Yrityksen odottajat

Sukupuolen selviämisestä: Olisi ihanaa malttaa sinne synnytykseen asti. Toisaalta olen miettinyt että jos alkaisin raskauden aikana selkeästi mieltämään lapsen tytöksi tai pojaksi, niin haluaisin ehkä varmistua siitä että onko sieltä tulossa se sukupuoli mitä uskoo odottavansa.

Haavemaa itsekin yritän ajatella noin että loppupeleissä vauvalle ei ikänä ole sitä täydellistä aikaa tulla. Koen myös välillä huonoa omatuntoa siitä että aloittaisin yrittämisen heti koulun jälkeen ilman työpaikkaa, mutta eihän ne lapset aina tule tilauksesta, ja jos yritys venyy pitkäksi niin voihan olla että elämäntilanne kerkiää muuttumaan moneen kertaan ennen vauvan tuloa.

Norna olen myös sillä kannalla että nolla linjaa pitäisin raskausaikana. Toi jos oikein ikävöisin hyvää punaviiniä, niin ehkä maistaisin miehen lasista, mutta saisi jäädä siihen maistamiseen. Jättäisin alkoholin myös itsekkäistä syistä, jos lapsella ilmaantuisi jotain häikkää, en kestäisi elää syyllisyyden kanssa siitä että on ehkä aiheuttanut omalla mukavuudenhalullaan jotain pienelle.
Itseäni ehkä enemmän hirvittää se että miten pystyisi noudattamaan kaikkia ruokailurajoituksia raskausaikana. Katselin juuri netistä sitä listaa ja on kyllä aika pitkä...
 
Täällä yksi kovasta vauvakuumeesta "kärsivä" äiti. Kolmas lapsi täyttää parin viikon päästä 6kk, ja aivan järjetön kuume. Toinen lapsi kun syntyi, niin miehelle sanoin että haluan vielä kaks lisää, ja vaikka tuosta on jo 3.5v aikaa, niin mieli ei ole muuttunut. Mulla on vielä vuosi koulua jäljellä, ja koska valmistuminen tämän nuorimman takia siirty vuodella, niin uutta vauvaa pitää nyt joku tovi oottaa. Tuossa miehen kans laskeskeltiin (tai siis minä laskin), että jos oottas syyskuulle asti ennen ku aletaan yrittään, ja jos heti tärppää, niin kerkeän just valmistua ennen vauvan syntymää :) Palailen myöhemmin lueskelemaan teidän juttuja.

Minut saa siis lisätä listalle. Eli ikää 30v ja yritys alotetaan 09/2014. En saa lisättyä väriä kun luurilla kirjoittelen.
 
Terveuloa Marlin:wave:

Viikonloppuna käytiin katsomassa miehen veljen perheen uutta vauvaa, ja voi että kun se oli pieni ja suloinen! Meidän vajaa kaksivuotias näytti ihan koululaiselta sen rinnalla ;) Ehkä ensi keväänä sitten meilläkin.. Ja tuosta oikeasta ajasta on useampi jutellut, eihän se oikea aika koskaan tule, pitää vaan ryhtyä hommiin, kirjaimellisesti :D Kyllä vähän huomaa itsessä että kun esikoinen on jo omatoimisempi niin miettii että mihin sitä taas päänsä pistää, kun on tottunut jo nukkumaan yöt ja olemaan töissäkin. Mutta vauvakuume mikä vauvakuume :)

Alkoholista: Nollatoleranssi mulla ollut. Kyllä se 9kk luulisi onnistuvan ilman juomia.. Selittelyn makua mun mielestä siinä että joidenkin mielestä pari lasia viiniä ei haittaa, kyllä se on jo aika paljon. Mulla on ehkä muutenkin tiukempi kanta tohon alkoholiin kun oma isä on viinasta riippuvainen, että herkästi nousee karvat pystyyn jos ei juomista voi raskauden ajaksi edes lopettaa, että koskas sitten.. Ja siis itse käytän alkoholia silloin tällöin, mutta on esikoisen synytymän jälkeen kyllä enemmän sitä "ykköskalja saunan jälkeen ja nukkumaan" tai viiniä ruuan kanssa joksus ja jouluna meiningillä.. että ei enää jaksa ja kiinnosta ottaa yhtä tai kahta enempää. Vanha ja mukavuudenhaluinen kai ;)

