YH:t vastaan parisuhteessa olevat:miten usein saatte olla ihan yksin ilman lapsia?

  • Viestiketjun aloittaja hy
  • Ensimmäinen viesti
Karon_82
aijaaa.... mut en kyllä keksi mihin lähtisin siippani kanssa ilman lapsia. miks ne pitäis väkisin viedä hoitoon ja itse jonnekkin hummaamaan. kun ei van kiinnosta, enkä suostu uskomaan että lapseni olisivat siitä traumoja saaneet.
näin meillekin. meidän lapset tosin on vasta 1v ja 3v. mutta aina ovat mun kanssa. otan heidät mukaan jokapaikkaan, enkä vie hoitoon mihinkään turhaan. muutama kuukausi sitten loukkaannuin ja lähdettiin mieheni kanssa sairaalaan, silloin lapsilla oli hoitaja :D mutta ei mulla ole tarvetta päästä humpsuttamaan ja sen takia lapsia hoitoon viedä ja esim ostoksille lapset tulee mielellään mukaan. näin jatketaan niin kauan kun hyvältä tuntuu
 
"rouva"
En koskaan. Enkä haluakaan. Korkeintaan ollaan miehen kanssa kahdestaan viikonloppu poissa kun anoppi tulee meille. En olisi perhettä perustanut jos olisin halunnut olla yksin.
 
Parisuhteesa

Kun k'yn kotikaupungissani pari kertaa vuodessa niin silloin lapset y;t' mummolassa.
Kotona ollessa emme p''se kaksin minnek''n, yksin p''sen kyll' melkein milloin vaan..mutta lapset siis kotona. Viime vuonna mies oli lasten kanssa 3pv'' pois. Nautin TODELLA siit' ett' sain kotona olla vaan, enk' ees ottanu huonoa omaa tuntoa siit' vaikka sit' tarjottiinkin.
 
Saraldo
Keskimäärin kerran kuukaudessa tyttö on jossain yökylässä, silloin on kahdenkeskistä aikaa. Itse olen poissa kotoa myös suurinpiirtein kerran kuussa (joskus useamminkin) niin, että mies ja tyttö ovat keskenään.
 
Tässä hetkellisesti olen aika pitkälti muksujen kanssa 24/7 mutta normaalisti saan vapaata miten haluan. Kyllä mies noita hoitaisi vaikka viikon jos haluaisin johonkin lähteä mutta ehkä laitetaan harkintaan sitten joskus kun tuosta vähän kasvavat :) Niin siis parisuhteessa, jäi varmaan tosi epäselväksi :D
 
Yh ja vaikka lapset tapaavat isiäänkin, niin juuri tuosta monikosta johtuen välillä on kuukausiakin ettei ole erityisemmin omaa aikaa, ellen sitten palkkaa lastenhoitajaa satunnaisesti, kuten yleensä säännöllisesti teenkin. En kaipaa viikonloppuvapaita mutta muutaman tunnin ulkoilemisia (päivällä tai illalla tai yöllä) joskus yksin kyllä.

Tosin en ole yhtäkään lasta siksi hankkinut, että he olisivat tiuhaan hoidossa muilla..
 
yh
Yksi lapsi (3-v) ja pisin aika ilman lasta on tähän mennessä ollut 4 tuntia. Keskimäärin joka viides viikko on 2 tuntia hoidossa, muuten aina mukana.

Itse ymmärsin aloituksen niin, että siinä tarkoitetaan myös niitä hetkiä koska voi olla "yksin" kotona, vaikka lapsetkin ovat kotona. Eli mennä vaikka yksin saunaan. Kyllähän se yleensä parisuhteessa onnistuu, mutta yh:llä asia on toisin...
 
yh
Näistä vastauksista saa sen käsityksen, että parisuhteessa olevillakin on aina lapsi mukana. Käyttekö todellakin esim. kampaajalla ja hammaslääkärissä niin että lapset ovat mukana...
 
2 lapsen äiti parisuhteessa
Ehkä kerran kuukaudessa käyn jossain niin että mies on tyttöjen kanssa. Miehen kanssa kaksin ollaan ehkä 2 kertaa vuodessa yksi ilta tai jopa yön yli.
 
