Hakutulokset

  1. H

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Hei! Olipas mukava lukea pitkästä aikaa ikätovereiden kuulumisia :) Meillä Niilo täytti viimeviikolla vuoden. Synttäreitä juhlittiin kahdesti. Ensin mummolassa pohjoisessa ja sitten kotona. Molemmissa vain hyvin pienesti. Niilo sai lahjaksi leluja ja vaatteita. Kaikki otettiin riemulla...
  2. H

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Moikka! Kävin pitkästä aikaa lukemassa mitä muille huhtikuisille kuuluu. Meillä Niilo täytti viimeviikolla 10kk ja samana päivänä oli neuvola. Mitat 72,5cm ja 8770g. Pituus menee tasaisesti, painokäyrä oli laskenut hivenen nollan alapuolelle. Niilolla oli pari viikkoa kova flunssa, jolloin...
  3. H

    Huhtikuun hurmurit 2016

    IRITH: Yritä olla liikaa stressaamatta vauvasi kasvusta. Mulla on rautainen kokemus näistä kasvuseurannoista :LOL: Viidestä lapsesta kun kukaan ei ole ihan oppikirjojen mukaan kasvanut elämäänsä. Meidän vanhempi tyttö on ollut 8kk iässä 7295g ja 66cm, pää 42,0cm. Kyseinen tyttö on tutkittu...
  4. H

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Täällähän oli taas vauvauutisia. Onnea odotukseen ja odotuksen odotukseen :love: ! Meillä oli viikko sitten 8kk lääkärineuvola. Kaikki oli ok. Mitat 8595g ja 70cm, pää 44cm. Hyvin kasvaa ja kehittyy, oli lääkärin kommentit. Seuraava neuvola on 10kk iässä. Muutoin olisi vasta 1-v neuvola, mutta...
  5. H

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Onnea Sadeyes :love: !! Vaikka kahden ihan pienen kanssa voi välillä olla rankkaakin, niin on se kyllä ihanaakin seurata kahden sisaruksen touhuja. Meillä tytöillä ikäeroa 1,5v ja leikkivät kyllä tosi pienestä lähtien jo paljon yhdessä. Meillä oli eilen sydänkontrolli. Kaikki oli ennallaan, eli...
  6. H

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Kuulumisia meiltäkin. Täällä pikkumies täytti eilen jo 7kk. Meillä on neuvolat 6kk ja 8kk iässä, eli "välikuukautta" vietetään mittauksissa. Tosin mennään 7.11. taas sydäntutkimuksiin ja siellä aina myös mitataan ja punnitaan. 6kk mitat olivat 8295g ja 67cm. Hyvin kasvaa, ja tosi tasaisesti...
  7. H

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Tervehdys pitkästä aikaa! Tuntuu, että nämä päivät menee aivan hujauksessa. Meillä pikkumies täytti tänään jo 6kk! Neuvola on vasta ensiviikolla. Meillä arki sujuu samalla tutulla rytmillä. Kolmet päiväunet nukkuu edelleen, kahdet lyhyet ja yhdet pitkät 2-3 t päikkärit. Ruoka maistuu hyvin...
  8. H

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Tsemppiä Irith ripulin kanssa elämiseen! Toivottavasti loppuu pian, kuulostaa tosi hurjalle moinen. Meillä arki soljuu eteenpäin omalla painollaan. Niilo on taas räkätaudissa, mutta ei isommin ole elämää haitannut. En tiedä onko tuolla tavallista huonompi vastustuskyky vai onko vaan siitä, kun...
  9. H

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Flunssaa on täälläkin. Eka oli mulla ja Niilolla, sitten tuli isommille lapsille. Niilo ja esikoinen ainoat, joille nosti kuumeen. Muilla vaan kurkkukipua ja erinäistä pärskimistä. Niilolla kuitenki jo ohi menossa, aika nopeesti talttui. Me käytiin eilen 5kk neuvolassa. Mitat oli 7560g ja...
  10. H

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Heips! Meillä oli Niilon kanssa Lastenklinikka-käynti tiistaina. Ikää nyt 4,5kk ja sydämen tilanne pysynyt aikalailla ennallaan. Hivenen korkempia paine-eroja nyt mitattiin, mutta ollaan edelleen selvästi alle toimenpiderajan. Seuraava käynti on marraskuussa :) Niilo oli siellä kyllä niin...
  11. H

