Hakutulokset

  1. Ä

    Tulevia äitejä Varsinais-Suomesta?

    Siinä onkin haastetta ettei sitä vahingossa lipsauta :) Mekin pidettiin salaisuutena, kerrottiin ainoastaan vanhemmill ja sisaruksille, mut oli se kyllä tosi vaikeeta olla kertomatta muille. Ja aina jos oli ostelemassa vauvalle vaatetta ja katto mekkoja tai pinkkejä juttuja niin tuli sellanen...
  2. Ä

    Tulevia äitejä Varsinais-Suomesta?

    Juu hiljasta täällä on pidellyt tosiaan :D Jalta, millon sulla vauva syntyi? Täällä elellään leppoisaa vauva-arkea pian 2kk tyttelin kanssa :) Tuul1a, mitenkäs sulle meni se rakenneultra, oliko kaikki hyvin ja näkykö sukupuolta? :)
  3. Ä

    Helmikuun helmet 2013 *helmikuu* meidän kuu!!

    Pilkku_ ikävä kuulla että sulla toipuminen on ollut noin paljon kivuliaampaa, mutta se on varmasti aika tapauskohtasta koska mä olin jo leikkausiltana omin jaloin vessassa ja 3. päivänä jo kotona enkä missään vaiheessa tarvinnut kovempia kipulääkkeitä... Nyt 10 päivää leikkauksesta eikä tunnu...
  4. Ä

    HELMIKUUN HELMET 2013 *tammikuu*

    Tosta täysaikaisuudesta, et ainakaan tuolla sairaalassa meijän tyttöä ei pidetty ihan täysaikaisena, ei keskosenakaan mut käyttivät useasti termiä että tyttö on kuitenkin vähän 37-viikkoinen tai pieniviikkoinen, eli sillai hyvät viikot mut et ei vielä täysaikainen. Meillä tyttö oli kyllä täysin...
  5. Ä

    HELMIKUUN HELMET 2013 *tammikuu*

    Meidän perätilatyttö syntyi sektiolla viime la rv 37+1 mitoin 3010g & 48cm :) Alatiesynnytys ei ollut mahdollinen koska sieltä oli jalat tulossa ensin... Tyttö on täydellinen ja äiti ja isä onnesta soikeina :heart:
  6. Ä

    Tulevia äitejä Varsinais-Suomesta?

    Tervetuloa kaikille uusille, tosi kiva kun tää ketju on aktivoitunut!! =) Meille syntyi viime lauantaina tyttövauva viikolla 37+1 :) Mulla siis myös lapsi oli perätilassa eikä lantiota ollut ehditty kuvata, kuvauksen piti olla tän viikon maanantaina. Mutta neiti sitten päätti lähteä syntymään...
  7. Ä

    HELMIKUUN HELMET 2013 *tammikuu*

    Kiva kuulla erilaisia näkemyksia ja kokemuksia tästä perätila-asiasta! Nää kun ei ole tosiaan mitään yksselitteisiä juttuja ja kaikki on niin yksilöllistä... Mä en ole varsinaisesti kummankaan synntystavan puolella tässä kohtaa, pääasiahan on tosiaan että äiti ja vauva voi hyvin, ei se...
  8. Ä

    HELMIKUUN HELMET 2013 *tammikuu*

    MrsR mutta ei ne antais sun edes yrittää synnyttää alakautta jos toteaisivat lantion kuvista että tilaa ei ole riittävästä, sitä tilaa meinaan pitää olla reilusti, ei silleen just ja just et vauva mahtuu... Mut kurja että sulle osu tökerö lääkäri, ei sulla oo mahollista käydä noita asioita läpi...
  9. Ä

    Tulevia äitejä Varsinais-Suomesta?

