YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä VOL2 (24.9.2013-31.10.2013)

harmaa pudottaja nro 100
Voihan mulkero sentäs...

Ihmetelly miks mua paleltaa koko päivän. Ja kotio mennessä sitten valkeni kuumeen mitattuani et lämpöö löytyy! Ei siis tänään kuntista eikä miekkailua! Kerpele.... ottaapi aivoon. En suostu tulee kipeeksi...

Ihanaa kun tänne tulee samat vanhat ryhmäläiset ja kaikille uusille tervetuloa munkin puolesta!
 
Tervetuloa, Spyware, rohkeasti sekaan vaan :flower: JellyJolly kirjaa sut ylös kunhan joutaa. Kiva saada tiimiin tuoretta verta! Täällä käykin nyt kauhea kuhina. Tiitiäiselle paranemisia :hug: Sairastaminen on inhottavaa.

Välipunnitukset on tosiaan kiva saada ylös tässä jakson aikana etenkin nyt, kun on vielä vähän pidempi jakso. Nyt ollaan tokan jakson alussa ja ihan selvästi kaikilla on hurja motivaatio päällä.
 
Viimeksi muokattu:
jellyjolly harmaana
Jees. Kaikki halukkaat ylipainoiset ovat tervetulleita joukkoon! Kirjaan huomenna teitä tuonne etusivulla olevalle listalle, kun pääsen kunnon koneelle.Puhelimella en pysty (vai osaa :snotty: )muokkaamaan viestejä. Sekaan vaan!!! Välitulokset kirjaan etusivulle myös, sitten kun sellaisia alkaa tupsahdella. :attn: missä luuraa meidän mieshenkilö??? Pessimisti, me kaivataan sua!!
 
saako liittyä mukaan?:wave:

mitoilla 172cm ja 80.5kg,tuo paino on viime perjantailta,mulla on sillon aina punnauspäivä. Mikäs systeemi täällä on?

tän vuoden tammikuussa alotin urakan ja toukokuuhun mennessä sain tiputettua 7kg,kesän aikana tuli takas n.3kg,ja nyt nekin alkaa pikkuhiljaa olemaan poissa...
eli tammikuussa vaaka näytti 87kg ja toukokuussa pääsin jopa seiskalla alkavaan numeroon,oisko ollut 79 ja vähän päälle,mut alle 80....ja nyt on taas kova draivi päällä!

mula syömiset tuottaa enemmän tuskaa,oon makeen perään ja syön helpostikin isoja määriä...nyt oon kyl onnistunut pienentämään,mutta ne kasvikset puuttuu vielä:ashamed:
 
"Sadie"
Mulla ei oo tälle jaksolle oikeastaan muuta tavoitetta, kuin että tulos on miinusta :). Jouluksi on tavoite saada -10kg.

Mutta mikä hitto mua vaivaa?!?! Missä on kaikki itsekuri, hohoi, onko kukaan nähnyt? Jos on niin vois palauttaa sen mulle tänne.. :) Eilen illalla mä itkua väänsin, kun oli niin huono fiilis viime viikon mässäilyjen vuoks. Ja mitä mä teen tänään? Syön taas ylimääräsiä! Voi vee ku nyt veetuttaa.. Mikä tässä nyt näin tihkasee ja pistää hanttiin.. Hitto.
 
Tiivistin vähän tuota lainausta :)

-aamupala oli banaani ja 3 hapankorppua margariinilla, salaatilla, kalkkunaleikkeellä ja paprikasiivuilla. Pari mukia maitokahvia.
-lounaaks italianpataa (pussista) ja sitä jatkan aina tummalla makaronilla, en mitannut paljon sitä otin ja maitoa join sen kans lasillisen.
-lohkoperunoita ja kalapuikkoja
-tomaattia (pari kpl) ja raejuustoa (0,3%rasvaa, joku pari dl).
Kasviksia kannattaa sydä reilusti, mielellään joka aterialla, minimissään se puoli kiloa päivässä. Esimerkiksi yksi tomaatti painaa 50-100g. Tietämättä tarkemmin määriä, on vaikea arvioida kokonaisuutta (ja kalorimäärää), mutta äkkiseltään katsottuna noilla syömisillä ainakin kuidun saanti voi jäädä liian vähälle, kasvisten lisääminen parantaisi sitäkin jo kivasti.

