Yhteiskeskustelu 2023. Vanha.

Huomenii!

Eilinen tuulinen päivä. Oli perseestä!

Pöllysi niin että nyt mulla on mitä ilmeisemmin poskiontelotulehdus. -Ois pitänyt käyttää maskia mutku lähin kauppa oli jossain ja alla vuokrabiili jotta saatiin suuret työkalut kulkemaan mukana...

Jotenkin hupaisaa, että kanarialla saharan hiekka on terveysriski ja siitä varoitetaan jopa säätiedotuksen yhtydessä eikä se kuitenkaan ole mitään verrattuna suomen eiliseen pölinään.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Huomenii!

Eilinen tuulinen päivä. Oli perseestä!

Pöllysi niin että nyt mulla on mitä ilmeisemmin poskiontelotulehdus. -Ois pitänyt käyttää maskia mutku lähin kauppa oli jossain ja alla vuokrabiili jotta saatiin suuret työkalut kulkemaan mukana...

Jotenkin hupaisaa, että kanarialla saharan hiekka on terveysriski ja siitä varoitetaan jopa säätiedotuksen yhtydessä eikä se kuitenkaan ole mitään verrattuna suomen eiliseen pölinään.
Hanget hohtaneet valkoisina auringon paistaessa pilvettömältä taivaalta jo monta viikkoa.
Hyvä on hiihtäjän hiihdellä huolettomana tunturi maisemissa ja aapasoilla joissa esteetöntä näkyvyyttä monta kilometriä.
 
Tylsää.
Täällä ei voi tylsyydestä valittaa, kun kuopuksen pojat on yökylässä. Mun täytyy huomenissa varmaan pakata hyvät eväät reppuun ja viedä ne niin pitkälle metsään, etteivät ehdi ennen ehtoota ihmisten ilmoiille.
Tehdään vaan tulet ja möllötetään pusikossa koko päivä. Tiedä, vaikka oppisivatkin jotakin päivän aikana. Puhumattakaan siitä, mitä itse voin oppia.
 
Täällä ei voi tylsyydestä valittaa, kun kuopuksen pojat on yökylässä. Mun täytyy huomenissa varmaan pakata hyvät eväät reppuun ja viedä ne niin pitkälle metsään, etteivät ehdi ennen ehtoota ihmisten ilmoiille.
Tehdään vaan tulet ja möllötetään pusikossa koko päivä. Tiedä, vaikka oppisivatkin jotakin päivän aikana. Puhumattakaan siitä, mitä itse voin oppia.
oot onnen pekka kun sulla on jo vunukoita

mulle on ensmäinen luppeissa syksyllä
 
Metsäpäivä takana, kaks lähes tajuttomiksi kävelytettyä "vaahtosammutinta" luovutettu vanhemmilleen. Siellä on varmaan melko rauhallinen ilta tulossa. Tosin se hiukkasenisompi ei olisi millään vielä lähtenyt.
Ja amulla oli taas uus vasikkakin ilmaantunut laumaan Paloman tekaistua pikkuruisen sonnipojan. Tälläkin kertaa nimi löytyi irlannista, pojjaasta tuli Auguistin. Tällä kertaa ei ollut mitään huolta, vasikka oli kuivanpörröiseksi nuoltu ja pulleaksi syötetty, kun sen löysin. Ja kyllä se Hunsvottikin tällä kertaa on hyvää huolta vasikastaan pitänyt.
Mut joo, pitänee tästä lähteä iltakierrokselle.
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Hupsista, taas on menty pari päivää niin että siihen istuu hyvin Aitto-Tiltan ennenvanhainen vertaus, mennee niettei häntä persettä kii saa.
Sunnuntaiehtookierroksella löytyi laitumelta taas uusi tulokas, tällä kertaa Sierran aikaansaannos. Ja se vietävä on sitä sukua, joka ei tekelitään ihan mielellään esittele. Noin kauempaa katselleena olettaisin sen olevan lehminen, mutta se selvinnee lopullisesti lähipäivinä.
Nythän siellä on kolme lähes samanikäistä, että eiköhän siitä alku-ujostelun jälkeen kasva ihan seurakuntaan sekoova mulli.
Eilinen ja tämä päivä on sitten muuten ollut melkoista sähellystä (vai pitäisikö sanoa ähellystä) kun on koetettu tehdä kaikki vuoden aikana rästiin jääneet "pikkuhommat" kuntoon.
Tällainen äkkilähtö tekee ns eetua vuoden mittaan kuivuneelle ja surkastuneelle kropalle. Se meinaa sitä, että ehtoolla kuussatasta buranaa naamariin, että on rennompi nukkua ja aamulla sitten taas kohti uusia seikkailuita.
Kevätkin siinä yrittää tulla, vaikka väkinäiseltä sekin tuntuu, kun sitä vettä ei saada. Varjopaikoissa ja pohjoisrinteissä on vielä paikoin puoli metriä lunta, mahtaa olla jussinpäivät lähellä ennen kuin ne tällä menolla on kaikki sulaneet.
 
