Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

Se on kuulkaas neidit täällä maanantaina piikittely sitten alkamassa :ninja: Ihan outoa, kun tunnelma on yhtä aikaa sekä (y) että vähän myös :eek:
Onhan tässä käyty jo vaikka mitä käyntejä tätä hoidon alkamista varten ja viikkotolkulla olen odottanut tätä hetkeä ja aika on kulunut ihan tooooosi hitaaaasti eli ihan tosi jeeeeee (y) ettei tarvitse enää odotella vaan pääsee alkuun :) Täällä pitäisi olla joku semmonen tosi innostunut-hymiö tai joku tanssi-hymiö kuvaamaan mun tuntemuksia, toi peukkuhymiö on niin vaisu :) Piikittäminen itsessään ei jänskätä, piikit on mulle ihan ookoo, mutta vähän kyllä ne kaikki aineet jänskättää mitä omaan kehoonsa pistelee monta päivää. Puhuin kyllä asiasta jo lääkärin kanssa suunnittelukäynnillä ja hän rauhoitteli, ettei ne lääkkeet aiheuta mitään sivuvaikutuksia, mutta ei vaan silti ole mun juttu tökkiä kehooni mitään ylimääräisiä aineita, siksi on myös vähän tuo :eek:-tunnekin tässä mukana. Mutta tokihan minä nyt pistelen, kyllä tässä lopputulos kuitenkin on niin odotettu asia, että vaikka sitten lääkkeiden sivuvaikutuksena lähtisi tukka päästä niin sitten niin käy :ROFLMAO::D:LOL:

Mutta siis jeeee vielä kerran, mun eka (ja toivottavasti myös ainut) ivf alkaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Wannawalli
Hei! Uusi tulokas täälläkin. Pitkään olen seuraillut ja lueskellut kirjoituksia, mutta nyt vihdosta viimein päätin kirjotella jotain. Kesällä 40 tulee mittariin, joten viimehetket käsillä jos lapsen vielä haluaisin. Miestä kun ei ole ilmaantunut niin päätin toimia yksin. Maaliskuun alussa kävin ensikäynnillä, ja sen jälkeen kaikki tapahtunut todella nopeasti. Mulla pohjalla tuo endo+tuo korkea ikä, niin mennään suoraan ivf-hoidoilla. Niin, siis viime perjantaina soittelin klinikalle kun menkat alkoi, joten lauantaina aloitin pistämiset. Nyt perjantaina menen ultraan, ja sitten mietitään jatko. Mut hei jänskättää aika lailla!
 
Kiitos Iitukka tsempeistä! :) Laitahan sinäkin kuulumisia sitten, kun siellä tapahtuu niin saan minäkin tsempittää :)

Heippa Rapu-76 ja tervetuloa mukaan! On kyllä tosi mukavaa, kun tulee uusia ihmisiä mukaan tänne, kiva kun on luettavaa ja mielipiteitä ja jännättävää ja tsempattavaa enemmän :)

Ollaankin Rapu sinun kanssasi aika samoissa vaiheissa. Minulla siis myös ivf menossa ja olen kaksi päivää pstämisissä sinusta perässä, perjantaina myös ultra täällä kuitenkin. Hienoa, kun joku on samassa vaiheessa :) Millaisella annostuksella ja mikä lääke sinulla on mitä piikität?

Minulla oli siis tänä iltana ensimmäinen piikitys ja hyvin meni (y) Ei tuntunut oikeastaan miltään :D Aineen sekoittaminen kyllä vähän jänskätti ja tein millintarkasti joka vaiheen ohjeen mukaan :D Piikitys oli sitten se helpoin osuus, mitä ei tarvinnut ohjeesta tehdä; jonkin verran tuli koulussa piikityksiä aikoinaan harjoiteltua eikä näköjään se oma nahka sen kummempi ole :) Perjantaita odotan tosi innolla, kun on ultra ja näkee sitten miten piikitys vaikuttanut.
 
