Huhtikuun hurmurit 2016

Kiitos kaikille tsemppauksista :)

Tosiaan käytiin tänään sitten lääkärissä vauvan kanssa, kun ei oireet helpottanut. Ja tadaa sieltä saatiin epäily maito allergiasta ja refluksista. Tosi helpottunu olo, että saatiin jotain selviytyä. Nyt kokeillaan kolme viikkoa apteekin korviketta ja sakeuttajaa. Sitten lääkäri soittaa ja kyselee kuulumiset :) Kun tosissaan se kiukkuilu alko melkein heti kun aloittettiin noita korvikkeita ja varsinkin ruuan jälkeen itkee.

Meillä vauva kuolaa aika paljon :D

Ihana kun on taas hyvät kelit ja saa olla ulkona :)
 
Helou! Hyvä kun selvisi asia! :) itsekin tuota maito-allergiaa siks ehdotin ku uskoisin että se voi olla jo aika yleinen vaiva! Refluksia en kyllä ois hoksannu veikata, mun miehellä on refluksitauti ja se on operoitu kuntoon ja oon kuullu että myös vauvoilla voi se olla mut en silti hoksannu ehottaa :/
Ihana kun selvisi, varmasti nyt alkaa helpommat ajat niin vanhemmilla kuin vauvalla!♡

Meilläkin neiti on löytäny nyrkkinsä ja usein menee kädet suuhun ja kuolaa :)
Ottaa neiti myös jaloilla ponnistusvoimaa ja liikkuu selällään maassa leikkimatolla, tänään hokasin että ihan kunnolla pystyy jo noin liikkumaan :D ja niskaa kannattelee kans korkeella :)
Meillä on oikeestaan kaikki 56cm jäämässä nyt pieniksi, 62 paras ja varmaan pienet 68 cm menis myös :)

On meilläkin jonkinlaista rytmiä, yleensä kahdet pidemmät 1-2 h päikyt päivällä vaunulenkeillä vaunuissa, sit yöunille klo 18.30- riippuu vähä, nukahtaa yleensä 18.30-21 välillä :) pari kertaa yöllä tissille heräillään ja yöunilta herätään tossa 7-10 välillä. Ja pieniä 15 min torkkuja tissillä joskus päivällä nukahtelee. On ne aika veijareita nää vastasyntyneet:)

Anscu ja Pikkuinen 10vko4pvä
 
Kiitos anscu <3

Tosiaa kyllähän sitä toivo, että ei ois mikään vauvalla, mutta jotenkin se kyllä helpotti kun sai sen diagnoosin. Kun teitää nyt mitä se vauva on itkeny ja että asia on hoidettavissa :) Se lääkäri kanssa sano, että vauva saattaa vielä ruveta tissille, kunhan sen maha rauhoittuu niin ei sitten tule enää niitä rintaravareita :D Eli saatetaan päästä vielä imettää! En usko, että päästään enää täysimetykseen, mutta jos edes osaimetykseen niin sekin ois kyllä hyvä :) Nyt oon alkanu ahkerasti pumppaa maitoakin, jotta rupeis sekin taas nousemaan paremmin :D Kyllähän se vähän ärsyttää, kun tulee 3h:n välein ehkä 20ml, mutta siitä on vain matka ylöspäin! :)

Ja vauva nukkui eilen PITKÄSTÄ aikaa kahdet 2h:n unet päivällä :) En tiiä sitten joko tuo apteekin korvike auttaa vähän :eek:

Meilläkin on jonkinlaista rytmiä tullut. Vauva menee nukkumaan yleensä 20-21 väliin ja herää 5-6 syömään ja sitten nukkuu vielä 8-9 :) Meillä menee vielä jotkut 56 bodyt :D Mutta aikalailla käytetään 62 :) Muutama 56 on samankokoisia mitä hm:n 62 =D
 
Onpa ihanaa jos selviää Pippuri asiat, toivottavasti löytyy oikeat diagnoosit ja helpotukset. Oot sisukas kun jaksat vielä pumpata! Pumpullehan heruu aina vähän huonommin kuin mitä vauva imee.
Tässä ois yks artikkeli miten voi saada herumisen pumpulle paremmin toimimaan http://rinnalla.vuodatus.net/lue/2015/02/hanat-auki !

