Yrityksen odottajat

Salomeki: Mulla sama homma, eli miehen puolella kaikki miehiä :D Ei siinä, pojat on ihania ja siinä vaiheessa jos saa vauvan ni tuskin on mitään väliä kumpi se sitten on. Mutkun tässä on ollu jo jonkin verran aikaa totutella ajatukseen että tod näk poikia tulee jos jotain, ni on alkanu jo nyt vähän toivoa "poikkeusta sääntöön" että sais tytön :) mutta parastahan se tietty olis jos sais molempia :)

Ja tosta raskauden kertomisesta vielä, niin voihan se olla että miehenkin mieli muuttuu siinä vaihessa jos on jotain kertomista, eli ei sitä siinä tilanteessa ehkä sit kuitenkaa uskalla "juhlia" ennen ku on satavarma että siellä sit on joku. Mutta ehdottomasti keskustelun paikka siinä vaiheessa kun aletaan yrittämään.
 
Haluan pitää salaisuutena ainakin 12 viikkoa, vain meidän kahden tietona :heart: Vanhempamme yllättäisin mieluiten siinä vaiheessa, kun suurin keskenmenoriski on ohi, ehkä jo pientä muotoa ilmestynyt vatsaan ja ultrakuva/kuvia näytettäväksi.

Voin tietysti vielä muuttaa mieleni ja jos alkuraskaus on ihan kamala, silloin en alkaisi sitä peittelemään. Mut jotenkin olis ihana yllättää vanhemmat siten, että voi näyttää jotain konkreettista, eikä syntymään ole enää kuin 5-6 kuukautta jäljellä. Saavat siis ensireaktionsa jälkeen jo piankin tavata uuden tulokkaan.

Päivän vitsi/ näin en halua ilmoittaa:
-"Harrastettiin seksiä 14 päivää sitten ja nyt tuli plussa kolmannella testillä, joka täsmäsi siihe ja tähän oireeseen… No, mitätön sinttihän se vielä on, kerrotaan lisää sitten jos ultraan asti päästään."

Jotkut kyllä jakavat tiedon ihan heti (ei edellä kuvatusti kuitenkaan), mm. facebookiin eräs tuttuni laittoi kuvan positiivisesta testistään. Hän sai keskenmenon, jonka jälkeen ei kuitenkaan tehnyt selvää "ilmoitusta" facebookissa, joten moni sitten erehtyi kyselemään myöhemmin hänen seinällään. Hän raskautui ja sai lapsen pian tapahtuneen jälkeen, onneksi.

Itse olen ajatellut, että FB kaverit saavat olla ne viimeiset, jotka saavat tietää. Haluan ensin kertoa kaikille läheisimmille henkilökohtaisesti ja luovasti, jos keksin hyviä ideoita.
 
niinkuilija: Minulle on sama kumpi sitten tulee, kunhan on terve! :) jos tyttö tulisi, odottaisin innolla miekkosen vanhempien ilmeitä :D odotus heillä on kova että me vihdoinkin toisimme sukuun tytön :D Tosin mieheni veljelle on syntymässä kesällä lapsi, saa nähdä kumpi tulee, ennenstään heillä on kaksi poikaa.

Olen ajatellut ihan samaa, että olisi ihanaa kertoa raskaudesta kun on ultrakuva näytettävä heti :)
 
Aivan sama (tietysti), kumpi tulee, mutta minunkin suvussa on lähinnä tyttöjä, joten olen jotenkin aina ajatellut, että tyttöjä tulee mullekin, ja ennen en esim. edes miettinyt poikiennimiä. Nyt kuitenkin viime aikoina olen alkanut miettiä myös poikavaihtoehtoa, ja nimivaihtoehtojakin olisi jo pojillekin kasa. :D

Enemmän itseäni mietityttää se, haluaako sukupuolen selvittää heti kun mahdollista...Ennen aina ajattelin, että en halua tietää etukäteen, niin "jää synnytykseenkin jotain yllätystä/muille kerrottavaa", mutta toisaalta sukupuolen tietäminen voisi ehkä vähän helpottaa tulevan lapsen ajattelemista/käytännön asioita (jos nyt on mitään väliä, minkäväristä lapsella esim. on päällä)...Haluatteko itse tietää sukupuolen etukäteen (se taitaa olla nykyään se yleisempi vaihtoehto, että haluaa)?
 
