Hakutulokset

  1. J

    Farmari, jonka takapenkille mahtuu 3 turvaistuinta?

    Tila-autoa meille tuskin tulee. Nyt meillä on Volvo V40, jossa kahden turvaistuimen väliin jää tosi pieni kolo. Siis mahdun sinne itse juuri ja juuri istumaan, mutta epämukavaa se on. Kolmas lapsi on tulossa ja meidän 4,5-vuotias on niin pienikokoinen, että istuu vielä hyvän aikaa ihan...
  2. J

    Farmari, jonka takapenkille mahtuu 3 turvaistuinta?

    Onko sellaista olemassa?
  3. J

    Avaimenperä, joka vastaa vihellykseen piippaamalla??

    Mistä sellaisia saa? Miehellä on jatkuvasti avaimet hukassa, joten tuo olis iso apu, avaimiin kun ei voi soittaa niin kuin kadonneeseen puhelimeen.. Jos ehtis vielä vaikka isänpäiväksi, tai edes jouluksi.
  4. J

    Onko kellään potettea? (linkki)

    Onko kellään kokemusta tällaisesta? http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=1742 Ostin CM:sta wc:n supistajan (Emma?), mutta se ei sopinut pojalle ollenkaan, koska siinä pippeli jäi aina ylöspäin. Se lahjoitettiin tutulle tytölle. Minkähän mallinen tuo...
  5. J

    imetyksestä tietävät auttakaa epätoivoista!

    Yhden tai kahden syötön väliinjättäminen saattaa jo helpottaa. Eli koittaisin antaa korviketta, ei se vielä imetykseen vaikuta. Maidonkerääjää kannattaa käyttää jos sellainen on. Eli Bepanthenia nänniin reilusti ja maidonkerääjä liivien sisään (löysää liivejä, ettei paina rintaa), jolloin nänni...
  6. J

    Korvausten hakeminen If:stä netin kautta??

    Päääsin kyllä kirjautumaan pankkitunnuksilla ja löysin vakuutustiedot ym. mutta mistä sieltä tehdään se korvaushakemus? Kyse lapsen lääke- ja hoitokuluista.
  7. J

    mihin leivontaan voi käyttää?

    Minä laitan usein mustikkapiirakan päälle kermaviilin sijaan.
  8. J

    Paljonko maksaa päivähoito maksut jos kaksi lasta on 3 kertaa 5h/vk hoidossa?

    Meillä Joensuussa perhepäivähoidossa 163,10e jos lapsi hoidossa 1-13 päivää/kk ja jos hoitopäiviä on yksikin enemmän, menee täysi maksu eli 233e. Tämä siis yhdeltä lapselta, kahdesta en tiedä.
  9. J

    Ekat kuukautiset synnytyksen jälkeen?

    Olisko jotain hormonimuutoksia? Onko imetys vähentynyt esim.?
  10. J

    Hoitotädille lahjaksi?

    merkkaan
  11. J

    Mua suututtaa... muhinaa pojan putkituksesta.

    Meidän 2v3kk pojalla on putkitus edessä parin viikon päästä. Ja kitarisa tarkistetaan samalla. Meille ainakin lääkäri sanoi sillä ennakkokäynnillä, että näin pienten kurkkuun on lähes mahdoton katsoa hereillä ollessa, joten sen takia kitarisan kohtalo selviää vasta nukutuksen aikana.
  12. J

    mitä taaperolle puuron sijasta yöksi?

    Meillä on vaihtoehtona Weetabix, joka kostutetaan hiukan maidolla ja lisäksi jogurttia tai mehukeittoa/kiisseliä.
  13. J

    Turvotus synnytyksen jälkeen?!?

    VAuva syntyi viime perjantaina ja maanantaina kotiuduttiin. Eilen huomasin postilaatikolle lähtiessä, että jalat on niin paksut ettei kengät mahdu jalkaan. Viime viikolla ne kengät vielä oli minulla jalassa. Onko tällaisesta kokemuksia?
  14. J

    Vahingossa keksitty niksipirkkavinkki

    Markkinoilla pölypussikauppiailla on myös sellaisia tuoksukuulia, joita voi laittaa pölypussiin. Tai ihan kiva tuoksu tulee siitäkin, kun kaataa jonkun yrttipussin lattialle ja imuroi ne..
  15. J

    Millä viikolla perätilavauvasi synnytys on käynnistynyt?

    Minulle sanottiin siinä vaiheessa, kun sektion päivämäärä sovittiin, että jos synnytys käynnistyy aikaisemmin, tehdään sektio sitten heti päivystystapauksena. Kyseessä oli esikoinen eikä alatiesynnytys ollut mahdollinen.
  16. J

    Miten rokotuspaikoilla tarkistetaan, onko henkilö oikeutettu saamaan rokotteen?

    Tietokoneelta katsottiin potilastiedoista, että pojalla on astmadiagnoosi.
  17. J

    päivän RV-pino :) ja fiilikset

    37+3. Kaksi huonosti nukuttua yötä takana, onneksi esikoinen on vielä hoidossa muutaman päivän viikossa. Selkä kipeä, öisin supistelee, närästää, jalkoja pakottaa, nenä ollut tukossa 1,5 kuukautta, pukamatkin löytyy.. Toisaalta vauva liikkuu hyvin ja synnytystapa-arviossa saatiin positiivisia...
  18. J

    Jos raskaustesti tänään näyttäisi plussaa mitä tekisit?

    Samoin, minulla tosin viikkoja jo 37+ =)
  19. J

    auttakaas tyhmää..(kuivausrumpu)

    Minä olen kuivausrummulla pelastanut yhden neuleen! Pesulapun mukaan sen sai pestä 30 asteessa ja niin teinkin, mutta kuitenkin mohairtyyppinen (keinokuitu) neule muuttui tosi "nukkaiseksi". Käsin en jaksanut ruveta sitä nyppimään, mutta kuivurin tuuletusohjelma irrotti sen nöyhdän ja neuleesta...

Yhteistyössä