Ja vella onneksi aikalailla kaikkea saa syödä oikeastaan raskaanakin, listeria siellä on se suurin riski minkä saa vakuumissa pakatuista kaloista herkästi. Itse kotona graavattua tuoretta lohta söin ekassa raskaudessa, samoin sushia missä oli kypsät päälliset, maksalaatikkoa jouluna ym. Maitotuotteista lähes kaikki on Suomessa ja EU:ssa pastoroituja fetoista ja tuorejuustoista lähtien, ulkomailla lomalla olin vähän varovaisempi. Normaalia perusruokaa tavallisella keittiöhygienialla höystettyna saa syödä ihan huoletta :)

Aurinkoista päivää!

Vappuvaavi
 
Norna Mie olen kyllä sitä mieltä, että raskausaika pitää pystyä olemaan juomatta. Tuskin pieni maistiainen mitään tekee, mutta ainakin itselle jo yhdestä tulee humalainen olo, että tuskin se enää olis terveellistä. Itse join edellisessä raskaudessa yhden siiderin ennen kuin tiesin olevani raskaana, mutta siitä ei kai pitäisi olla vielä silloin niin haittaa... Pari päivää tuosta siideristä tein raskaustestin ja näytti tosi haaleeta plussaa. Mutta kyllähän tosi runsas alkoholin ja tupakan käyttö on haitallista jo ennen raskauttakin, koska munasoluthan on olemassa jo syntyessämme, ja varmasti niillä on myös vaikutusta siihen raskaaksi tulemiseen.

Tupakointi raskausaikana on myös asia joka saa miut näkemään punaista :mad: Tuolla töissä ollessa näin useammankin vauvan, jotka tärisi ja itki nikotiinin vieroitusoireina :'( Tupakointi ei tosiaankaan oo äidin oma asia, ja miun mielestä se on jopa julmuutta omaa lasta kohtaan. Myös isän tupakoinnilla on vaikutusta kätkytkuolemiin ja lapsen korvatulehduksiin.

Mietin just noita syömisiä, että jos sattuukin niin, että oon raskaana kun lähetään sinne matkalle, niin mitä kaikkea uskaltaa syödä. Meillä kun on vielä all inclusive, niin olis kiva syödä koko rahan edestä :D Ikävää jos joutuu jättämään kaikki salaatit ja jäätelöt syömättä... Kalalle oon nyt muutenkin allerginen, niin sitä ei tarvii enää seuraavassa raskaudessa miettiä. Sillon esikoisen alkuraskaudessa sain siellä Thaimaassa jonkun ruokamyrkytyksen (itse asiassa tuli just kun olin juonu sen siiderin, niin oon jopa miettiny, että josko se oksentelu johtu vaan siitä alkoholista) mutta ei siitä tainnu olla hirveetä haittaa. Tosin se tuli ennen sitä plussaa, niin ei varmaan ollut istukkakaan vielä kehittynyt silloin...
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 24.3.2014:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
Babette22v01-02/20141.
iloksi31v02/20142.
eläväinen20v03/20142.
hitsipimpula34v03/20141.yhteinen
pircat29v03/20141.
Leonella30v04/20142.
Lotus23v04/20143.
Gislie25v04/20142.
Hep8726v04-05/20141.
Vappuvaapi31v05/20142.
Wuf29v05/20142.
hiliputti26v04-05/20141.
carna26vkevät 20141.
Naarassusi22vkevät 20141.
haavemaa24v05/20141.yhteinen
Hiitu20v06-07/20141.
vella25v06-07/20141. yhteinen
tuulikki9222v07-08/20141.
Huolihuomisesta19v07-09/20141.
Hormonihirviö119v08/20141.
Norna30v09/20141.
Marlin30v09/20144.
niiskuilija28v09-10/20141.
Inuko31vsyksy 20142.
maggis26vsyksy 20142., 1.yhteinen
Aamurusko29v??/20143.
kka22v2014-20151.
salomeki22v2014-20151.
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
venla9023v03-04/20151.
Tahdonvoima28v20151.
FantaViona26v? (ei tiedossa)1.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
veepu12325v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
Ruusannuppu
Spukka