Proteiinia olisi hyvä syödä tasaisesti pitkin päivää, mutta erityisesti pääaterioilla (pitää paremmin nälkää), joten kannattaa huolehtia, että saat sitä riittävästi vaikka korvaisit toisen ruuan leivällä - mielummin vähän leipää ja reilusti päällisiä kuin toisin päin :)

Jos paino ei putoa, suosittelen että pidät jonkin aikaa ruokapäiväkirjaa, johon merkitset tunnollisesti kaikki määrät oikein (mä tykkään itse kiloklubista), jotta näet paljonko energiaa ihan oikeasti tulee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;29025135:
saako liittyä mukaan?:wave:
Tervetuloa! :wave: Ja onnea tähän asti pudotetuista kiloista!

Ja tervetuloa muillekin uusille! Ehdin nyt käymään vain pikaisesti täällä, koitan huomenna ehtiä lukea ajatuksella kaikki viestit ja kirjoitella kuulumisia :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;29025135:
saako liittyä mukaan?:wave:

mitoilla 172cm ja 80.5kg,tuo paino on viime perjantailta,mulla on sillon aina punnauspäivä. Mikäs systeemi täällä on?

tän vuoden tammikuussa alotin urakan ja toukokuuhun mennessä sain tiputettua 7kg,kesän aikana tuli takas n.3kg,ja nyt nekin alkaa pikkuhiljaa olemaan poissa...
eli tammikuussa vaaka näytti 87kg ja toukokuussa pääsin jopa seiskalla alkavaan numeroon,oisko ollut 79 ja vähän päälle,mut alle 80....ja nyt on taas kova draivi päällä!

mula syömiset tuottaa enemmän tuskaa,oon makeen perään ja syön helpostikin isoja määriä...nyt oon kyl onnistunut pienentämään,mutta ne kasvikset puuttuu vielä:ashamed:
Tervetuloa, Tylleröinen, ja onnea pudotetuista kiloista! Ideana on pudottaa painoa kuukauden jaksoissa, joka jaksolle luodaan uusi ketju aina kuun alussa. Tämä jakso on normaalia pidempi, koska alkoi jo ennen kuun alkua. Välipunnitukset tehdään viikon välein, puntaripäivän saa valita ihan itse, mutta kirjanpitäjälle on helpointa jos valitset la-su-ma. Kuun lopussa on pääpunnitus, jossa nähdään sitten koko jakson lopullinen tulos. Välipunnituksia ei ole pakko tehdä ollenkaan. Porukasta ei putoa kesken jakson, vaikkei niitä tekisi. Porukasta putoaa vain, jos jättää ilmoittautumatta seuraavalle jaksolle.

Meillä on super-hyvä porukka kasassa ja tässä ryhmässä riittää tsemppiä ihan jokaiselle, joten olet oikeassa paikassa ;)

Sadie, mä kirjoitin tuonne edellisen jakson loppuun NeLifille kannustusta, jossa ehdotin itsensä hellimistä jollakin muulla kuin ruualla. Onko sulla tapana lohduttaa tai piristää itseäsi väsyneenä ruualla? Sä voisit kanssa kokeilla sitä, että käyt vaikka hierojalla tai alat harrastamaan meditointia tai muuta. Hankit ihania hoitavia voiteita ym. Eli anna keholle terapiaa vaihtoehtoisesti jollain muulla kuin ruualla. Äläkä tunne pahaa oloa menneistä syömisistä niin kauheasti, koska silloinhan sä syöt ihan vaan siksi, että helpottaisit repsahduksista johtuvaa huonoa fiilistä ja tuhoisa syöksykierre on alkanut :(

Huomenta myös muulle porukalle. Mä kävin epävirallisella välipunnituksella ja nyt näyttää siltä, että painonlasku on taas alkanut!
 
Tattari111 harmaana
Hienoa, Sadie :) Kyllä tämä jakso-systeemi toimii vaan pirskatin hyvin! Tällä tavalla ei väsähdä samalla tavalla kuin sillä perinteisellä laihdutustavalla, koska aina jakson alkaessa tuntuu kuin aloittaisi laihdutuksen ihan alusta ja se jos mikä antaa uutta virtaa!
 
  • Tykkää
Reactions: NeLif
harmaa pudottaja nro 100
[QUOTE="Sadie";29025696]Mulla ei oo tälle jaksolle oikeastaan muuta tavoitetta, kuin että tulos on miinusta :). Jouluksi on tavoite saada -10kg.

