Hakutulokset

  1. L

    Kotimaan adoptio

    Dreamy: Laitan sulle viestiä
  2. L

    Hedelmöityshoitojen lopetus tuloksettomina, miten tästä eteen päin?

    Viestistäsi on vähän aikaa, mutta kirjoittelen kumminkin, jos vielä käyt täällä palstalla. Paljon on ollut mielessä samanlaisia ajatuksia, että jotenkin pitäisi nyt mennä tästä eteenpäin. Olen puolitoistavuotiaan tytön äiti ja edelleen hoitovapaalla. Käymme aktiivisesti kerhoissa, ja tänä...
  3. L

    yksinäisyys ja vauva arki

    Ymmärrän hyvin. Vauvan kanssa kotona ollessa jo lyhyenkin ajan jälkeen voi tulla olo siitä, että pääsenkö enää kiinni työelämään ja loppuuko tämä kotona olo koskaan. Tämä olo voi tulla vaikka työpaikka olisi odottamassakin. Jotkut tuttavani ovat tämän vuoksi palanneet töihin aika pian vauvan...
  4. L

    Yli 35v. ensimmäisen lapsen äidit

    Niinpä, minäkin pyrin ymmärtämään nuorten asioita sitten joskus, vaikka itse olenkin vähän yli viisikymppinen. Teini-ikä ja vaihdevuosi-ikä osuvat sitten juurikin samoihin aikoihin todennäköisesti, mutta kaikesta selvitään :) Ihmiset kuitenkin reagoivat yksilöllisesti näihin asioihin, joten...
  5. L

    puklujen ennakointi.. tai sitten ei

    Pystyttekö ennakoimaan vauvan pukluja? Minä en ole tullut tähän kovin hyväksi 3kk:ssa, vaan edelleen päivittäin vaihdellaan vauvan vaatteita..
  6. L

    Yli 35v. ensimmäisen lapsen äidit

    Minulla on sama tunne, että tämä tulokas on ollut aika helppohoitoinen. Ehdin varautua paljon hankalampaankin alkuun, joten tämä on ollut oikein myönteinen yllätys. Erityisesti se, että yösyötön jälkeen vauvan on aika helposti saanut uudestaan unille. Lapsiperheen reipasta meininkiä on sitten...
  7. L

    Yli 35v. ensimmäisen lapsen äidit

    Kiva Naanamar, että löysit tiesit tänne! Meillä on 3kk pian täyttävä vauva eli vielä tosi pieni niin kuin teilläkin :) Työelämää on takana pitkään ja on tuntunut tosi oudoltakin välillä, että näinkö tässä voi olla kotona. Meillä tämä vauvan saaminen on pitkään odotettua, joten ihanaa on viimein...
  8. L

    Sijaisvanhemmaksi ryhtyvät ja sijaisvanhempina olevat

    Tuuli-Maria: Hyppään tuolta adoptiopuolelta, mutta ajattelin kirjoitella lyhyesti, kun niin samanlaiset tunnelmat. Odotin myös pitkään työelämästä hetkeksi sivuun jäämistä hoitamaan lasta kotiin. Kun saimme tiedon lapsesta niin onnen tunteisiin sekoittui huoli, minkälaista uusi elämä sitten on...
  9. L

    Yli 35v. ensimmäisen lapsen äidit

    Olisikohan tänne pinoon muita juuri äidiksi ensimmäistä kertaa tulleita yli 35v. äitejä? Olisi mukavaa vaihtaa ajatuksia samanlaisessa elämäntilanteessa olevien kanssa. Arki on samanlaista toki kuin nuoremmillakin äideillä, mutta huomaan silti usein erilaissa keskusteluryhmissä etsiväni olisiko...
  10. L

    vauvan pyykki

    Joo, minäkään en erottele vauvan pyykkejä muusta pyykistä, mutta pesukoneen ovi jäi hetkeksi auki, kun mietin laitanko kaikki 60 asteeseen. Mutta näin teen, kiitos vastauksestasi! (Olen siis ketjun aloittaja, joka kirjautui tässä välissä sisään..)
  11. L

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Osasinkohan muokata tuota listaa? Palstailin aktiivisesti vuosia sitten kunnes siirryin taustalle adoptio-odottajaksi. Nyt elämme vauvaperheen elämää pikkuisen adoptiolapsen kanssa. Hyvää jatkoa teille ja toivon paljon kesäplussia niille, jotka pian piinistelevät. :)
  12. L

    Kotimaan adoptio

    Meillekin on nyt vauva saapunut, odotusta tuli 5v 1kk (Helsingin Pela).
  13. L

    Kotimaan adoptio

    Vadelmiina: Juuri näin kuin olet miettinytkin eli vanhan lain aikaan odotuksen aloittaneet laskevat odotuksen alkaneen siitä, kun adoptiohakemus on ensimmäisen kerran lähetetty palvelunantajalle, kun mitään luvansaamispäivää ei ole.
  14. L

    Kotimaan adoptio

    Tyhjä arpa: Onnea kotimaan adoptio-odotuksen aloituksesta! Minulla tulee odotusta pian täyteen viisi vuotta ja olen huomannut, että odotuksen pituudessa on selvästi vaihtelua. Vähän yli vuosi siten oli odottajissa vielä niitä 7 vuotta odottaneita, mutta nyt tällä hetkellä odotusajat vaikuttavat...
  15. L

    Myyjät, mitä syötte tauoilla?

    Kolmioleipä tai sämpylä menee samalla, kun selailen puhelimesta viestiä ja nettiä. Kyllä se siitä, kaikkeen tottuu..
  16. L

    Tekisitko aikamatkan vuoteen 1954 vai vuoteen 2074?

    Vuosi 1954, koska haluaisin tavata isäni vanhemmat, joita en ehtinyt koskaan nähdä.
  17. L

    Kotimaan adoptio

    Sun 79: Facebookissa on kotimaan adoption (odottajien ja jo lapsen saaneiden) ryhmä. Ryhmä on salainen eli päästäkseen mukaan tulee lähettää jollekin ryhmäläiselle sähköpostia. Jos haluat liittyä ryhmään niin lähetä minulle vaikka yksityisviestillä sähköpostiosoitteesi, niin liitän sinut ryhmään.
  18. L

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Cava: Tulin selailemaan viestejä pitkän ajan jälkeen nopeasti ja oli mukava huomata terveisesi, kiitos =) En ole enää aktiivisesti kirjoitellut, mutta nyt haluan kyllä kirjoittaa suuren suuret onnittelut sinulle kesäkuisesta plussasta sekä myös AMV:lle ja Plastexille, joiden kanssa joskus...
  19. L

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Käyn täällä aina välillä lueskelemassa kuulumisianne ja kiitos , kun olette jaksaneet tsempata!! Amv: Näin se juuri on, että suru ja helpotus ovat päällimmäiset tunteet. Yritin ensin kääntää surun tunnetta pois päältä ja vakuuttelin joka suuntaan, että hyvin menee. Sitten aloin ymärtää, että...

Yhteistyössä