Yrittämään päässeet:
Nipsut - 10/2013
empuska - 11/2013
kuukiuru - 11/2013
Ninnu83 - 11/2013
Sandri - 11/2013
anni00 - 12/2013
Katey - 12/2013
ponityttö - 12/2013
toivontähti - 12/2013
Chokomom - 01/2014
Elviira86 - 01/2014
Kaneli88 - 02/2014
jammaillen - 02/2014
pieni toive - 02/2014

Yrittämään päässeiden ketju:
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
Babette - Oana - New Edition
iloksi - Hitaasti, mutta varmasti?
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
Kuukiuru - Come to Mama
ponityttö - Multaa ja Timantteja
veepu123 - Tavoitteena onnellinen elämä
 
Olen surkein valinta listan päivittäjäksi, kun käyn täällä niin harvoin nykyään.
Selitykseksi täytyy todeta, että parisuhteeni on tällä hetkellä hieman vaikeassa tilanteessa, jonka myötä nämä vauvahaaveet varmastikin saavat jäädä pidemmäksi aikaa... :/ saa nähdä, josko tässä tulee jopa ero vastaan, vaikka toivon ettei tule.
Jos joku muu haluaa ottaa listaa hoitoonsa, niin täysin vapaasti saa sen tehdä!

Täällä on keskusteltu vaikka mistä, tässä omat ajatukset:

Alkoholi raskausaikana
Olen nollatoleranssin kannalla, koska en keksi yhtään hyvää syytä miksi pitäisi juoda raskausaikana. Miksi siis turhaan aiheuttaa mahdollisia ongelmia vauvalle?

Sukupuolen selvittäminen
Haluan kyllä tietää sukupuolen heti kun mahdollista, koska luulen että vauvan saaminen konkretisoituu paremmin silloin. Toki jännäähän se olisi, jos ei tietäisi sukupuolta ennen synnytystä, mutta en malttaisi asiaa jättää selvittämättä, jos sen ultrassa saisi selville. Eri juttu sitten, jos sitä ultrassa ei selkeästi pystytä toteamaan, niin silloinhan se jää nähtäväksi. :)
 
Veepu, tsemppiä teille! Minuakin ahistaa että varmaan tulee jokin parisuhdekriisi nyt kun on niin lähellä tuo pillereiden lopettaminen.
Mutta toivottavasti te pääsette tuon kriisin yli! *hali*

Vauvan sukupuoli Minä ainakin haluan tietää sen sukupuolen heti kuin on mahdollista. En pystyisi olemaan ihan loppuun asti tietämätön. Ja sit kun itse haluaisin tytön (mies kans), niin olisi ihan kamalaa siellä sairaalassa kun tulisikin se pettymys kun lapsi onkin poika. Jos etukäteen saa tietää tämän, niin ehtii sulattaa tämän ja iloita pojastakin :D

Voi että, ei enää ku pari viikkoa ni pillerit on syöty, jännittäääää! Saas nähdä mitä mies sitten tuumaa, tuleekohan kortsuille kuitenkin käyttöä :LOL:
 
Miekin haluisin tietää kyl sukupuolen heti kun mahdollista. Helpompi lähtee hommaamaan lapselle tarvikkeitakin kun tietää kumpi tulee :) Kannatan myös nollatolea.

Lapsen saamisen oikea aika.. Sitä ei taida olla. Itsellä alanvaihto tulossa enimmäkseen terveydellisistä syistä nii tulee rahaton kausi nii saas nähä mitä tapahtuu.. :S

Minuu pelottaa synnytys. Pelkään et kaikki paikat repee ja masennun ihan totaalisesti. Mites muitten syvät synnytyspohdinnat? Ja nyt kaikki lohduttelevat kakkapuheet sikseen.
 
