YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

Kiitoksia. Vielä en uskaltaudu tuonne toiselle puolelle. Ajattelin, että jos testais huomenna samanmerkkisellä niin vois verrata mahdollista vahvistumista.

Meillä nelonen tosiaan onnistui puolentoista vuoden yrityksen jälkeen. Silloin muistan sen epätoivon, että en varmasti koskaan näe enää toista viivaa tikussa. En tiedä sitte oliko sillä vyöhyketerapialla vaikutusta vai ei. Ongelma tuolloin oli mun mielestä se, että tuhrut alko aina liian aikasin, joten luteaalivaihe oli sillon liian lyhyt ja mahdollinen hedelmöittyny munis ei pystyny kiinnittyyn.

Ootteko muuten mittailleet lämpöjä loppukierrossa? Itsellä ne aina putoaa normaaleiksi noin puolta vuorokautta ennenkuin täti tulee. Seki on "hyvä" merkki, onko tärpänny vai ei.

Mää kans viitosen yrityksessä kerran menin testaamaan ovistikulla ja kerkesin jo innostua ku näytti kahta tasapaksua viivaa. Sitte r-resti oli nega. Kuulinki, että kierron lopussa ovistesti näyttää positiivista. En tiiä sitte, mistä johtuu.

Oikein oikein kovasti plussia itse kullekin!!!!
 
Tervetuloa mukaan Siobhan!

Sinderella, mie oon jonkin verran seurannu lämpöjä todetakseni, että ennen menkkoja laskee tai ei laske joten mie en pysty päättelemään mitään lämmöistä. Kaipa nuo on aika yksilöllisiä juttuja. Juu, ja tiesin tuosta että ovistesti voi näyttää vahvoja viivoja ennen menkkoja... silti piti mennä testaamaan :LOL: Oon joskus aikaisemminkin kokeillu mutta en oo ikinä noin vahvoja viivoja saanu ku eilen.... Jospa tästä eteenpäin jättäisin ovistestit siihen käyttöön mihin ne on oikeasta tarkoitettu. :)

Tuo vyöhyketerapia on kyl sellanen juttu mitä pitää päästä kokeilemaan!
 
Lauantai 13.11.2010



emmimaria.............2/29-30....yk 10
kukkanen2011........2/25-28....yk 5
tääl taas...............7/26.........yk 18
Barbamama35........8/26-30.....yk 2
Koralli73...............10/25-28....yk 10
Pilvilinna74...........18/30.........yk 2 - DPO 2
Siobhan42...........19/27-27.....yk 2
Sinnalena............23/28.........yk ? - DPO 9
Katimari...............23/25-28....yk 10
ksylofoni..............27/31.........yk 3
Barbarella.............30/27-28....yk 12 - DPO 12
Lumihiutale73........31/28-30....yk 4


Mukana myös:
olkkis74.........................
mystère..........................
Onlydream......................
kikkara...........................
nooraneeamaria...............
KaijaJoo.............................
kevät71..............................
Helvi-10.............................
äiti täältä jostain................
ZouZou .............................
Mahdotontako.....................
Rosmariini -74....................
Taikakuu............................
Tsuba................................
Janette74...........................
Mansku72..........................
elli72.................................
sisupastilli........................... pikaista paranemista :heart:
taavi166............................

Plussanneet

:heart: 2010 :heart:

Sinderella.................marraskuu
eva71......................lokakuu
calumet...................lokakuu
Kurkkunaamio ..........syyskuu
Jambo......................syyskuu
Chilipapu..................elokuu
Annemaarit...............kesäkuu
Rae34.....................toukokuu
Onnellinenx5.............toukokuu
happihyppy..............toukokuu
Pimpula....................huhtikuu
Minnihiiri68...............huhtikuu
Jääräpää..................maaliskuu
Lumi-Marja...............maaliskuu
viivi74......................helmikuu
Poni06.....................tammikuu
Puskajussi................tammikuu

:heart: 2009 :heart:

Enkelinäiti. . . . . . . . . . . . . . . . . Marraskuu
SMSM. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Marraskuu
amati. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Marraskuu
Minotchkin. . . . . . . . . . . . . . . . .Lokakuu
Oliivitar. . . . . . . . . . . . . . . . . . .Lokakuu
Tiktu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Syyskuu
Erjamari. . . . . . . . . . . . . . . . . . Syyskuu
PK- haaveilija= äiti vm70. . . . . . . Heinäkuu
piipiäinen coitus interruptus. . . . . Kesäkuu
Destiny. . . . . . . . . . . . . . . . . . .Helmikuu

:heart: Syntyneet :heart:

Poni06 24.8.2010 poika
Tiktu 11.05.2010 tyttö
äiti vm70 22.03.2010 tyttö
Sinderella 17.08. 2009 tyttö
Mansku72 10.07.2009 tyttö
Äiti-kengu 1.07.2009 tyttö
Mantana 30.01.2009 poika


Edellinen ketju:
YLI 35-V KUUMEILIJAT vol 7

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
Viimeksi muokattu:
Sinderellalle lämpöiset onnittelut!! :flower: :heart: Mä pistin sut jo plussanneisiin, hätiköinköhän mä vähäsen, sorry. Mut innostuin niin. Toivotaan viivan vahvistumista!! Ihanaa, että näitä plussia tähän ketjuun tulee joka kuukausi.

Tätipahoittelut emmimaria ja kukkanen2011! :(

Kyllä ne ovistestit tosiaan kierron lopussa vähän tummenevat, mutta itse en ole niillä plussaa kyllä saanut muuta kuin oviksen yhteydessä tai jos olen ollut raskaana, eli kyllä niihin mun mielestä vähän voi luottaa kierron loppuvaiheessakin. Tosin itse olen kyl saanut raskaustestillä jo plussan ennen kuin ovistesti on plussaksi muuttunut.

Tervetuloa mukaan Siobhan! :wave: Pikaista tärppiä teille toivon, kun aikaraja on teillä noin lähellä!

Täällä pitäs ovis kohta olla käsillä, veikkaan maanantaita tai tiistaita. Odotukset on kovat..voi ku nyt tämä kierto olis se kierto.

Tärppionnea kaikille!
 
Sinderella, paljon onnea plussasta! :flower:

Siobhan, tervetuloa minunkin puolesta. :)

emmimaria ja kukkanen, pahoittelut tädistä. Toivottavasti tästä uudesta kierrosta tulee se tärppi molemmille. :)

Mulla lämmöt yleensä putoaa vasta kun täti on jo kurvannut paikalle, tosin viime kierrossa tippuivat jo paria päivää ennen mutta se kierto oli lämpöjen puolesta muutenkin todella omituinen, joten sitä ei kai kannata laskea.

ON: tässä kierrossa lämmöt ovat olleet hitaassa laskussa nyt viidettä päivää. Olen 100% varma että tärppi ei ole käynyt ja varmuudeksi tein vielä tänään uuden r-testin = tyylipyhdas nega. Tänään siis dpo 12. En millään haluaisi enää pitkittää kiertoa noilla lugeilla, voiskohan ne jo lopettaa? Tuskin tämä tästä nimittäin enää raskaudeksi muuttuu, siihen vaadittaisiin jo ihmettä. : /
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos.

Mää testasin taas ja kyllä se on vahvempi ku eilen. Uskomatonta! Voin mää siirtyä plussanneisiin, tullaan takas jos tulee takaisku.

Ei se mullakaan muuten se taannoinen ovistikku näyttäny aivan tasapaksuja viivoja, jos tarkemmin muistelen.
 
Sinnalena, olen samaa mieltä kun mitä eilen kirjoitit. Asian tueksi löysin netistä artikkelin kuumeen vaikutuksesta miehen siittiöihin. Ja miehellekin tekstin näytin. Tässä referoituna:

"Kuume heikentää siittiöntuotantoa. Siittiöiden määrä ja liikkuvuus huononevat. Yleensä 38–39 asteen kuume saa aikaan siittiövaurioita. Vaurioituneiden siittiöiden häviäminen siemennesteestä kestää keskimäärin 3 kuukautta. Luonto hoitaa asian niin, että vaurioituneet siittiöt eivät pääse hedelmöittämään. Miehen kuumetaudin jälkeen raskauteen saattaa olla ainoastaan pienemmät mahdollisuudet."