Kyllä minä ainakin haluan tietää kumpi on tulossa (kuten miekkonenkin), kärsimätön kun olen.. :D se taas on eriasia kenelle sen sitten paljastaa ;D itse en ole paljon tyttöjen nimiä miettynyt kun on kova tunne että poika sitten tulee mutta sen näkee sitte joskus.
 
Minäkin ennen ajattelin, etten halua tietää etukäteen sukupuolta mutta nyt tuntuu, että haluaisin tietää niin osaa juurikin varautua vähän minkälaista vaatetta hankkii. Eihän sitä sitten muille tarvi kertoa. Meillä on kummankin suvussa tasaisesti tyttöjä ja poikia ja muutenkin on ihan sama kumpi sieltä tulee. Kummankin nimiä on mietittynä :)

Haluaisin itekkin odotella sitä raskaudesta kertomista, että oltais vähän turvallisimmilla vesillä. Toisaalta miehen vanhemmilta se voisi olla aika vaikea salata, kun niitä viikottain nähdään ruokailun merkeissä ja ruokajuomana on usein viini niin siinäpäs se sitten.. Mies kyllä sanoi, että eikai se haittais vaikka ne heti tietäiski.

Muuten vielä siitä isyyden tunnustamisesta. Juuri luin lehdestä, että nyt keväällä on menossa käsittelyyn uusi laki, jossa isyyden tunnustaminen olisi mahdollista jo raskausaikana neuvolakäynnin yhteydessä, kun niin paljon lapsia syntyy jo avioliiton ulkopuolella. Siltä osin ainakin helpottuu sitten asiat. :)
 
Tuo isyydentunnustaminen tuli minulle uutena juttuna, miten se käytännössä tapahtuu?

Näettekö te muut vauvaunia paljon? :D itse olen nyt lähes viikon verran joka yö nähnyt raskausunia ja vauvoihin liittyviä unia.
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 25.1.2014:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
Babette22v01-02/20141.
Kaneli8825v02/20141.
eläväinen20v03/20142.
pircat29v03/20141.
pieni toive24v03-04/20143.
Hep8726v04-05/20141.
hiliputti26v04-05/20141.
carna26vkevät 20141.
Naarassusi22vkevät 20141.
jammaillen23vkevät/kesä 20141.
haavemaa24v06/20141.yhteinen
Hiitu20v06-07/20141.
Huolihuomisesta19v07-09/20141.
Hormonihirviö119v08/20141.
niiskuilija28v09-10/20141.
maggis25vsyksy 20142., 1.yhteinen
Aamurusko29v??/20143.
Wuf29v??/20142.
salomeki22v2014-20151.
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
venla9023v03-04/20151.
Tahdonvoima28v20151.
FantaViona26v? (ei tiedossa)1.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
veepu12325v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
Ruusannuppu
Spukka

Yrittämään päässeet:
Nipsut - 10/2013
empuska - 11/2013
kuukiuru - 11/2013
Ninnu83 - 11/2013
Sandri - 11/2013
anni00 - 12/2013
Katey - 12/2013
ponityttö - 12/2013
toivontähti - 12/2013
Chokomom - 01/2014

Yrittämään päässeiden ketju:
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
Babette - Oana - New Edition
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
Kuukiuru - Come to Mama
ponityttö - Multaa ja Timantteja
veepu123 - Tavoitteena onnellinen elämä
 
Viimeksi muokattu:
Haluan tietää sukupuolen, heti kun se on mahdollista :) Olis tosi kiva yllättää vanhemmat ja muu perhe niin, että tietää jo sukupuolenkin. Mut niin pitkälle voi olla vaikea salata, kun tiedon saa kai aikaisintaan viikosta 16 eteenpäin (?) Tosin, välillä saattaa kulua viikkojakin, ettemme tapaa vanhempiamme, joten voi se olla mahdollista.