Tervetuloa mukaan Rapu-76! Hienolla vauhdilla etenet! Perässä toivottavasti tullaan kohta! Onnea jo pidemmälle edenneille! Itse kävin tänään verikokeissa hedelmöityshoitoja varten, vielä pitää ottaa yksi verikoe, joten saa nähdä pystynkö vielä tekemään mitään seuraavalla kierrolla, mutta toukokuussa kuitenkin on tarkoitus yrittää. Hirvittää oikein kun sanoin sen "ääneen". :giggle:
 
Kiitos Wannawalli :)

Huomenna (tai oikeastaanhan se on jo tänään) on sitten ultra. Olen ehtinyt siis nyt neljä iltaa pistää ja nyt on kyllä jo aika turvonnut olo vatsan seudulta, ulospäin se ei niinkään näy, mutta tuntuu "sisäisesti" aika turvonneelta. Tarkoittaakohan tuo nyt sitten hyvää? No ultrassa se selviää. Lääkäri tuosta kyllä sanoikin, että hoikkana ihmisenä saatan helposti tuntea ja huomata turvotusta. Ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia tuosta lääkkeestä, turhaa siis niitä mietin.

Rapu-76:lle toivotan myös onnea perjantaiseen ultraan, toivottavasti tulee hyviä tuloksia :)
 
Kiitos Iitukka kysymästä. Hyvinhän se täällä meni. Maanantaina vielä toinen ultra. Ihan hirveän montaa ei ollut kasvamassa, mutta ehkä tässäkin tapauksessa laatu korvaa määrän, toivotaan niin :) Maanantaihin asti tässä pisteellään kahta eri piikkiä iltaisin.

Miten rapu-76 siellä menee? Entä miten menee muilla?

Iitukka kerro sitten ultran jälkeen miten siellä edetään!
 
Totta puhut Iitukka, että riittäisi se yksikin hyvä :) Kiva silti, ettei ihan sen yhden varassa kuitenkaan näytä oltavan, sillä on se kiva saada pakkaseenkin (toivottavasti) jotain, ettei tarvitse uutta hoitokertaa aloittaa, jos ei tästä tärppäisi heti. Vaikka piikit onkin olleet ok ja lääkkeistä ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia niin ihan jo pelkästään rahallisestikin olisi kiva, jos ei koko kierrosta uudestaan tarvitsisi tehdä.

Meillä sitten Iitukka molemmilla ultrat maanantaina :)
Perjantaina pystyin töissä saamaan ajatukset hyvin pois työpäivän jälkeen olevasta ultrasta, mutta pystynköhän maanantaina olemaan töissä miettimättä tuota ultraa, kun se on kuitenkin se viimeinen ultra ennen punktiota.

Rapu-76:n lisäksi olisi mukava kuulla myös aiemmin keväällä kirjoittaneiden kuulumisia :) Miten menee esim. Omppu79:llä ja helianthuksella, onko teillä hoidot parhaillaan menossa vai kenties tärpännytkin? Mikä on meininki babyfever87:lla tällä hetkellä, entä onko babydreamsilla jo polyypin poisto ollut ja miten on uuden yrityskerran laita siellä? Kuinka mileanalla, ehdittiinkö uutta yritystä kokeilla vai tuliko se matka samaan aikaan? May80 onko siellä pas jo tehty vai miten etenee siellä suunnitelmat?
 
Hitsi, näillä näkymin mulla jäisi kalliita lääkkeitä käyttämättä aika ison rahan edestä :| Lääkäri oli kirjoittanut Menopur-reseptit tuolle 1200:lle ja ostin molemmat pakkaukset samalla, mutta nyt viime ultrassa selvisikin, että toinen paketeista olisi riittänyt ihan tuota 600:sta eli käyttämättä jää peräti 750IU hyvää kallista lääkettä, rahassa laskettuna noin 250 euron arvoinen määrä :| Tuota Menopuriakaan ei voi kuin sen 28 päivää säilyttää sekoitettuna eli jos tästä ei tärppää niin ei säily mahdolliseen seuraavaan yrityskertaan asti kuitenkaan. Tänään jouduin avaamaan tuon toisen paketin.

Orgalutrania olisi riittänyt 3 piikkiä, mutta ostin sen reseptissä lukeneen viiden piikin pakkauksen eli jää 2 piikkiä käyttämättä. Sekin noin 80 euron arvoinen määrä. Orgalutran toki säilyy pitkään, koska ruiskut ovat yksittäispakattuja ja esitäytettyjä eikä sekoitettavia, mutta tarvitsenko niitä joskus vielä, entä jos en, niin sitten ovat turhaan jemmassa.