Meillä mennään nukkuu klo 22 aikoihin illalla, eka pätkä nukutaan 5-7 tuntia, välissä tankkaus ja sit nukutaan noin 3 tuntia kunnes taas tankataan. Tässä vaiheessa otan yleensä viereen nukkumaan. Herätään lopulta 7-9 aikoihin. Päikkäreitä nukutaan yleensä aamulla syönnin jälkeen, puolenpäivän aikoihin ja iltapäivällä 4-6 aikoihin, mutta nämä vaihtelee. Tissille nukahtaa myös tuon tuosta power napeille ;)

Meillä on vissiin aika pikkunen tämä, vaikka on pian tasan 3 kk niin käyttää kokoa 56, mutta alkaa se pian vaihtuu 62.
 
Voi että Pippuri, toivottavasti saatte nyt apua siitä apteekin korvikkeesta! Ikävää on jos tosiaan on allergiaa ja/tai refluksia mutta onneksi niihin löytyy sitten apu :)

Me käytiin neuvolassa ja 19pv aikana poitsu on kasvanu 4cm pituutta ja 520g painoa :) Olin kyl itekkin havainnut et on pulskistunut vähän ja 50cm vaatteet alkanu kinnata haaroista. Kapoinen tuo on silti kuin mikä mutta ilmeisesti ahkera syöminen tuottaa tulosta!:) Nyt siis 6,5vko 55cm pitkä ja 4050g. Neuvolantäti antoi meille koliikkitippoja, en tosin kyllä ymmärrä miksi... vauva itkee paljon joo, mut tietääkseni koliikki-itku on sellaista kimakkaa,kovaa kipuitkua. Tämä on lähinnä semmosta ähinää ja kähinää joka helpottaa sylissä... Onhan se suloista että se Äidin syli on paras paikka ja siinä vaan haluais olla,mut Äitistä ois kiva syödä kahdella kädellä tai muuten hetki hengähtää...

Mä olen niiiiiin kateellinen noista teidän hyvin nukkuvista vauvoista!! :unsure: Meillä luksusta on yöllä se 3-4h putkeen jonka jälkeen hyvällä tuurilla 3h pätkä ja sit herätäänkin tunnin välein ... :eek: Miten perustarve eli nukkuminen voi olla pienelle ihmiselle niin hankalaa? :( Meidän lapset on molemmat kyllä poikkeus tähän "vauvat vaan nukkuu"-sääntöön.. Nyt kantoliinassa taas uni maistuu ja tänään poikkeuksellisesti nukkui päikkärit vieressä n.2h.. Nukkuu vaan tosi levottomasti ja heräsi siihen että yritti vissiin kaivaa silmää päästään :eek::eek:
Itellä kyllä väsy painaa ja toivon et saisin viikonlopuksi pumpattua pullon maitoa jos mies heräisi pikkusen kanssa niin ite voisin jatkaa pari tuntia unia..

Mä olen pari kertaa kokeillu et jos vauva ois viltin päällä lattialla... Ei ollu hyvä idea :D Armoton huuto kun laskee sylistä ja kun ei vielä näin pientä lelut kiinnosta. Parasta ikinä hänen mielestä on se paperinen hymynaama mikä on hoitopöydän seinässä kiinni. Sille nauraa ja höpöttää ja on aina iloisesti yllättynyt kun se kaveri taas kattelee sieltä :D
 
Mä en oo kerinnyt yhtään käymään täällä. Meillä ollut pikkuisen kiirusta.

Kävin jälkitarkastuksessa 16.6 ja kaikki oli hyvin. Siittä parib päivän päästä alkoi menkat vaikka olin toiveikas kun mennään täysimetyksellä että ei menkat tulis vielä. 30.6 olisi kuparikierukan laitto. Jännittää kamalasti miten se sopii mulle. Ajattelin sitä kokeilla nyt eka kun ilmaiseksi saa.

Meillä oli ristiäiset 11.6 ja pojalle nimeksi tuli Karri Pekka Olavi. Juhlat meni hyvin ja poitsu oli kokoajan oikein tyytyväinen. Juhla vaatteet meni vaihtoon kun tuli niska kakat. Pappi puhu niin kauniisti meidän onnesta että tämä mamma itki siellä.

