Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

JohSar, no voi harmin paikka :hug: mutta oikea asenne, uutta yritystä kehiin vaan!

Täällä tää kierto taitaakin venähtää sitten, edellinen oli liian lyhyt ja nyt ei meinaa pato aueta kiusallakaan.. kp29 menossa. Viikonloppuna oli jo vihlontoja mut ei näkyny mitään. No eiköhän ne sieltä viikonlopulle mennessä ilmaannu. Heh, jossain vaiheessa kävi mielessä vanhasta tottumuksesta että mikähän päivä pitäs testata jos ei oo alkanu mut vois olla kenties hieman turhaa kun en oo aikapäiviin kenenkään kans ollukaan :D ellen nyt sit ois alkanu sikiään neitseellisesti..!

No on tässä ollu muutakin mietittävää viime päivinä että varmaan jotain ressiäkin ollu, eilen jouduin armahtaan rakkaan kanivanhukseni vehreemmille niityille kun jalat meni jo niin heikkoon kuntoon ettei jaksanu enää liikkuakaan yhtään :'( mut kyllä se taas tästä, ja jäi vielä 4 pitkäkorvaa lohduttaan.... :heart:
 
Voi harmi:hug:...mutta oikea asenne sulla Johsar. :heart:Ei muuta kuin uutta yritystä...mulle lääkäri painotti sitä et ekasta inssistä ei ees kannata odottaa plussaa. Että niitä lähes aina tehdään useampia. Kyllä se plussa vielä sieltä tulee. :hug:
TSEMPPIÄ!

Risupesä. Halaus sulle kanin poismenon vuoksi. :hug:Mä olen saattanut kaksi kania kanien taivaaseen. Raskasta se aina on,omista eläinystävistä luopuminen.:'(
 
Viimeksi muokattu:
Hei pitkästä aikaa. Kaikille omiin elämiin tsemppiä ja onnea. Ajattelin siltikin kertoa miten täällä on mennyt. Itsellänihän oli kaikki ok eli raskautumisesta itsellisesti kyse. Joulukuun lopulla kävin suunnittelukäynnillä, tuli joululoma ja heti tammikuussa "psykologi"tapaaminen. Heti tammikuussa 1. iui, joka antoi kaikkia merkkejä, tuli valtava verenvuoto ja arveltiin varhaista vai mikä sen nimi olikaan km. Toinen ei mitään ja nyt jo kolmas iui tehty ja pp 11 menossa. Varmuudenvuoksi sovittu suunnittelutapaaminen 1 ivf, koska en halua tehdä inssejä loputtomiin. Kaksi ensimmäistä tehtiin luonnolliseen kiertoon, follikkelit 24 ja 25 skä limakalvot 9 ja 12. Molemmissa follikkelit olivat ehtineet ovuloida kun iui.n päästiin. Kolmas kokeiltiin nyt lääkeavusteisesti ja tunne on, ettei ole mitään tapahtunut. Testata saa perjantaina. Olen iloinen, että näin nopeasti olen jo kolmesti saanut mahdollisuuden ja ivfssä on paremmat mahdollisuudet raskautua. Aikamoista päämäärätietoista sikiämistä ;). Hyvä me ja eteenpäin!
 
  • Tykkää
Reactions: eppula ja Corona77
sisko36 Ai täällä on muitakin kani-ihmisiä ;) niinhän se on lemmikin omistamisen ikävin puoli, kun voi joutua tekeen loppuvaiheessa vaikeita päätöksiä, ja ylipäätään juuri se luopuminen...mutta sitä ennen niistä on iloo jopa monia vuosia ja jää paljon ihania muistoja :heart: no mut jottei menis nyt ihan OT, täällä on nyt punasta näkyvissä, siis kp1 eli huomenna sitten varaileen limakalvoultraa kp20-24:lle!