Harmittaa kyllä hiukan, kun laskeskelee miten paljon olisi säästynyt rahaa johonkin muuhun sen sijaan, että nyt tuo ylimääräisten lääkkeiden summa vain menee kankkulan kaivoon.
 
Hei naiset. Mites piikitykset ja munasolut? Entä fiilikset. Muistan itse turvonneeni kyllä niin, että luulin toisten luulevan minua jo raskaana olevaksi ja pitkällä . Kuljeskelinkin lieppaisissa villatakeissa, jotka peittivät vatsan seudun tehokkaasti.

Harmi nuo Jolanan yliostelut. Itsekin opin vasta toisessa ostamaan todella pikkuhiljaa. Varsinkin nuo Pregnylit (vastaavat Menopuria) ostin hiljalleen, kun näki ultrissa vasteen. Voin ostaa Orgalitranit Sinulta- sinähän et niitä enää tarvitse tämän jälkeen .

Laita vaikka privaa tai voin itse laittaa myöhemmin.

Voi rasitus: Itsellä vaikea kirjoittaa, kun hökelsin nuppusen kanssa ja tiputin puhelimen. Tämä on ihan säröillä ja tekee mitä vain. Tämä on sitten kolmas puhelin, yksi tabletti ja yksi auton lokari sitten lapsen saannin jälkeen. Meneekö aivot pienemmiksi vai teenkö niin paljon vain last kytäten - aargh. Voipi olla, että lähden kolmanteen ivf:n jo toukokuussa tai elokuun alussa (voisi olla parempi). Painoa on tippunut hyvin ja kuntoharjoittelut ok. Rahatilannekin luultavasti taas 6000€ säästössä piakkoin jos oikein tsemppaan. Ja vanhemmatkin auttavat (varmaan arvaavat, että toista lapsenlasta pukkaa).

Hyvää alkavaa viikkoa ja eteenkin teille kohta h-hetkiläisille peukku pystyyn ja onnenpotku takalistoille!
 
  • Tykkää
Reactions: pallero79
Heips! Ultrassa kävin perjantaina ja ei se nyt hirveän hyvin mennyt. Montaa sieltä ei punktiossa tulla saamaan ja olivat vielä niin pieniä et joudun piikittelemään vielä huomisiltaan asti. Huomenna aamulla uusi ultra ja alustavasti suunnitteilla perjantaina punktio. Mitens punktiossa käyneet, tarviiko siellä olla saattajaa mukana? Mä en välttämättä sinne ketään haluaisi. Jolana: mulla gonal ja orgalutran, joita pistelen.
 
Käytäntö kai vaihtelee vähän paikasta riippuen, täällä ei tarvi olla punktiossa ketään mukana, mut kotiin lähteissä on vaatinu saattajan vaikka oma vointi oiskin ollu miten hyvä. En tiä sitten käykö se että menis taksilla kotiin, bussi ei ainakaan oo sopinu. Toivotaan Rapu-76 että sieltä hieno saalis löytyy ja ainakin laatukin sit korvaa määrää (y)

Mullakin jäi yhdestä hoidosta yli puolet käyttämättä 900y ampulliin puregonia, kyllä harmitti vaikka tosin saikin kelasta osan takasin, enkä tiä miksei reseptille oltu laitettu pienempiä kun se 600kin ois riittäny vallan hyvin...
 
Jolana: On kyllä harmi että lääkkeitä jää noin paljon yli ja varsinkin kun ne on niin hintavia.Menee rahaa vähän niinkuin kankulankaivoon:(
Mites meni ultra? Joko on punktio ajankohta tiedossa?

Voi harmi Rapu-76:(. Mutta sentäs siellä on jotain tuloillaan(y).