Ensviikolla on 2kk neuvola. Jännityksellä odotan minkälaiset on tällä kertaa mitat. Tuntuu että kasvaa silmissä. Ihan kamalan raskaalta tuntuu että tämä aika menee niin nopeeta. 6vko neuvolassa oli hyvin painoa tullut, mutta vähän vaan pituuttaa. Kuva neuvola kortista missä näkyy mitat.



Me päästiin lehteenkin perheen kanssa.

http://moro.aamulehti.fi/2014/07/03/muittem-mukulat-3-7-2014/

Päästiin esikoisen kanssa moroon 2014

http://moro.aamulehti.fi/2016/06/22/muittem-mukulat-22-6-2016/

Nyt päästiin uudestaan tämän uuden vauvan kanssa.

Norappi ja Karri 8vko
 
Vielä piti laittaa siittä että oon ollut todella onnellinen siittä että täysimetys on nyt sujunut hyvin. Kohta 2kk täynnä ja kaikista ongelmista ollaan selvitty. Meillä on alettu nukkumaan todella hyvin. 7-9 tuntia ekaa pätkää ja sitten 3-4 tuntia seuraava pätkä. Meillä vaan menee ilta siinä että tankataan maitoa. Kyllä tässä on hyvin saanut nukkua.

Pelottaa kamalasti että onko meidän pikku Karri saanut siskolta tartunnan kun se pikku tyttö päätti näin 2 vuotis kunniaksi sairastua vesirokkoon. Onneksi se on todella lievä sillä. Alkaa jo oleen helpottamassa. Nyt pari viikkoa pitää jännätä että saiko pikku veikka sen.
 
Kiva kuulla norappi :)

Mullakin alkoi mukamas menkat 12.5. ja oli normaalit muuten mutta niukat, mutta ei ole sen jälkeen tullut mitään. Menkkatuntemuksia oli mahassa tällä viikolla ja odottelin että ne alkais mutta ei mitään! Tunsin myös jonkun muljahduksen munasarjassa. Paniikissa sitten tehnyt pari raskaustestiä, kun oli tossa joskus pari kertaa ei niin varoen.. nyt käytetty kiltisti kumia loppuvaiheessa.. Mutta jos nyt sattuiskin tärppää, niin kiitollisena (nöyränä :D) vauva vastaanotettais mut jospa nyt ei kuitenkaan ihan vielä!!!! Onko teillä kokemuksia mitä on nuo menkkatuntemukset mut ei kuitenkaan menkkoja?? Sekottaako vaan imetys kehoa?
 
Heissan! :) olipa mukava lukea tuo Norapin perheen juttu Moro lehdestä,kun vielä puoleen väliin raakautta asustwltiin pirkanmaalla ja aina silloinkin luin nää perheuutiset!♡ viime marraskuussa sit muutettuib tänne pohjois-suomeen päin, täältäpäin molemmat ollaan kotoisinkun. Kiva nimi teidän pojalla Norappi :)

Täällä on pikkuneidin juhannusta vietetty sukuloiden! :) käytiin kummassakin mummulassa ja toisessa oltiin yks yö :) olihan ne mummut ja muu väki haltioissaan vaan pikkuneitiä hoitamassa :D tää oli eka yöreissu pikkuneidin kans, eli eka yö muussa kun omassa söngyssä (tai siis oerhepedissä nukutaan) . Täällä meillä kyllä on vauvan synnyttyä ji yövieraita ollu mun äiti, veli ja sisko :)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! :)
Anscu ja Pikkuinen 11vko1pvä
 
Ja Pähkinäpuulle vielö; uskoisin että tää imetyskin varmaan voi kehoa sekoittaa, melkoista ormonien vuoristorataahan tää on! :)
Mut oota pari päivää ja tee sit taas testi jos olo tuntuu erilaiselta ja sit ainakin saa rauhan itselle että onko vai eikö :) tsemit!♡
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinäpuu
No nyt ehdin täälläkin ilmoittautua kun typykin tänään tasan 2kk :) Odotuspuolella jäi loppuajasta kirjoittelu, kun olin viimeisten joukossa synnyttämässä, niin ei ollut kauheesti kirjoiteltavaa, kun mielessä pyöri vain "joko tänään" ja "eikö vieläkään".