Wannawalli, jännät päivät menossa.. Ootko jo testaillu vai meinaatko malttaa huomiseen? =) Toivotaan nyt kuitenkin ettei sinne IVF:ään saakka tarvis mennäkään... b:)d
 
  • Tykkää
Reactions: sisko36
Wannawalli. Peukut pystyssä täälläkin sun puolesta. Toivotaan tosiaan ettei tuonne Ivf asti tarttis mennä. Sulla on ihan oikea asenne tuon yrittämisen kanssa. Ei muuta kuin täysillä eteenpäin. :hug::heart: Tsemppiä!

Risupesä. Joo tuo lemmikistä luopuminen on kaikkein kamalinta aina :'( mutta on ne niin ihania ystäviä ja seuralaisia.

ON. Psykologin aika on sitten ens viikolla....iiks. No olen oma itteni niin hyvin se toivottavasti menee. Olen ainakin valmistautunut ja mielestäni valmis tapaamiselle.:flower:
 
Hello. Kolmas IUI nega kuten tiesinkin oireettomuudesta. Huomenna IVF-suunnittelu. Tyytyväinen olen nopeudesta, mutta rahanmeno hirvittää. Tarkkaan en ole laskenut, mutta välillä naurattaa lukiessani muita ketjuja. Siellä pariskunnat laskevat ja päivittelevät hintoja Kelan korvausten jälkeen kahden palkannauttijan tuloilla. Oma valintanihan tämä on, mutta hinnat ovat todella paljon karummat kun jos olisin pariskuntana liikenteessä.

Kuitenkin ajattelen aina, että en laske , sillä maksoi mitä maksoi, nyt on taottava. En nuorene ja kohta on myöhäistä miettiä, että empä yrittänyt.

sisko36: tsemppiä psykoon, hyvin se menee. Itselläni oli aika paljon samoja kuin olin jo miettinyt ja ainoastaan vahvisti haluani olla vanhempi.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: sisko36
Jaahas.... Tänään alkoi taas ovulaation tikuttaminen. Samoin oli UÄ tänään ja sieltä löytyi 18mm rakkula joka nyt aiheuttaa jännitystä. Jos hymynaama ilmaantuu huomenna on peli menetetty... Lääkärin mielestä voi hymy tulla jo huomenna. Mun tokan kerran laskettuna sunnuntaina. Alunperin olin laskenu tiistaille. En ollu peruskoulussa hyvä matikassa mutta miten se aina menee näin päin honkia?!?!
 
JohSar nyt toivotaan, että siitä follikkelista kasvaa 2mm.n päivauhdilla 22-24mm:n follikeli , jossa majailee supermunasolu maanantaille. Se olisi oikein hyvän kokoinen käsitykseni mukaan . Peukut pystyyn, että hymyä vasta sunnuntaina. Laskuopissa ei edes tarvitse olla vikaa, vaan on nämä ihmeellisiä asioita nämä ovulaation metsästykset. Oma kehoni on tominut ihan eri tavalla kuin normmaalisti näissä hoidoissa, stressikö lie vaikuttaa? Kierrot ja ovulaatiot ovat olleet aika nopeasti eli kahdella kerralla kolmesta iui:stä ovis oli jo ehtinyt tapahtua. Olenkin iloinen tulevasssa ivf:ssä siitä, että hedelmöitys tehdään maljassa. Täällä kp 1 ja huomennaa piikit alkavat.
 
Viimeksi muokattu:
Jep! Jänskää tämä metsästys. Mulla siis kp10 tänään niin tämän laskukaavan mukaan se ois sunnuntaina. Kiertoni on 28 päivää. Viime kierrolla aika hyvin keskelle viikkoa ovulaatio tuli, että inssi saatiin tehtyä seuraavana päivänä. Nyt peukku pystyyn että siittiöt sit löytää mun munasolun ja saa sen hedelmöitettyä jne...

