Yli 30-v ensikertalaiset

Vau Piupa, näytitpä kuvassa upealta =). Olin ennen Oivan syntymää ajatellut, että laitan joka päivä kunnon vaatteet päälle, hiukset ojennukseen ja meikkiäkin sipaisen. Nooo... aika usein olen kotosalla verkkareissa, hiukset sutaistu pois kasvojen tieltä ja meikistä ei tietoakaan. Näin siis varsinkin, jos käymme vaunulenkillä vain pusikoissa, emmekä lainkaan etsiydy ihmisten ilmoille. Mieheni kotiintulon lähestyttyä vilkaisen kyllä peiliin ja kohennan vähän ulkonäköä. Toki hiukset ovat aina puhtaa, hampaat pesty ja tuoksunkin ihan hyvälle. Ja kun ihmisten ilmoille lähden, niin silloin näytän kyllä ihan ihmiseltä ;) .

Kiva juttu, Minimi, että pääsit eroon rintakumista. Minun nännit olivat kuin tulessa, kun Oiva oppi imemään ilman kumia. Pari viikkoa siinä meni, ennen kuin imetys muuttui kivuttomaksi. Varsinkin ne ensimmäiset imaisut olivat ihan tuskaa. Vieläkin välillä nännejä polttelee ja nykyisin myös nänninpihat kutisevat, vaikken niitä esim. saippualla pesekään. Pitäisi varmaan rasvata. Elämä ilman rintakumia on kyllä ihanan helppoa. Vielä kun pääsisin eroon maidonkerääjästä... Tänään pullotan ylimääräiset maidot, jotta pääsen illalla omiin rientoihin. Yhden syötön aikana toisesta rinnasta tulee noin 50 - 60 ml maitoa (mittasin määrän juuri), joten en vielä viitsi harsoonkaan sitä valuttaa. Mutta etteköhän ole kuulleet jo tästä ongelmastani riittävästi. Lopetan siitä jauhamisen :ashamed:.

Nyt mullekin tuli matkakuume. Olen ajatellut jo pidemmän aikaa, että lähden käymään keväämmällä Oivan kanssa Keski-Euroopaassa, kun toinen mummeista asuu siellä. Ja loppu kesästä, kun mieheni on isänkuukaudella, voisimme lähteä yhdessä reissuun.

Nostan itselleni aran kissan pöydälle: Parisuhde lapsen syntymän jälkeen. Meillä oli asiat todella hyvin raskausaikanani ja sitä ennen. Sain paljon hellyyttä ja huomiota. Nyt tuntuu, että meikäläinen on unohdettu ja mieheni hellyydenosoitukset kohdistuvat pääsääntöisesti poikaan. Kyllä minäkin välillä saan osani, mutta sellaiset pienet kosketukset ja hellyydenosoitukset ovat hävinneet.

Mieheni osallistuu kyllä kotiaskareihin ja pojan hoitamiseen ihan täysillä, mutta monesti viikonloppuisin, kun Oiva vetelee nokosia ja meillä olisi aikaa olla kahden, mieheni surffailee mielummin netissä. Olen kyllä sanonut, että kaipaan parisuhdetta takaisin. Ja tavallaan ymmärrän, että mieheni haluaa myös "olla rauhassa" ja tehdä omia juttujaan, mutta kun olen päivisin "yksin" kotona, kaipaan tietysti rakkaan ihmisen seuraa iltaisin ja viikonloppuisin. Tähän täytyy korostaa, etten tunne oloani yksinäiseksi.

Miten teillä muilla, onko vauva muuttanut parisuhdettanne?

Lauralein, kiva kun katsoit tuon kerhojutun. Minäkin kannatan salasanaa, niin kerhon perustajalle ei jää niin paljon hommaa.

Lennokasta laskiaista!
 
Tulenpa minäkin rohkeana tyttönä nyt sitten ilmoittautumaan tälle puolelle! Poika syntyi meidän perheeseen 22.01.08

Päästiin vihdoin ja viimein viikonloppuna pojan kanssa sairaalasta ja voi että vauva-arki tuntuu ihanalta jatkuvan sairaalassa ravaamisen jälkeen. Poju tosin oppi sairaalassa hyvin "laitostavoille" ja vaatii ruokaa aina kolmen tunnin välein.
Vauva-arkea vähän varjostaa huoli tulevaisuudesta, sillä saimme juuri ennen kotiin lähtöä tietää, että poikamme sairaus voi pahimmassa tapauksessa johtaa vaikeaan liikunta -/kehitysvammaan. Toiseelta tulevaisuus voi olla ihan normaalikin, ilman mitään oireita ja tietysti kaikki variaatiot näiden ääripäiden väliltä ovat mahdollisia. Poika on onneksi lääkärienkin mielestä tosi topakka ikäisekseen, joten ennuste on tällä hetkellä tosi hyvä!