Onhan täs pari viikkoa aikaa keskustella asiasta miehen kanssa... Mulla siis jo kp2 tänään, joten korjaatko Koralli listaan? Täti tulikin sitten niin rytinällä, että ei aikoihin ole tullutkaan. Yöllä piti käydä ottamassa särkylääke ja sitä ei ihan äsken ole tapahtunut. Ja vieläkin jomottaa vähäsen.

Sinderella, laita meille kuva plussasta =)
 
Kiitokset tervetulotoivotuksista :)

Barbarella, mä kun testailin ekaa lasta niin meni melkein viikon yli menkkojen alkamispäivän ennenkuin onnistuin saamaan testiin plussaa. Silloin en kyllä osannut kaikkia taiteen sääntöjä ja taisin ekaa kertaa testata illalla, mutta silti. En tiedä miten sulla, mutta ehkä sitä toivoa kuitenkin vielä on?

Ja juu, tuo Toivo on kyllä omituinen asia. Varsinkin kun se kieltäytyy kuolemasta vaikka kuinka yrittäisi (Toivossa on hyvä elää, pang, pang, Toivo kuoli :LOL: ) Eli PMS, vaikka olenkin sen ilmaantumisesta 100% varma koska tunnistan oireet (SYVÄÄ masennusta), on ollut harvinaisen helppoa laatua, meni oikeastaan jo ohi, vaikka yleensä sitä jatkuu ainakin 2-3 päivää. Mikä tietty herättää tuon Toivon tuolta haudastansa, ja toiveet siitä että mitäs sitten jos kuitenkin... mutta mitä mulle olis PMS tullut jos olis tärppi käynyt : /
 
Viimeksi muokattu:
Barbarellalle pahoittelut negasta :( Mikä sulle annettiin ohjeiksi noista lugeista? Mulla oli aina vaan se 10 pv ja sitten lopetus. Mut täytyy sanoa, että usein jätin 1-2 lugea lopusta ottamatta, jos ei testissä mitään näkynyt.

Sinderellalla hieno plussakuva! Ja hienoa, että viiva on vahvistunut! :heart:
 
emmimaria, pahoittelut tädin kylään tulosta :'( samoin kukkanen :'( ...toivotan ensi kiertoon vahvat plussa testit ja mikäs olis mahtavampi joululahja kun paljon/kauan odotettu raskaus :)

...ja en nyt muista että toivottelinko tervetulleeksi mutta ei kai vara venettä kaada: Tervetuloa Siobhan42 :flower:

Meillä siis simpat otettu vielä varmistukseksi tässä kierrossa talteen viime torstaina :)
Ovis limat väheni perjantaina mutta eilisen ja tämän päivää ollut ihan niinkun alkavia menkka kipuja tuolla munasarjojen kohdalla...siis sellaista nippailua käy koko ajan :| ...mistähän mahtaisi moinen johtua??? Nyt siis Dpo 3.

Mutta ihanaista isän päivää kaikille perheille ja mukavaa sunnuntain jatkoa :heart:
 
Sinderella, hieno plussa!

Nyt miekin alan pikkuhiljaa ajatella, että meille tulee tää kierto ilman varsinaista yritystä. Tuskin ehkäisyä käytetään, mutta ehkä ei ihan tähdätä ovikseen. Mies on sairastanut jo 1,5 viikkoa ja välillä kuume ollut korkealla. Onneksi menossa huomenna lääkäriin. Eksyin eilen googlettamaan asiaa ja muutaman keskustelun löysin, jossa raskaus oli alkanut miehen kuumeesta huolimatta, mutta päätynyt keskenmenoon. Tietty eihän sitä tiedä onko johtunut kuumeesta, mutta silti mietityttää... Ehkä täytyy keskittyä tyhjentämään huonoja simoja ja täysosuma tulee sivulaukauksena jos on tullakseen. :saint:
 