Mutta mikä hitto mua vaivaa?!?! Missä on kaikki itsekuri, hohoi, onko kukaan nähnyt? Jos on niin vois palauttaa sen mulle tänne.. :) Eilen illalla mä itkua väänsin, kun oli niin huono fiilis viime viikon mässäilyjen vuoks. Ja mitä mä teen tänään? Syön taas ylimääräsiä! Voi vee ku nyt veetuttaa.. Mikä tässä nyt näin tihkasee ja pistää hanttiin.. Hitto.[/QUOTE]

se itsekuri vahvistuu ajan kanssa, jos on sitä motivaatiota. viikon verran meni mulla että tottui pienempiin annoksiin. herkkuja ei tee mieli ollenkaan. mun ajatus on että syön hitaasti ja kun on tyytyväinen jätän lautaselle sen lopun. en siis syö vaan sen takia että otin sitä ruokaa. se on ihan sama meneekö se roskikseen vai minne kun siitä ei saa rahat takas kuitenkin niin ajattelin että parempi MUN kannalta jättää syömättä. tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: NeLif ja Sparkler
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;29025135:
saako liittyä mukaan?:wave:

mitoilla 172cm ja 80.5kg,tuo paino on viime perjantailta,mulla on sillon aina punnauspäivä. Mikäs systeemi täällä on?
Pääsee mukaan toki. Meillä ei täällä ole mitään yhteistä "ohjelmaa" jota kaikki noudattaa, vaan jokainen etenee haluamallaan tyylillä. Punnituspäivänkin saa itse valita (eikä väliaikapunnituksia ole edes pakko ilmottaa, jos ei halua).

Mä näkisin, niin, että lähinnä tän ryhmän/ketjun tarkotus on pitää ruodussa (kun ilmottaa painonsa "julkisesti" joka viikko, se voi motivoida kummasti ;)), kannustaa ja tarjota tsemppihenkeä ja vertaistukea. Ja siinä onnistuttiin ainakin 1. kk:n aikana loistavasti. Yhdessä pudotettiin yli 35 kiloa :D
 
Mä tässä ajattelin, että voidaanhan me joskus kokeilla, että olisi jokin yhteinen teema jollekin yksittäiselle jaksolle. Ne, jotka tahtovat laihduttaa teeman mukaisesti, voivat valita teeman vaikka tietyn päivittäisen kalorimäärän mukaan, laihduttaa jollain tietyillä ateriankorvikkeilla, noudattaa jotain tunnettua dieettiruokavaliota tai hiilihydraatitonta ruokavaliota tms. Eli siis eräänlainen 'special edition' -jakso :D Siinä saisi itse valita laihduttaako normaaliin tapaan vai osallistuuko teeman noudattamiseen. Se voisi olla hauskaakin! Sitä paitsi olisi tosi kiva nähdä, että toimiiko esim. joku ateriankorvikkeilla laihduttaminen ja kuinka hyvin se toimii verrattuna tavalliseen laihduttamiseen. Ehkä mietitään tätä sitten lähempänä tämän jakson loppua. Nyt ei kannata vielä sitä ajatella, mutta kunhan tässä leikittelen ajatuksella...
 
  • Tykkää
Reactions: NeLif
Huh, täällä on kylmä... Äsken oli kaksi astetta, aamulla oli kylmempi. Meillä on edelleen remontin jäljiltä osa vaatteista vintillä missä sattuu, joten tänään saan huhkia vaatekasojen kanssa ja pyykätä, että saan kesävaatetta pois ja lämpimämpää tilalle, ja vauvan seuraavan koon vaatteet pitää etsiä.

Noi "erikoisviikot" on hauska idea, ruokavalioista voisin ehdottaa sitä Jutan/Fitfarmin gofatgo-dieettiä. Netistä varmaan löytyy niitä vanhoja ohjeita, mun mielestä ne vaikuttaa hyviltä ja simppeleliltä toteuttaa. Joku liikuntahaastekin olisi kiva :)

Mä löysin helpon "kuntotestin" minkä voi tehdä kotona ilman apuvälineitä, ideana siinä on tehdä se aina uudestaan tietyn ajan välein ja koittaa saada entistä parempi aika. Aattelin ottaa tuon käyttöön. Olen nyt myös lisännyt lenkkeihin juoksua ja hölkkää, pieniä välejä, ja koitan aina pidentää hieman niitä juoksumatkoja (lasken puhelinpylväistä välejä, tai esimerkiksi juoksen jonkun vieressä olevan pienen pellon verran ym. mitä maamerkkejä nyt keksinkään :D).

