Hakutulokset

  1. Mantsu

    Kertokaas kuinka tiedän päivät koostuu 11kk kanssa...=)

    Täällä näin...=) 7.30-8.00 herää herättyä juo maidon 9.00 puuro (ei oikein tahdo maistua!) 11.30 purkki perunamössöä ja lihaa + raejuustoa ja leipää napostelee 12.30 100ml maitoa 12.30 päiväunet noin 2h 15 hedelmäsose 17...
  2. Mantsu

    Moi!!! Sanokaas nimivaihtoehtoja....

    Mulla tytöt Suvi ja Sini ja nyt tarviis S-kirjaimella alkavaa tytön nimeä jälleen...auttakaas ja antakaa ehdotuksia!!!! KIITOS!!
  3. Mantsu

    10kk unet...minkälaisia muilla??

    Täällä nukutaan kolmet päiväunet...pituudelta 30min-1h Ja yöllä herää 2-4 kertaa iniseen välillä syödään yöllä ja välillä ei...nukkuu yön aikana noin 9-10h Tahtoisinkin tietää miten teillä muilla tämän ikäisen kanssa menee... :)
  4. Mantsu

    Osaatteko sanoa saako kesäloman pitää äippäloman jälkeen??

    Mä oon jäänyt äippälomalle 12.5. mut olin sitä ennen 5 vkoa sairaslomalla...nyt äippäloma loppuu 22.3. ja mietin saanko pitää viime kesän kesäloman vai pitääkö heti äippäloman loputtua palata töihin???? Kiitos jos joku osaa vastata....painaa mieltä...soitan kyl työmaalle maanantaina ja...
  5. Mantsu

    Paljonko teidän 8kk lapset syö???

    Aattelin vaan että syökö meidän neiti liian vähän kun yöt ihan kamalia...hereillä tunnin välein... :( Syö klo 7-8 1½ dl puuroa ja hedelmäsose klo12 1dl perunalihasosetta (kaupan) klo14 1dl hedelmäsosetta klo17 1dl perunalihasosetta (omaa tai kaupan)...
  6. Mantsu

    Välipala vinkkejä 8kk:selle kiitos...

    Aina vaan tulee annettua Pilttejä...kun banaanikaan ei maistu...mitä muuta välipalaa voisi antaa 8kk ikäiselle???? *joko jotain jugurttia voisi kokeilla?? Piltin jugurttia jo maistettu mutta käviskö ihan "tavallinen jugurtti"?? *kysyy muistamaton...mitä antoi lapselleen 9v. sitten...* :D
  7. Mantsu

    Kysymys turvaistuimista...

    Kuinka vanhaksi lapsi PITÄÄ olla selkä menosuuntaan???? Oon menossa ostamaan turvaistuinta 6kk:selle (8kg) kun alkaa tuo turvakaukalo olla ahdas kun toppavaatteet päällä... Vinkkejä millainen istuin olisi hyvä!! Kiitos!!
  8. Mantsu

    Turvaistuimista...

    Kuinka vanhaksi lapsi PITÄÄ olla selkä menosuuntaan???? Oon menossa ostamaan turvaistuinta 6kk:selle (8kg) kun alkaa tuo turvakaukalo olla ahdas kun toppavaatteet päällä... Vinkkejä millainen istuin olisi hyvä!! Kiitos!!
  9. Mantsu

    Karstan poisto päästä....

    Eikös se ollut et öljyä ja puuvillalakki päähän...antaa päivän olla...ja illalla sit pesu ja harjaus....??!! *muistelee kun tätä tehnyt esikoiselle 9v. sitten...* Pikkuisella on otsassa ja takaraivossa karstaa...
  10. Mantsu

    Millä saa palaneen kattilan puhtaaksi??

    Poltin eilen riisit oikeen kunnolla pohjaan...nyt kysymys...Millä saan kattilan puhtaaksi....??????????? Oon yrittänyt keittää pyykinpesuainetta mut ei putsaannu.... :/ Onko pilalla koko kattila..... :|
  11. Mantsu

    Mistä saan ostaa halvan ja hyvän digiboxin kaapeliverkkoon???