Eli typy syntyi käynnistettynä 27.4. ja muutamaa ekaa (karmeaa)supistusta lukuunottamatta täysin tuskaton synnytys, meni spinaali niin nappiin kuin voi mennä. Kolmen luomuinfernon jälkeen en olis uskonut, miten helpolla voi päästä, kun on lääkitys kohdallaan :LOL:

Hyvin on lähtenyt arki käyntiin, tekemistä tietty 4 lapsen kanssa riittää, mut se nyt ei mikään ylläri ollut:)

Josta puheen ollen jatkankin myöhemmin:ROFLMAO:
 
Minä aloitin kuukausi sitten minipillerit, niin vuotoa tuli sen jälkeen 3vk, mutta nyt näyttäis menneen ohi! :) eli vaikea arvioida oliko kyseessä menkat,tuskin... Luulisin että kroppa vähän totutteli noihin pillereihin.

Meillä ei oo enää pikkuvauvaa, iso jäbä jo! Liikkuu pois leikkimatolta jo, minä sitkeästi siirrän keskelle leikkimattoa,niin ei mene montaa minuuttia kun tulee sieltä pois..(potkii itseään taaksepäin/sivulle) ja mahalta selälleen käännytty jo jonkin aikaa,ja niskoja kannattelee jo tosi hyvin ettei tartte juurikaan tukea. Tänään maisteltiin ekaa kertaa luumusosetta, kun meinannut nyt aamut alkaa tunnin ähräämisellä ennen kun kakka tulee.. poju nukkuu kyllä ähistessä, mutta minä en. :D kokeilen nyt tuota luumua pieniä annoksia antaa,ja siitä pikkuhiljaa velleihin/soseisiin kun ens viikolla tulee 3kk :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos pähkinäpuu tuosta linkisä :)

Kiva kuulla norapin ja ollakovai kuulumiset :)

Meillä on onneks helpottanu tuo vauvan itkuisuus :) Vielä vähän kitisee, mutta ei läheskään niin paljoa ja lääkäri sanoi, että 1-2 viikkoa menee ennen kuin tulokset näkyvät kunnolla :)

Meillä vauva ei oo oikein nyt nukkunu kunnon päikkäreitä reiluun viikkoon :eek: Nukkuu ehkä 1,5h valvoo tunnin ja nukkuu taas ehkä tunnin ja sama jatkuu :D Entiiä voiko nämä helteet vaikuttaa tuohon? Yöt kyllä onneks nukkuu.

Me vietettiin juhannus ihan kotona. Itse olin torstaina parilla kavereiden kanssa ja sitten mies oli perjantaina :) Perjantaina mulle tuli kaveri tänne ja tehtiin ruokaa ja katsottiin leffoja :D

Mulla tuli toukokuussa yhdet menkat ja sen jälkeen ei oo menkkoja näkyny :D Alotin tuossa jokunen viikko kanssa ne minipillerit.
 
Kiva kuulla pippuri että hepottaa jo pikkuhiljaa.. :) minä oon muutenkin huomannut, että nyt kun vauva on kasvanut niin unimäärät on kyllä vähentyneet selvästi, ja niinhän se luontevasti kait kuuluukin mennä.

Onko muut ihan kirjaillut ylös että minkä verran vauva nukkuu yms.? Minä tossa kolme päivää kirjasin ylös jokaisen unipätkän ja kellonajat mihin aikaan nukutaan ja syödään, ja ehkä meillä jonkinnäköistä rytmiä jo alkaa olemaan. Sen huomasin joka päivä,ja jo aiemminkin,että kaikista lyhyimmät unet nukutaan liikkuvissa vaunuissa (20-30min), pitkät unet parvekkeella(2-3½h), eli ei ole liikkuvissa vaunuissa nukkuvaa sorttia tämä vauva. Vuorokauden unisaldot olivat kokonaisuudessaan 14h10min, 14h50min ja 14h15min. Eli aika vakio alkaa olla tämä unenmäärä.
Matomäärät samoin, vuorokaudessa meni 855ml, 825ml ja 825ml. Minusta aina kiva vähän tilastoida tämmöisiä välillä. :D
 
Tsemppiä Pippuri, onneksi löytyi syy! Ja Kapusha, meidän neiti viihtyy parhaiten hoitopöydällä hymynaaman kanssa, joten vatsallaan oloa treenattiin alkuun vain siinä! Nyt on vahvistunut sen verran kädet ja selkä että suostuu olemaan muuallakin vatsallaan. Leikkimattoa meillä ei ole vielä mutta harkinnassa sellaisen ostaminen nyt kun alkaa olla kiinnostunut leluista ja jaksaa niitä jo katsella.