Huollestuttaa vaan kun keskiviikkona ois magneetti tutkimus alavatsalle... Lääkärin mukaan se on ihan ok. Magneetti tutkimukset voidaan tehdä myös raskauden aikana jos tarvetta...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Wannawalli
Ihanaa että täälläkin taas elämää.:wave:

Johsar. Onnea sulle oviksen bongailuun. Toivotaan kaikki ettei ovis ole vielä huomenna. Aiotko tikuttaa huomenna aamulla? Entä tikutatko vielä illalla? Toivotaan mahtimunasolu odottamassa maanantaille. Täällä peukut pystyssä sun puolesta. :hug::heart:

Wannawalli. Tsemppiä sinulle alkavaan hoitoon. Täällä myös kaikki peukut pystyssä sun puolesta.:hug::heart:

Voi miten toivon teidän puolesta plussaa... :heart:

On. Psykologi läpäisty..jihuu!!! Tie hoitoihin on auki kunhan kilppariarvo saadaan oikeaksi ja gradu pakettiin toukokuun puolivälissä. Eli nyt keskitytään tohon gradun ja kilppariarvoon. Olin oma itteni psykologille mennessä ja en oikeastaan edes juur jännittänyt.
Mulla sais menkat alkaa mutta näköjään antaa nyt odottaa itteään. :mad:Hyvässä lykyssä pääsen aloittamaan hoidot vast elokuul jos oviksen ajatukset menee kovin huonosti...mut en mieti sitä nyt lainkaan. Kaikki kuitenkin ihan Ok nyt.

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille meille!!!:heart:
 
Sisko36 tikutin nyt aamusta eikä hymynaamaa tullu. En aio illalla tikuttaa. Seuraavan kerran sunnuntai aamuna. Katselin tossa kalenteria eikä vielä ovulaatio ole tullu mulle 12 päivässä joten eiköhän alku viikkoon mennä. Jänskää miten erillaiset ohjeet tulee eri pakkauksissa.

Onneksi olkoon sisko36. Kun hommiin ryhdytään niin on se loppujenlopuksi aika nopeaa se tahti.

Pukkuja pystyyn kaikille! :)
 
Johsar36: Hienoa, että hymynaamaa ei vielä tullut. Jep, joskus olen ite tikuttanut illallakin, muttei siitä mitään hyötyä kyllä ollut. Ei se hymynaama tai viiva siitä aamun tilanteesta ollut muuttunut. Ihanaa, nyt sitten ma-ti kieppeillä on inseminaatio tod. näk. sulla. Miten jännää!!! Peukut pystyssä täällä!:heart:
 
JS: Kyllä hymy voi tulla illalla kun aamulla ei ole, mutta hyvälle vaikuttaa :D.

Aurinko: En valitettavasti ole päässyt, mutta odota hetki: kyllä joku varmasti kohta neuvoo. Jos selaa tarpeeks tämän keskustelun alkuun, tai oliko n. puoliväliin, niin siellä oli Kengusta.

Sisko: Yksityisellä todella toimii nopeasti kun alkaa toimimaan. Tammikuussa alkoi yritykset ja nyt on maaliskuunloppu, takana kolme iui ja nyt alkoi ivf. Miksiköhän odotin edes näin kauan ennen aloittamista?
 
Viimeksi muokattu:
Aurinko. Jep löydät ohjeet liittymisestä tästä ketjusta aiemmin. En päässyt minäkään sinne. On aika tÄynnä foorumi ja pohtivat kai uutta alustaa.

Wannawalli. Joo nopeaa toimintaa on varmasti kun pääsee aloittamaan vaan...mulla kun tuo aloitus menee toukokuulle koka tapauksessa valmistumisen suhteen eikä täs viel muutenkaan voitas alottaa tuon kilppariarvon vuoks....joten odotellaan. Huonoimmas tapaukses menee alotus elokuul jos ovis ajoitukset ihan persiilleen menee. No toivottavasti ei. Menkat penteleet kun alko tuhruttaa vast tänään vaik ootin hanojen aukeevan jo eilen. Eli huomenna ois kp 1.
Tuo valmistuminen asia minkä suhteen lääkäri sano et ehdoton ei sitä ennen. Lisäksi pukkaa kaks työmatkaa ennen kesälomia. Ja klinikathan on heinäkuun kiinni... Mut en stressaa siitä ny. Asia kerrallaan niinhän ne selviää. Onneks psykologi ja aukiolotutkimus ok takana jo.