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Ollakovai : Tsemppiä sinne ja toivottavasti pikkuinen paranee pian. Meillä nuorempi tyttö sairasti vauvarokon tosi rajuna jo alle 3kk iässä. Oli muutaman yön lastenosastollakin. Siis kuume oli lähelle 40 koko ajan ja oli hyvin veltto ja kipeän oloinen. Aluksi epäilivät jopa aivokalvontulehdusta...
  12. H

    Huhtikuun hurmurit 2016

    KAPUSHA: Jos kakkaaminen selkeästi helpottaa vauvan oloa, niin suosittelen kokeilemaan Pegorion-ummetuslääkettä. Tiedän, että yleinen ohje on, että imeväisikäiselle on ihan normaalia olla kakkaamatta päiväkausia. Meillä kuitenkin vauvoilla on ihan selkeästi tullut itkuisuutta ja levottomuutta...
  13. H

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Helteinen heips! Voi tätä kuumuuttaa.. minä oon kyllä niin talvi-ihminen kuin olla ja voi! Mutta en valita tämän enempää, koska kuitenkin on tosi ihanaa, kun on neljä vuodenaikaa!! Niilolla oli tänään 4kk lääkärineuvola. Mitat olivat 6850g ja 61,8cm. Päänympärys 40,8cm. Pituus menee -1 SD ja...
  14. H

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Minä en ole kuullutkaan tuollaisia maitomääräsuosituksia. Lastenlääkäri sanoi nyt Niilon alkutaipaleella, että pelkkää maitoa (olipa se äm tai korvike) syövä vauva ei voi saada liikaa maitoa. Pulauttaa kyllä ylimääräiset pois. Nyt isompana sanoi lääkäri, että 3kk ikäisen normaali korvikemäärä on...
  15. H

    Isän jääminen kotiin lapsen kanssa - kokemuksia?

    Meillä vauva nyt 3,5kk ja olen palaamassa töihin marraskuun alussa. Vauva silloin 7kk ja mies jää kotiin pitämään lopun vanhempainvapaan + isäkuukauden. Mutta meillä on vauva jo nyt pulloruokinnalla täysin eli en osaa ottaa kantaa imetysasiaan.
  16. H

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Meidän tämä päivä: Nukahti eilen klo 22.05 Klo 5.35 ähinää, annoin tutin ja jatkoi unia Klo 7.20 heräsi, vaipanvaihto ja kamala nälkä Klo 7.30 maito 160ml Klo 9-9.30 unet, herättyään heti kakkasi Klo 9.45 maissisosetta pari lusikallista + maito 160ml Klo 11.45 maito 140ml Klo 12-14.35 unet Klo...
  17. H

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Irith: Rehellisyyden nimissä on todettava, että itseänikin kauhistuttaa tuo töihin palaaminen (n) Mutta sain olla vuosikaudet kotona silloin, kun nuo isommat olivat pieniä. Joten koen, että on oikeus ja kohtuus nyt antaa miehen viettää aikaa koti-isinä, kun siihen tällä kertaa on taloudellinen...
  18. H

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Jäi vähän kesken, kun pikkumies heräsi syömään... Minä en vielä osais olla yötä erossa vauvasta. Pari tuntia menee, mutta sitten iskee hirveä ikävä. Ei ole onneksi tullut tarvettakaan kuin kerran pitemmäksi aikaa jättää toisten hoitoon, kun jouduin itse käymään päivystyksessä. Meillä tosiaan...
  19. H

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Lomaterveiset täältä Lapista! Niilo 3,5kk on osottautunut oikein mutkattomaksi reissukaveriksi. Automatkat sujuu pääasiassa nukkuen tai omia leluja katsellen. Uutta paikkaa aina hetki tarkkaillaan ja sitten ollaan kuin kotona Niilo kääntyy pehmeällä sängyllä selältä vatsalleen, mutta...
  20. H

    Huhtikuun hurmurit 2016

    Pikaisesti neuvolakuulumiset. Niilon 3kk mitat olivat 6115g ja 59,7cm, pää 39,9cm. Kaikki kunnossa, th kehui, että tosi hyvin hakee itse kontaktia ja viihtyy katsekontaktissa. Hymypojaksikin taisi mainita ;) Kasvu ja kehitys normaalia, rokotukset sai.

Yhteistyössä