Ystävä hankkiutui raskaaksi

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sinkkuystävä ilmoitti olevansa raskaana. Baarista tuntematon mies kotiin ja nyt tyytyväisenä itse raskaana. Lähipiirille ei aio koko totuutta kertoa, vaan aikoo väittää käyneensä hedelmöityshoidoissa. Minullekin väitti, että yksin meni baarista kotiin oltuaan ulkona.

Todella ristiriitaiset fiilikset onnitella raskaudesta, kun moraalisesti en itse pysty hyväksyä ystävän tekoa. Olen pitänyt luotettavana ihmisenä, kuka oikeasti voi toimia näin? Olen oikeastaan varma, että on valehdellut syövänsä pillereitä.
 
Sinkkuystävä ilmoitti olevansa raskaana. Baarista tuntematon mies kotiin ja nyt tyytyväisenä itse raskaana. Lähipiirille ei aio koko totuutta kertoa, vaan aikoo väittää käyneensä hedelmöityshoidoissa. Minullekin väitti, että yksin meni baarista kotiin oltuaan ulkona.

Todella ristiriitaiset fiilikset onnitella raskaudesta, kun moraalisesti en itse pysty hyväksyä ystävän tekoa. Olen pitänyt luotettavana ihmisenä, kuka oikeasti voi toimia näin? Olen oikeastaan varma, että on valehdellut syövänsä pillereitä.
Lapselle tuo totuus aikanaan paljastuu, koska hänellä on oikeus saada isänsä nimi tietoon hedelmöityshoidosta. Sen jälkeen isä kyllä löytyy dna-testeillä ja äiti ansaitusti saa sekä baaripanon että lapsensa vihat...
 
Miten se isä löytyy dna-testeillä jos äiti ei kerro kuka se baaripano oli?
Äidin petoksen paljastuttua lapsi tekee itsestään dna-testin ja alkaa odotella osumia sukututkimuspuolelta, riittää että joku isän omainen sisar/täti/serkku/pikkuserkku tms. kiinnostuu sukututkimuksesta. Kun "epäilty" löytyy, voi lapsi nykyisin vaatia hänen pakottamistaan testiin.
Aiheesta oli ketjukin muutama viikko sitten.

Oikein hyvällä onnella Suomessa on laki kaikkien syntyvien lasten dna-testeistä jo silloin, kun lapsi syntyy. Jännityksellä odottelen, pääseekö huomenna eduskuntaan naisehdokas, joka on sitoutunut tuosta lakialoitteen tekemään.

Pieni vinkki ;)
Johanna Vuorelma 11.4.2019 23.17
Tentin outo hetki oli, kun Haavisto sanoi yllättäen haluavansa puhua "lapsen oikeudesta isäänsä". Hän tarkensi sen jälkeen, että kysymys liittyy 6+6+6-malliin eli perhevapaiden jakamiseen, mutta muotoilu särähtänee monen arvoliberaalin korvaan. Suomessa on monia erilaisia perhemuotoja ja niiden ympärillä käydään poliittista kamppailua, jossa "oikeudella isään" on arvolatautunut merkitys.

https://yle.fi/uutiset/3-10734671
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Mitä se ap:n mieltä vaivaa, jos ystävä on onnellinen raskaudestaan kuitenkin?

Ja varmasti lapsikin on tyytyväinen myöhemmin siitä, että sai syntyä?

On myös ystävän oma asia, mitä kertoo lähipiirilleen.
Toki valehtelu on rumaa, mutta eipä tuo SINULLE ap varmaan kuulu?

Mitä taas baari-illan hoitoon tulee, niin oletan että ystäväsi riitelee hänen kanssaan niin paljon asiasta kuin tykkää tai jättää ottamatta yhteyttä?

Ei kuulu tuokaan asia ap:lle, vaan ystävällesi, tuolle miehelle ja myöhemmin sitten aikuistuneelle lapselle?

Ja ei, en ole hankkiutunut/suunnittele samaa että salaa joltakin mieheltä hankkiudun raskaaksi, enkä ole tuollaisesta illasta saanut omaa alkuani.

Mutta tuo ei vaan mielestäni KUULU ap sinulle...
Ja jos noin koville ottaa, niin mitäs jos heivaat ystäväsi elämästäsi?
 
  • Tykkää
Reactions: Aqela
vierailija
Mitä se ap:n mieltä vaivaa, jos ystävä on onnellinen raskaudestaan kuitenkin?

Ja varmasti lapsikin on tyytyväinen myöhemmin siitä, että sai syntyä?

On myös ystävän oma asia, mitä kertoo lähipiirilleen.
Toki valehtelu on rumaa, mutta eipä tuo SINULLE ap varmaan kuulu?

Mitä taas baari-illan hoitoon tulee, niin oletan että ystäväsi riitelee hänen kanssaan niin paljon asiasta kuin tykkää tai jättää ottamatta yhteyttä?

Ei kuulu tuokaan asia ap:lle, vaan ystävällesi, tuolle miehelle ja myöhemmin sitten aikuistuneelle lapselle?

Ja ei, en ole hankkiutunut/suunnittele samaa että salaa joltakin mieheltä hankkiudun raskaaksi, enkä ole tuollaisesta illasta saanut omaa alkuani.

Mutta tuo ei vaan mielestäni KUULU ap sinulle...
Ja jos noin koville ottaa, niin mitäs jos heivaat ystäväsi elämästäsi?
(y)
 
vierailija
Niin lähinnä mietin ystävän luotettavuutta, kun puhuu yhtä ja tekee toista. Oma moraali ei myöskään kestäisi tollaista toimintaa, eipä siis muuten kuulu pätkän vertaa mulle mitä päätöksiä itse kukin tekee.. Lapsen näkökulmasta myös asiaa mietin. Lapsen vika asia ei ole, mutta ihan tämmöinen ei omaan arvomaailmaan kuulu. Aina löytyy niitä, joilla löytyy selitys ja myötätunto mitä törkeimpiin temppuihin. Niistä piireistä pysyn mielellään kaukana.
 