Tsemppiä Wannawalli ja Johsar teille!:heart::heart:
 
Viimeksi muokattu:
Sovittu Wannawalli!!! Mulla eilen inseminaatio. Nyt tämä 2 viikon odotus ei tunnu niin piinalliselta kuin viimeksi. Jos nyt ei tärpänny niin aloitan Letrozolin seuraavaan kiertoon.

Tsemppiä ensiviikolle!!!! :heart:
 
Hurjasti onnea Wannawalille ja Johsarille. Jännät ajat molemmilla pian käsillä. :heart:
Johsar: Mihin tarkoitukseen tuota Letrozol lääkettä määrätään? Itselle se on ihan outo... Toivotaan, ettei sitä tarvitsisi alkaa syömään. :-D
Tsemppiä piinailuun!!!
Wannawallilla tällä viikolla punktio? Tsemppiä ja onnea siihen!

ON: Mun pitäis mennä tutkituttamaan kilppariarvoni uudelleen että onkos se laskenut mihinkään. Erään tutun kanssa juttelin että hänellä stressi oli saanut aikaiseksi kilpparin liikatoiminnan, johon sai lääkkeet mutta tilanne normalisoitui kun gradu oli pois käsistä. Siksikin pelkään ettei lääke ois purru kun olo ei ole muuttunut miksikään lääkkeen myötä.
Toivottavasti kuitenkin olen väärässä. No verikokeisiin tästä pitää mennä....

Tsemppiä meille kaikille hurjasti!!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
sisko: ylihuomenna ja istutus ensi maanantaina alustavasti. Tietysti riippuu ylihuomisesta ja sen jälkeisistä taikapäivistä petrimaljassa :).

Mulla oli kolmannessa eli viimeisessä ja ainoassa lääkityssä iui-kierrossa tuo Letrozol. Samaa kuin Femar, paketissa ja hoito-ohjeissa luki Femar. Oli mielestäni tosi helppo, ei tuntunut missään. Samaten pelkäsin etukäteen SSG:tä, tosi helppo ei tuntunut missään,pelkäsin piikityksiä ja hormoneja ivf:ssä, tosi helppo ei tunnu missään.. Nyt pelkään punkteerausta, toivottavasti olen ensi viikolla täällä sanomassa arvatkaa mitä :rolleyes:?
 
Viimeksi muokattu:
Googlasin tuon Letrozol lääkkeen. Kyseessä on rintasyöpään käytettävä lääke. En tajunnu kysyä lääkärilä miksi ko lääke, mutta ajattelisin sen jotenkin liittyvän endometrioosiin. Viikko vielä niin sit katotaan mitä tehdään.

Muistan kun itse aloitin Thyroxinin aikoinaan niin pitkään meni ennen kuin tunsin olossa mitään. Turhauttaa välillä hirveästi kun sanotaan, että thyroxinin annosta määriteltäessä pitää ottaa huomioon potilaan oireet. Lääkärit katsovat vain laboratorio kokeiden tuloksia. Selityksiä oireille saa kuulla lääkäreiltä vaikka mimmosia. Joten käy sisko labroissa niin näet sitten onko lääke purru. Mulla puri nopeasti vaikka olossa silloin ei tuntunu mitään.

Wannawalli: Tsemiä punktioon. Kyllä sä siitä selviit!!! Stressi ja jännitys ei ole meille nyt hyväksi.
 
Onnea hoitoihin niissä juuri nyt käyville ja toivotaan tosiaan että ne treffit 9kk päästä siellä sit häämöttää :)

Nyt on limakalvoultrassa käyty ja kaikki oli ok, paksuus oli 1cm eli mun mittapuulla oikeinkin hyvä kp20 paksuudeks ja enskiertoon sitten zumenonin alotus ja siirto jos saadaan siirrettävää! Hui.. ettei tulis vaan viime hetken rimakauhuja :D no ei kai sentään..