Wannawalli: nyt osui onnenpotku kyllä tähän takalistoon ainakin:LOL::LOL::LOL:

Eli omaanapaa: Arvaatkaapas mitä arvon leidit tapahtuu tällä viikolla????:whistle::whistle:
No tietysti minun inssi!!!!!!:D:D:D
Ultrassa löytyi pitkällisen ja hieman tuskallisenkin etsinnän jälkeen 16mm:nen folli (tuskallinen sen takia että minun vasen munasarja on hieman piilossa joten sitä joudutaan vähän "kaivelemaan").
Lääkäri arveli että viimeistään keskiviikkona ovistesti pitäisi näyttää plussaa ja jos ei näytä niin perjantaille on varattu varmuuden vuoksi ultra jossa katsotaan onko munis irtoamassa. Silloin sitä mahdollisesti sitten avitetaan pregnyl-pistoksella. Joten viimeistään perjantaina tapahtuu(y):)
Limis oli sellainen kuin pitikin olla tässä vaiheessa kiertoa.
Mutta kummallista, tämä lääkäri huomasi että minun kohtu on lievästi herttamainen, eli siellä on pieni väliseinä :eek::eek: Kukaan toinen lääkäri ei ole siitä minulle aiemmin maininnut.... eikö ne ole sitä huomanneeto_Oo_O
Heti kysyin että onko siitä haittaa, niin lääkäri vastasi että hyvin harvoin. Ja minulla se seinämä oli hyvin pieni vain reilu 8mm.

Pitäkäähän peukkuja että saan pongattua oviksen (y)(y):) (jotenkin olen epävarma noiden testien kanssa:confused::confused:)

I`m so happyyyyy:whistle::whistle::whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Wannawalli
Wannawalli: Ihan on hyvät fiilikset, en oikein osaa edes ajatella, että on niinkin lähellä se punktio ja siirto. Tuntuu ihan tavalliselta :) Minä olen ollut aina vähän sellainen, että elän vain juuri sitä meneillään olevaa hetkeä enkä osaa miettiä tulevia, joissain asioissa se on tosi hyvä juttu, mutta joissain asioissa huonokin, esimerkiksi olisin voinut tätä lapsiasiaakin kyllä miettiä jo vaikka neljä vuotta tai edes pari vuotta sitten sen sijaan, että elin silloin vain sitä hetkeä sen koommin miettimättä.

Täällä on nyt pistelyt pistelty! Olin ihan kyllä varautunut pistelemään kauemmin ja tämmöinen viikon pistely tuntuu siksi lyhyeltä, ei sillä ettäkö nyt hinkuisin pistellä itseäni :D Tänään vielä tuo pregnyl-piikki iltamyöhäsellä. Keskiviikkona se onkin sitten menoa eli punktio. Perjantaina siirto. On tämä mennyt kyllä hirmu nopeasti tähän vaiheeseen sitten kun se hoito lopulta alkoi. Pyysin nuo ke-pe pomolta vapaiksi (palkattomia toki ovat), vaikka saisin kyllä sairauslomatodistuksenkin noista päivistä, onnistui onneksi saada nuo vapaat tähän kohtaan.

Olisin joo voinut viisaammin noita lääkkeitä vähän ostaa, mutta jotenkin kun tuo resepti oli sille 1200:lle niin oletin, että ne tarvitsen. Eri lääkäri perjantain ultrassa vasta sanoi, että voi kirjoittaa minulle reseptin sille 600:lle, mutta olin siis ostanut jo ne kaksi aiemmin kirjoitettua 1200, en edes osannut ajatella, että voisin saada vielä jotain muutakin reseptiä. En tiedä miksei alun alkaen oltu kirjoitettu reseptiin sitä 600 sitten. Minulle on kyllä muutama muukin asia tullut vähän yllätyksenä ja siten, että jos en olisi itse lukenut, ottanut selvää ja kysellyt täällä netissä aiemmin saman kokeneilta niin vähän kyllä tuuliajolla olisin kieltämättä ollut tässä koko asiassa. Mutta se on varmaan ihan yleistä, on nämä hoidot siksi monimutkaisia kaikille osapuolille ja kun ei aina ole joka käynnillä samat lääkärit ja hoitajat, minulla ainakin ollut 2 eri lääkäriä ja joka käynnillä ollut eri hoitaja. Nyt toki jälkeenpäin kaikki tuntuu selkeältä ja jos joskus toiselle kierrokselle tarvitsee/haluaa lähteä niin tietää paljon paremmin ja enemmän. Harmi kun kukaan ei varmaan tuota Menopuria uskalla ostaa, kun se on sekoitettu jo -vaikka on vielä 26 käyttöpäivää- vaikka edullisesti saisi eikä lääkkeitä oikein saa kaupatakaan missään niin taitaa käyttämättä jäädä, harmi sekin, no ei voi mitään.