Täällä juhannus meni mökillä ja maalla, tyttö kävi ekan kerran saunassa. Maanantaina sitten 11 viikon iässä viitosrokote ja samana päivänä myöhemmin oppi kääntymään mahalta selälleen <3 Jäntevä on ollut jo kauan ja istumaan + seisomaan pyrkii hanakasti. Ja tällä viikolla on myös alkanut tarttua kunnolla kaikkeen ja tavoitella esineitä. Onneksi mun imetyskoru tuli viime viikolla, se auttaa kovasti!
Imetys on nimittäin yhtä showta nykyään. Mielenkiinto on koko ajan jossain muualla, ei syö koskaan mahaa kerralla täyteen kun kaikki muu ympärillä kiinnostaa enemmän pahimman nälän taituttua, ja sitten kun väsyttää niin kitisee ja kieltäytyy tissistä kun vissiin tajuaa että se johtaa nukahtamiseen. Kaikki keinot käytössä.. :confused:

Helteellä meillä nukahdetaan päikkäreille aina huonosti ja unet on lyhyitä. Viileällä nykyään päiväunet hyviä, nukahtaa tosin vielä syliin mutta siitä saa siirrettyä koppaan ja siellä sitten nukkuu 40min-2h. Mun mielestä kyllä 1,5h päiväunet on pitkät, ei lyhyet :LOL: sen jälkeen kun alkoi nukkua kaikki unet päivällä ja yöllä samassa paikassa ja pimeässä, parani päiväunet huomattavasti. Seuraavaksi aletaan treenata omaan koppaan nukahtamista :) yöunet menee normaalisti 2 syönnillä siten että ensimmäinen unipätkä on 3-5h ja kaksi seuravaa noin 2h, mutta välillä tulee näitä ihania öitä kun herää vain kerran yön aikana. Iltakitinät sivuutetaan siten, että kun alkaa kitistä 20-21 maissa, mies nukuttaa olkapäälle ja nukkuu noin 1/2h pienet unet, minkä jälkeen vaihdetaan vaipat, iltapesut+ unipussiin ja sitten tyytyväisenä syö tissiä kunnes nukahtaa yöunille klo 22-00 välillä. Aamu tulee vauvan mielestä klo 8-9 välillä huolimatta siitä onko pimeä vai ei. Aiemmin on turha herättää ja pidempään ei nuku.
Ja tosiaan suussa vauvalla sammas, johon ei puolukka eikä sitruuna auta, joten tänään haettiin lääkekuuri, toivottavasti tepsii pian.

Meillä meinasi tulla muutto eteen äkillisesti, paniikissa pakattiin viimeiset kolme päivää. Nyt saatiin kuulla että saadaan kaksi viikkoa lisäaikaa, onneksi. Tyttö kun viihtyy hereillä yksin sen 2-10 min lelujen/hymynaaman/mobilen kanssa ja syö aina herättyään ja ennen nukkumista, niin se rajoittaa aika paljon pakkaamiseen liikenevän aikaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Täällä poika täytti maanantaina jo 3kk. Huomenna on neuvola, jännä kuulla mitkä mahtaa olla pikkumiehen mitat. 60-senttiset vaatteet alkaa osa jo kinnaamaan, että veikkaisin pituuden olevan niillä main. Painoa lienee joku 5,5-6kg väliltä. Jotenkin minusta ja miehestäkin tuntuu, että Niilo on kasvanut paljon nopeampaa kuin isommat lapset aikanaan. Meillä on kaikki olleet 3kk iässä alle 60-senttisiä ja vain yksi on ollut yli 6-kiloinen, hän oli syntyessään jo yli kilon Niiloa isompi.

