

Ja vastaus ap:n kysymykseen. Lapsia on 8 joista 4 asuu yhä kotona ja saamme puolison kanssa kahdenkeskistä aikaa tai vastaavasti kumpikin omaa aikaa aina halutessamme.
Pyrkimys on että olisi yksi kahdenkeskinen yö viikossa. Käytännössä lipsumme tuosta, kun on niin paljon sellaistakin mitä haluaa tehdä koko perheen voimin.
 
Viimeksi muokattu:
Kuulun parisuhde-puolueeseen ja olen kesäisin ja syksyisin muutaman viikonlopun omikseni harrastusten piirissä. Tosin esikoinen alkaa olla niin iso että saattaa liittyä joukkoon aivankin lähiaikoina.
 
alastulo harmailee..
Joka toinen vkl Perjantaista klo 17.00 sunnuntaihin klo 20.00 ja joka toinen viikko 15.30-20.00 , joka ilta paitsi vkl ja joka toinen viikko 17.00-08.00.. Eli ihan tarpeeksi ja yh, olen..
 
Kepsis
ex-liitossa kyllä hoidin ihan kokonaan lasta että toinen sai omaa aikaa, mutta jos sen oman ajan viettää samassa taloudessa niin ei oikein voi odottaa että lapsi antaa olla ihan rauhassa, pitää lähteä himasta jonnekkin harrastaan niin saa varmasti sitten sen oman ajan :D

nykyisessä suhteessa pääsee harjottelemaan tuota toisen huomioimista lapsen hoidon suhteen vasta keväämmällä :)
 

Yhteistyössä