Hakutulokset

  1. A

    miten saada 1,5v juomaan

    Olethan tietoinen että se 5-6dl/pvä tarkoittaa maitotuotteita, ei siis pelkkää maitoa! :) Eli jos syö jugurttia, viiliä, juustoa, teet ruokia/puuron maitoon jne, niin sen 5dl saa aika helposti täyteen.. Meilläkin maitoa juodaan vähän, niin lääkäri rauhoitteli että ei se maito pakollista ole.
  2. A

    Lapsenhoitaja kotiin

    Moi Kata! Kysyisin vielä tarkennukseksi, että olitko laskenut niin, että hoitaja olisi 8 tuntia päivässä? Itse olen opettaja ja mulla on lyhyet päivät, joten pääsisin hiukka halvemmalla. Kiitti muuten syvääluotaavasta vastauksesta! Muitakin kokemuksia, jos on, niin laittakaahan.
  3. A

    Lapsenhoitaja kotiin

    Moikka! Mitä mieltä olette? Minkäsuuruista palkkaa lapsenhoitajalle pitäisi maksaa, jos hänen viikoittainen työaikansa olisi noin 26 tuntia? Mitkähän siis palkkauksen kokonaiskustannukset tulisi olemaan, kun ottaa mukaan sosiaalivakuutusmaksut ym.? Yksityisen kotihoidon tukeahan saa jonkun...
  4. A

    Allergia?

    Kiitos JenPen. Mäkin toisaalta aattelen, että kissalle voi siedättyä. B)
  5. A

    Allergia?

    Niin. Mua vaan huolestuttaa, kun lääkäri sanoi mulle, että jos on allerginen ei ole viisasta pitää eläintä astmavaaran takia. Kissa ollut meillä vuoden. Se oli 3 viikkoa hoidossa ja kun tuli takaisin tunsin kurkussani sellaista pistelevää tunnetta. Lääkärin mukaan viittaisi allergiaan. Mua...
  6. A

    Allergia?

    Mua huolettaa olenko allerginen kissalleni. Mitä mieltä ootte, näyttääkö verikoe luotettavasti allergian? Jotkut lääkärit sanovat, ettei näytä. Kokemuksia?
  7. A

    Hinkuyskä?

    Moi! Mua huolettaa, kun 2,5 kk vauvani yskii. Ei varmaankaan ole hinkuyskää, mutta silti huolettaa. Kun soitin terveyskeskukseen, sanoivat, että siellä pystyvät ottamaan CRPN eli tulehdusarvon. Näyttääkö CRP hinkuyskän vai miten se varmennetaan?
  8. A

    Pieni sf-mitta, onko vauvakin silloin pieni

    Mulla kulki koko raskausajan sf-mitta siinä keskikäyrän tuntumassa. Tyttö oli syntyessään 51 cm ja painoi 3310. Eli mulla ainakin piti paikkansa.
  9. A

    Puuduttavaa salvaa hammaskipuun?

    swipe-tuotteissa on semmosta hammasgeeliä, jonka oon ite kokenu tosi hyväksi esim. kun on hampaita tulossa ja ne vaivaa...
  10. A

    Muita laiheliineja

    meillä kans tyttö hoikka. ja on jouduttu sen kans kulkee kaikenmaailman verikokeissa ja lääkäreissä. mitään syytä ei oo löytyny, tyttö nukkuu yöt ja leikkii kiltisti päivät. en ole ite yhtään huolissaan. tympäsee aina mennä neuvolaan ku aina siitä sanotaan. tyttö nyt 1v3,5kk ja painaa 9 kg.
  11. A

    viime yönä...

    meille neuvolasta sanoivat et vaik laps oksentaa kaiken mitä syöttää niin pitäs silti syöttää ettei aivan pääse kuivumaan. ja juomistakin tietty. meillä tytöllä kesti yhteensä 8 tuntia se oksentaminen. toipumisia teille!!
  12. A

    oon kurkkuani myöten täynnä!

    meillä tyttö oli samanlainen vähän aikaa sitten. nyt tyttö 1v3kk ja on pikkuisen rauhoittumaan päin. enään ei hoksaa piilottamiani kukkia, jotka olen huonekalujen väleihin saanut ängettyä. mutta nykyään kiinnostaa vessanpöntön harja, kiipeää keittiön pöydälle, painelee pesukoneitten nappeja...
  13. A

    vastaisko joku??

    mä aloin heti odottamaan kun sain painoa pikkasen tiputettua...ylipainoa oli ehkä n. 10 kiloa. heti kun olin aivan innoissani päässyt laihutuksen makuun ni aloin oottamaan...mut ne 10 kiloa sain sinnillä pois....et joskus vaikuttaa vaik on pientäkin ylipainoa..
  14. A

    Omaan sänkyyn!

    meilllä tyttö siirrettiin vähän reilu vuoden ikäsenä vasta omaan sänkyyn. omaan viereen nukahti niin helposti. sit se alko oleen niin pyöriväinen et siirrettiin omaan sänkyyn. 2 ekaa yötä silittelin sen n.3 kertaa uudelleen nukkuun. nykyäänkin joka yö nousee istualleen ja herää siihen...et saa...
  15. A

    painonvartijoissa kulkevat hohoi!!

    Eli näin... 1.Oletko.. a)nainen =7p b)mies =15p 2.Minkä ikäinen olet.. a)18-20 =5 b)21-35 =4 c)36-50 =3 d)51-65 =2 e)yli 65 =1 3. Mikä on painosi nyt.. Merkitse painosi ensimmäinen kymmenluku. Esim. Jos painosi on 87kg, merkitse 8p. 4.kuinka pitkä olet.. a)alle 160 =1p b)160cm tai pidempi...
  16. A

    synttärit toukokuussa?

    meijän pikkutylleröllä. 17. päivä tulee 1 vuoden:)
  17. A

    Miksi hitossa jumittaa...

    Mulla kävi samalla tavoin, 10 kg lähti hyvin ja tasaisesti, sitten tökkäs. Paino ei vain tippunut, vaikka noudatin ruokavaliota ja liikuin. Sitten katosikin motivaatio ja jätin koko homman. Painoa ehti tulla takaisin puolitoista kiloa. Sitten sain motivaatiosta kiinni ja aloitin ruokavalion...
  18. A

    Tamperelaiset FRESSIn liikuntakeskuksessa kävijä!!

    Saman asian palvelun tasosta totesin myös minä jo jokin aika sitten. Tosin en ole ns. vanhoja asiakkaita, koska olen vasta muuttanut paikkakunnalle. Ihmeellistä musta on se, että tunneille ei voi etukäteen ilmottautua ja "oman paikkansa" saa tuntia ennen jumpan tai spinningin alkua - hankalaa...
  19. A

    oletko yh vai naimisissa??

    naimisissa.
  20. A

    Nukkuminen

    meillä mennään nukkumaan siinä 22. tyttö syö n. 3 kertaa yössä, joskus enemmän ja joskus vähemmän. tyttö nyt 8kk. nukumme perhepedissä. heräämme aamulla n. 9. joskus vasta 10.

Yhteistyössä