Hakutulokset

  1. M

    Synnyttäjän koko + episiotomia?

    Ensimmäistäni synnyttämään menossa, rv 39, ja melko pienikokoisena ja sirona (164 cm pitkä ja painoa ennen raskautta oli rapiat 50 kg) minua kiinnostaa, onko synnyttäjän koolla vaikutusta siihen, tarvitseeko tehdä epparia, tai tuleeko repeämiä? Itseä synnytyksessä arveluttaa nimenomaan nuo...
  2. M

    Imelien etsintäkuulutus!!!

    Alkuvuodesta me "imelät" kokoonnuimme täällä melko aktiivisesti pääasiassa karkkilakon merkeissä. Olisikos jollain intoa jatkaa karkkilakkoilua porukalla? Tämä sallittua ja toivottavaa kaikille! ;) Tuki on hyvästä, alkuvuoden karkkilakko ei olisi toiminut ilman kannustajia! Kuka ilmoittautuu...
  3. M

    Mikä ehkäisykeino säilyttää halut?

    Pillerit vie kaikki halut. Kokeiltu on Mercilon, Femoden ja Meliane. Olen miettinyt laastareita tai kierukkaa. Kokemuksia ja ehdotuksia!
  4. M

    1 vuotiaan syöminen on pelkkää vauvanruokaa

    Ja sekin on nykyään hankalaa. Aiemmin meni helposti puurot ja perunat sun muut. Nyt ei millään. Leipä kelpaa, jogurtti ja vauvojen vellit. Joskus saattaa syödä vähän vauvojen ruokasoseita. Miten saan lapseni syömään kunnon ruokaa?!! Tätä on kestänyt jo pari kuukautta.
  5. M

    Hoidon aloituksesta stressioireita lapselle?

    Poika 1-vuotta aloitti päivähoidon pari viikkoa sitten. Viimeisen viikon hän on nukkunut levottomasti. Menee kyllä nukkumaan normaalisti, mutta herää parin tunnin kuluttua ja itkee hysteerisesti. Rauhoittumiseen voi mennä puoli tuntia. Tämän "kohtauksen" jälkeen hän nukahtaa heti uudelleen...
  6. M

    Lapsen hoitoon vieminen ottaa koville!!!

    Vimppa päivä lapsen kanssa kotona. Huomenna alkaa työ reilun vuoden tauon jälkeen. Lapsi on yksi vuotias ja aloittaa huomenna perhepäivähoidon. Tänään piti päästä tutustumaan hoitopaikkaan, tarkoitus oli viedä lapsi puoleksi päiväksi tutustumaan. Itse olen käynyt pikaisesti hoitajan luona, siis...
  7. M

    Imelät, huhuu!

    Monesko päivä meillä onkaan jo menossa? B) :wave:
  8. M

    Imelät 3:s viikko jo!

    :wave:
  9. M

    Halusin tulla halimaan

    :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: Haluan toivottaa teille kaikille onnea, pidän peukut ja varpaat pystyssä puolestanne! :hug:
  10. M

    Imelät: kauanko jatkuu?

    Sovitaanko joku yhteinen (väli)etappi?
  11. M

    Imelät, jo 11 päivä!!! Jee jee!!

    Mulla tuntuu karkkihimo (=suklaa) lisääntyvän kokoajan. Kävin ostamassa jo suklaavanukasta, se helpottaa hieman. Syyt taitavat olla nyt hyvinkin naiselliset, joten eiköhän tämä tästä taas helpota. Tavoite mulla on nyt tämän kuun viimiseen sunnuntaihin. Menemme silloin laivalle lapsukaisen...
  12. M

    Imelien 10. päivä

    Täydet 10 päivää! :wave:
  13. M

    Imelien 4. päivä

    Kuis hurisee? Karkit ovat koskemattomina, mutta rahkamunkkiin tuli sorruttua... Mutta se on pientä se kun ajattelee mun normaalia karkin syöntiä. :snotty: Vielä mukana! :wave:
  14. M

    Hyvää huomenta Imelät aamuna2

    Karkkilakko voimassa edelleen! Olen ylpeä itsestäni, eikä minua haittaa lainkaan se eilinen pullanpala (jollain oli morkkis). Kysehän oli siis karkkilakosta, joka on mulle ISO juttu. Potkikaamme eteenpäin! Pitäisikö laittaa joku tavoite aika, esim. helmikuun loppuun, pääsiäiseen,...? B)
  15. M

    Astmalääkitys ei astmaatikolle

    Onko kenenkään lapsella Ventoline lääkitystä? Poika sai sen tänään kun keuhkot rohisevat ja vinkuvat. Kun ei vaan sairastuisi astmaan... :'( Poika 10 kk. Kertokaa kokemuksia!
  16. M

    Milloin lääkäriin yskästä?

    Pojalla 9 kk on yskä ja hengitys rohisee. On pirteä, syö hyvin ja muutenkin "normaali". Salbuvent-lääkettä olen antanut.
  17. M

    Kuume

    Mein 8,5 kuukautisella nousi eilen kuume 38,4 asteeseen, illalla se oli jo normaali (37,1), mutta nyt aamulla taas 38,3. Panadolia annoin. Poika on ihan reipas ja marjasoseet ym herkut ja maito maittaa mutta perunasta tulee huuto. Voiko hampaiden tulo nostaa näin paljon lämpöä? Yhtään hammasta...
  18. M

    Keskoslapset

    Minkä kokoisia lapsia, miksi syntyneet keskosina? Mitä kuuluu muuten? Meillä poika syntynyt vkolla 32 raskausmyrkytyksen vuoksi, käynnistetty synnytys. Mitat 42 cm ja 1600 g. Nyt ikää 9 kk. Ei istu eikä ryömi, mutta muuten terve ja hyväntuulinen kaveri.

Yhteistyössä