Hakutulokset

  1. I

    Mausteet

    Sipuli on aika harvoin allergisoiva. Itse käytin leikki-ikäisille lapsilleni lähes kaikissa ruoissa valkosipulia ehkäisten flunssaa yms. Pilkoin hyvin pieneen ja paistoin/ kuumensin esim liharuoan joukkoon. Allergioista huolimatta lapset saaneet hyvin harvoin antibiootteja vaativia tulehduksia...
  2. I

    Kuiva päänahka??

    Aluksi käytin vain öljyjä koska helpompi levittää ja myöhemmin en mitään, paitsi jos piti " raspata päänahkaa. Iho rauhottuu aikaa myöten, kesän myötä lyhyetkin ajat auringossa hoitaa ihoa.
  3. I

    Kananmuna-allergia (Kuinka herkästi voi reagoida?)

    Meillä nuori oli lapsena hyvin herrkä kananmunalle. Sai sitä ensimm kerran vahingossa ollessaan runsaan vuoden ikäinen. Otti sormenpäällä raaàsta taikinasta suuhunsa ja sitä seurasi välitön reaktio kasvoihin ja pian poika valitti eikä voinut hengittää kunnolla. Veimme lapsen ulos kohti aurtoamme...
  4. I

    Mitä ihmettä kokeilen kun mikään ei sovi

    Eli en jaksaisi enää kokeilla mitään ruokia ku tuntuu ettei mikään sovi,onko kellään vinkkiä mikä voisi olla "varma ruoka"?Luulin et kesäkurpitsa ja mustikka sopii kaikille niin ei tod. meille :kieh: .Päivät ihania ku mennään vain possulla ja riisillä sit menee kaikki sekaisin ja on sika rankkaa...
  5. I

    Ovulaatio(ko)?

    Ovulaatio on kierron puolessa välin eli yksilöllistä kuten kierron pituuskin ( itselläni 35 pv, normaalisti 28-30 ) Tarkemman ajan omalle ovulaatiolle saat lämmön mittauksella, sillä lämpö nousee ovulaation aikana. Eli jos kiertosi on 30 päivää niin ovulaatio on siinä puolessa välin ja menkat...
  6. I

    hammaslääkäriin raskausaikana

    Minulle tehtiin juurihoito puudutuksessa siinä vaiheessa, kun raskaus oli viikon yliaikainen. Itse otin ihan iisisti, mutta henkilökunta " pelkäsi" josko synnytys käynnistyy........
  7. I

    Jännitysniska...

    Hei Minna, kun luen tekstiäsi niin muistan todella hyvin miten omat vaivani alkoivat juuri noihin aikoihin, kun lapset olivat pieniä ja uni katkonaista yms... Lyhyillä raskailla unilla ei kroppa ehdi palautua ja on vain jaksettava koko arkipäivä pesueen kanssa, oma tyttäreni kamppailee nyt...
  8. I

    Kuiva päänahka??

    Suosittelen, noin pienelle, allergikoille valmistettuja pesuaineita joista puuttuu mm hajusteet ja seuraamaan jos jokin materiaali tuottaa enemmän oireita kuin toiset. Huuhteluaineenkin kanssa on niin ja näin, saattaa ärsyttää, mutta taas sisällä kuivattu vaate ilman huuhteluainetta on helposti...
  9. I

    Pälvikalju lapsella

    Meillä oli lapsella ihan " kaljuja" kohtia ja kun hiukset lähtivät kasvuun niin tuli sitä ohutta sänkeä. Pälvikaljua on niin eriasteista, mutta kuten aikaisemmin kerroin niin srl:assa löydetty mitään syytä tilanteeseen ja tyttö nyt 18 v eikä tilanne uusiutunut.
  10. I

    Allergisesta reaktiosta...

    En oikein usko, että ihan oksentaminen johtuisi allergiasta, mutta voi tietenkin olla mahdollista. Meillä reaktiot ruokaan ovat olleet aika välittömiä, läiskät kasvoissa, ikenien kutinaa, huulien turvotusta. Kuumetta on tullut heinäpellolla ja sekin oli aika välitön. Oksentamista on...
  11. I

    Kuiva päänahka??