Meilläkin helteet vaikuttaa nukkumiseen ja ulos vaunuihin on ihan turhaa edes yrittää, jos on yli +20. Parhaiten nukkuu omassa sängyssään. Katjuska oli laskenut uni- ja maitomääriä. Minäkin niitä pari päivää laittelin ylös, koska neuvolassa niistä kuitenkin kysytään. Niilo nukkuu kai aika paljon, semmoisen 16-17t vuorokaudessa? Maitoa meillä menee se reilu litra, määrä on pysynyt samana jo pitkään. Luulen, että ensiviikolla aletaan maistella porkkanaa ja perunaa. Isoja määriä ei ole tarkoitus kyllä antaa ennen kuin täyttää 4kk, mutta sen verran, että makuihin totutellaan. Niilo on nimittäin nyt parina päivänä selkeesti hamunnut lusikkaa suuhunsa erilailla kuin aiemmin, kun D-vitamiinia annan, ja suu aukeaa lusikalle aivan toisella tapaa kuin vaikka viikko sitten.

Niilo ei viihdy pahemmin mahallaan, mutta lattialla tykkää kellotella selällään pitkiäkin aikoja. Meidän sängyllä pyörähti lauantaina kolmesti selältä mahalleen, mutta sen jälkeen ei ole yrittänytkään kääntyä :D Hassua muuten, että täällä moni osaa jo kääntyä vatsalta selälleen, kun meillä on kaikki lapset aina kääntyneet eka selältä vatsalleen ja vasta sitten myöhemmin toisin päin. Mulla ei ole kyllä Niilon kanssa kiirettä, saa ihan rauhassa olla vauva ja oppia asiat sitten kun sen aika on. Näin viidennen kanssa sitä jo tietää, että perässä kerkeää juosta kerran jos toisenki, vaikka lapsi oppiski vähän myöhemmin liikkumaan ;) Leluja Niilo seuraa ja käsi huitoo leluja kohti kovasti, tarttumisen kohdistaminen vaan ontuu vielä aika lailla. Kovasti poitsu juttelee ja on suurimman osan aikaa tosi tyytyväisen hyväntuulinen.

Nyt pikkumies on iltatirsoilla, joten taidan laittaa pyykkikoneen hommiin. Saatanpa keretä syömäänkin, ennen kuin seuralainen herää ;)

Huhtihapsukkainen ja Niilo 3kk
 
Meillä on ollut tuo leikkimatto kyllä huippu juttu :) Viimeisen kuukauden verran on siinä viihtynyt tosi hyvin. Kohta se vaan alkaa olla tarpeeton,kun ei enää pysy siinä, potkii ittensä pois ja sit sieltä maton vierestä yrittää heilutella leluja :D mut ois kyllä ollut elämä paljon hankalampaa ilman tuota. Tuossa köllöttelee useaan otteeseen päivästä noin puoli tuntia kerrallaan tyytyväisenä.

Joo mietin itsekin että noi unimäärät voi olla meillä vähän alakanttiin mitä monella muulla tän ikäisellä. Mutta minun eskoinen nukkui 2-3kk ikäisenä vaan noin 11h vuorokaudessa ihan jatkuvaan. Joten tämä tuntuu paljon nukkuvalle vauvalle meidän mittapuulla. Varsinkin kun nuo unet on nyt alkanut jakaantua aika selkeisiin pätkiin että yöllä 6/7h eka pätkä ja syönnin jälkeen 3-4h vielä. Ja päivään nyt saatu tuo yksi 3h päiväunipätkä niin ei oo enää hirveetä sillisalaattia että nukutaan miten sattuu :)
 
Voihan perse. Sammaslääke pitäisi antaa syönnin jälkeen mutta kun tämä nukahtaa tissille, herää siihen lääkkeen antoon eikä enää nukahda. En kyllä ole viikkoa valmis tinkimään meidän hyvin toimivasta päikkärirytmistä. Ideoita, vinkkejä, kokemuksia ?:mad:
 
Irith eikö sitä lääkettä vois antaa siten että sen jälkeen vielä ihan hetken pitäis tissillä jotta nukahtais, vai onko ihan kiellettyä? Muistathan hoitaa myös rintasi, nekinhän pitää käsittääkseni hoitaa siitä sammaksesta pois jottei se jatka kulkuaan! Sitä lääkettä voi omiin rintoihin laittaa. Nämä kuulin tuolta Imetyksen tuki ry:ltä.

