Olen kyllä sillä(kin) tavalla niin suomalainen, että rahasta puhuminen muun kuin lähipiirin kanssa tuntuu jotenkin sille, kun joutuisin loikkaamaan epämukavuusalueelleni. Mutta puhutaanpa silti, koska nyt olen vaan päässyt tutustumaan niin nerokkaaseen rahaan liittyvän mobiilipalveluun, ettei tästä voi olla vinkkaamatta muillekin!
Jos sanotaan, että tieto lisää tuskaa, ei se ainakaan raha-asioissa pidä mielestäni lainkaan paikkaansa. Päinvastoin! Eniten mua nimittäin ahdistaa, jos en oikein ole varma rahatilanteestani. Tiedättehän. Ainakin itse maksan niin usein kortilla, että joskus ei vain oikein muista, mitä sieltä tililtä on mennyt ja mitä sinne on tullut. Ja jotenkin saldotietojen tsekkaaminen pankkiautomaatilla, tai verkkopankkiin kirjautuminen tuntuvat niin turhalle, koska Debit/Credit-korttien myötä ostojen päivittymiseen alkoi mennä useita päiviä. Vähänkö ärsyttävää!
Siksipä mobiililompakko Pivo onkin jotain sellaista, jota tämmöinen meikäläisen kaltainen ihminen todella on vuosia kaivannut. Ei kuulkaas enää tarvita niitä kynällä raapustettua meno-tulo –listoja taiteltuna rahapussin lokeroon, ei viikoittain lompakkoon nostettuja seteleitä (joiden nosto kuitenkin unohtuu ja sitten korttimaksaminen vaan jatkuu), eikä muutakaan turhaa säätämistä.
Pivo on Osuuspankissa tiliään pitävien asiakkaiden mobiilipalvelu, jonka avulla omia rahavirtojaan on helppo seurata ja ennakoida. Pivon voi siis ladata maksutta puhelimeensa aivan samanlaiseksi appsiksi kuin vaikkapa Facebookinkin, ja sitä näpsäyttämällä pääsee kätevästi tsekkaamaan omat pankkitietonsa. Pivo-palveluun kirjautumiseen ei muuten tarvita avainlukulistaa, vaan kaikki tieto on käsillä heti salasanan syöttämisen jälkeen. Tämä helpottaa palvelun käyttämistä missä vain, koska tuskinpa(toivottavasti ei!) kukaan kuljettele nettipankkinsa avainlukulistaa ja salasanaa päivittäin mukanaan.
Helppokäyttöisyyden lisäksi Pivossa minua miellyttää se, että tililtä tehdyt maksut ja ostot näkyvät Pivon kautta paljon nopeammin kuin on totuttu. Lähes heti, tai viimeistään vuorokauden sisällä. Loistavaa!
Oma rahapussinsa herra tai rouva on kyllä paljon helpompi olla, kun tietää, mitä kukkarossa oikein tapahtuu.
Oletko sä jo ehtinyt testata Pivoa? Entä onko muitakin raha-asiamummoja, joiden tilinhallinta on tähän asti perustunut ruutuvihkomerkintöihin ja viikoittaisten käteissummien nostamiseen? Tai ainakin yritykseen toimia näin.
-Karoliina-
Kotiröhnäysasu: Paita, H&M // Pöksyt, SweetPants (saatu) // Villasukat, äitin kutomat
Seuraa Kolmistaan-meininkiä myös Instagramin, Facebookin, Bloglovinin, Blogilistan, sekä Eskon ja Karoliinan twittereiden kautta.
Kommentit (22)
Itse olen käyttänyt nyt jo jonkin aikaa Nordean samanlaista mobiilisovellusta. Olen aina säästellyt kaikki kuitit ja pitänyt kirjanpitoa kalenterissani, mutta nyt kaikki menot löytyy nopeasti tuolta mobiilisovelluksesta, eikä enää tarvi säilytellä kuitteja hirveätä kasaa lompakossa 🙂 Lisäksi tuo mobiilisovellus on ihan hirmu kätevä, kun sieltä näkyy myös meidän asuntolaina ja siihen liittyviä hienoa kuvaajia(esim. paljon on mennyt korkoihin ja itse lainaan yms). Mielestäni siis aivan loistava keksintö tuollaiset mobiilipankkisovellukset 🙂
Mua harmittaa kun omalta pankilta ei löydy tuollaista sovellusta, vaan tarvii netin kautta katsoa tilitiedot. Miten raivostuttavaa juuri sellaisessa paikassa, missä ei netti toimi! 😀 tosiaan, kannan kyllä avainlukukorttiani joka paikkaan mukanani, mihin rahapussianikin mutta muistan ulkoa kaikki salasanat ja tunnukset, joten ongelmaa ei ole vaikka joku sen pöllisikin 🙂 onhan kaikki tietenkin kirjoitettuna vihkoon kotona, jos sattuu vaikka jonkun vanhingossa unohtamaankin.
