Hakutulokset

  1. C

    Vauva 2vko itkee yöt läpeensä... Ollaan niin poikki, isi ja minä :/

    Pikkuisella on selkeitä masuvaivoja, pierut on tosi tiukassa. Useimmiten vain kunnon itkupotkuraivarit saa ilmat ulos. Yöt siis todella huutaa läpeensä, viime yönä nukuttiin 23.30-01.00, huoh. Tyttö tankkaa tunnin välein, välillä kyllä vain nokkii, yrittää helpottaa masuvaivoja tissillä...
  2. C

    Rv 24, kohdunkaula kiinteä, 2cm, ulkosuu sormelle auki.

    Viikkoja siis 23+4 ja toista lasta odotan. ÄPKL:n tsekkauksessa (paljon supisteluja, johon liittyy painon tunne, ei kipua) kohdunkaulaa ultraäänellä n. 3cm, sormin 2cm, sisäsuu kiinni, ulkosuu sormelle auki. Kaula kiinteä. Sanoivat, että ihan normaali tilanne on ja ei tarvii murehtia...
  3. C

    KOKEMUKSIA LAPSEN VIRTSARAKON TÄHYSTYKSESTÄ!!!

    Löytyykö kohtalotovereita? Olisi aivan mahtavaa kuulla kokemuksia yllämainitusta toimenpiteestä! Meillä 1v:lla edessä ensi kuussa ja jännittää todella paljon. Samalla tehdään urodynaaminen tutkimus eli virtsarakon ja peräsuolen painaan (??) mittaus. Kiitollinen vastauksista!
  4. C

    Kamomilla ja raskaus

    Nyt neuvoja pliis. Olen 8+1 raskaana, ja olo on karmea. Oksettaa ja oksu myös lentää. Närästys on jatkuvaa. Ainut mikä kuulostaa hyvältä, on kamomillatee hunajan kera. Netistä löytyy tosi ristiriitasta infoa kamomillan turvallisuudesta. Oletteko juoneet kamomillateetä ollessanne raskaana?
  5. C

    Rokotteen jälkimaininkeja?

    Kokemuksia ja neuvoja muilta kaipaisin. Eli 1-v tyttöni sai eilen SI rokotteen ja yöllä nousi lämpö. Aamulla oli nipin napin 38 astetta ja illalla nousi korkealle, lähes 39 asteeseen, vaikka olin antanut Panadolia ja Pronaxeniakin. Tyttö kirkui lähes koko illan, ei auttanut syli, ei tutti...
  6. C

    Lentäminen ja Lanzarote/ vauva 2kk

    Elikäs olemme suvun voimin lähdössä Lanzarotelle maanantaina. Nyt kyselisin neuvoja vauvan kanssa matkustamiseen? Hiukan jänskättää koko homma, mutta matka maksettu jo ajat sitten... Cora ja alma 7vkoa ja 6pvää
  7. C

    Raskaus, vartalo ja kauneus

    Miltä teistä muista tuntuu nämä kaikki muutokset, ja onko niitä tullut paljon? Tietenkin vauvamasu tulee kaikille, mutta lisäksi ainakin mulle tullut: -tähän mennessä 12kg lisää (aluksi oli 52 kg, nyt 64kg) -pylly levinnyt ihan mielettömän paljon -kasvot yms. turvonneet -tissit ei oo...
  8. C

    Lapsivettä/ Gynocaps

    Olipas tyhmä ostikko. Eli aamulla nousin sängystä ja valahti peti märäksi. Vuoto oli väritöntä nestettä. Kävelin vessaan ja lattialle tippui pisaroita. Vessassa vuoto jatkui. eilen yöllä laitoin Gynocapsin, eli voiko johtua siitä tuo neste? Pelottaa... cora26+2
  9. C

    Apua!Lapsivettä?

    Ääk, aamulla heräsin ja tunsin, kuinka jotain märkää valahti sängylle. Jotain tosi nestemmäistä väritöntä se oli. Nousin sängystä ylös, ja pisaroita putoili mun haarovälistä lattialle. Vessassa homma toistui taas. Voiko olla yhteyttä yöllä laittamaani GynoCapsiin, jos se ns. vaikka sulaisi...
  10. C

    Tytölle nimi

    Nyt ihan rehellisiä mielipiteitä ja ideoita. Itse olen yliromanttinen taivaan rannan maalari. Rakastan Montgomeryn kirjoja ja kaikkea vanhaa ja suloista. Mutta myös vanhoja suomalaisia nimiä, kuten Alma tms. Vaihtoehtoja on miljoona: Una, Unna (mies ei tykkää), Ilse (mies ei tykkää...
  11. C

    Neuvoja jatkuvaan hiivatulehdukseen

    Eli nyt on siis kaikki neuvot tarpeen, omat hermot alkaa mennä pikkuhiljaa tän hiivan kanssa. Eli olen siis perusterve nuori nainen, joka on raskaana viikolla 23+1. Raskauden aikana on ollut yhteensä viisi!! hiivatulehdusta, ja jälleen yksi päällä. Canestenit on kokeiltu, ei juurikaan apua...
  12. C

    Neuvoja, rv21 säännöllisiä supistuksia päivittäin ja kohdunsuu lähtenyt lyhentymään

    Nyt siis neuvoja tosi kipeästi kaipaan...!! Viikkoja siis vasta 20+5 ja vuodelevossa olen ollut viikon kipeiden supistusten takia. Lepo ei auta yhtään, tällä hetkelläkin 10min välein supistelee, vaikka ainoa aktiviteetti on vessassa käynti. Vettä juon todella runsaasti ja makaan paljon...
  13. C

    Kotidopplerin käyttö

    Heip! Teillä, joilla on kotidoppleri, niin kuinka usein uskallatte sitä käyttää? Voiko siitä olla jotain haittaa sikiölle? T. Uuden dopplerin omistaja :)
  14. C

    Vadelmasorbetti? Salmiakki?

    Enpäs taas kaupassa tajunnut, et esim. pakastemarjoja ei saisi syödä. Mites vadelmasorbetti? Menee todella hermot näiden rajotusten kanssa. Ja mites salmiakki ja laku? Lakritsajuuri on iso no-no, mutta kai nyt salmiakkia voi vähän syödä? Hermot menee... :kieh:
  15. C

    Kohdunulkoinen?

    Ajattelin kirjoittaa oman tarinani tänne, ehkä se helpottaa oloani. Maanantaina plussasin ekaa kertaa elämässäni, olin onnesta ihan soikeana mieheni kanssa. Tämä oli vasta yk2, mutta kaksi vuotta sain miestäni odottaa, ennen kuin yritys alkoi. Ihan älyttömän hyvä fiilis oli kaikesta: kesällä...

Yhteistyössä