    Nyt tarviis viimeistään ostaa...mut kun en tiiä mistä ja millaisen...oon tälläinen peukalo keskellä kämmentä näissä asioissa... :whistle: Jos joku tietää mistä saisi halvan niin kertokaa.... Kiitos jo etukäteen!!! *sori tää asia ei sivua 2+:aa millään lailla mut senkin uhalla kysääsin...
  12. Mantsu

    Vauvan pään koosta kysymys...

    Meillä tuon 2kk vanhan tytön pään mitta oli viime perjantaina 41.7cm ja meni kuulemma yläkäyrällä....syntyessä oli 37cm Mitähän tämä yläkäyrällä meno merkitsee...pitääkö huolestua...oli sijaisneuvolantäti ja en ymmärtänyt kysyä mitä tää merkkaa...nyt huolestuttaa.... :/ Minkä kokoisia...
  13. Mantsu

    Pikku emännän itkukohtauksista iltasella...

    Pikku neiti nyt 2kk on melki joka ilta itkenyt itsensä väsyksiin ja sit vasta nukahtanut...Ensin on illan kivasti jokeltelee,seurustelee.syö...sit kun nukkumaanmeno aika alkaa olla lähellä alkaa itku...ja sitä kestää sen tunnin ennenkuin nukahtaa yöunille...Yön sit nukkuu hyvin eka pätkä 3-4h...
  14. Mantsu

    Libero kerho...en pääse rekisteröitymään...

    Mikähän vikana kun en pääse rekisteröitymään sinne ollenkaan... Onko joku tässä liberokerhossa?? Aattelin vaan että kerääs noita vaippapakkauksissa olevia merkkejä...eikös niillä sit saisi jotain "lahjoja"??? Missä muualla niistä ois tietoo kun ei www. sivulle kerran pääse....??? :(
  15. Mantsu

    Kiitos sille palstalaiselle joka myi...

    vauvani mummalle VAUVAKEINUN..oisko oikee nimi koliikkikeinu...Siis se on aivan ihana....vauva tykkää siellä istuskella monasti päivässä...Vauva sai sen isovanhemmilta ristiäislahjaksi sunnuntaina... :hug:
  16. Mantsu

    Auttakaas nimen keksimisessä....

    =) Esikoinen on Suvi Julia...ja pikkusiskon nimi saisi alkaa kanssa S-kirjaimella!! Ehdolla on Sini, Sanni, Saana.... Ristiäiset on 12.8. joten alkaa olla vähä kiire... :D Kiitti jo etukäteen!!
  17. Mantsu

    Nimen kanssa miettimistä....

    :) Auttakaas vähä....Esikoinen on Suvi Julia...mikä ois kiva nimi pikkusiskolle???? Saisi alkaa S-kirjaimella... Ehdolla on...Sini Tuulia , Sanni Tuulia , .....Ehdotelkaa lisää jos vaan keksitte...=) Ja Saana...Sani....Sara..toinen nimi puuttuu... Ristiäiset on 12.8. joten alkaa olla...
  18. Mantsu

    Kuinka kauan teidän 2 vkoiset jaksaa valvoa päivällä???

    Meillä toi neiti valvoo välillä 3-4 tuntia...mut sit kyl tosi väsynyt eikä millään meinaa uni tulla...Toki tästä ajasta ollaan ainakin puolet tissillä... :) *Mantsun toinen "tyhmä" kyssäri* :D
  19. Mantsu

    Missä asennossa nukutatte noin 2 vkon ikäistä vauvaa.....

    Mä nukutan aina kyljellään jos sattuu vaikka pulautella...mut jostain luin että pitääs nukuttaa selällään....??? Esikoinen nukkui tuossa iässä aina vattallaan kun ei muuta asentoa ollut kun vauva oli lonkkalastassa... Eli tälläinen "tyhmä" kysymys mulla tuli viime yönä mieleen kun vauvan...
  20. Mantsu

    Sulatejuusto.....mikä kävisi??

    Siis tekee mahottomasti mieli sulatejuustoa...oisko mikään niistä mikä kävisi nyt raskausaikana??? Pitääs parin viikon päästä väsätä voileipäkakkujakin niin oisko niihin sellaista "sopivaa" sulatejuustoa mammoille???

Yhteistyössä