    Ei välttämättä liity toisiinsa kuiva päänahka ja atopia, mutta jos lapsella on muuallakin kuivaa " ihottumaa" niin kuulostaa atopialta. Välttämättä se ei ole kuitenkaan " ikuinen riesa." Atopia on ihon reagointia, kuka millekin aineelle tai materiaalille. Itse olen aina ollut " kuiva korppu"...
  12. I

    muita joilla atopiasta kärsivä lapsi

    Hei Nalle Puh Mun koivuallergikot ovat tyypillisiä eli eivät kestä määrättyjä aineita kuten juureksia, kirsikkaa, omenaa jne... ei missään muodossa. Meillä muut syö vihanneksia kuin kani?! Hedelmistä, ihme kyllä, lapsille sopii appelsiini mutta ei muut ( itselleni appelsiini mutta ei...
  13. I

    Kuiva päänahka??

    On ihan normaalia tuo karsta ja ihon hilseily. Itse käytin öljyä, jos ei muuta ole niin rypsiöljyä, yöksi ja aamulla pumpulipuikon kanssa rapsuttelin karstaa pois. Öljyn kera. Toisella lapsella oli atopiaa ja siksi kuiva iho päänahassa vielä kouluiässä ja siihenkin käytettiin öljyä ja ceridalia.
  14. I

    atooppinen ihottuma???

    Minun ensimm lapseni reagoi iholla niin pahasti imetykseen ( ei siis lisämaitoa) että oli jo 3 viikon ikäisenä Tyksin ihotaudeilla! Siitä alkoi sitten lähes loputon kierre eilaisine oireineen.
  15. I

    Onko muiden atoopikot kalpeita?

    Kalpeita ollaan, äiti-atoopikko ja murkku-atoopikko, ja blondeja kaiken lisäksi!? Silmän alustat helposti tummia ja varsinkin silloin, kun reagoi jollekin. Vanhimmat lapset sanovat meitä albiinoiksi???
  16. I

    atooppinen ihottuma???

    Itse olen käyttänyt kortisonia voiteena kunnes oireet ovat kadonneet, joskus riittää kerta joskus taas ei. Olen laittanut sitä iholle iltaisin ja aamulla perusvoidetta, joka lastenlääkärin mukaan saa vielä kortisoonivoiteen vaikutuksen pintaan. Ei ole mitään syytä käyttää pitkään jos oireita ei...
  17. I

    muita joilla atopiasta kärsivä lapsi

    Vanhin lapsistani, joka poikaystävänsä myötä alkoi käyttämään " vieraita" mausteita, herkistyi valtavalle määrälle mausteista. Tänä päivänä meillä on runsaasti " tuontiruokaa" ja niiden suhteen meidänlaisessa perheessä pitää olla todella varovainen. Valmisteselostuksista näkee mitä niihin on...
  18. I

    Lapsen angiina

    On hyvä, että on otettu aina näyte jotta selviää todellinen pöpö. Onko lääkärit maininneet nielurisojen suuruudesta mitään? nekin voivat ylläpitää jatkuvaa tulehdusta. Itse aikoinaan kärsin samasta vaivasta ja vaikka määrättiin kurlauslääkkeet jokaisen aterian jälkeen niin tulhedukset vaan...
  19. I

    Jännitysniska...

    Tässä unirytmit täysin sekaisin.....töiden jälkeen nukahdion klo 18 ja heräsin n tunti sitten ja huomen olisi työvuoro heti aamusta. Itselläni niskakipu on nyt hellittänyt, mutta siirtynyt kyynärpäähän.......eräs lääkäri epäili nyt ( yli 20 v oireilun jälkeen ) että olisi Fibroa.....pitänee...
  20. I

    maitoa tihkuu rinnasta...????

    Tilaa nyt aika gynekologille ja aivolisäkkeen tutkimuksiin ellet sitten ole raskaana.

Yhteistyössä