Viimeksi muokattu:
Minuu ei ekalla kerralla pelottanu hirveesti tuo synnytys, toki sitä mietti etenkin sillon loppuraskaudesta, että miten se tulee menemään. Lähinnä pelotti se, että jos vauvalle käy jotain. Myös se pelotti, että jos joutuukin hätäsektioon. Muuten luotin siihen, että kätilöt osaavat hommansa. Ponnistusvaiheessa kyllä tuntui, että koko alapää repeää. Mutta kätilö teki vain pienen episiotomian, eikä muuten sitten revennytkään ollenkaan. Toki se haava oli pari viikkoa kipeä, mutta nyt sitä ei enää edes huomaa. Miekin pelkäsin synnytyksen jälkeistä masennusta, etenkin kun miun vanhemmilla on taipumusta masennukseen ja äitillä oli miun pikkusiskon syntymän jälkeen masennusta... Seurasinkin synnytyksen jälkeen omaa mielialaani, mutta en huomannut mitään alakuloisuutta, toki synnytyksen jälkeen on herkillä ja kaikki itkettää, mutta ainakin itselläni se itku johtui onnesta. Oon nyt taas miettinyt, että jos masennunkin seuraavan synnytyksen jälkeen, mutta toisaalta eihän sitä kannata etukäteen asioita liikaa murehtia... Ja neuvolassa kyllä kysellään aika tarkkaan äitin vointia, ja siellä voi kertoa jos joku asia huolettaa. Ite itkin melkein jokaisella alkuraskauden neuvolakäynnillä, mutta silloinkin se johtui lähinnä siitä, kun mietin miten ihanaa on saada vauva :D
 
Synnytyspelosta: Mulla ainaki ihan hirvee pelko jo nyt vaikken raskaana oo enkä oo koskaan ollukkaan. Kauhuskenaariona kamala repeämä, pidätysvaikeudet = elinikäinen kakkahousu, hankala seksi kun on paikat pilalla.... Voipi olla että vähän liioteltu tämä :D mutta oikea pelko.

Alkoholi: ehdottomasti nollatoleranssi. En ees tajuu miks tosta niin keskustellaan. Jos voi olla ilman raakaa kalaa ni miks ei ilman alkoholiakin?!?

Sukupuoli: Mä oon niin hirvee hätähousu että varmasti haluan tietää heti kun vaan on mahollista :)
 
Huomenta!

Synnytyspelosta: Mulla ei oikeastaan ollut esikoisesta pelkoa, kun ei tiedä mitä odottaa niin ei se sen kummemmin pelottanutkaan. Ja meillä oli esikoinen perä/poikkitilassa ihan loppumetreille asti niin oikeastaan eniten pelotti se ettei olisikaan "saanut" yrittää synnyttää normaalisti alakautta. Mua pelotti se, että olisikin joutunut sektioon, se tuntui tosi kurjalta kun halusin synnyttää alakautta ja palautuminen on siitä yleensä aina nopeampaa kuin leikkauksesta.. Onneksi ulkokäännös Kättärillä onnistui ja lopulta "sain" synnyttää alakautta. Jos tässä onnistaa vielä toisen kerran niin en usko että pelkää sen kummemmin kuin ekastakaan.

Meillä esikoisen kanssa oli aika haastava synnytys avosuisen tarjonnan ja pitkittyneen ponnistuksen kanssa ja silti kaikki meni hyvin :) Että itsellä hankala synnytys oikeastaan vain lisäsi uskoa siitä että noinkin hurjasta synnytyksestä voi selvitä tosi hyvin. Mulla nousi synnytyksessä tulehdusarvot ja kuume korkealle, sain antibioottitippaa, enkä saanut suödä tai juoda mitään mahdollisen sektion varalle, vauvan sydänäänet laski aina kun kätilö lisäsi oksitosiinia, otettiin 2 mikroverinäytettä vauvan päästä että saivat selvyyden hapetusarvoihin, sain 5 epiduraalia ja ponnistin 1,5tuntia, eppari leikattiin ja silti toivuin tosi nopeasti eikä ole paikat pilalla ;) Sain hyvää hoitoa ja Kätilöopistolta jäi ainakin vakaa usko siihen että olisivat selvinneet minkälaisestä tilanteesta vaan, oli sen verran ammattimainen meininki ja koko ajan synnytyshuone täynnä porukkaa, lääkäriä, laboranttia ja kätilöitä :D Jännittäähän synnytys tietysti, mutta loppuraskaus tekee sen, että vaan toivoo että vauva jo tulisi ulos, eli matkallakin se synnytyspelko usein helpottaa. Ja kannattaa neuvolassa pyytää aikaa pelkopolille jos on sellainen tunne, eli suosittelen että kaikista tuntemuksista juttelee neuvolassa. Ja itse toivon tietysti vähän seesteisempää synnytysta nro 2 :)
 