Hupsista, taas on menty pari päivää niin että siihen istuu hyvin Aitto-Tiltan ennenvanhainen vertaus, mennee niettei häntä persettä kii saa.
Sunnuntaiehtookierroksella löytyi laitumelta taas uusi tulokas, tällä kertaa Sierran aikaansaannos. Ja se vietävä on sitä sukua, joka ei tekelitään ihan mielellään esittele. Noin kauempaa katselleena olettaisin sen olevan lehminen, mutta se selvinnee lopullisesti lähipäivinä.
Nythän siellä on kolme lähes samanikäistä, että eiköhän siitä alku-ujostelun jälkeen kasva ihan seurakuntaan sekoova mulli.
Eilinen ja tämä päivä on sitten muuten ollut melkoista sähellystä (vai pitäisikö sanoa ähellystä) kun on koetettu tehdä kaikki vuoden aikana rästiin jääneet "pikkuhommat" kuntoon.
Tällainen äkkilähtö tekee ns eetua vuoden mittaan kuivuneelle ja surkastuneelle kropalle. Se meinaa sitä, että ehtoolla kuussatasta buranaa naamariin, että on rennompi nukkua ja aamulla sitten taas kohti uusia seikkailuita.
Kevätkin siinä yrittää tulla, vaikka väkinäiseltä sekin tuntuu, kun sitä vettä ei saada. Varjopaikoissa ja pohjoisrinteissä on vielä paikoin puoli metriä lunta, mahtaa olla jussinpäivät lähellä ennen kuin ne tällä menolla on kaikki sulaneet.

Meillon samat buranat. Ja taas pitääkin muistaa ottaa...
 
  • Tykkää
Reactions: diogenes57
Ja meikää saa onnitella! Olen verovelaton! Joka hiivatin euro on maksettu.


Mut nyt on odottavan aika niiiiiiiiin pitkä. Seuraavaksi ku pitää säästää käsirahaa seuraavaan tilaan ja sitä ennen rempata vanhaakin. Tympeää katsella kivoja kohteita ja toivoa että olisivat myynnissä vielä vuoden kuluttua.
Tällä komennolla niitä kivoja kohteita on kyllä vuosittain myynnissä ainakin seuraavan kymmenen vuoden ajan, että älä millään muotoo menetä toivorikkauttas, vai miten se oli.
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Voi persiitti!

Oon etsinyt kohta viikon sopivaa kevät takkia. Tuloksetta. Siis ku sen pitäisi olla täyttä puuvillaa koska inhoan sähköiskuja.

No ei löydy ja luovutin ja ostin värjäysainetta ja tungin sen vanhan takin kanssa pesukoneeseen. Mut toi paskavesimylly tapaa kenkkuilla ja eikös se tietty tiltannut taas ja nyt vikkuu vikakoodi taulussa enkä osaa päättää odottaisko värin tarttumista vai vääntäisi oitis uuden ohjelman. -Kun silloinhan se laskee vedet ja värit veks...

Nykytekniikka! *räy*
 
Voi persiitti!

Oon etsinyt kohta viikon sopivaa kevät takkia. Tuloksetta. Siis ku sen pitäisi olla täyttä puuvillaa koska inhoan sähköiskuja.

No ei löydy ja luovutin ja ostin värjäysainetta ja tungin sen vanhan takin kanssa pesukoneeseen. Mut toi paskavesimylly tapaa kenkkuilla ja eikös se tietty tiltannut taas ja nyt vikkuu vikakoodi taulussa enkä osaa päättää odottaisko värin tarttumista vai vääntäisi oitis uuden ohjelman. -Kun silloinhan se laskee vedet ja värit veks...

Nykytekniikka! *räy*
Juu, tekniikan viimeinen sana on ja tulee aina olemaan se manaus, joka pääsee tekniikan pettäessä.
 
eukot on nykyään ihan kädettömiä jos joku työkalu pettää
Juu, toista se oli ennenvanhaan. Jos vaikka sattui lämäsemään pyykkikartun päreiksi, niin ei muuta, eukkohan tempas kirveen kouriinsa, painu lepikkoon ja veisti uuden. Ei siinä kauan nokka tuhissut ennenkuin hommat taas jatkuivat.
Kyllä oli ennen kaikki paremmin.
 
eukot on nykyään ihan kädettömiä jos joku työkalu pettää
Ja miehet kädellisiä?

Tapasin taannoin pahvikeräyspisteellä alle 30-v narukätisen "miehen", joka asetteli jättimäistä taulu-tv-laatikkoa nojailemaan kierrätyskonttia vasten.
m1es: mikset laita sitä pakkausta tuonne konttiin?
"mies": ei se mahdu tuosta aukosta.
m1es: mahtuu kyllä kun avaat päädyt ja taittelet sen kasaan
"mies": ei mulla ole siihen työkaluja
m1es tuskastuu, ottaa laatikon ja laittaa sen kasaan noin 10 sekunnissa paljain käsin, työntää sitten kierräyskonttiin
"mies": ihme machoilua, kyllä yhteiskunnan pitäisi huolehtia siitä, että kaikenlaiset pakkaukset voi palauttaa ilman väkivaltaa
 
Viimeksi muokattu:
Ja miehet kädellisiä?

Tapasin taannoin pahvikeräyspisteellä alle 30-v narukätisen "miehen", joka asetteli jättimäistä taulu-tv-laatikkoa nojailemaan kierrätyskonttia vasten.
m1es: mikset laita sitä pakkausta tuonne konttiin?
"mies": ei se mahdu tuosta aukosta.
m1es: mahtuu kyllä kun avaat päädyt ja taittelet sen kasaan
"mies": ei mulla ole siihen työkaluja
m1es tuskastuu, ottaa laatikon ja laittaa sen kasaan noin 10 sekunnissa paljan käsin, työntää sitten kierräyskonttiin
"mies": ihme machoilua, kyllä yhteiskunnan pitäisi huolehtia siitä, että kaikenlaiset pakkaukset voi palauttaa ilman väkivaltaa
ei yksi pääsky kesää tee
 
ei yksi pääsky kesää tee
Mä oon kuullu ton kansanviisauden kyllä useinmiten muodossa ei yks haarapääsky pesää anna.
Mut joo, onko kukaan sattunut seuraamaan tätä Tyrvään hurjien lapinmatkaa.
 
  • Haha
Reactions: ruuttis

Yhteistyössä