YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä VOL2 (24.9.2013-31.10.2013)

jellyjolly harmaana
Mitenköhän tommonen liikuntahaaste toteutetaan, ku ollaan niin sekalainen seurakunta?? Ja kovin monen kuntosta pudottajaa on riveissä. Tattarille 5km lenkki ei oo mitään, mutta mulle se voi olla se ylitsepääsemätön ponnistus. Mähän kyllä lupaavasti aloitin jo liikkumisen, mutta nyt on sairastelun myötä tullu taas jämähdettyä. Kaikki mielenkiinto on hukassa, mutta eiköhän se vielä löydy joskus jostain...
 
:popcorn::popcorn:Heips,meil on nettikatko ollu koko päivän eikä toisaalta oo oikeen kerennykään kännyn netin toimivuutta testailemaan. Aamulla kävin vaalla ja nykymitat siis on 167/92,1...aika järkkyä.

ja kännyllä kun yrittää säätää niin..tuon hymiön piti olla se nolona oleva eikä toi mussuttava,vaikka sekin
on ikävän osuva...
 
Viimeksi muokattu:
^ Kyllä mä menisin lääkärin tai th:n juttusille, jos ei ala mitään edistystä tapahtua.
Minä otinkin härkää sarvista ja kun th tulee 1.10 meille tänne töihin, niin otin itselleni ajan hänelle. Ehkä tulee apuja tai mielipidettä johkin. Eli jos ei nyt vajaassa viikossa mitään ihmeitä tapahdu, niin ens viikolla mulle tulee tieto teenkö jotai todella väärin vai mikä mättää...
 
jellyjolly harmaana
Fat&lazy :hug: tästä se lähtee, muutos terveempään elämään. Lisään sun mitat listalle aamulla, nyt tulin vaan tsemppaamaan, että vaivu synkkyyteen, oot ainakin nyt hyvässä jengissä, eikä tarvii yksin taistella. Tehdään tää yhdessä.

Tiitiäinen hyvä, että haet (ja saat) apua kun omat konstit tuntuu loppuvan. Toivottavasti löytyy ratkaisu.
 
Hienosti on porukka aktiivista :) Tuohon, kun Jelly pohti miten liikuntahaaste toteutettaisiin kun porukka näin sekalainen niin tahdon sanoa, että haasteenhan voisi heittää kuka tahansa ihan oman kunnon pohjalta ja siihen voisivat halutessaan tarttua sellaiset, joilla on tarvetta haasteen tuomalle motivaatiopotkulle. Ne, joilla motivaatiota ja liikuntaharrastuksia on jo yllinkyllin, voivat jättäytyä haasteesta jos kokevat, ettei se tuo liikuntatottumuksiin mitään uutta.
 
Voi pyhä sylvi tätä mun mobiilipalstailua :headwall: Piti sanoa f&l:lle että ÄLÄ vaivu synkkyyteen. Nyt vaikenen huomiseen asti.
Joo yritän olla vaipumatta :) Aiemmin kun paino ei vaan tippunut vaikka yritin, ostin sipsejä ja/tai suklaata tms. ja ajattelin että olkoot, jos ei tipu niin sama se vaikka sitten pistää ihan pipariksi koko homman.
Nyt ei onneksi oo tullut semmosta, ainakaan saman kokoluokan herkkuhimotuksia. En tosin oikeen osaa sanoa ei, jos esim. mies möläyttää että haettaisko pitsat ruuaksi tänään tms. Tietää kyllä näistä minun yrityksistä ja koittaa yleensä tsempatakin.
 
Tiitiäinen - hyvä että otit yhteyttä terveydenhoitajaan... :) Onhan se hyvä tietää jos oikeasti löytyy joku fyysinen syy sille ettei paino tipu. Ja vielä parempi jos toteatte että olet terve kuin pukki ;) mutta hetken jumi vaan päällä. :D

Tattari - hienoa!!! :) Nyt tsemppi päällä!

Ps. Täällä paistaa upea syysaurinko... ;) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
harmaa pudottaja nro 100
Alkuperäinen kirjoittaja Tiitiäinen85;29030032:
Joopati joo. Töihin tulin reippaasti mutta vatsaa vääntää niin että lähden nyt kotia... :S Saa nähdä mikä pöpö tää oikein on. Kaikki minkä pistää suuhun ni saa yökköys kohtauksen...
ei kivaa..paranemista! :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiitiäinen85;29030032:
Joopati joo. Töihin tulin reippaasti mutta vatsaa vääntää niin että lähden nyt kotia... :S Saa nähdä mikä pöpö tää oikein on. Kaikki minkä pistää suuhun ni saa yökköys kohtauksen...
Voi sua, mä niin tiiän, miltä susta tuntuu :hug: Nyt kotiin toipumaan, hop hop!
 
