Hakutulokset

  1. L

    Kielikysymys liittyen hakumatkaan

    Hei, kysyisin teiltä, jotka olette olleet lapsen hakumatkalla, että kuinka siellä pärjää "huonolla kielitaidolla"? Siis jos puhuu englantia ihan välttävästi eikä oikein ymmärrä sitä niin miten onnistuu tuo hakumatka? Tiedän, että siellä on tulkki paikalla mutta täytyykö kuinka paljon osata...
  2. L

    Kuka kertoisi, iästä kysymys

    Hei, olen yrittänyt ottaa selvää useammalta nettisivulta mutten ole onnistunut löytämään vastausta seuraavaan: Onko Special needs-lapsi aina jollain tapaa sairas vai voiko SN-luokitus tulla myös lapsen iästä? Tarkoitan, että onko esim. 7-vuotias lapsi SN-lapsi? Vielä kysyisin, voikohan...
  3. L

    Alkuraskaus ja join homeista mehua...

    No tuossahan tuo otsikkossa tulikin, kävästiin tänään mökillä ja join siellä mukillisen mehua. Mehu ei maistunut pahalle mutta kun rupesin kaatamaan toista mukillista niin sieltä tuli sellainen iso löntti hometta. Kysyin mieheltä, että oliko mehu vanhaa niin hän totesi, että on se avattu joskus...
  4. L

    Mitä teillä syödään vappuna?

    No tuossa otsikossahan se jo onkin, olis kiva kuulla ideoita vappu tarjoilusta.
  5. L

    Kertokaa kokemuksia hoidoista neuvonnan aikana

    Hei kaikille, haluaisin tietää onko täällä ketään jotka ovat adoptioneuvonnassa mutta jatkavat vielä lapsettomuushoitoja? Meillä itsellä lapsettomuustausta, yksi lapsi ivf-hoidoilla. Nyt sisarusta yritetty 4 vuotta ja alkaa olla "vitsit vähissä". Ollaan käyty 2 kertaa keskustelemassa...
  6. L

    Clomien käyttäjät, tiedustelua teiltä....

    Hei, olen käyttänyt nyt ensimmäisen kerran Clomhexall-nimistä lääkettä kierron 5-9 päivänä. Osaako kukaan sanoa, että mihin aikaan mahd. ovis ajoittuisi? Minulla on nimittäin kierron päivänä 13 aukiolotutkimus ja ohjeista luin, että yhdyntää pitäisi välttää parin päivän ajan tulehduksen...
  7. L

    Kuka osaisi auttaa...kyse muumi-tietokonepelistä

    Heip, ois ihanaa jos joku tietäis tai jollain olisi ollut samanlainen ongelma kuin meillä ja kertoisi vastauksen eli tilanne tämä: ostin Prismasta Muumit meren aalloilla pc-pelin (cd-rom) ja tarkistettiin vielä kaupassa miehen kanssa, että kaikki cd:n vaatimat järjestelmävaatimukset...
  8. L

    Tunnetko Tukholmaa? Ideoita päiväksi?

    Hei, varasin tuossa extempore risteilyn meidän perheelle viikon päähän, lähtö siis pe 1.8. klo 17. Lauantai ollaan Tukholmassa ja sitten kotiin. Emme tunne Tukholmaa joten apuja kaivataan! Mitä Tukholmassa voisi tehdä tai missä käydä noin 6 tunnin aikana? Meillä siis mukana neljä ja puoli...
  9. L

    Kysymyksiä

    Hei kaikille, olen enemmän ja enemmän ryhtynyt käymään tällä palstalla ja lukemaan teidän kirjoituksia adoptiosta. Jossain mielessä kypsyy ajatus adoptiolapsesta. Tähän liittyy vaan niin paljon kysymyksiä joten ajattelin niistä nyt joitakin esittää teille ja kiitän etukäteen vastauksistanne...
  10. L

    Heräs ajatus...mitenkä tekisitte?

    Moi taas, siis taas täällä kyselemässä teidän mielipidettänne. Tuli tossa itselle ajatus ja haluaisin kuulla teidän ajatuksia. Kerron vähän taustaa tueksi: Meille tehty 5 x ivf yksityisellä sekä 1 x pas. Näissä hoidoissa olen aina käyttänyt Lugesteronia tukena siirron jälkeen. No, nyt ollaan...
  11. L

    Nyt tarviis pika-apua, kyse oviksesta

    Hei, osaatteko kertoa mikä olisi paras ajankohta "pupuiluun" jos ovis on pongattu eilen? Meillä se tilanne, että miehellä ihan hyviä simppoja mutta liian vähän "tätä tavaraa" ja senpä vuoksi yritämme ajoittaa pupuilun mahd. oikeaan aikaan. Ovis-testissä lukee, että oviksen pongauksesta munasolu...
  12. L

    Kuka tietää uusista Kelan korvaus jutuista???

