Ylipaino

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen nuoruudessa ollut hyvin hoikka ja vielä 6vuotta sittenkin. Sitten tapahtui jotain, aloin seurustelemaan ja muutettii yhteen. Elo ei ollutkaan niin ruusuista, mukana oli sanallista piikittelyä, haukkumista ja fyysistä väkivaltaa. Puolison alkoholin käyttö aiheutti minussa häpeää ja stressasin asiaa. Itse muutuin jotenkin sulkeutuneemmaksi, en tehnyt sponttaanisti mitään reissuja tms. Samalla pikku hiljaa painoa alkoi kerääntymään niin kuitenkin että BMI oli normaalirajoissa, mutta nyt se on mennyt jo ylipainon puolelle. Ja paino ahdistaa minua paljon.

Ollaan edelleen parisuhteessa, mutta ei asuta kuitenkaan yhdessä. Joka kerta hän kommentoi painoa, joko minun tai jonkun muun esim.liikenteessä jos joku isompi kaveri ajaa autoa niin sanoo että tuon kannattaisi liikkua jalan, ei autolla. Tottahan tuo, mutta ku kuulee joka päivä tätä niin...
Eilen kysyin että mahtuisinko minä mukaan hänen sukulaisilleen yöksi, sanoi tähän "ei kyl kannata syödä jos meinaat mahtua".

Haluaisin niin kovasti laihtua, näyttää että kyllä minä pystyn. Mutta samaan aikaan olen valtavan väsynyt, turhautunut ja kaikki nämä kommentit painosta saa olon hyvinkin tallatuksi. Pelkään että taas vuoden päästä puntari näyttää isompia lukemia ku edellisenä vuonna. Niin on suunta ainakin viime vuodet ollut.
 
vierailija
Lopeta toksinen seurustelusuhteesi.
Joku päivä saat kuulla olevasi ryhävalas ja et enää reagoi mitenkään. Olet kuin se kuuluisa sammakko kattilassa, jota keitettiin hiljaisella lämmöllä.
 
vierailija
Suhteesi ei kuulosta turvalliselta eikä mies hyvältä kumppanilta 💔 Suhteen tulisi olla sellainen, että kumpikin tukee toista elämän karikoissa. Ei niin, että tyrkkää toista sinne karikoihin. Olisikohan sinun parempi olla yksin (ja joskus myöhemmin toivottavasti paremman kumppanin kanssa)? Jos et joutuisi kestämään jatkuvasti mollaamista ja alentamista, voisi sinulle vapautua voimia alkaa huolehtia omasta hyvinvoinnistasi enemmän. ❤
 

Yhteistyössä