Hakutulokset

  1. M

    Nyt kyllä harmittaa... *turha*

    Vei sanat suustani...
  2. M

    homeiset puutarhakalusteet

    onhan noita homeenpoistoaineita myynnissä, tuskin ihan tavis pesuaiinen auttaa. Rautakauppaan mars ja purkkien kylkiä tavaamaan (tai kysymään neuvoa myyjiltä) ;)
  3. M

    Neulojat!!!!

    Voithan sä tietysti kokeilla neuloa vähän paksummilla puikoilla. Neulos on sillon tietysti vähän harvempaa, mutta valmista tulee nopeammin. Mä virkkasin pari kk sitten kaverini vauvalle peiton, johon käytin vauvalankaa ja reilusti suositusta suurempaa koukkua. Tuli oikein hyvä!
  4. M

    Tuttipulloista

    Mä en kyllä tuohon varmasti osaa vastata, mutta sen perusteella, että etikka haisee melkoisesti, veikkaisin ruokasoodaa. Soodallahan saa esim kahvipannut ja termarit kätevästi puhtaiksi eikä jää hajuja tai makuja...
  5. M

    Valaiskaapa tyhmää...

    \ Alkuperäinen eli ketjun aloittaja!
  6. M

    Kennelliittoon liittyminen

    Kennelliittoon voi liittyä kuka vaan ja milloin vaan - ei tarvise edes olla koiraa. Kaupoista löytyy Koiramme-lehteä, siinä on asiaa liittymisestä ja netissä www.kennelliitto.fi
  7. M

    epileptinen kohtaus

    \ Meillä oli hyvin pitkäkestoinen (noin vartin!) kestänyt kohtaus. Poika vain pysähtyi kesken leikin ja alkoi tuijottaa tyhjä ilme naamallaan jonnekin kaukaisuuteen. En saanut mitään kontaktia, vaikka yritin mm kutitella. Sain pojan hieman kävelemään, ja kun nostin syliin, hän kiersi kätensä...
  8. M

    Jatkuvaa haukkumista... Neuvoja?

    Nyt kuule otat itseäsi niskasta kiinni ja täräytät nyrkin pöytään! Eihän teillä ole mitään parisuhdetta, te ette luota toisiinne ja te vaan kyräilette. Se rasittaa ja uuvuttaa molemmat. Teet hänelle selväksi, että jos ei meno parane, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin erota. Et maininnut onko teillä...
  9. M

    Eipä tiedä ketä uskoa.....

    ensimmäisenä tuli minulle mieleen, että voisit käydä keskustelemassa asiasta ihan allergialääkärin kanssa. Ja tällä palstalla aika-ajoin kurkkineena tuntuu monella olevan mielipide, että yksityinen on parempi kuin yleinen. Miehelläni on voimakkaita siitepölyallergioita, joiden takia hän käyttää...
  10. M

    epileptinen kohtaus

    Meidän 2,5v lapsella oli viime viikolla epileptinen kohtaus (poissaolokohtaus) ja ollaan parin päivän päästä menossa sairaalaan tutkimuksiin. Kiinnostaisi kuulla muista lapsista (kun kuulemma yksittäiset kohtaukset ovat melko yleisiä), oliko kohtaus yksittäinen, miten testit menivät, onko...
  11. M

    onko äitien mukavuudenhalu lisääntynyt?

    Pistänpäs tälläisen kommentin tähän. En itse ota kantaa ketjuun suuntaan tai toiseen, minusta aikuiset ihmiset ovat oikeutettuja tekemään juuri niin kuin itse parhaaksi katsovat. Mutta siis kotikunnassani ei makseta kotihoidontukeen kuntalisää, mutta yksityisen hoidon tukeen sitä saa ja vieläpä...
  12. M

    eri ammattien tulot? gallup

    minä:kahvilaesimies, bruttona 1640?/kk 5 vuoden kokemuksella + lisät mies:k-a kuski, bruttona n.2000?/kk (10 v kokemuksella)
  13. M

    Ruokaa pakastimeen vinkkejä...

    Oikeastaan kaikki, mitä voi tehdä suuria määriä vaivatta on hyviä pakastettavia! jauhelihakastikkeet ja -pihvit, monet laatikot, kiusaukset, keitot (esim kalakeitto: pakasta liemi, jossa kalaa ja lisää sulatusvaiheessa pakastejuureksia ja perunaa). Mä teen usein hieman reilumpia määriä ruokaa ja...
  14. M

    5hengen perheen ruokakulut?

    Meillä on 4-henkinen perhe, joista pienin ei vielä paljon meidän muiden ruokia syö ja mies taas on niin suuriruokainen (tekee raskasta työtä) että ruokia tehdessä lasken hänen syövän kahden edestä. Lisäksi meillä on etäpoika ruokapöydässä noin 6 päivänä viikossa. Kaikki ruoka tehdään meillä...
  15. M

    Harri Syrjäsen kakku

    aaah, voih, nam....... :p en ollutkaan kuullut tuollaisesta!
  16. M

    Harri Syrjäsen kakku

    En kyllä tiedä, mitä kakkua tarkoitat, mutta jauhottomuus viittaisi juustokakkuun. Tuliko kakkuun tuorejuustoa, rahkaa tai jugurttia? www.ruokala.tv tai www.valio.fi löytyy hyviä juustokakun ohjeita. Jos ohje on ollut jossain maikkarin ohjelmassa, saattaisit löytää ohjeen maikkarin sivuilta.
  17. M

    miten usein pesette saunan?

    \ Taidatte saunoa aika usein kun noin ahkerasti sitä puhdistat? Meillä saunotaan 1-2krt viikossa ja sauna pestään 2-3 kuukauden välein. Ja pitää muistaa aina kuivattaa sauna löylyn jälkeen hyvin, lauteet saa nopeasti tosi huonoon kuntoon, jos ne jatkuvasti kuivuu liian hitaasti. (meillä...
  18. M

    Mitä ruokaa arkisin teette?

    Meillä on suuriruokainen isäntä, joten ruuissa on aina lihaa, kalaa tai kanaa. Tältä näyttää meidän kuluneen viikon ruokalista: tonnikalarisotto makaronilaatikko pastaa ja kinkku-aurajuustokastiketta nakkikeitto hernekeitto kanakastike ja riisiä italianpata Vakkaritavaraa meidän keittiössä on...
  19. M

    äidin antibioottikuuri

    Mä sain synnytyksen takia kohtutulehduksen ja siihen hyvin voimakkaita antibiootteja, joista toista ei olisi saanut ottaa imetyksen aikana. Kuuri ilmeisesti aiheutti lapselle uneliaisuutta, koska esim ei sairaalassa herännyt kun tehtiin kuulotesti. Kuurin loppumisen jälkeen poika piristyi...
  20. M

    Hyvinkään sairaalassa synnyttäneitä?

    \ Me oltiin 2 vkoa ennen teitä eli joulukuussa 05 (esikoinen kättärillä 04)

Yhteistyössä