Hakutulokset

  1. M

    Erotako vai ei?

    Jos teit eron vihaisena, on ihmisluonnolle tyypillistä, että kadut ja haluatkin olla hyvissä väleissä. Viha stressaa ja vihaisena tehdyt päätökset usein kaduttavat. Todennäköisesti haluat erota, koska sen jo teit. Ehkä haluat vaan negatiivisesta energiasta eroon ja parhaiten se onnistuu, kun...
  2. M

    Ei varaa pitää lasta päiväkodissa

    Ymmärrän, että tuntuu pahalta, kun tekee parhaansa lapsensa eteen ja sitten annetaan ymmärtää, ettei osaakaan hankkia sitä sopivaa haalaria tai kurahanskaa. Nykyäänhän esimerkiksi Reima mainostaa, että ulkovaatteet ovat vedenpitäviä. Silti niiden päälle puetaan hiostavat kuravaatteet. Itse...
  3. M

    Mitkä olis hyvät ja tosi lämpimät kengät lapsille?

    Villasukat ja Kuomat. Itsekin käytän ja ei ole koskaan paleltanut varpaita.
  4. M

    Olen varmaan kamala mutta..isovanhemmuudesta

    Kyllä mummoudessakin on hyvä valita se kultainen keskitie. On niitäkin mummoja, jotka eivät koskaan katkaise napanuoraa omiin lapsiinsa ja jatkavat samaa jokaasiaanpuuttumistaan myös lastenlasten kanssa. Tunne on aika friikki, kun huomaat kauppareissulla ostavasi anopin kanssa kalsareita sekä...
  5. M

    Oon ihan loppu!!!!

    Siis miltä tahoilta olet hakenut apua?
  6. M

    Onko synnyttäminen todella niin hirveää

    Sain vuosi sitten esikoiseni ja minua kiinnosti kovasti synnytys tottakai. Kyselin kaikilta synnyttäneiltä kokemuksia ja suurin osa ehkä hieman kaunisteli sitä synnytystä ja totta on myös se, että aika kultaa tämänkin muiston. Yksi tuttavani sanoi suoraan, että varaudu kipuun. Se oli paras...
  7. M

    Erilainen ratkaisu rankkaan perhe-elämään

    Ei ole kokemusta, mutta nostan hattua siitä, että olet hoitanut masennustasi ja olotilaasi noin konkreettisesti ja aktiivisesti. Mikään ei ole pahempaa kuin katsoa kotonaan masentunutta aikusta, joka ei tajua olevansa masentunut, saatikka että tajuaisi hoitaa itsensä kuntoon. Yleensähän se...
  8. M

    Kuinka paljon vastasyntyneiden äidit olette jaksaneet tehdä kotitöitä?

    Kiitos tästä keskustelun aiheesta. Minä kasvoin maailmankansalaiseksi ja pidin itsestään selvänä, että nykyään ei ole miesten ja naisten töitä. Oma isäni ei tehnyt mitään kotitöitä vaan äiti teki kaikki ja lapsia oli 4 (tyttöjä kaikki).Tiesin aina, että se oli väärin. Tein lumitöitä heti kun...
  9. M

    Kaverin mies ehdotteli seksiä

    Tee niin kuin sinusta parhaalta tuntuu. Jos kertomatta jättäminen painaa mieltäsi, kerro. Sinua kohdeltiin väärin, koska mies pisti sinut tahtomattasi tähän tilanteeseen. Sinä voit vain kuunnella omaa moraaliasi ja niinhän tämä mieskin teki. Ystäväsi taas tekee omat päätöksensä. Hän saattaa...
  10. M

    Kuka maksaa lasten matkustajapassit?

    Olisi ihanaa ja helppoa, jos se laki olisi. Ei tarvitsisi toiselle osapuolelle rautalangasta vääntää, miksi toinen osapuoli ei ole velvollinen kustantamaan toisen osapuolen matkoja. Asia on yksinkertainen, ihmiset ovat hankalia.
  11. M

    Kuka maksaa lasten matkustajapassit?

    En kuvitellutkaan. Mutta on sitä hullummistakin asioista lakipykäliä. Näissä huoltajuusasioissa mennään yleisen käytännön mukaan ja halusin kuulla, mitä mieltä "kansan syvät rivit ovat." Ei muuten maksa lähivanhempi, eikä ole tässä tapauksessa edes se joka matkustaa. Etävanhempi matkustaa...
  12. M

    Kuka maksaa lasten matkustajapassit?

    Asia selvisi soittamalla lakimiehelle. Laki ei määrää kumpa passin maksaa. Eli lähivanhemman ei ole pakko kustantaa.
  13. M

    Kuka maksaa lasten matkustajapassit?

    Minulla on juuri sama ongelma, johon yritän täällä löytää ratkaisua. Mikä on tuo matkustajapassi ja kuka sen maksaa.
  14. M

    Kuka maksaa lasten matkustajapassit?

    Nyt siis ei puhuta matkustaja-asiakirjoista vaan ihan täsmällisesti "matkustajapassi" nimisestä passista, joka on siis et asiakirja kuin tavallinen passi. Normaalisti toki matkalla on passi+viisumi (Venäjälle), mutta nyt onkin kyse matkustajapassista, onko tietoa, mikä se on.
  15. M

    Kuka maksaa lasten matkustajapassit?

    Saadun puskaradiotiedon mukaan Venäjälle matkustaessa täytyy olla matkustajapassi. Venäjän kansalainen ei voi matkustaa sinne viisumilla.
  16. M

    Kuka maksaa lasten matkustajapassit?

    Lapsilla on lähivanhempi ja etävanhempi. Etävanhempi ei maksa elatusapua. Lapsilla on kaksi kansalaisuutta. Lapset asuvat lähivanhemman kotimaassa, Suomessa. Etävanhempi haluaa matkustella useasti lasten kanssa omaan kotimaahansa, Venäjälle. Matkustamiseen tarvitaan matkustajapassit...

Yhteistyössä