Hakutulokset

  1. krisu

    Hinnoittelu apuja!

    paljonko maksaisit ravintola-alan ammattilaisen tekemistä kakuista?!! Tein 2 kinkkuvoileipäkakkua, 2 täytekakkua ja pellillisen savuporopiirakkaa. raaka-aineisiin meni 85e ja teko aika yhteensä noin 5h.. Olen niin huono pyytämään mitään palkkaa,mutta jotain toki TÄYTYY :/
  2. krisu

    Paastoarvot ja raskausdiabetes

    Täällä sitten jäätiin kiinni sokerirasituksessa :ashamed: Paastoarvo oli koholla eli 5.6,mutta muut arvot olivat hyvät. Kuinka tarkkaa diettiä tässä nyt sitten pitäisi noudattaa? Itse kun olen melkoinen herkkuperse,niin kyllä tulee vaikeeta olemaan jos ihan tosissaan ei mitään herkkuja saa...
  3. krisu

    viking linen vauvasängyt

    Minkälaisia ovat viking linen vauvasängyt? Kun luin viking linen sivuilta,että niitä on saatavissa vain alle 10kg lapsille. Siljallahan vauvasängyt on tarkoitettu alle 3 vuotiaille ja ovat siis sellasia emman matkasängyjä. Mietin vain kun olisimme lähdössä 2-vuotiaan tyttömme kanssa ruotsin...
  4. krisu

    1v5kk puheesta

    Olen nyt lueskellut netistä mitä 1,5 neuvolassa tarkkaillaan kun meidän tytöllä se edessä muutaman viikon päästä ja joka puolella tuntuu lukevan,että tämän ikäisen pitäisi jo osata useita sanoja,nimetä eläimiä yms.kirjoista... Ja nyt sitten huolissani,kun ei meidän neidiltä tule sanoja juuri...
  5. krisu

    Paljonko kasvua 1-1,5v neuvoloiden välissä?

    Otsikossa kysymys :D Mua kun kovin huolestuttaa tuo meidän tytön kasvu :( on nyt 1v3kk ja painoa koti vaakan mukaan tullu 500g 3kk aikana :o syöminen on aina takunnut ja koskaan ei ole painoa paljoa tullut,mutta enempi nyt sentään ku mitä nyt. ajattelin soitella neuvolaan ja pyytää...
  6. krisu

    silja linella tukholmaan 1v3kk lapsen kanssa

    Elikkä ens viikolla oltais lähdössä ja mietin nyt tuota nukkuma järjestelyä siellä...laivastahan vissiin saa matkasängyn lapselle? Pitääköhän varata etukäteen vaiko laivan infosta sitten pyytää? ja mahtuuko edes tuo yli vuoden ikänen tyttö siihen eli mimmosia ne sängyt on? Ja sitten tuo silja...
  7. krisu

    Milloin hammastahnaa?

    Minkä ikäisenä ootte alkanu pesee hampaat hammastahnalla? Ja miten huolehditte,että lapsi ei niele sitä tahnaa?
  8. krisu

    Silmien punaheijasteesta

    Kyselenpä nyt täälläkin vielä tuosta punaheijasteen "puuttumisesta". onko kellään kokemusta? Meillä ei lääkäri löytänyt 8kk neuvolassa punaheijastetta tytöltä ja passitti silmälääkärille. Kauhee pelko päällä,että mistä johtuu :'( Lääkärikään ei asiaa selittänyt yhtään. Ollaan nyt otettu...
  9. krisu

    JIPPII!

    Tänään tuli kelalta päätös neocaten korvattavuudesta :) Älyttömän nopeeta toimintaa,kun viime tiistaina vietiin lääkärin todistus ja heti keskiviikkona se ollaan käsitelty ja hyväksytty :o :D Ei voi kun ihmetellä ja kerrankin KIITTÄÄ kelaa!
  10. krisu

    Milloin tilanne normalisoituu maitoaltistuksen jälkeen?