Niin ja veepu pahoittelut tilanteestasi.. Toivottavasti kaikki järjestyy parhain päin!

Päivitysvastuuta en mielelläni ota, varsinkin kun tuohon itse yritykseen on oikeastaan enää yhdet menkat jäljellä ja sitten toivottavasti huitelen toisessa ketjussa jo.. ;)
 
Veepulle tsemppiä vaikeaan tilanteeseen. Toivottavasti saatte asiat järjestymään :)

Oon joka raskaudessa juonu yhen siiderin tai oluen, mutta siihen on jääny. Mutta en missään nimessä hyväksy semmosta, että esim kerran viikossa vaikkapa juo annoksen.

Synnytyspelkoa ei oo. Ennemminkin ootan että pääsen synnyttään :D Mulla tosin on takana kaks peräkkäistä sektiota, elektiivinen ja kiireellinen. Mutta ilmeisesti se ei kuitenkaan nykyään ole este alatiesynnytykselle. Toisen lapsen kohalla pelkäsin kun jouduin sektioon. Sain sektiopäätöksen 41+3, ja sinne asti olin luullu että saan synnyttää alakautta. Olin aivan varma että vähintäänki kuolen sinne leikkausspöydälle, mutta kaikki meni hyvin.

Kaikkien kolmen lapsen kohalla ollaan sukupuoli kysytty, mutta nyt oon ruvennu miettiin että jos nelosen kohalla ootetaanki synnytykseen asti. Oishan se toki helpompaa jos tietäs kumpi tulee, mutta tän hetkiset vaatteet ja tavarat on suht neutraaleja, koska en vaan voinu sietää ajatusta siitä, että meidän poika puetaan siniseen.
 
Veepulle voimia et saatte asiat selvitettyyn :)
Mä uskon et elämä kantaa, tapahtu mitä vaan :)

Synnytyspelosta: nyt kun oon ajatuksissa ryhtynyt valmistautumaa, oon alkanu pelätä. Ei mulla aiemmin ollut mitään pelkoja, vaan ajattelin et siihenhän on naisenvartalo tarkotettu. oon jo miettiny jos tästä pelosta ei pääse yli, niin haluun sektion. :/ eniten pelkään varmaan et lapsi vammautuu koska mua pelottaa niin etten voi ponnistaa, ja lapsi olis jumissa synnytyskanavassa. Puistattaa ees ajatella tota :( naurettavaa pelätä pelkäämistä, mut minkäs sille voi :(

En osaa sanoo haluisinko tietää sukupuolen vai en, ehkä siinä vaikuttais myös miehen mielipide. Jos mies ei missään nimessä haluu tietää ni ei oo mullakaan mitään sitä vastaan et vasta syntymän jälkeen saadaan tietää :)

Alkon kanssa mullakin ois nollatoleranssi, röökin oon jo lopettanu, mikä oli yllättävän helppoo ku oli joku "syy" mitä ajatella :)
 
Voi veepu, tsemppiä sinne!

En itsekään näe syitä juoda raskausaikana, mutta jos nyt tulisi alkuraskaudesta tilanne, että pitäisi vaikka juhlissa nostaa malja jollekin, voisin lasista maistaa, jos raskaus ei olisi vielä niin pitkällä, että siitä haluaisi kertoa.