Pin
Nyt kolmekymppisenä olen alkanut kuulemaan ikäisiltäni ihan tosissaan näitä mietteitä, että pitäiskö valehdella vaan pillereistä kun ei miestä löydy ja lapsen haluaisi. Tiesin, että semmosta toki tapahtuu, mutta että vielä ihan ääneen joku kehtaa noita miettiä, aivan kuin se olisi ihan yleisesti hyväksyttävä tapa hankkia lapsi?! :D Oon toitottanut tuntemilleni miehille ihan kuin teinipojille, että älkää saatana ikinä uskoko mihinkään pillerijuttuihin vaan AINA kortsu!!!!! Kertonut mitä nää naiset minullekin puhuneet ja toivottavasti edes joku uskoo :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: m1es ja Elena777
vierailija
Nyt kolmekymppisenä olen alkanut kuulemaan ikäisiltäni ihan tosissaan näitä mietteitä, että pitäiskö valehdella vaan pillereistä kun ei miestä löydy ja lapsen haluaisi. Tiesin, että semmosta toki tapahtuu, mutta että vielä ihan ääneen joku kehtaa noita miettiä, aivan kuin se olisi ihan yleisesti hyväksyttävä tapa hankkia lapsi?! :D Oon toitottanut tuntemilleni miehille ihan kuin teinipojille, että älkää saatana ikinä uskoko mihinkään pillerijuttuihin vaan AINA kortsu!!!!! Kertonut mitä nää naiset minullekin puhuneet ja toivottavasti edes joku uskoo :unsure:
Kumma juttu, ettei lisääntymishaluiset ihmiset kohtaa. Itse tapailin vähän aikaa sitten 41 vuotiasta miestä, joka on pari vuotta aktiivisesti halunnut lapsen, mutta ei vain ole löytänyt sopivaa naista. Todella ihana mies ja asiat kunnossa, mutta hän ei ole osanuut mainostaa treffisivustoilla haluaan perheen perustamiseen. Meidän suhde kariutui juuri siitä syystä, että minä en halua enkä voi saadakaan enää lapsia eli elämäntilanteemme olivat ihan eri vaiheessa.
 
Nyt kolmekymppisenä olen alkanut kuulemaan ikäisiltäni ihan tosissaan näitä mietteitä, että pitäiskö valehdella vaan pillereistä kun ei miestä löydy ja lapsen haluaisi. Tiesin, että semmosta toki tapahtuu, mutta että vielä ihan ääneen joku kehtaa noita miettiä, aivan kuin se olisi ihan yleisesti hyväksyttävä tapa hankkia lapsi?! :D Oon toitottanut tuntemilleni miehille ihan kuin teinipojille, että älkää saatana ikinä uskoko mihinkään pillerijuttuihin vaan AINA kortsu!!!!! Kertonut mitä nää naiset minullekin puhuneet ja toivottavasti edes joku uskoo :unsure:
Pin, todistat nyt monen muun naispalstailijan ( esim @..... ) sanaa vastaan. Viime aikojen ketjuissa he ovat todistaneet, että tuollaisia huijaavia naisia ei ole, vaan he ovat epäluuloisten miesten mielikuvituksen tuotetta.
 
vierailija
Pin, todistat nyt monen muun naispalstailijan ( esim @..... ) sanaa vastaan. Viime aikojen ketjuissa he ovat todistaneet, että tuollaisia huijaavia naisia ei ole, vaan he ovat epäluuloisten miesten mielikuvituksen tuotetta.
Onko se nyt isäksi huijaamista jos toinen ei edes tiedä olevansa isä eikä elareita joudu maksamaan? Ehkä luvaton käyttöönotto. Mitäs läksi paljaalla vetelee. Vähän vastuuta miehillekin
 
Pin, todistat nyt monen muun naispalstailijan ( esim @..... ) sanaa vastaan. Viime aikojen ketjuissa he ovat todistaneet, että tuollaisia huijaavia naisia ei ole, vaan he ovat epäluuloisten miesten mielikuvituksen tuotetta.
Hohhoijaa. Sinulta on taas kerran yön pimeinä tunteina karannut mopo käsistä...

Suosittelisin, että alkaisit mennä aikaisemmin nukkumaan, koska et näköjään näissä yöllisissä viesteissäsi enää erota unta totuudesta.
 
Nyt kolmekymppisenä olen alkanut kuulemaan ikäisiltäni ihan tosissaan näitä mietteitä, että pitäiskö valehdella vaan pillereistä kun ei miestä löydy ja lapsen haluaisi. Tiesin, että semmosta toki tapahtuu, mutta että vielä ihan ääneen joku kehtaa noita miettiä, aivan kuin se olisi ihan yleisesti hyväksyttävä tapa hankkia lapsi?! :D Oon toitottanut tuntemilleni miehille ihan kuin teinipojille, että älkää saatana ikinä uskoko mihinkään pillerijuttuihin vaan AINA kortsu!!!!! Kertonut mitä nää naiset minullekin puhuneet ja toivottavasti edes joku uskoo :unsure:
Puheista on vielä aika pitkä matka tekoihin. Minäkin olen monesti sanonut, kuinka tekisi mieli upottaa kaivoon joku naapurin rasittava kakara, mutta en ole vielä yhtäkään heittänyt laidan yli.
 

Yhteistyössä