Kyselin hiukan lisää vielä kahden alkion siirroista kun niitä on aina ennenkin tehty, niin pääasiassa kai yksinäisille varsinkin siirretään mieluummin yhtä kerralla, kun pareilla se on eri asia, ja se on kuulema ihan joku virallinen/lainmukanen suositus. Jotenkin vähän pettyny olo vaikka sinänsä ymmärränkin riskit jne. miten siitä on ajateltu. Tuntuu vaan silti ettei jossain vaivasten yhden siirroissa oo sitäkään vähää mahdollisuutta ja juur yhtään uskoo koko hommaan kun kahdellakaan ei koskaan edes kiinnittymisyritystäkään :(
No sit kun yritin jotain perusteluja, mm. taustatilanne (ikä, endo, jo tuloksettomia siirtoja) miks haluaisin edelleen että ois kiva kun ois edes pieni mahdollisuus saada kaks kerralla niin tuntu et melkein suuttu siinä, ja sano että sit joutuu kohta miettiin vielä onko tää oikee paikka hoitaa mua ollenkaan jos niin ja näin ajattelen, ja niinkun rivien välistä sano että "älä kuule kyseenalaista mun ammattitaitoo tai en hoidakaan sua!" :eek: jotenkin jäi vähän inhottava olo tästä käynnistä että aletaan tässä vaiheessa uhkaileen että perutaan koko homma jos alan vaatia mitään omiani niinkun joku mielenvikanen! Miten tollasen jälkeen nyt uskaltaa hirveesti omia näkemyksiä tai toiveita kertookaan :( tehdään nyt sitten ihan miten ne haluaa....
Sit selitti että viime vuosina on aina vaan enemmän alettukin tekeen yhden alkion siirtoja kun laboratoriotekniikat on parantunu ja pystyy paremmin seuloon niitä oikeesti elinkykysiä, ja sitten alkanu tulla lastenlääkärien huolestuneita valituksia huonovointisista kaksosista tms., kun vielä sillon 2010 kun olin viimeks hoidoissa niitä siirrettiin melko huolettomasti.
Ei nyt sentään täysin tyrmänny etteikö vois laittaa kahtakin jos on huonompi laatusia (niinkun ne mulla pääasiassa on ollu) tai jonkun hyvän mukana joku juuri ja juuri kelpaava rupu, mutta mitään hyviä ei ainakaan enää suostu laittaan kahta kerralla :(

Balstoviljelystäkin olin huolissani, että jos niistä tulee periaatteessa elinkykysiä, mutta ei voida pakastaa heikkouden takia eikä siirtääkään määräänsä enempää, niin että sellasia joutus vaan heittään kylmästi roskiin vaikka ne ois voinu olla juuri niitä mistä ois tullukin jotain. Mutta tätä pelkoo ei ilmeisesti oo, vaan jokainen vähänkin epävarma tapaus mistä ehkä vois tulla jotain, voidaan pakastaa!
 
Viimeksi muokattu:
Wannawalli. Pidän peukkuja että taikapäivät tuottavat parhaan mahdollisen tuloksen ja että punktioon päästään loistoyksilöiden kera. Pidän peukkuja punktioon. Hyvin se menee!!!:heart: jännitys pois...

Johsar. Kiitos tiedosta koskien tota thyroxin lääkettä....toivon et ois purrut...mitään havaittavaa muutosta ei ole mutta olen nyt aloittanut jumpat joten toivon et sais noita arkojakin kohdilleen...uskon tohon liikuntaan,ravintoon ja terv. Elämäntapojen vaikutukseen myös.:heart:

Toivottavasti tulos olisi positiivinen viikon kuluttua ja tosiaan teillä ois synnärillä treffit.. ;-)
Pidän peukkuja kummankin puolesta!!!:heart::hug:

Risupesä. Olipas sulla ikävä kokemus. Ymmärrän täysin pointtini asiassa. On kai sitten parempi ettei esitä omia toiveitaan kun vastaanotto on tuo. Toisaalta moni asia voi vaikuttaa käytökseen kuten tilannetekijät, väsymys yms joten käytöksen taustalla voi olla täysin sinusta riippumattomia asioita. Tsemppiä ja plussatuulia myös sinulle täysillä!!!:hug:
 

Yhteistyössä