Voidaan toki wannawalli tehdä kaupat noista Orgalutraneista. Ainakaan tässä hoitokerrassa en tarvitse niitä enää. Ovathan ne toki voimassa johonkin 2018 asti, mutta saan niitä kyllä uusia sitten, jos tarvitsen. Tällä hetkellä tuntuu vain tyhmältä pitää niitä jemmassa :)

Hyvä wannawalli, kun olet ahkerasti kuntoillut ja kerännyt säästöjä! Onnea uuteen yritykseen touko- tai elokuulle! Voi sun puhelimiasi :) Varmaan on keskittyminen niin paljon lapsessa, että puhelimet lentelee :)

Iitukka: Jeeeeeee! Onnea ja tsemppiä ja mitä kaikkea nyt vain ikinä voikaan toivoa tulevaan koitokseen!!! Kyllähän me nyt Iitukka otetaan molemmat plussat näistä, eikös vain?! :) Ja otetaan Rapu-76 mukaan plussakerhoon myös :)

Rapu-76: Onnea ja tsemppejä sinnekin! Tällä viikollahan täällä nyt tapahtuukin monella :) Niin ja kyllä ne sieltä kypsyvät! Ja ei se määrä vaan se laatu :) Ei täälläkään näkynyt mitään monia kymmeniä niinkuin joillain, kymmenisen kappaleen verran taisi olla.

Saattajasta sen verran, että se olisi ainakin tuolla klinikalla missä käyn suotava punktion jälkeen, mutta ei pakollinen. Itse en saa saattajaa mukaan, koska kaikkihan ovat tietysti töissä tuohon aikaan aamupäivästä enkä ketään halunnut mitään palkattomia vapaita pyytää ottamaan takiani. En myöskään kyllä edes halunnut saattajaa, enköhän minä sieltä kotiin pääse hyvin ilmankin, kun lähden sitten kun kunto on sen verran hyvä. Taksin saa kuitenkin ovelta ovelle, jos bussilla ei onnistu, varmaan tosi yksilöllistä mikä on kenenkin olotila punktion jälkeen.
 
Heips! Ultrassa kävin perjantaina ja ei se nyt hirveän hyvin mennyt. Montaa sieltä ei punktiossa tulla saamaan ja olivat vielä niin pieniä et joudun piikittelemään vielä huomisiltaan asti. Huomenna aamulla uusi ultra ja alustavasti suunnitteilla perjantaina punktio. Mitens punktiossa käyneet, tarviiko siellä olla saattajaa mukana? Mä en välttämättä sinne ketään haluaisi. Jolana: mulla gonal ja orgalutran, joita pistelen.

Onnea matkaan. Ja oikeastihan se klassinen " yksi riittää" pitää kyllä paikkaansa - älä stressaa. Itse en ottanut yhteenkään punktioon ketään. Tee kuten itse koet hyväksi ja itsevarmsksi- se on pääasia.
 
Ja vielä niist, ettei menisi lääkkeitä hukkaan. Tiedän vain Pregnylistä, mutta voi katsoa YA:n nettisivuilta kaikista lääkkeistä myyntikoot ja -hinnat. Pregnylissä oli 300,600 ja 900iui vaikamikäsenytikinäolikaanyksikköä. Ja joka ampullissa on 100-150 sitäjotain extraa. Eli ihan ylilääkäri käski käyttää viimeiseen tippaan. Olihan tämä hassua kuulla kolmannella ivf:llä ja alkaa ynnäillä, mitä oli jäänyt hukkaan aiemmilta.

Joo, Orgalutran säilyy pitkään. Itsekin käytin ekastani jäljelle jääneet seuraavassa yrityksessä noin vuosi ja 9kk myöhemmin.
 