Huomenet kaikille! Kiva, ku jossakin päin paistaa, täällä sataa losottaa, on satanu koko yön eli positiivinen buusti täytyy hakee jostain muusta kun säästä.

Tattari sehän on hyvä, jos oot positiivinen. Mä henk. kohtasesti kumminkin suhtaudun aina vähän varauksella näihin välitulosten välituloksiin, kun paino kumminki vaihtelee päivästä toiseen jonkin verran... Mut jos sait hyvän fiiliksen, niin sehän on pääasia.

Omista kuulumisista sen verran, että lääkäri oli yrittänyt eilen soittaa, josta päättelin, että labrakokeissa on jotain, mihin haluaa puuttua. En soittanu takas, kun hänellä on tiukat aikataulut. Soittaa varmaan uudelleen, kun ehtii. Tai jos ei, niin mulla on huomiseksi varattu soittoaika. Huonot uutiset ehtii myöhemminkin...
 
"pulla"
Heippa kaikille! :)

Vihdoin eilen uskaltauduin juoksemaan, lähes 11 kk tauon jälkeen. Tein jonkun 2-3 km lenkin juoksu-kävely-juoksu-kävely taktiikalla, ja jaksoin hyvin juosta yli puolet! Ette usko miten hyvä fiilis tuli, oli jo pimeää ja muutama aste plussalla. Ja kukaan ei ollut katsomassa lyllerrystäni. Tästä se lähtee, tavoitteena alkuun juosta 5km putkeen, mutta siihen menee jokunen viikko ainakin.

Tattari, hieno välipunnituksen välipunnitus :D Kummasti lisää motivaatiota

Tiitiäinen, koita nyt lepäillä ja saada itsesi kuntoon :hug:

Lähetän kaikille tätä positiivista mieltä ja motivaatiota, ja kovasti tsemppiä :wave:
 
Tattarille onnittelut hienosta välituloksesta!

Tiitiäiselle :hug: paranemisia, mikä sitten onkin vaivan nimi.

Meil on tänään "pikaruokaa" ruokana, ranskalaisia ja lihapullia...pitäis vaan tajuta laittaa kasviksia se puoli lautasta.
 
Sparkler harmaana
Tattarille onnittelut hienosta välituloksesta!

Tiitiäiselle :hug: paranemisia, mikä sitten onkin vaivan nimi.

Meil on tänään "pikaruokaa" ruokana, ranskalaisia ja lihapullia...pitäis vaan tajuta laittaa kasviksia se puoli lautasta.
Suosittelen "pikaruuaksi" esimerkiksi finduksen pakastekasvisjuttuja. On uunivihanneksia, wokkeja, erilaisia kasvissekoituksia... Valmistuvat vähintään yhtä nopeasti kuin ranskalaiset, ja mä tykkään maustakin tosi paljon! Osa on ihan valmiita aterioita, et joukossa on vaikka kanaa ja vähän nuudeleita, osa pelkkiä kasvislisäkkeitä. Mä korvaan niillä usein itselleni jonkun pastan, riisin tai muussin, mitä muu perhe syö.
 
Suosittelen "pikaruuaksi" esimerkiksi finduksen pakastekasvisjuttuja. On uunivihanneksia, wokkeja, erilaisia kasvissekoituksia... Valmistuvat vähintään yhtä nopeasti kuin ranskalaiset, ja mä tykkään maustakin tosi paljon! Osa on ihan valmiita aterioita, et joukossa on vaikka kanaa ja vähän nuudeleita, osa pelkkiä kasvislisäkkeitä. Mä korvaan niillä usein itselleni jonkun pastan, riisin tai muussin, mitä muu perhe syö.
Noita oon katellu ja mietin kyllä mutta en pysty kieltämään iteltäni kokonaan ja korvaamaan kokonaan jollain kasviksilla tms. Porkkana-kukkakaali-parsakaali-pakaste on valmistumassa. Niitä sit se puolet ainakin.
 
"vieras"
Mä en ole ollut mukana tässä porukassa, mutta muutaman kerran lueskellut sitä aikaisempaa ketjua, kun itselläkin laihdutus päällä. Mä olenkin näköjään lihavampi kuin kukaan teistä, mutta olen saanut kuitenkin jo 8 kiloa laihdutettua ja eilen putosi painoindeksi 35:sta 34:jään eli en ole enää vaikeasti lihava vaan enää merkittävästi lihava :) Jee!
 
Moi taas! (mun intiaaninimi olis muuten takuulla "palstailee itsensä kanssa" :D). Tulin vaan kertomaan, että en pääse huomenna koneelle, ainakaan aamusta, mutta te, joilla punnituspäivä huomenna, niin ilmotelkaa vaan tuloksia, niin mä kirjaan niitä ylös, kun kerkiän. Mä oon syöny tänään, enemmän ku koko viikolla yhteensä. Tästä se toipuminen lähtee :)
 
JellyJolly, hyvä että ruoka maittaa! Olet muutenkin ollut paljon pirtsakamman oloinen nyt kuin mitä vähän aikaa sitten. Toivottavasti suunta pysyy tällaisena.