itselläni on ollut pivo käytössä jo pitkään, aivan korvaamaton apu raha-asioissa. maailman helpointa tietää paljonko on mennyt ja paljonko on jääljellä. erityisesti pidän siitä että voin seurata päivittäistä rahamäärää tilillä.
Itsellä on Pivo ollut käytössä kanssa jo jonkin aikaa. Aluksi tuntui vähän pelottavalta ladata tuollainen pankkiohjelma puhelimeen, mutta eihän sen käyttö mitään pelottavaa ole! Ihan luotettavan ja turvallisen oloinen ohjelma on ollut ja niin kätevä 🙂
Minkä niminen tämä sovellus 🙂 ?
Käytän lähes päivittäin Nordean mobiilipankkia, mikä helpottaa kyllä huomasti oman rahanmenon tarkkailua! Pivokin on ahkerassa käytössä, sillä sovelluksen alennukset eri liikkeisiin ja ruokapaikkoihin ovat käytössä kaikille. Kätevää aina tsekata ennen ostoksille menoa yhdestä sovelluksesta, että olisikohan jotain alennusta tiedossa 😉
Tämä tosiaan helpottaa sitä paperirumbaa oikein urakalla!
Tämä kyllä olisi kätevä kaikille, pankista riippumatta 🙂
Niin ja se ennakointiaspekti on Pivossa todella hyvä. Varoittaa, jos on ajautumassa väärille urille 😉
Totta!!
Ja eipähän tarvitse pitää niitä kortteja ja miljoonia alekuponkeja rahapussin tukkeena!
Noi housut näyttää sun jalassa ärsyttävän hyvälle 🙂 Noh, eikun lenkille tästä habitusta kaventamaan haha! Rahasta on vaikee puhua, eikä sitä oo. Lotto?
Ja muun hyvän lisäksi vielä cityshoppari, jonka on saanut pivoon toistaiseksi ilmaiseksi! Tosi jees!
Kiitos! Vihdoin mäkin latasin tuon! 🙂 Kyllä on huippu kun ei tarvi avainlukujakaan. Ainoo vaan ett mä en saanu mitään maksukortteja lisättyä.. :/ heitti aina vaan mut takaisin sille alkusivulle jossa kysytään oletko OP asiakas vai joku muu, ja käyty.tunnusta kysytään. Noh,ei makiaa mahan täydeltä 🙂
Danske Bankilla on myös kätevä mobiilipankki sovellus, josta voi tsekata mm. samat mitä tuossa pivossa. Kätevä helppo ja nopea. Danske bank on tämä vuoden ainakin tehnyt hienoja palkkeja josta näkee mihi sitä rahaa kuluu ja mitenkin ja niitä tiettyjä menoja voi itse käydä lajittelee. samat hienot palkit näkyy sovelluksessakin kätevästi. 🙂
Mistä tuolla näkee tilitapahtumat??? Nään vaan saldon. Ja sit toki niitä tapahtumia eri kaupoissa esim mut mun aivot tarvii selkeen listan allekkain lueteltuna kuten Op mobiilissa ja verkkopankissa Tilitapahtumat. Ja entäs mistä minä nään mun muut tilit?? En vaan oo nähnyt niitä missään, mulla/mun hallinnassa on kuitenkin useita eri tilejä. Tarvisin niittenkin tietoja. Ensin iloitsin ja nyt tuntuu että emmä osaakaan käyttää tätä ja vanha oli selkeempi 🙁 voin olla kyllä hätähousu..tapani mukaan.
On vai? Terkuin: Todellinen kultapossuasiakas 😉
Voi kiitos! Todellakin lotto!!
Juuri näin 🙂
Hmmm. Mitenhän se tehtiinkään, en edes muista. Jos en ehd apuun, suosittelen kysymään asiaa asiakaspalvelusta 🙂
Eli tämä on nyt sitten yleistyvä trendi, näemmä 🙂
Op:lla on myös mobiilisovellus ,josta näkee tilitiedot ilman avainlukulistaa 🙂