Synnytystä oon aina pelännyt, mutta nyt kun vauvakuume on ollut niin kova, niin ei ole mikään synnytys huolettanut. Ne pelot ehtii kyllä varmasti vielä tulla sieltä...:D

Eilen tuli otettua VIIMINEN pilleri!!! Yrityksen alotus tosin vasta toukokuun paremmalla puolella, joten nyt lähinnä mielenkiinnolla odottelen, miten kroppa alkaa toimia ilman pillereitä ja koenko jotain muita muutoksia (toivottavasti positiivisia). :popcorn:
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 29.3.2014:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
Babette22v01-02/20141.
iloksi31v02/20142.
eläväinen20v03/20142.
hitsipimpula34v03/20141.yhteinen
pircat29v03/20141.
Leonella30v04/20142.
Lotus23v04/20143.
Gislie25v04/20142.
Hep8726v04-05/20141.
Vappuvaapi31v05/20142.
Wuf29v05/20142.
hiliputti26v04-05/20141.
carna26vkevät 20141.
Naarassusi22vkevät 20141.
haavemaa24v05/20141.yhteinen
Hiitu20v06-07/20141.
vella25v06-07/20141. yhteinen
tuulikki9222v07-08/20141.
Huolihuomisesta19v07-09/20141.
Hormonihirviö119v08/20141.
Norna30v09/20141.
Marlin30v09/20144.
niiskuilija28v09-10/20141.
Inuko31vsyksy 20142.
maggis26vsyksy 20142., 1.yhteinen
Aamurusko29v??/20143.
kka22v2014-20151.
salomeki22v2014-20151.
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
venla9023v03-04/20151.
Tahdonvoima28v20151.
FantaViona26v? (ei tiedossa)1.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
Ruusannuppu
Spukka
veepu123

Yrittämään päässeet:
Nipsut - 10/2013
empuska - 11/2013
kuukiuru - 11/2013
Ninnu83 - 11/2013
Sandri - 11/2013
anni00 - 12/2013
Katey - 12/2013
ponityttö - 12/2013
toivontähti - 12/2013
Chokomom - 01/2014
Elviira86 - 01/2014
Kaneli88 - 02/2014
jammaillen - 02/2014
pieni toive - 02/2014

Yrittämään päässeiden ketju:
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
Babette - Oana - New Edition
iloksi - Hitaasti, mutta varmasti?
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
Kuukiuru - Come to Mama
ponityttö - Multaa ja Timantteja
 
hiliputti onnea vikasta pilleristä! :)

Mulle iski eilen aamulla joku outo vatsapöpö, kamalan paha olo, kaikki tuli läpi ja illalla nousi vielä lämpöä.. miehelle sanoinkin, että tuli ihan raskauspahoinvointiflashback ;) Sitä en kyllä siinä raskaudessa odota! Huhhuh, koko alkuviikot esikoisesta oli olo kuin krapulassa ja niin vetämätön olo ettei töiden jälkene voinut kuin maata sohvalla.. Ja itse pääsin vielä helpolla kun vaan kerran kävin oksentamassa asti koko raskaudesta!

Nyt on kyllä vauvabuumi päällä, kaveri sai viime viikolla vauvan ja työkaveri kaksoset :) Että nyt olis sitä äitiyslomaseuraa tarjolla, vuoden liian aikaisessa vain :D

Vappuvaavi
 
Nyt ei millään malttais oottaa oman yrityksen alkamista, kun sain kuulla, että kaveri on raskaana :) Laskettu aika heillä olis marraskuun lopulla, eli aika alussahan se on vielä. Nyt oliskin aika kiva jos meillä tärppäis heti ekalla kierrolla, kun meidän esikoistenkin välillä on se kaksi kuukautta ikäeroa... Nyt vaan tuntuu nää viimeset viikot menevän niiiin hitaasti.
 
Kiitos, Vaappuvaavi! :) Nyt vain tuntuu, että aika pysähtyi, kun ei tarvitse sitä pillereiden loppumistakaan enää odottaa, vaan nyt odotetaan vain ajan kulumista! Vielä jos kierto osuu huonosti, niin eka varsinainen yrityskerta voi mennä kesäkuunkin puolelle, ja tuntuu, että sinne on tällä hetkellä IKUISUUS! :D Tässä olen myös yrittänyt jo tunnustella, onko pillereiden lopetus tuonut jotain muutosta - siis tässä muutamassa päivässä! :LOL: En kyllä mitään ole huomannut. Suorastaan odotan menkkojakin ihan innolla, että pääsisi vähän kiertoja laskeskelemaan, vaikka edelliset olivat varmaan viikko sitten.