Fat&lazy, mulle tuottaa ainaisia ongelmia lasagne ja pizza. Ne ovat ainoat ruuat, joiden kanssa joudun tosissaan taistelemaan, etten ottaisi liikaa. Näissä jutuissa ei varmaan auta mikään muu kuin se, että tekee noita kiusaus-ruokia, kuten sulla nyt ranskikset ja lihapullat, vain sen verran mitä saa luvan kanssa syödä, ei yhtään ylimääräistä. Voit myös vaihtaa ranskalaiset itse tehtyihin lohkoperunoihin, koska silloin voit helpommin laskea menekin (eli kuinka monta lohkoperunaa tulee yhdestä perunasta, ja sen mukaan annostelet lautaselle).

Pulla, mahtavaa että olet innostunut lenkille! Etenkin kun ilmat viilenevät näin syksyllä ja iltaisin on jo suorastaan kylmä, on tosi upea fiilis käydä kunnon hikilenkillä! Kyllä muuten näkyy unen laadussakin, kun vedät sen lenkin kylmällä ilmalla, käyt lämpimässä suihkussa ja käperryt hetkeksi teekupin kanssa vilttien alle...

Vieras :wave: mitä sä siellä yksin ähellät, tule meidän tiimiin pudottamaan painoa kimpassa! Tämä on niin paljon hauskempaa yhdessä! Koska olet lukenut ketjuja aiemmin sä varmasti olet huomannut, että meillä on pirskatin hyvä porukka kasassa. Tässä on lähes mahdotonta epäonnistua. Onnittelut jo pudotetuista kiloista :flower:

---
Meillä oli tänään uimahallipäivä ja löysin aivan uuden tavan kuluttaa kaloreita hallilla. Oman tunnin uintitreenin päätteeksi menin lasten altaaseen lasten kaveriksi. Siellä on tosi korkea vesiliukumäki, jonne menee pitkät kierreportaat. Sain houkuteltua hieman arat lapset liukumäkeen sillä puheella, että lastetaan jonossa (siis minä + 1 lapsi kerrallaan). Siitäkös lapset riemastuivat! Mä jouduin nousemaan niitä kierreportaita arviolta 10 kertaa ylös ja voin vakuuttaa, että nyt jopa mun teräsreisiä kuumottaa :D
 
Tattari, mulle myös makaroniruuat on yks himotuksen aihe. Ja se pitsa. Oikeestaan kaikki mitä ei sais syödä, kaikki lihottava ja rasvainen. : /
Välillä tuntuu että jatkuvaa taistelua joutuu käymään itsensä kans ja kun mitään ei vaa'alla silti tapahdu (ainakaan toivottuun suuntaan) niin mieli on välil aika matala.
Mutta, kuten aiemmin sanoin, ei siltikään (niin usein) tee mieli niitä luovuttamisherkkuja vaan tuntuu että pitää vaan jatkaa sitä taistelua.
 
sparkler harmaana
Tulin vaan nopeasti ehdottamaan, et voisko kirjurin hommaa helpottaa niin, et tehdään lista punnitustuloksista, ja jokainen aina kopioi sen kun tulee ilmoittamaan tuloksensa, ja lisää itsensä loppuun? Eli huomenna eka aloittaisi listan? JJ:n ei tarvitsisi onkia tuloksia yksitellen muiden viestien joukosta, vaan saisi kerralla kaikki siihen asti ilmoitetut tulokset samasta viestistä sitten kun ehtii päivittämään virallisen listan :)

Ja kiva kuulla "vieraan" kuulumisia! Ilmoittaudu vaan ihan virallisestikin mukaan, jos yhtään tekee mieli, tänne kyllä mahtuu! :) Tämä on siitä mukavan rento laihdutuspino, että punnituspäivän saa itse päättää, eikä ketään pudoteta pois, jos joku viikko ei ehdi tai halua ilmoittaa uutta tulosta.
 
Tulin vaan nopeasti ehdottamaan, et voisko kirjurin hommaa helpottaa niin, et tehdään lista punnitustuloksista, ja jokainen aina kopioi sen kun tulee ilmoittamaan tuloksensa, ja lisää itsensä loppuun? Eli huomenna eka aloittaisi listan? JJ:n ei tarvitsisi onkia tuloksia yksitellen muiden viestien joukosta, vaan saisi kerralla kaikki siihen asti ilmoitetut tulokset samasta viestistä sitten kun ehtii päivittämään virallisen listan :)
Voi, kun mä olisin tämän tajunnut jo edellisessä pinossa :D Olisin säästynyt monelta vaivalta!
 

Yhteistyössä