Pilvilinna, voisko se olla vielä oviskipuja? Luin jostain, että ovis voi tuntua kipuna sekä itse ovisken aikana, eli kun munasolu irtoaa, ja jälkeenkinpäin kun se rakkula muuttuu keltarauhaseksi. Mulla on itsellä kaksi kertaa kuussa tuskakipuja nykyään, ensin siinä oviksen lopussa (luulisin, siis, koska silloin kun kivut loppuu, loppuu limat myös) ja sit tietty menkat. Omalta kohdaltani en siis tiedä kummanlaisista kivuista on kysymys, mutta sulla vois siis olla tuo keltarauhasen kehittyminen kyseessä?

Sinderellalle vielä kertaan onnittelut komeasta plussasta!

Ja pahoittelut tädin häiriköimille :( Täällä häntä odotellaan viikon päästä :'(
 
Maanantai 15.11.2010



Barbarella..............1/27-28....yk 13
emmimaria.............4/29-30....yk 10
kukkanen2011........4/25-28....yk 5
tääl taas...............9/26.........yk 18
Barbamama35.......10/26-30.....yk 2
Koralli73...............12/25-28....yk 10 - DPO -1
Pilvilinna74...........20/30.........yk 2 - DPO 4
Siobhan42...........21/27-28.....yk 2
Sinnalena............25/28.........yk ? - DPO 11
Katimari...............25/25-28....yk 10
ksylofoni..............29/31.........yk 3
Lumihiutale73........33/28-30....yk 4


Mukana myös:
olkkis74.........................
mystère..........................
Onlydream......................
kikkara...........................
nooraneeamaria...............
KaijaJoo.............................
kevät71..............................
äiti täältä jostain................
ZouZou .............................
Mahdotontako.....................
Rosmariini -74....................
Taikakuu............................
Tsuba................................
Janette74...........................
Mansku72..........................
elli72.................................
sisupastilli........................... pikaista paranemista :heart:
taavi166............................

Plussanneet

:heart: 2010 :heart:

Sinderella.................marraskuu
Helvi-10...................marraskuu
eva71......................lokakuu
calumet...................lokakuu
Kurkkunaamio ..........syyskuu
Jambo......................syyskuu
Chilipapu..................elokuu
Annemaarit...............kesäkuu
Rae34.....................toukokuu
Onnellinenx5.............toukokuu
happihyppy..............toukokuu
Pimpula....................huhtikuu
Minnihiiri68...............huhtikuu
Jääräpää..................maaliskuu
Lumi-Marja...............maaliskuu
viivi74......................helmikuu
Poni06.....................tammikuu
Puskajussi................tammikuu

:heart: 2009 :heart:

Enkelinäiti. . . . . . . . . . . . . . . . . Marraskuu
SMSM. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Marraskuu
amati. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Marraskuu
Minotchkin. . . . . . . . . . . . . . . . .Lokakuu
Oliivitar. . . . . . . . . . . . . . . . . . .Lokakuu
Tiktu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Syyskuu
Erjamari. . . . . . . . . . . . . . . . . . Syyskuu
PK- haaveilija= äiti vm70. . . . . . . Heinäkuu
piipiäinen coitus interruptus. . . . . Kesäkuu
Destiny. . . . . . . . . . . . . . . . . . .Helmikuu

:heart: Syntyneet :heart:

Poni06 24.8.2010 poika
Tiktu 11.05.2010 tyttö
äiti vm70 22.03.2010 tyttö
Sinderella 17.08. 2009 tyttö
Mansku72 10.07.2009 tyttö
Äiti-kengu 1.07.2009 tyttö
Mantana 30.01.2009 poika


Edellinen ketju:
YLI 35-V KUUMEILIJAT vol 7

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
Viimeksi muokattu:
Helvi-10, siirsin sinut myös plussanneisiin. Toivottavasti sulla on kaikki edelleen ok.

Itse odotin ovisplussaa nyt isänpäivälle, vaan ei tullut. Toivottavasti tulee sitten huomenna, niin pääsisi tätä kiertoa jännäilemään.