Kiitokset kaikille, jotka kävivät tsemppaamassa meitä tuolla odotuspuolella, se tuntui tosi hyvältä siinä alkushokissa!

Multahan kiellettiin imetys heti kun pojan sairaus selvisi (imeminen rinnasta on alussa niin työlästä että kaverilta meinas henki lähetä siitäkin ), joten maidontuotanto on tosi minimaalista, eli hyvällä omalla tunnolla annan pojalle korviketta. Oma tuotanto riittää suursyöpölle juuri ja juuri jälkiruuaksi :D

Nefer meillä taisi parisuhde pojan synnyttyä heittää ihan häränpyllyä. Meistä kumpikaan ei ole koskaan ollut kovin innokas hellyyden osoittaja, mutta tätänykyä saatamme hyvinkin istua illat käsikädessä ja halailla ihan muuten vaan. Tuntuu kummalta, kun aikaisemmin moisia vierastimme ihan viimeiseen asti, mutta nyt se tuntuu ihan normaalilta: näinhän sen pitikin mennä?

Meillä oli Sammas jo heti sairaalassa ja sen tunnistaa siitä että koko kieli on ihan valkoinen ja osittain myös huulet. Kotihoidoksihan suositellaan puolukkaa (sivellään esim makeuttamatonta puolukkamehua kielen päälle ), mutta vaikeissa tapauksissa saa reseptillä daktarin geeliä, jolla sammas katoaa parissa päivässä.

No niin, jos nyt vaikka lukisin kaikki teidän jutut ajatuksella, kun poju vetelee päiväuniaan.
 
Ihanaa Pötkylä, että olet täällä ja erityisesti, että olette päässeet jo kotiin.

Päätin nyt, että perustan sen kerhon ja voidaan koittaa, että miten se toimii. Palataan tänne, jos tuntuu hankalta. Koitan tehdä sen tänään illalla ja jakelen sitten salasanat jokaiselle ja kommentoin sinne näihin viimeisimpiin viesteihin paremmin.
 
Ihanaa Pötkylä että olet täällä! Eli että pääsitte kotiin! Olette ollut paljon ajatuksissani.
Ikävää tietenkin tuo tietämättömyys tulevasta, heikkoina hetkinä varmasti huolettaa ja surettaa kovin, mutta mukava kuulla että tilanne näyttää lupaavalta. Ja että tosiaan kaikki tämä on lähentänyt teitä miehesikin kanssa!

Kiitos Nefer ja Ginnifer, helpotti kuulla että kumista luopumisen jälkeen vie tosiaan aikansa ennenkuin nännien arkuus hellittää- tai siis toivottavasti ei kauaa mutta hermostuin jo että olisi jotain muutakin.
Tuosta sammaksesta nänneissä kun jostain luin että voi olla vaikea saada pois ja pitäisi tyyliin ostaa uudet rintapumpun osat eikä pakastettua maitoa voisi käyttää ettei tule uudelleen.
Saitteko Pötkylä teidän sammaksen hyvin talttumaan? Saiko poikanne antibiootteja, sehän kai altistaa tuolle pikkuvaivalle?

No jopas, tulee itselle ihan homssuinen olo, en kyllä ole juurikaan katsellut peiliin tai laitellut tukkaa, saatika tuoksu hyvälle :kieh:
Suihkussa käynti on kyllä ihanaa vaikkakin projekti, niin ja talon lenkkisaunaan pääsy ihan luksusta! Ei sen puoleen, en ole juuri muualla ollut kuin koirien kanssa lenkillä ja pari kertaa kaupassa. Enkä meikkaa muutenkaan, en edes osaa enkä omista kuin puuterin... Kai tästä vielä ryhdistäytyy kunhan pääsee oikeasti ihmisten ilmoille.

Mutta piti tulla oikein tänne iloitsemaan: tyttömme nukkui tänään 3h päiväunet!!! Oltiin ensin vaunuilemassa ja kerrankin uni jatkui vaikka liike loppui eli nukahti uudelleen parvekkeelle jonne vein vaunun kantokopassa. Ehdin laittaa ruokaa ja syömäänkin, ja itse asiassa jo hermostumaan että tyty kylmettyy tuolla kosteassa. Nyt kiukkuaakin taas tässä sylissä, täytynee aloittaa päivän hyppelyt ja ympäri kämpän ravaus...
 