Tunsin työni kautta yhden naisen joka jotenkin onnistui peittämään koko raskautensa ihan loppuun saakka. Hän näytti vaan lihoneelta, maha taisi kasvaa vain sivuille, hän käytti isoa villapaitaa ja oli muutenkin talvi, joten siihen ei kiinnittänyt huomiota. Viikon päästä siitä, kun viimeksi näin hänet, kuulin täydeksi yllätykseksi, että hän oli saanut lapsen! Itse haluan kyllä jossain vaiheessa sen vatsan sitten paljastaa ja nauttia siitä ylpeänä.

Olen nähnyt kaikenlaisia vauva-unia. Ennen näin sellaisia unia, et olin sinkkuna yllättäen raskaana usealla kuulla, mut onneksi vauva oli helppo ja meni menossa mukana. Nykyisissä unissani mieheni on mukana ja vauva toivottu. Olin viimeaikaisessa unessa jossain kylpylässä, ja sairaanhoitaja tuli sinne tarkastamaan mua "lähestyvän synnytyksen" takia. Kerroin sille hoitajalle, et tämä kontrolli on turhan aikaista, koska olenhan vasta aika alkuraskaudessa. Hulluja unia siis!
 
Heippa, täällä ilmoittautuisi uusi odottelija joukkoon.
ikä 24, yrityksen aloitusajankohta helmi-/maaliskuu 2014 ja 3. lapsi toiveissa :)

Marraskuun lopulla oli tarkoitus alkaa kolmatta yrittämään, mutta sitten kävikin sama homma kuin ennen toista raskautta, eli kuukautiset hävis...nyt odotellaankin, että helmikuun alussa toivottavasti pääsee lääkäriin ja saa taas terolutit. Toivottavasti se riittää, eikä tarvitsisi käydä sitä samaa härdelliä läpi uudestaan. :)

salomeki isyyden tunnustus käydään tekemässä kotikunnan lastenvalvojan luona. Siellä vaan rustataan nimet muutamiin papereihin ja sillä selvä. Näin ainakin meidän esikoisen kohdalla, korjatkoon joku jos homma on jotenkin muuttunut muutaman vuoden aikana. :D Meille ainakin tuli myös postissa joitakin lappusia, kun tunnustus piti tehdä niin ei sitäkään tarvinnut miettiä että no milloin se nyt sitten käydään tekemässä. :)
 
Puhuitte noista peloista koskien raskautta ja synnytystä. Mua pelottaa ehdottomasti eniten se, että koen myöhäisen keskenmenon tai kohtukuoleman, ja joutuisin synnyttämään kuolleen lapsen. Ihan liian kamalia tarinoita tullut kuultua :(

Mulla on ollut pienestä asti toiveena, että saisin ainakin tyttölapsen. En tiedä mistä tää johtuu, eikä poika sen huonompi olisi, mutta näin oon aina haaveillut :) Mies puolestaan toivoisi poikaa.

Ostin ensimmäisen vauvakirjan :D Laitan sen kaappiin odottelemaan ainakin siihen asti kunnes raskaudun. Kirja on Vauva - omistajan opas. Lähinnä siksi, että todennäköisesti odotusaikana tulen ahmimaan kaikkia vauvakirjoja itselleni ja lukemaan niitä hullun lailla, tuosta saan ensiapua. Toi oli vaan ehdoton siksi, että toi sopii kuulemma tosi hyvin miesten luettavaksi :D
 
Viimeksi muokattu:
Tuosta raskaudesta kertomisesta, mä ainakin haluan kertoa mun ja miehen vanhemmille heti. Ollaan niin läheisissä väleissä ja vieraillaan toistemme luona usein, ja olisi tukea ja ymmärrystä jos jotain tapahtuukin. Oon suunnitellut että olisi kiva kertoa tuleville isovanhemmille raskaudesta antamalla jonkunlaiset mummi/vaari aiheiset lahjat, kuten vaikka kahvikuppi jossa teksti: maailman paras mummi.