Mutta nyt nukkumaan. Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Toivottavasti tulee tänään ovisplussa, Koralli73!

Mitähän Katimarille ja Lumihiutaleelle kuuluu?

Tuntuu, että tämä stressi, kaikki greippimehuilut ja nyt yhtäkkiä aloitetut vitamiinitehokuurit laittavat kropan lujille. Hirveän kuvottava olo fyysisesti, närästää ja yököttää. Lisäksi mieli on maassa kuten useimmiten ennen kuukautisia. No, loppuviikosta helpottaa sitten. Mutta, unohtakaa tämä negatiivisuus.

Hyvää alkanutta viikkoa ketjuilijoille!:)
 
Barbarella: Voi kurjuus :hug: Jospa teille tulisi sitten se joululahja, kun ei isänpäiväksi osunut.

(.) Tänne ei kuulu ihmeitä. Peittoja heilutellaan ahkerasti ja ovista odotellaan. Onko siitä haittaa raskautumiselle, jos ovis tulee jo näin aikaisessa vaiheessa? Kp 9 nimittäin tuli hieman sellaista ovismaista limaa. Mulla on siis aiemmin ollut n. 30 pv kierto. Viimeksi täti tuli jo kp 26 ja silloin tunsin jonkin sortin kipuilua kp 12 tienoilla. En silloin uskonut sitä ovikseksi, koska odotin pidempää kiertoa. En ole siis koskaan käyttänyt ovistestejä, kun ei ole ollut mitään tarvetta. Nyt on käynyt mielessä sekin, jos kierto kovasti heittelee.
 
Kiitoksia. Tänä aamuna tein vielä yhden testin, joka oli kans ihanasti punainen viiva. Nyt päivä kerrallaan...

Barbarella, pahoittelut :hug: Toivottavasti saatte plussan jouluksi.

Jos luteaalivaihe on kymmenen päviää tai enemmän, raskautumismahdollisuus on hyvä. Eli Barbamama, sää selvästikki viimeksi tunsit oviksen oikein. Luteaalivaihe ois ollu 12 päivää.

Luin jostaki joskus, että kannattaa pupuilla mieluummin harvemmin kuin liian tiheästi. Ja ennen ovista. Meillä viitosen yrityksessä mies ei millään meinannu uskoa, että joka toinen päivä tai joka kolmas päivä on hyvä. Jos toimii liian tiheästi, simpat ei kerkiä kasvaa tarpeeksi isoiksi ja niiden määrä kuulema vähenee.

Lisää plussia ketjuun!!
 
Barbarellalle pahoittelut :hug:

Omaa napaa: kp 29/31 meneillään ja tänään ei ole ollut oikein mitään tuntemuksia suuntaan eikä toiseen. Lauantaina viilteli alavatsaa kovasti ja autossa (ajoin pitkää matkaa) tuli paha olo, mutta enpä nyt vielä vanno mitään - olen ollut mestari kuvittelemaan oireita edellisissä kierroissa. Menkkoja odottelen torstaiksi ja jos niitä ei kuulu niin lauantai-aamuna testaan kun on mieskin saman katon alla...
 
Tuosta rakastelun tiheydestä olen lukenut kahtaa eri kantaa. Useimmiten neuvotaan joka toisen päivän taktiikkaan juuri sen vuoksi, että siittiöitä ehtisi kehittyä paljon. Tässä taas artikkeli joka päivän taktiikan kannalta:

Seksin määrä vaikuttaa sperman laatuun - Vau.fi

Meillähän oli edellisessä kromosomi vaurio, joten sen puolesta tuo voisi auttaa. Kuka tietää? Miehen siittiöiden määrästä ei ole hajuakaan, mutta viimeksi tärppäsi ensimmäisestä yrityksestä. Nyt tällä kertaa yritimme viime kierrossa jtp taktiikkaa ja tällä kertaa ollaan lähempänä joka päivää ihan vain siitä syystä, että molempia on innostanut ne puuhat ;) Vähän on pitänyt kuitenkin toppuutella miestä, kun hän olisi innostunut pariakin kertaa päivässä... :LOL:
 

Yhteistyössä