    Eli ke-la altistettiin almironille tyttöä ja la sitten oireet tuli,josta lähtien taas neocate ollut käytössä... siitä lähtien neidin tila vaan huonontunu,tänäänki huutanu lähes koko päivän eikä suostu nukkuu..nytki jo 2tuntii nukutettu,mut huutaa vaan..välillä rauhottuu,mut muuten huutoa. Mitä...
  11. krisu

    refluksista ja maitoallergiasta

    elikkäs mittaus tehty. ja hyvin meni,tyttö ei edes tainnut huomata koko letkua,vaan oli ihan oma itsensä koko vuorokauden. tottakai laitto tuntui ikävältä ja aikamoiset huudot huudettiin,mutta loppu hyvin kaikki hyvin :) noh,lääkäri sitten pikaseen katsoi sitä käyrää eikä nähnyt siinä mitään...
  12. krisu

    nallepuh82

    ajattelin vielä sulta kysyä,et voisko tuo nutriton instant maidon sakeuttaja aiheuttaa sen limakakan? kun sitä muutama päivä käytetty.. kiitos jo etukäteen :heart:
  13. krisu

    nutriton instant

    eli käykö tuo maidon sakeuttaja maitoallergiselle? =) kun neidin masu ei siitä tainnut tykätä. oli ihan ruikulina tänä aamuna,nyt kun vurokausi sitä käytetty. mitä muuta merkkiä löytyy? kiitos ja kumarrus :D
  14. krisu

    paljonko ph-mittaus yksityisellä maksaa?

    eli siinä kysymys..lääkärikeskus mehiläiseen ollaan menossa mittaus suorittamaan tai siis letkut laitattamas. perikato tässä tän lapsen kans taitaa tulla :headwall: nyt oli lääkäri sitä mieltä,että kyseessä ei voi olla allergia kun mitkään maidot ei tilannetta paranna. pelottaa oikeen,että...
  15. krisu

    neocatesta

    olikos se niin,et neocatella vauvan kakka voi olla mustaa? muistelisin jostain niin lukeneeni ja näin meillä ainakin on :o
  16. krisu

    nyt alotettiin neocate

    eli lääkärillä käyty ja seuraavaksi kokeilemme neocatea ja jos siitäkään ei apua tehdään ph-mittaus. oltiin oikeen mukavan ja asiantuntevan lääkärin luona...ihanaa oli kerrankin löytää sellainen =) jotenkin on vähän helpottunut olo,kun tietää,että nyt on oikeasti lääkäri joka haluaa ratkaista...
  17. krisu

    pohdiskeluja allergiasta taas...

    lääkäriin ollaan taas tänään menossa,mut aattelin tulla kysymään mielipiteitä kokeneimmilta asiasta.. eli meillä edelleen toi almiron käytössä,kun lääkäri sillä kehotti jatkamaan vielä. noh,nyt taas hieman tökkii syöminen..on tullu kuvioihin sellasta yskimistä syödessä. viittaisko toi nyt...
  18. krisu

    maitoallergiasta ja almironista

    meidän tytöllä siis nyt epäillään maitoallergiaa ja almiron ekana kokeilussa. eilen käytiin lääkärillä,mutta paljon jäi kysyttävää,kun en siinä sillon muistanut..olin vaan iloinen,etä meidät otettiin tosissaan :) eli jos joku viitsisi valaista minua muutamissa asioissa... annetaanko...
  19. krisu

    saatiin apua vihdoinkin

    viime vuoden lopussa jo kirjoittelin täällä meidän tytön maitoallergia epäilystä. lääkäreillä ravattiin eikä apua saatu. kunnes nyt sitten kohdalle osui asiantunteva lääkäri. almiron peptidillä aloitellaan ja toivotaan,että siitä apu löytyy. olen kuullut,että siihen almironiin vois sokerii...
  20. krisu

    amsterdam vai lissabon?

    olllaan mietitty amsterdamiin tai lissaboniin lähtöä nyt keväällä. matkassa mukana meidän sillon noin puol vuotias tyttö. onko kellään kokemusta kummastakaan paikasta? ja yleisestikin puol vuotiaan kanssa reissaamisesta? miten onnistuu? mitä mukaan? miten taksilla meno onnistuu,kun...

Yhteistyössä