Kerho on nyt perustettu ja tähän pinoon viime aikoina aktiivisemmin kirjoittaneille olen lähettänyt yksityisviestinä salasanan, jolla tuonne kerhon puolelle pääsee jatkamaan juttua vähän yksityisemmin. Jos postilaatikostasi ei salasanaa löydy niin se ei todellakaan tarkoita sitä, ettet olisi tervetullut kerhoon, joten laita minulle yksityisviestiä niin toimitan salasanan. Myöskin myöhemmin tämän pinon löytävät ja sen omaksi tuntevat ovat tervetulleita liittymään porukkaan. Jos kerho on yhä tuolloin voimissaan niin salasanaa voi kysellä tähän pinoon kirjoittaneilta.
 
ILTAA! Täällä tää tyhmä kysyy kun en noita kerhojuttuja ole aiemmin katsonut, että riittääkö se salasana vai haetaanko kirjautumisen jälkeen sit jäsenyyttä? Sorry tyhmän kysyjää... :ashamed:

Ai ja peesaan noita muita Piupan kuvan ihailijoita, oletpa tosi upean näköinen ja söpö oli se toinenkin tyttö =)
 
Enpä tunne minäkään kerhotoimintaa vielä sen paremmin. Ymmärsin kuitenkin, että tuo salasana riittäisi, mutta varmaksi en osaa sanoa ennen kuin joku on koittanut. Toivottavasti tuo riittää, ettei jää minun taakseni kenenkään kirjoittelu.
 
Jossain kerhoissa pitää kyllä ensin hyväksyä jäseneksi, ennen kuin pääsee lukemaan ja kirjoittamaan. Mutta kun sen hyväksymisen on perustaja on kertaalleen tehnyt, salasanalla pääsee sisään jatkossa.
 
Kävin kokeilemassa kerhoon kirjautumista ja kyllä se on niin, että ensin pitää "Hakea jäsenyyttä" kerhon omistajalta ja vasta Lauralein hyväksynnän jälkeen pääsee kerhoon. Mutta siis tosiaan, vain ensimmäisellä kerralla Lauralein tarvitsee hyväksyä meidät muut kerhoon.
 
Lauralein Koitin sillä salasanalla päästä tuohon Kerhoon, mutta en päässyt etusivua pidemmälle, koska kerhon perustajan tulee hyväksyä jäsenhakemus. No, täytin hakemuksen ja kai se sitten on sulle lähetetty hyväksyttäväksi ???

(Kukaan muu ei ollut vielä tietojen mukaan jäsenyyttä hakenut)

Vastailen teidän juttuihin sinne Kerho-puolelle sitten myöhemmin, esim. Neferin parisuhde-kysymykseen on paaaaaljon kommentoitavaa :whistle:
 
Noin se joo näyttää menevän, että vaatii nyt kuitenkin minulta ekalla kerhoon kirjautumiskerralla jäseneksi hyväksymisen. Eilen kerhon puolella käyneet olen nyt hyväksynyt ja varsinkin tässä lähipäivinä koitan erityisen ahkerasti käydä katsomassa, josko hakemuksia on tullut, jottei sen takia tarvitse kirjoittamatta olla. :)
 
Onnea Pötkylälle! Mulla on mennyt ihan ohi sun synnytys ja teidän ilmeisesti aika rankka alku :hug:. Toivottavasti kaikki kääntyy vielä parhain päin. Ainakin teidän parisuhteenne kuulostaa hyvältä, juuri noinhan sen pitäisi mennä!

Jatkan juttuja kerhossa...
 
Hirmu paljon täällä taas juttuja :) Erityisesti on tosi tosi mukavaa nähdä pötkylä täällä, aivan loistava juttu että pieni on päässyt kotiin! Kaikkea hyvää teille :heart:

Parisuhteesta on ollut juttua. Meillä pienet hellyydenosoitukset kotioloissa on ollut arkea aina, ja tilanne ei ole vauvan tulon myötä muuttunut vaan edelleen halitaan ja pusitaan ohimennen, välillä tuntuu että entistä enemmänkin. Mitään romantikkoja ei olla miehen kanssa kumpikaan, ei esim. anneta toisillemme tuollaisia ihania lahjoja kuin minimin mies...