Mies taitaa haaveilla pojasta, mulle taas ei ole väliä kumpi tulisi. Mulla on mietittyä nimet molemmille ja mieskin tykästyi molempiin nimiin :) Haluaisin kuitenkin tietää ennen synnytystä kumpi on tulossa.

Munkin tekis mieli ostaa jo vauva kirjoja ja tilata lehtiä, mut parempi varmaan hillitä tätä vauvakuumetta vielä. :) tänne kirjottelu saa vielä ainakin jonkun aikaa riittää mulle <3
 
Vauvaunia tulee nähtyä silloin tällöin. Viime yönä näin unta, jossa olin kahdenkeskisessä palaverissa pomoni kanssa, joka sitten unessa totesi, että "sullahan on hirvee vauvakuume", ja itse siinä yritin sopertaa, että ei se nyt NIIIN hirvee oo, että ei tässä vielä mitään yritetä ym. :D Olen kyllä vauvakuumeen maininnu parille kollegalle, joten ties vaikka pomokin siitä oikeastikin tietäisi...

Vauvakirjoja tekisi myös mieli ostaa, mutta en viitsi ostaa mitään ennen kun plussaa tulee, joten vielä täytyy hillitä itsensä.:)
 
Heippa, uusi kuumeilija ilmoittautuu joukkoon.

Olen aiemmin naureskellut "mammapalstoille" ja sille kuvalle, mikä minulla on näistä ollut. Jotenkin vaan kummasti olen lukenut tätä ketjua useamman viikon ajan taustalla ja tunnistan monia omia ajatuksiani. Koska lapsi on harkinnassa ja toivomme, että syksyllä voisimme aloittaa yrittämisen, vauvakuume vain kasvaa. Tuntuu että näen kaikkialla odottavia äitejä ja pieniä vauvoja!

Olen siis 30-vuotias ensimmäisestä lapsesta haaveileva. Näillä näkymin yritys voisi alkaa syyskuussa 2014.
 
Kiitos Salomeki! Onko teillä muilla ollu miettimistä siinä, että onko nyt oikea aika ja jos ei niin koska sitten? Musta tuntuu että hyvää aikaa lapselle ei olekaan, aina voisi olla jotenkin parempi rahatilanne tai työt vakaammassa vaiheessa tai fyysinen kunto parempi tai JOTAIN.
 
Norna: Mehän aletaan yittämään toivon mukaan samoihin aikoihin :) Mulla ainakin on aina ollu kauheen kovassa mietinnässä että koskas se oikea aika nyt sitte oliskaan. Mut oon tullu vähä siihen tulokseen, et ei sitä "oikeeta aikaa" kannata jäädä odottelemaan, menee vielä hedelmällinen ikäki ohi :D mut siis nyt mul on just vähän sillee et nyt on ehkä vähän huono aika kun on häät syyskuussa. Mut muuten, ni kylhän sen ite tietää että onko omassa tilanteessa mahdollisuutta tehdä lapsi tähän maailmaan. Luulisin et eniten se rahatilanne on siinä ratkasevassa osassa.
 
Niiskuilija, on kyllä kiva löytää muitakin samojen asioiden kanssa painiskelevia! Lähipiiristä suurin osa on jo hankkinut lapsia ja lopuilla ei ole edes vielä suunnitelmissa - vertaistuki tuntuu tärkeältä :)

Ootko valmistautunut yrittämiseen jo jotenkin tai meinaatko valmistautua? Mulla alkoi vuoden alussa painonpudotusprojekti (painoa on reilusti liikaa) ja olen tutkinut vitamiinilisiä ja niiden hyödyllisyyttä tässä viikonlopun aikana. B-vitamiinin lisääminen taitaa olla hyvä jo kuukausia aiemmin?
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 26.1.2014:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
Babette22v01-02/20141.
Kaneli8825v02/20141.
eläväinen20v03/20142.
pircat29v03/20141.
pieni toive24v03-04/20143.
Hep8726v04-05/20141.
hiliputti26v04-05/20141.
carna26vkevät 20141.
Naarassusi22vkevät 20141.
jammaillen23vkevät/kesä 20141.
haavemaa24v06/20141.yhteinen
Hiitu20v06-07/20141.
Huolihuomisesta19v07-09/20141.
Hormonihirviö119v08/20141.
Norna30v09/20141.
niiskuilija28v09-10/20141.
maggis25vsyksy 20142., 1.yhteinen
Aamurusko29v??/20143.
Wuf29v??/20142.
salomeki22v2014-20151.
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
venla9023v03-04/20151.
Tahdonvoima28v20151.
FantaViona26v? (ei tiedossa)1.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
veepu12325v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
Ruusannuppu
Spukka