    Joo mä kerron kuin meijän käy :) Nyt on menossa rv 36+5...
  10. Ä

    HELMIKUUN HELMET 2013 *tammikuu*

    Kiitos vastauksesta Pilkku_! :) Onko tämä sun ensimmäinen synnytys? Muakin huolettaa toi vauvan koko kun lääkäri sanoi että on vähän pyöreän puoleinen, painoi rv36+4 n. 3,2kg että jos menee lasketun ajan yli niin meijänkin vauva on sitten jo turhan iso alatiesynnytykseen. Mulla nyt kaikki vielä...
  11. Ä

    HELMIKUUN HELMET 2013 *tammikuu*

    Onnittelut kaikille jo vauvautuneille!! =) :heart: Täällä on ollut jonkin verran keskustelua tuosta perätilasta ja itsellä samanmoinen tilanne... Ulkokäännös ei onnistunut ja ensi viikolla kuvataan lantio josta sitten riippuu synnytänkö alakautta vai sektiolla. Mulla tulossa ensimmäinen lapsi...
  12. Ä

    Tulevia äitejä Varsinais-Suomesta?

    Heippa kaikille! :) Kiva kuulla nibander että poitsun kanssa on mennyt kaikki noin kivasti =) Vitsi että aika kyllä hujahtaa, teijän vauva on jo 2kk!! Täällä synnytys lähenee ja sen myötä saatu vähän jännitysnäytelmää tähän loppuun mukaan kun havaittiin että meidän vauva majaileekin...
  13. Ä

    Tulevia äitejä Varsinais-Suomesta?

    Mitäpä tänne kuuluu masunkasvattajille pitkästä aikaa? =)
  14. Ä

    HELMIKUUN HELMET 2013 *joulukuu*

    Pakko heittää korteni kekoon tähän tupakka/alkoholi-keskusteluun. Samoilla linjoilla suurimman osan kanssa siitä että röökaaminen raskausaikana on todella kuvottavaa ja ennenkaikkea itsekästä. Ja ne jotka sitä puolustaa, potee varmasti vaan huonoa omatuntoa omasta polttamisestaan... Se on...
  15. Ä

    HELMIKUUN HELMET 2013 *joulukuu*

    Neuvolakäyntien määrästä, siis hurjan paljon ootte käyneet jo neuvoloissa yms. Mä olen vieläpä ensiodottaja ja neuvolakäyntejä on takana tasan 5 joista yks lääkärineuvola... Eli ei edes yhtä käyntiä kuussa! Et näköjään vaihtelee suuresti... Seuraava neuvola on ensi viikolla, josko sitten tihenis...
  16. Ä

    Tyttö- vai poikamasu- kuvaketju :)

    Mä veikkaisin omppulimulle poikamasua :)
  17. Ä

    HELMIKUUN HELMET 2013 *joulukuu*

    Unista, pakko kommentoida kun tosiaan mäkin oon nähny oudosti unia joistain existä ja pari yötä sitten näin unta tosta BB-Joukosta ja että hällä oli ihan älyttömän iso vehje siinä unessa, sellanen käsivarren kokonen, ja se taiskin siinä unen lopussa olla sen Joukon käsivarressa ja mä olin ihan...
  18. Ä

    Loppupuoliskon masukuvat2. rv.21 eteenpäin

    Rv 30+0 :heart:
  19. Ä

    HELMIKUUN HELMET 2013 *joulukuu*

    Ei johdu peräpukamista, varmistin kyllä et ihan tuolta alapäästä, siis sieltä mistä vauvakin tulee :D Alapään suulta se aina tulee pyyhittäessä, takapuolesta ei tuu mitään. Yöllä ei enää tullut mut taas tänään aamulla tuli hieman paperiin... Vauva edelleen liikkuu mut tosi harmillista kun...
  20. Ä

    HELMIKUUN HELMET 2013 *joulukuu*

    Kiitos uudesta pinosta Keltakukka :) Täällä tuskin ketään tähän aikaan linjoilla, mutta pakko kirjoittaa nyt tänne ja kysyä onko muilla ollut vastaavaa... Eli tossa hetki sitten wc-käynnin yhteydessä jäi paperiin hieman veristä vuotoa. Housuihin asti ei tullut mutta hetken päästä kävin...

Yhteistyössä