Nefer, meilläkin on kyllä ollut keskusteluissa tuo että minä kaipaan miehen seuraa iltaisin/viikonloppuisin kun kaiket päivät olen enimmäkseen guuguu-tasoisilla jutuilla pojan kanssa. Toisaalta tietysti mieskin kaipaa omaa aikaa työpäivän jälkeen, mutta joku kompromissi tähän on koitettava löytää. Onneksi teilläkin kuitenkin vaikuttaa keskusteluyhteys toimivan, joten eiköhän tilanne pikkuhiljaa korjaannu. Meillä ainakin auttoi kun ihan suoraan sanoin että tuntuu pahalta jos mies käy vaan sohvalla kääntymässä töitten jälkeen ja sitten uppoutuu nettiin tai muihin harrastuksiin...

Mä meinasin jo esittää maailman tyhmimmän kysymyksen kerhoon liittyen, mutta sitten onneksi tajusin Kaksplus-etusivulta linkin Kerhot :LOL: Mulla kun selaimen kirjanmerkki tuo suoraan tälle keskustelusivulle, niin ei ole tullut tuota kerho-kohtaa huomattua. Tulen kyllä mukaan, kiva Lauralein että jaksoit aktivoitua!
 
auringonkukka-75
Heipsistä vaan!

Täällä on oltu aivan valtavan aktiivisia kirjoittelun suhteen sitten viime kerran, kun pääsin käymään. Meni monta tovi lukiessa teidän kuulumisia :)

Pötkylä En ollut lukenut mistään teidän alkuvaikeuksista. Nyt kun Bongasin sinut täältä, niin kävin tuolla odottajien puolella lukemassa kuulumisiasi. Olen todella onnellinen puolestasi, että olette saaneet vauvelin kotiin. Toivon koko sydämestäni, että teillä menee kaikki hienosti tästä eteenpäin :hug:

Olisi ihan hirmuisesti "asiaa"... heh... lähinnä sitä omaa höpötystä siis. Mutta käykö täällä kukaan enää, kun kaikki puhuvat kovasti kerhosta? Pääsisinkö minäkin sen jäseneksi, vaikka en ole täällä nyt niin kovin ahkerasti päässyt käymään?

Meillä on taas valtaisa huuto menossa, pitää mennä "pelastamaan" mies tuolta. Mutta palailen taasen, joko täällä tai sitten siellä kerhon puolella, jos minut kelpuutetaan sinne :)

Ai niin, meinasi unohtua... Tooooosi upean näköinen oli Piupa se sun matkakuva. Joku epäili sun olevan malli tai jotain... yhdyn mielipiteeseen :)
 
Täällä ois yhden äityli joka oli 35v kun sai pojan. Nyt jäbällä ikää 1v4kk. Mahtuukos mukaan vaihtaan kuulumisia ja anteeksi tyhmyyteni mut mitä tuo kerhotoiminta on? Mut olen uusi näillä sivuilla enkä siis tiedä kuis täällä oikein toimitaan. Ois kuitenkin mukava vaihtaa kuulumisia samanikäistensä kanssa B)
 
:heart: ajattelin minäkin sitten itseni lykätä tänne joukonjatkoksi :LOL: minä synnytin pojan marraskuussa 2007 ja olen 32 v. Luin joitain noista viesteistä ja mä en käsitä miten jotkut sanoo itseensä ja muita 32 ja yli vanhoiks?????mikä vanha on jos on yli 30 v????en tajuu...musta se on aika oiva ikä tehdä lapsia. Minulla ei ole vakituista työpaikkaa, en ole naimisissa (ollut ikinä), taloudellinen tilanne ei ole hirveen hyvä ja kuitenkin tiedän tasantarkkaan pärjääväni lapseni kanssa ongelmitta. Kaikki tulen saamaan mitä haluan. Pitää vaan niihin asioihin säästää. Niin mutta sitten näihin muihin asioihin.... :D

mä oli silloin just 20 vee ja yli, sellanen että en olisi voinut kuvitellakkaan olevani äiti...en ollut ollenkaan äitityyppiä, enkä tiedä ei musta olis varmaan ollut ottamaan sellaista vastuuta mitä nyt otan. Mä en vain silloin ollut sellaiseen valmis. Halusin elää vapaata ja huoletonta elämää, ja ei sellaista kunnon miestäkään siinä ollut. Sellasia renttuja kulki vierelläni....

mutta täm'n nykyisen löydettyäni kaikki vaan loksahti vaikka vauva ei ollut suunniteltu mutta haluttu hän on. Rakastan yli kaiken lastani :heart:

en olis koskaan itsestäni uskonut että rakastan vauvoja :LOL: ainakin omaani rakastan mielettömästi. Niin ne ajatukset sitten muuttuu elämän varrella.