Yrittämään päässeet:
Nipsut - 10/2013
empuska - 11/2013
kuukiuru - 11/2013
Ninnu83 - 11/2013
Sandri - 11/2013
anni00 - 12/2013
Katey - 12/2013
ponityttö - 12/2013
toivontähti - 12/2013
Chokomom - 01/2014

Yrittämään päässeiden ketju:
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
Babette - Oana - New Edition
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
Kuukiuru - Come to Mama
ponityttö - Multaa ja Timantteja
veepu123 - Tavoitteena onnellinen elämä
 
Tervetuloa Norna! :)

Tuo on varmaan ikuinen kysymys, että koska on oikea aika... jotenkin ehkä helpompi kääntää ajattelu niin päin, että koska ei ole oikea aika, esim. jos muuten on elämässä vaikeaa, tai ei pysty lapsesta huolehtimaan. Jos mitään tällaista estettä ei ole, niin miksipä ei olisi oikea aika sitten? :D

Tulipa melkoinen mietintä, mutta itse koen asian näin nykyään.
 
Jeps, oikean ajan löytäminen tuntuu tosiaan mahdottomalta. Joskus nuorempana ajattelin, ettei lapsia VOI hankkia ennen kun on puoliso, molemmilla opinnot takana, vakituinen työpaikka, omakotitalo jo osittain maksettu ja reissattu, opiskeltu lisää ja ja ja. Mun alalla vakipaikat on kiven alla (onneksi sijaisuuksia löytyy!) ja opinnotkin on vielä vaiheessa. Puoliso on, ihana ja luotettava semmoinen!

Ehkä suurin tekijä on semmoinen tietty rauhallisuus elämässä, enää ei huvita baareilla joka viikonloppu ja festaritkin on nähty moneen kertaan. Ainakin nyt tuntuu siltä, että lapsen takia ei tarvitsisi luopua mistään vaan että se toisi paljon lisää elämään.
 
Totta tuo että on ikuisuus kysymys koska on OIKEA aika hankkia lapsi.. vaikea määrittää mikä on oikea :D kaikille se on eri, jotku odottaa vakituista työpaikkaa ja jotku taas ei ym.. Raha asiat tottakai kannattaa olla kunnossa, että voi elättää koko perheen ilman murehtimisia :)

Itselläni tuo rauhallisuus on vallinnut jo pari vuotta. En enää viihdy missään baareissa, enkä edes nykyisin juo oikeastaan paljon yhtään. Muutaman siiderin kuukaudessa, jos sitäkään. Joten sen puolen arki ei paljoa meillä muuttuisi, kotona suurimman osan ajastamme vietämme :) Opiskeluni päättyy syyskuussa ja miehellä vakituinen työpaikka. Itsekkin saan jäädä oppisopimuspaikkaani töihin valmistuttuani.
 
Itse taisinkin kommentoida jo aiemmin, etten usko, että varsinaista "oikeaa aikaa" tulee koskaan; meilläkin voisi olla vähän myöhemmän hieman enemmän rahaa tai esim. se omistuskämpppä, mutta mielestäni vähän vähemmälläkin pärjää, ja uraa ehtii luoda vielä myöhemminkin. Itselläni ainakin on mielessä, että ikää tulee koko ajan lisää, ja lastensaantiaika ei kuitenkaan ole rajaton.

Mitä juhlimiseen ym. tulee, niin villimmät vuodet on täälläkin takanapäin. Toki tykkään silloin tällöin edelleen käydä kavereitten kanssa juhlimassa, mutten nyt suoranaisesti koe menettäväni mitään, kun lapsi sitä sitten rajoittaa.
 

Yhteistyössä