Meillä on kuukausi jo neuvolakäynnistä eikä päästä vieläkään, kun poika sairastui flunssaan niin ei voida antaa 3 kk rokotusta ja ens viikolla lähetään reissuun josta tullaan vasta parin viikon päästä. Vois ite käydä edes punnittee niin vähän tietäis missä mennään. Hyvin se näyttää kyllä kasvaneen. Nyt vaan syöny pari päivää paljon huonommin liekö johtuen flunssasta tai sitten kun ympäristö kiinnostaa niin pajon ettei malta syödä, vähän saman kuuloista mitä Irith kertoi.
 
Täälläkin nukutaan päivällä pienissä pätkissä, vaunulenkin ajan saattaa säkällä nukkua vaunujen liikkuessa max 2h, mut yleensä jää reiluun tuntiin. Se onkin pisin pätkä päivällä, mikä nukutaan, ehkä tuollaisia 15min tirsoja sitten vetelee, autossa saattaa myös hieman pidemmät nykäistä. Yöt onneksi nukutaan hyvin, kerran vetäisty jopa 7h putkeen. Yleensä kyllä käy niin, että nukkuu noin 5h putkeen, ja sitten aamuyö/aikainen aamu syödään vähän koko ajan. Pitääpä itsekin kokeilla kirjata ylös nuo unipätkät, tosi hyvä idea.

Eka rotarokote teki meille vatsavaivat, samalla alkoi kakata viikon välein, kun aiemmin teki joka päivä. Kovasti on myös ilmavaivaa, ja iltaisin pientä kätinää, mut ei onneks mitään kauheeta.

Täysimetyksellä ollaan, oma maito on riittänyt onneksi hyvin. Heti alkuun mulla ei meinannut maito nousta (ilmeisesti johtui radista), joten parina kolmena iltana annoin varmuuden vuoksi Tuutia, mutta sen jälkeen ei ole pulloa eikä korviketta tarvittu. Hyvä kuitenkin, että pullo ja korvike kelpasi, jos joskus olisi tarvis johonkin yksin pistäytyä.

Meillä ollaan kovasti sylivauvoja, lelukaaret sun muut ei kiinnosta yhtään, ja syli olis se paras paikka 24/7.

Ja 10 min omaa aikaa oli siinä, kutsu käy :LOL:
 
Liekkö nuo helteet vaikuttaa, kun ei oo maitoa uponnut nyt pariin päivään niin paljoa kuin tavallisesti! Ja just kun kehuin että jopa 3h päiväunia on nyt nukuttu, niin helteet sotkenut taas nekin ja niitä 20-45min unia taas pari päivää nukuttu, jolloin vuorokauden unidsaldo jäi eilen ja tänään vaan 12h45min pitkäksi. Joista viimeyön unet oli jo 11h, jäbä porskutti tämän päivää että nukkui yhteensä koko päivänä torkkuja vaan kokonaisuudessaan 1h45min (neljässä pätkässä), mut tyytyväinen oli tuohonkin unimäärään, meillä taas niin päin että sylissä ei viihdy pitkiä aikoja vaan tykkää tuolla pitkin laittoita kieriä ja potkia.. Meillä aloitettiin eilen illalla iltavelli, hirmu paljon tykkäsi maissivellistä ja nukkui 8h pätkän ennen kun heräsi syömään ja sit vielä 3h nukkui sen jälkeen :) että en kyllä valita noista päikkäreistä kun yöt nukutaan noin hyvin :D

Kapusha sinä taisit poistaa sun viestin, mutta ihan hirveesti tsemppiä sinne <3 ! Minä oon kyllä sitä mieltä,että ne valehtelee jotka väittää että tää vauva-arki on aina niin auvoista..
 