2 lapsen äiti parisuhteessa
Näistä vastauksista saa sen käsityksen, että parisuhteessa olevillakin on aina lapsi mukana. Käyttekö todellakin esim. kampaajalla ja hammaslääkärissä niin että lapset ovat mukana...
No mulla ainakin se kampaaja sisältyi tohon lukuun, yleensä käyn kerran kahdessa kuussa kampaajalla ja saman verran jossain kaupungilla tapaamassa ystävää. Tänään oli just toi kampaaja-päivä. :) (Hammaslääkärille ei ole ollut tarvetta.) Iltaisin pääsisin kyllä kävelylle jne jos haluaisin. Päivisin ei hirveästi ole mahdollisuuksia kun mies tekee pitkää päivää töissä ja viikonloppuina on tuhat ja sata asiaa hoidettavana eli ei paljoa ehdi mihinkään mennä.
 
"örkki"
Parisuhteessa ja saisin omaa aikaa ja me saatais kaksin-aikaa ihan niin paljon kuin ikinä haluttais. Tai siis saadaan just niin paljon kuin halutaan. Me vaan halutaan aika vähän. Hmm, tai ehkä juuri siksi halutaan niin vähän, kun on tieto siitä, että saat omaa aikaa ihan milloin vain.
Olemme erittäin onnekkaassa asemassa ja välillä on harmittanut kavereiden puolesta, joilla turvaverkko puuttuu. Meillä taas mummo on tosi pahoillaan, kun ei saa tarpeeksi lasta luokseen ilman meitä vanhempia. Etenkin yökyläilyjen vähyys häntä harmittaa. Mut ei me osata huvikseen viedä, kun ei tarvetta ole. Meillä on joka ilta yhteistä aikaa, kun lapsi nukahtaa.
 
"örkki"
Aiempaan viestiin lisäys: sen lisäksi, että harmittaa joidenkin kavereiden turvaverkon puuttuminen, enempi harmittaa joidenkin miesvalinnat... isät, jotka ei koskaan ole lastensa kanssa. Ei siis koskaan.
 
yh
[QUOTE="vieras";22852201]Kampaajalal käyn joka 6. viikko ja yksin (1 h), hammaslääkärissä joka toinen vuosi (0.5 h). Enpä huomannut ajatella niitä yksinoloaikana.[/QUOTE]

Juuri tälläiset käynnit tuppaa yksinhuoltajille tuottamaan ongelmia. Vaikka se lapsi/lapset on kuinka rakkaita, niin joka paikkaan niitä ei voi viedä. Useimmille parisuhteessa oleville nämä käynnit on niin itsestäänselviä, et eipä niitä tule ajatelleeksi...
 
Yh. En ole laskenut kuinka usein saan kokonaista lapsivapaata, mutta aina yritän järjestää kun tulee mahdollisuus. Kuopus kun lähtee omaan mummolaansa muutaman kerran vuodessa pariksi yöksi tai niin pitkäksi aikaa kuin mummo toivoo, yritän silloin saada myös esikoisen omaansa että sillä välin pääsen tekemään omia juttujani. Ei ole mitään kampaajavapaita tai kaupassakäyntitaukoja, vaan silloin lapset jäävät kotiin. Molemmilla oma kännykkä.
Oisko neljäs vertailukohde etävanhemmat?
 
ryyr
Juuri tälläiset käynnit tuppaa yksinhuoltajille tuottamaan ongelmia. Vaikka se lapsi/lapset on kuinka rakkaita, niin joka paikkaan niitä ei voi viedä. Useimmille parisuhteessa oleville nämä käynnit on niin itsestäänselviä, et eipä niitä tule ajatelleeksi...
No höh, miksei noihinkin paikkoihin voisi viedä? Mä kun oon käynyt kampaajalla niin lapsi on istunut penkillä ja saanut kampaajalta akkareita tms. luettavaks. Siis tietysti on niitäkin mihin ei lasta voi ottaa mutta ei nuo nyt sellaisia taida olla.
 

Yhteistyössä