Yksinäisyys ja äitiys

Moikka! Onko mitään keinoa saada ihmiskontakteja pienen lapsen kanssa kotona ollessa, kun naapureita ei ole tai ainakaan ne ei halua olla tekemisissä. Asun maalla ja sairastin masennuksen lapsen kanssa kotona ollessa. Perhekerhossa kukaan ei keskustellut, joten en käynyt sielläkään ja mökkihöperöidyin. Toiset äitit arvostelivat toisia äitejä kovalla kädellä ja juoruilivat. Kerhoja oli harvoin. Onko muilla yksinäisyyden kokemuksia kotona ja millä sitä voisi lievittää. Nyt olen opiskelija ja haaveilen toisesta lapsesta, mutta en tiedä olisinko yhtä yksinäinen.
 
vierailija22
Samoja tuntemuksia. Tuntuu että kaikilla muilla äideillä on jo ne omat ryhmittymä ja niihin on mahdotonta päästä mukaan. Itse odotan toista lasta ja äitiysloma juuri alkanut. Pelottaa jo valmiiksi miten jaksan kotona ainakin vuoden.

Tiedän että vikaa on myös itsessä koska olen melko hiljainen ja ujo uusien ihmisten kanssa. Yrittänyt olen silti tutustua muihin äiteihin. Tuntuu kuitenkin että kaikki yritykset jää sellaiselle moikkaus asteelle eikä löydy ketään kenen kanssa voisi viettää aikaa.
 
vierailija
Ymmärrän, mulla on sama kokemus esikoisen vauvavuodelta. Seuraavana niitä kavereita onneksi alkoi löytyä, mutta nyt sitten kaikki läheisemmiksi tulleet palaavat töihin/kouluun ja pelkään että edessä on taas yksinäinen vuosi, sekä itsellä että ehkä myös esikoisella kun ei nuo puistot ole arkena 5-vuotiaita täynnä. Onneksi lapsella on kerho. Mä oon päättänyt säännöllisemmin aikaa omille (kaveri)menoille illalla, ja siihen äitiyteen ja arjen jakamiseen voi onneksi löytää netistäkin. Netin kautta olen saanut pari tuttua joiden kanssa tulee tekstailtua lähes päivittäin, sit pärjää vaikka puistossa olisi vain moikka-väleissä :)
 
vierailija
Mistä palstalta tuommoisia nettituttuja voisi löytyä? Kiitos vastauksista!