En mäsilloin ennen tykännyt edes olla vauvojen lähellä kun se oli jonkun muun lapsi. Eniten häiritsi se että jos vauvan otti syliin niin kaikki tuijotti miten vauvalle puhun ja sitten kohta kysymys millois meinasit oman hankkia...plääh....aina tota samaa jankkausta...booringggg...

nyt kun se on mun ihan oma vauva saan olla ihan oma itseni hänen kanssaan, ei tarvitse selitellä kellekkään mitään, ja ei kukaan äiti katso pahasti miten hänen vauvaansa pien tai jotain.....no se on semmosta.

no taidan lopetella, nukkumatti kolkuttelee ja vetelee silmäluomia alaspäin.... moi
 
Heipsan :) Mäki vilkuttelen tällä puolella. Eli poika syntyi (39+0) 10.2. klo 3.22. Pituutta pojalla 51,5 cm ja painoa 3775. Nyt on totuteltu kotona oloon ja tutustuttu toisiimme ja harjoiteltu imettämistä :p . Kamala miten aika menee nopeesti kun parin päivän päästä koko koitoksesta on jo 2 viikkoa.

Kiitoksia kutsusta kerhoon. Pitää ajan kanssa tutustua siihen sitten :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ginnifer:
Huhhuh... Sohaisin varsinaiseen herhiläispesään tuolla Lokavauvoissa, kun uskaltauduin kyseenalaistamaan kiinteiden syöttämisen huomattavasti suositusikää nuoremmille vauvoille. Siellähän siis nyt ovat vauvat n. 2-4-kuisia, mutta soseralli on pyörinyt jo kuukauden päivät. Ahdisti tuo sen verran, että pakko oli keskustelu siitä avata. Välillä siis tosiaan sieppaa se ihmisten pohjaton yksinkertaisuus.

... Tällä en siis arvostele teitä, fiksummat sisareni. Tässä pinossa mulla on täysi luottamus siihen, että teillä kaikilla on ihan oikeasti legitiimit syyt ruokkia lastanne just niinkuin teette ja että teillä on tiedollista ja elämänkokemuksellista perspektiiviä tehdä hyviä valintoja tässäkin asiassa. Vähän vaan surettaa se miten selvästi tässä hyvinkoulutetut ja hyvinvoivat ihmiset kasvattavat uutta hyvinkoulutettua ja hyvinvoivaa sukupolvea, kun taas ne muut... Noin niinkuin yhteiskunnalliselta kannalta siis. Mutta ehkäpä se on väistämätöntä?

That said, olen kyllä tosi kiitollinen tästä meidän nettiyhteisöstä, iloinen että homma pysyy aktiivisena ja toivotan uudet sydämellisesti tervetulleiksi!


Ginnifer & Ellen kohta 3kk

En ymmärrä Ginnifer mihin meidän puolen luottamus sinun mielestä on kadonnut kun näin meitä täällä yleisesti haukut. Minusta tuo ei oikein ole "aikuismaista käytöstä". Mutta ei tästä sen enempää, harmi kun emme olleet sinun tasoisiasi ekologisesti ajattelevia äitejä vaan niitä "huonoja" semmoisia.

Yst. terveisin Piituli+4 tervettä lasta
 
Piituli olikin jo ehtinyt ensin. Täytyy kyllä minunkin ihmetellä että kuinka sinä Ginnifer PYSTYIT aikaasi jakamaan meidän tyhmien kanssa jo odotusaikana? Vai kävitkö vaan paremmuuttasi korostamassa? Ihmetellä pitää... Mahtoi ne ajat olla sinulle kärsimystä...



Palaan omaan mukavaan pinoon jossa kenelläkään ei ole tarvetta haukkua toista heidän ratkaisuistaan. Ja jotka tietävät ettei maailma ole mustavalkoinen vaan värejäkin voi nähdä.


tuutilulla kera 4 lapsen



 
Toukokuussa -07 syntyneen pojan 38v äippä ilmottautuu seuraanne, jos huolitaan.
Vauvaa yritettiin useita vuosia, mutta luomuna kuitenkin vihdoin saatiin =)
Imetys jatkuu alkuhankaluuksien jälkeen ja hyvin tuo nassikka on kasvanut. Soseetkin maistuu eka yökkäilyjen jälkeen hyvin :)
Paljon olen näitä eri keskusteluja ja palstoja lukenut, itse en ole koskaan mitään kommentoinut. Ehkä sen verran arka olen julkisesti mitään kirjoittelemaan. Kiva olisi kuitenkin samanikäistä- ja henkistä kaveripiiriä saada, omat kaverit kun ovat lapsensa tehneet aikoja sitten.
 

Yhteistyössä