Heips! Pieni pelko persuuksissa menty tunti sitten ultraan kun uskoa ei hirveesti ollut et ois jotain tapahtunut. No, olikin ja olivat riittävän isoja, 4+2 löyty, joten punktio perjantaina ja siirto maanantaina. Tunteet menee hieman laidasta laitaan, kun kaikki tapahtunut kuitenkin aika nopeesti. Mut hyvä näin. Tsemppiä kaikille!
 
Hienoa Rapu-76 (y) mukavastihan noita muniksia tulee. On se varmaan aina jännityksen paikka että mitenkähän käy ja tässä hommassa saa näköjään jännittää joka käänteessä :D.

Tsemppiä kaikille ja toivotaan kunnon plussa-buumia nyt :)(y)
 
Hyvä Rapu ja onnea perjantaille! (y)

Täällä tosiaan huomenna punktio :) Perjantaina kun Rapu on punktiossa niin täällä on sitten siirtopäivä, että hyvin samoissa mennään :) Vieläkään ei tunnu mitenkään erikoiselta, ei jännitä, pelota tms, töissä ei ehtinyt edes ajatella koko asiaa. Jännitys saattaa tulla vasta sitten siellä toimenpiteessä, ellen ole sitten niin lääketokkurassa siellä, etten tajua mitään :D Toivon vain, että tulisi kivasti saalista ja ettei jälkeenpäin olisi kovin kipeä. Nopeasti tämä on kyllä tosiaan mennyt siitä lähtien, kun tämä hoito alkoi :)
 
Mites Iitukka, minkälaiselta keskiviikkopäivä siellä näyttää? ;)


Täällä ollaan oltu jo tovi kotona :) Punktio meni hyvin, ei jännittänyt/pelottanut edes toimenpiteen aikana, vaikkei ollut sitä lääketokkuraakaan :D Kaikki meni tosi hyvin ja punktion jälkeen tunnin verran piti siellä lepäillä ja sitten sain lähteä kotiin. Saattajaa en olisi edes tarvinnutkaan, taksiakaan en viitsinyt ottaa vaan päätin palkita itseni reippaudesta kävelemällä parin kilometrin päässä olevaan kauppaan ja ostin herkkuja kotiin :) Sitten kahdella bussilla vielä kotimatka vaihtoineen, eli ihan tavallisesti pystyy elämään ja olemaan, toki särkylääkkeen avulla olen, kyllä sen vähän huomasi, kun sen vaikutus alkoi loppumaan. Itse punktio ei sattunut, yhdessä kohtaa vähän nipisti, mutta jos nyt lapsen haluaa ja synnyttää haluaa niin eiköhän jonkun pikkunipistyksenkin silloin kestä :) Pitäisi tämä päivä lepäillä, mutta on kovin vaikeaa malttaa ainakaan makailla :) Perjantaina siirto, jos kaikki menee hyvin. Rapu-76:lle tästä ainakin hyvä kokemus-esimerkki perjantain punktioon :)
 
Kyllä se niin on että viisaampia pitää uskoa!!!!:D

Tänään iltapäivästä pärähti ovistestiin plussa aivan niinkuin lääkäri uumoilikin ja huomenna aamupäivästä on inssi:):). Ens yönä ei varmaan tässä huushollissa pahemmin nukuta:D.

Joten kiitos Jolana kysymästä, keskiviikkopäivä näyttää erinomaiselta:LOL::LOL:

Nyt vaan pitää toivoa että ovis sattuisi just eikä melkein(y)(y)

Hienoa Jolana että punktio meni noin kivuttomasti. Toivottavasti saalis oli hyvä (y)
Tsemppiä huomiseen siirtoon(y)

Ja Rapu-76:lle tsemppiä huomiseen punktioon (y)
 
Noniin, Iitukka, onnea vain sitten huomiselle :)

Niin ja kiitos tsempeistä, tosin vielä huomenna ei tapahdu minulla tai Rapu-76:lla vaan tosiaan vasta perjantaina :)

Minulla on olo jo täysin normaali, vähän maltoin nukkuakin, nopeasti tästä kyllä toipui, huomenna soittavat onko munasoluja miten hedelmöittynyt ja näin ollen perjantaina siirrettävää, toivottavasti on mennyt hyvin (y)
 

Yhteistyössä