    Nyt tarvittaisiin apua!!! Jos joku viitsii ja tietää näistä lisää niin olisitko ystävällinen ja vastaisit. Soitin tänään lääkäriin, suunnitelmissa tuonne syksyyn vielä yksi ivf-hoito. Lääkäri kertoi, että Kelalla joku uusi korvaussysteemi eli jos on 3 hoitoa tehty, Kela ei enää korvaa hoitoa...
  13. L

    Te jotka käytätte o.viinietikkaa...helppiä!

    Hei, tahtoisin tietää teiltä jotka käytätte lisänä omenaviinietikkaa, että minkä verran otatte päivisin? Otatteko joka päivä? Ja otatteko sen lisäksi vitamiineja ja nautitteko kaikki samaan aikaan? Itse aloitin tänään hunaja-omenaviinietikan ottamisen, laitoin 2 teelusikallista veden...
  14. L

    Kuka tietää; Legoland + Tanska

    Hei, haluaisin tietää, että kuinka pitkä matka on lentokentältä sinne Billundiin jossa Legoland sijaitsee? Sen verran tiedän, että sielläkin on ilmeisesti joku kenttä mutta kun kävin esim. Blue1:n sivuilla, ne lentävät vain Kööpenhaminaan. Olisi kiinnostavaa tietää tosiaan tuo kentän ja...
  15. L

    Kuka tietäis, kyse äänihuulten tulehduksesta

    Hei, minulla on parhaillaan äänihuulten tulehdus ja jos oikein ymmärsin koko nielun alue on tulehtunut. Kurkku oli siis kipeä koko viime viikon ja oli aika kova nuha. Viikonloppuna tuntui, että polttaa keuhkoputkea ja kävinkin siis eilen lääkärissä joka totesi, että tulehdushan siellä mutta...
  16. L

    Onko kellään pelkästään

    Niin siis onko kellään muulla lääkityksenä pelkästään Metformin? Minulla on tällä hetkellä (Glucophage). Takana on 5 ivf-hoitoa ja 1 pas. Näistä on onnistutte kerran eli meillä on yksi lapsi. Toista ollaan kovasti yritetty tuloksetta. Nyt viime syksynä lääkäri määräsi tämän lääkkeen ja sanoi...
  17. L

    Mikä olikaan normaali....

    Hei, kuka viitsis taas kertoa, että kuinka monta päivää oviksesta alkaa normaalisti menkat? Eli onko se n. viikko oviksesta ja jos on esim. 2 viikkoa niin se on liikaa. Onhan tästä joskus ollut puhetta mutta en nyt löytänyt yhtään keskustelua tähän hätään. Kiitos jos viitsit vastata.
  18. L

    Maanantaina telkusta Onnen varjot

    Huomasin just mainoksen, että maanantaina tulee illan elokuvana Onnen varjot. Elokuva kertoo lapsettomasta pariskunnasta. Kävimme miehen kanssa aikanaan katsomassa ko. elokuvan elokuvissa ja minusta se oli ihan hyvä. Muistan kyllä kuinka itkeä tihrustin siellä, kun takana oli just epäonnistunut...
  19. L

    Apuja alkion kiinnittymiseen!

    Muistelen, että täällä on joskus keskusteltu "keinoista" lisätä alkion kiinnittymismahdollisuuksia, kuka muistaisi? Olisi kiva kuulla mitä käytännön juttuja voisi itse tehdä. B-vitamiinia olen syönyt 1 x pvässä kun jostain luin sen vaikuttavan kiinnittymiseen, en tiedä. Meillä on ivf-hoidoissa...
  20. L

    Milloin aloitatte ovulaation testauksen?

    Hei, nyt kysymys teille jotka testaatte ovulaatiota testeillä? Mikä kierron päivä aloitatte testit? Itse en ole koskaan ko. testejä käyttänyt mutta nyt mietin vaan,että jos ottais ne avuksi.... jos niistä mitään apuja olisi.... meillä tehty 5 x ivf sekä 1 pas, miehessä vikaa; siemennestettä...

Yhteistyössä