Niin tosiaan, kun taulukkoa taas päivitetään, voi sinne muuttaa kohdalleni iäksi 27 ja yrityksen aloituskuukaudeksi 05/2014.
 
Viimeksi muokattu:
hiliputti, päivittelen tiedot listalle myöhemmin! :)
Mulla ainakin huomas eron pillerittömässä elämässä vasta ekojen menkkojen jälkeen, eli kai se kierto siihen jotenkin vaikuttaa kun kroppa tajuaa ettei oo enää ylimääräisiä mömmöjä kehossa..
 
Mulla menkat vihdoin alkoi :) En olisi ikinä uskonut, että voisin olla niin onnellinen menkkojen alkamisesta :D Nyt sitten jännätään, että milloin seuraava ovis tulee. Tuskin kierto heti jatkuu minään 28 päiväisenä, mutta kunhan ei montaa kuukautta tarvitsisi odotella. Yrityksen aloitus menee meilläkin kuitenkin toukokuun puolelle (5/2014). Epäilen, että mun polttarit on huhtikuun lopussa ja haluan kuitenkin polttarit vielä juhlia :)
 
Täälläkin menkat alko just, ja nyt vähän kiusaan itseäni ajatuksella että mitäs jos tästä kierrosta jo yritetään, mutta eiköhän sitä voisi vielä hillitä itsensä sinne toukokuulle alkuperäisen suunnitelman mukaan :D

Tasaisia kiertoja kaikille pillerit lopettaneille, se voi viedä aikansa että tasaantuu. Mulla meni kuukausia ja kierto tasaantui oikeastaan vasta sitten kun esikoisen jälkeen alkoi ekat menkat (olisko ollut 7kk synnytyksestä..). Siitä lähtien kierto on ollut kellontarkka 28 päivää ja tosi selvien ovistuntemusten kanssa :)

Selvis muuten miehen yt:t tänään, ainakaan miehelle ei tule potkuja! :) Mun duunissa vielä odotellaan tietoa ensi viikkoon.. On tää tätä nykyään joka alalla. :/

Vappuvaavi
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 2.4.2014:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
Babette22v01-02/20141.
iloksi31v04/20142.
eläväinen20v03/20142.
hitsipimpula34v03/20141.yhteinen
pircat29v03/20141.
Leonella30v04/20142.
Lotus23v04/20143.
Gislie25v04/20142.
Hep8726v05/20141.
Vappuvaapi31v05/20142.
Wuf29v05/20142.
hiliputti27v05/20141.
carna26vkevät 20141.
Naarassusi22vkevät 20141.
haavemaa24v05/20141.yhteinen
Hiitu20v06-07/20141.
vella25v06-07/20141. yhteinen
tuulikki9222v07-08/20141.
Huolihuomisesta19v07-09/20141.
Hormonihirviö119v08/20141.
Norna30v09/20141.
Marlin30v09/20144.
niiskuilija28v09-10/20141.
Inuko31vsyksy 20142.
maggis26vsyksy 20142., 1.yhteinen
Aamurusko29v??/20143.
kka22v2014-20151.
salomeki22v2014-20151.
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
venla9023v03-04/20151.
Tahdonvoima28v20151.
FantaViona26v? (ei tiedossa)1.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
Ruusannuppu
Spukka
veepu123

Yrittämään päässeet:
Nipsut - 10/2013
empuska - 11/2013
kuukiuru - 11/2013
Ninnu83 - 11/2013
Sandri - 11/2013
anni00 - 12/2013
Katey - 12/2013
ponityttö - 12/2013
toivontähti - 12/2013
Chokomom - 01/2014
Elviira86 - 01/2014
Kaneli88 - 02/2014
jammaillen - 02/2014
pieni toive - 02/2014

Yrittämään päässeiden ketju:
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
Babette - Oana - New Edition
iloksi - Hitaasti, mutta varmasti?
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
Kuukiuru - Come to Mama
ponityttö - Multaa ja Timantteja
 

Yhteistyössä