Viikonloppuna tuli herkuteltua, käytiin mm. pitsalla, ja söin myös sipsejä ja karkkeja. Tuohon vielä menkkaturvotus, niin näytin vielä eilen ihan siltä, etten olisi mitään laihtunutkaan tähän asti. Tänään vaaka näytti jo miinusta, ja se rantapallokin tuosta edestä katosi yön aikana mystisesti jonnekin.
 
Yääh... Mua paleltaa edelleen ja vielä voin pahoin. Miksi miksi miksi? Mä en halua olla kipeä, ku töissä kuitenkin istun. Ja on semmonen olo ettei liikunta nyt oikein hotsita. Ja pitäs hotsittaa...

Teretulemast kaikki uudet immeiset! Täällä huutelee eräs, jonka paino ei tipu vaikka tekisi mitä. :(
 
Tervetuloa vielä kerran Spyware ja myöskin PieniTytönTylleröinen! :wave:

Sadie - hienoa että fiilis on nousussa ja paino laskussa! :D Siitä se lähtee...

Tuo liikuntahaaste olisi muuten hyvä! Saisi ehkä tämäkin sohvaperuna liikettä niveliin. ;) Ja myös tuo teemakuukausi... hei, tässähän alkaa innostua. :p

Löysin kirjastosta tosi hyvän kirjan, Maanantaisoturit. En nyt ehdi siitä enempää tänne laittamaan kun olen töissä mutta muistuttakaapa mua myöhemmin niin kerron siitä lisää... :)

Reipasta ja kirpakan aurinkoista päivää teille! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiitiäinen85;29027117:
Yääh... Mua paleltaa edelleen ja vielä voin pahoin. Miksi miksi miksi? Mä en halua olla kipeä, ku töissä kuitenkin istun. Ja on semmonen olo ettei liikunta nyt oikein hotsita. Ja pitäs hotsittaa...

Teretulemast kaikki uudet immeiset! Täällä huutelee eräs, jonka paino ei tipu vaikka tekisi mitä. :(
Voi ei :( Koita jaksaa töissä, ja lepäile sitten kotona hyvällä omallatunnolla, ei sairaana kannata rehkiä :hug:

Toivotaan et sulla on vaan joku hieman pitempi jumi tuossa painossa, jospa se vielä lähtee tippumaan. Oletko mitannut, onko senttejä kuitenkaan lähtenyt? Jos olet ollut useamman viikon hyvin alhaisilla kaloreilla ilman että olisit silloin tällöin syönyt selvästi enemmän, uskaltaisin ehdottaa, että pitäisit "syömispäivän", jos se saisi aineenvaihdunnan liikkeelle. Mulla ei syömishäiriöaikoina paino pudonnut mihinkään, vaikka sain energiaa todella vähän, mutta kun joskus "jouduin" syömään reilusti esimerkiksi matkaseuran takia, painoa lähtikin sitten kerralla reilusti muutaman päivän päästä.

Nopealla googlauksella löytyi tällainen tiivistelmä, johon on hyvin eritelty syitä, mitkä voivat vaikuttaa painon jumittamiseen: Kun paino jumittaa - Valio ammattilaiset

Sit tietysti terveysongelmat, kuten kilpirauhasjutut voi vaikeuttaa laihtumista.

Älä edesharkitse luovuttamista, vaikka vaa'assa ei näykään tuloksia, ihan varmasti niitä vielä alkaa tulemaan :hug:
 
Kiitos sparkler tsempistä.

Itse oon miettiny kovin tuota kilpirauhas juttua. Äidillä alkoi 30-vuotiaana paino nousta ja nyt reilu 60:nä vasta todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta + diapetes jne. Tämänkin takia haluan pitää huolta itsestäni ja ihmettelen tässä et pitäsköhän tuo tutkia.

Oon kuitenkin kohta kaks vuotta sitten samalla tyylillä pudottanut painoa sen kymmenisen kiloa. Mietin myös et pitäsköhän mun mennä tuon ruokapäiväkirjan kanssa meiän terveydenhoitajalle et mitä teen väärin, jos sais apuja...
 

Yhteistyössä