Pähkinäpuu, se kai vähän kumoaa tehoa kun sen lääkkeen pitäisi jäädä kielelle vaikuttamaan, jos päälle imettää niin suuhun jää maito - ohjeessa lukee että ruoan jälkeen :eek: mutta myös että 4×vrk, ja meillähän syödään vähän useammin :D
Ratkaistiin asia niin, että kun vauva herää, annan tissiä ja lääkkeen päälle. Sitten vaihdetaan vaippa /seurustellaan/jne hereilläoloaika, ja kun alkaa näyttää väsyneeltä/nälkäiseltä, imetän taas ja jos nukahtaa tissille, annan samantien pienen määrän (<1ml) vettä suuhun suun huuhtomiseksi (siihen ei herää kuten lääkkeeseen, kun on neutraali maku) ja laitan röyhtäisyn jälkeen päiväunille. Päiväunia kun tulee päivässä kolmet, niin näin me päästään siihen suositeltuun neljään kertaan päivässä. Ja illalla mies harjaa vauvan hammasharjalla kieltä. Yöllä ei lääkettä. Nyt alkaa jo kieli näyttää onneksi paremmalta! Ja joo, joka imetyksen jälkeen lääkettä myös nänneihin ja liivinsuojat vaihtoon. Jostain myös luin vinkin ja oon pessyt kaikki harsot ja liivinsuojat nyt 90°C:ssa. Tutit ja pullot pitäisi pestä myös mutta niitähän ei meillä käytetä joten.. :rolleyes:

Meillä tuli muuten viitosrokotteesta pientä lämpöä samana iltana, hoitui parasetamolilla. Ei muita oireita, pistopaikka ei aristanut eikä sitä enää edes löytynyt seuraavana päivänä. Tyttö itki vähän rokotuksen aikana ja se siitä sitten. :love:
 
Terve :)

Minä en oo pitäny ylhäällä nukkumisia ja syömisiä, mutta nyt vois varmaan pitää muutaman päivän niitä ylhäällä :)

Joo minäki haluaisin kyllä tavata semmosen ihmisen jonka mielestä vauva-arki on koko ajan ihanaa ja helppoa, en ihan usko :D

Meillä on ollut suht. helppo tää eka vauva, mutta ei kyllä oo aina niin ihanaa ja leppoista ollut, mutta silti en vaihtais hetkeekään pois.

Meillä ei oo kauhee sylivauva tuo enää, mikä vähän harmittaa :( Sylissä kyllä hetken viihtyy, mutta ei nukahda enää syliin :D Meillätykkää nukkua leikkimatolla ja ihmetellä siinä leluja yms :)

Yks päivä oli ihme meidän vauva nukkui 3h päikkärit :eek: Mitä ei oo tapahtunu MONEEN VIIKKOON! Oli ihan ihmeissäni :D Mutta hyvä, että nukku niin ei kitissyt niin paljon illalla väsymystä.

Sain viime yönä nukkua 11h, kun mies lähti vauvan ja omien porukoiden kanssa mökille. Sain vähän omaa aikaa ja kävin parilla kavereiden kanssa terassilla. Oli kyllä ihanaa :) Nyt pitää vähän siivota ja tehdä ruokaa =D
 
Moikka :D

Meillä poika alkanut kyllä toden teolla nukkuun yöt hyvin. Nukkuu yleensä niitä 8-9 tunnin pätkää ja sitten sattaa jatkaa vielä muutaman tunnin jos jatkaa. Kyllä siihen tahtiin illat tankkaakin. Mä oon taas aamusin herännyt maito lammikosta kun toinen tissi niin vuotaa.

Tuntuu liian lopulliselta, mutta oikeelta että nyt mulla on kuparikierukka. Toivotaan että tämä ehkäisy muoto sopii mulle. Helpottunut olo että se on nyt paikallaan. Ehkä harkitaan viiden vuoden päästä että tuleeko vielä se ihana iltatähti :love:

Päivisin meillä nukutaan satunnaisesti kun yöllä nukkuu hyvin. Pitäisi itsekkin alkaa niistä unista pitää kirjaa.

Karri on vauvana ihan erilainen kun isosiskonsa Eveliina. Eveliina ei koskaan ollut sylivauva tai halunnut niin paljoa läheisyyttä. Nyt tuntuu että poika ei muualla viihdykkään kun sylissä tai silleen että saa huomioo.

Käyttääkö moni teistä kantoreppua tai liinaa? :)

Meillä on kumpiakin käytössä. Juuri uusimpana hommasin rinkulan. En vaan oo Karria siihen kunnolla saanut. Se kun on niin uusi juttu vielä että pitää harjoitella. Sitten tykkään meidän pitkästä liinasta. Sitäkin pitäisi harjoitella että saisin kunnolla yksin sen sidottua. Meillä tykkää välillä repussa kulkea toi 2v tyttökin.

Norappi ja Karri 2kk
 

Yhteistyössä