Hakutulokset

  1. O

    Nimiäisiin sopivia lauluja?

    Itsellä on jo muutama mielessä, mutta ajattelin, josko jollekin tulisi mieleen sellaisia mitä en ole osannut ajatella. Tiedätkö lauluja, jotka voisivat tilaisuuteen sopia?
  2. O

    Miksi isoisovanhemmilla on niin kova hinku syöttää makeaa lapsille?

    Ei tämä asia todellakaan maata kaada, lähinnä vaan vähän ärsyttää. Aina kun kyläillään miehen isovanhemmilla, he tuputtavat herkkua jos toista meidän lapselle. Emme ole mitenkään erityisen tiukkapipoisia tämän asian kanssa. Kyllä meillä kotonakin lapsi saa herkkuja, mutta periaatteena on se...
  3. O

    Raskaus ei ole sairaus, mutta kuinka paljon omaa vointia saisi kuunnella?

    En enää oikein muista oliko ekan raskauden kanssa näin rankkaa, mutta nyt kamppailen todella itseni kanssa, että voinko jatkaa vielä töissä. Viikolla 25 vasta menen, mutta teen fyysisesti raskasta työtä. Lisäksi alkaa tuntua ihan ylivoimaiselta nuo lapsen hoitoon viennit ja siirtymiset...
  4. O

    Kampaamoiden hinnoittelusta tietävät, liittyen raidan ottamiseen?

    Heipsan! Huomenna olisi aika kampaajalle ja mietin vain sellaista hinta-asiaa liittyen värjäykseen. Onko yhden raidan värjääminen yhtä kallista kuin koko pään värjäys? Mietin vain sillä, kun netistä löytyvästä hinnastossa ei sanottu mitään erillistä hintaa yksittäiselle raidalle, puhuttiin...
  5. O

    Millaiset (sisarus)rattaat tässä tilanteessa olisivat hyvät?

    Eli esikoisemme tulee olemaan 2 v 2kk, kun kuopus syntyy. Esikoinen oppi kävelemään aika myöhäisessä vaiheessa, joten ei mene vielä kovin lujaa, en tiedä miten sitten keväällä, mutta tuskin ihan mahottoman pitkiä aikoja jaksaa kävellä. Kuljen yksin lasten kanssa paljon jalkaisin ja julkisilla...
  6. O

    Äh mies teki sen taas, pakeni, kun yritin kertoa pahasta mielestäni

    Me ei vissiin osata riidellä. Miten ihmeessä selvittää asioita, jos asioista ei voi edes keskustella vaan mies pakenee heti paikalta, jos alan puhua. Meillä on nyt molemmilla tosi stressaava tilanne töissä ja ymmärrän, et mieskin on väsynyt. Mutta harmittaa, kun tuntuu, että kaikki kotityöt...
  7. O

    Plussasin ja nyt on ihan oudot tuntemukset

    Meillä on jo yksi lapsi ja muutama kuukausi sitten jätimme ehkäisyn pois. En oikein tiedä olenko onnellinen vai enemmän peloissani. Miehelle, kun kerroin väkisin kyllä vähän huulet kaartuivat hymyksi...
  8. O

    Hei te joiden lapset päiväkodissa iltahoidossa

    Laitoin lapsukaisen päivähoitohakemuksen menemään. Koska olemme miehen kanssa iltatyöläisiä, lapsemmekin tulee olemaan hoidossa aina ilta-aikaan. Millainen rytmi/ohjelma päiväkodissa on klo 15 jälkeen? Miten nukahtaminen kotona on sujunut iltahoidon jälkeen? Muita kokemuksia? Minua vähän jännittää.
  9. O

    Onko kukaan tehnyt sytomyssyjä?

    Minä ajattelin tehdä eräälle lapselle. Mutta kokemusta ei ole kauheasti virkkaamisesta niin valmis malli kelpaisi. Naisille niitä näyttää löytyvän netistä. Tietääkö joku mistä saisin kivan mallin lapselle?
  10. O

    Ollaanko me ainoa perhe jolla ei ole niin säntillistä rytmiä taaperon kanssa?

    Siinäpä se kysymys olikin. Mietin vain, kun en voi ainakaan sanoa mitään tarkkoja aikoja milloin meillä herätään, syödään ja nukutaan päikkäreitä. Aina kun olemme yrittäneet jotain tarkkaa päivärytmiä luoda taaperomme elämään, tuntuu että koko perhe kärsii taapero mukaan lukien. Onko jollakin...
  11. O

    Paha mieli, itkettää

    Tänään on ollut eripuraa ilmassa minulla ja miehellä. Sen syihin en mene nyt tässä. Missään vaiheessa ei päästy kunnolla keskustelemaan, kun ei lapsen nähden se onnistu ja meillä oli vielä vieraitakin. Mies nukahti lapsen nukutukseen. Nyt olen sitten yksin tämän pahan mielen ja selvittämättömien...
  12. O

    Taaperon napa kutiaa! Kokemusta vastaavasta kellään?

    Meidän taaperolla oli jokusen aikaa sitten kutiavaa ihottumaa mahassa navan ympärillä ja kainaloissa. Neuvolassa neuvoivat rasvaamaan ja pitämään puhtaana ja kuivana. Lisäksi kyselivät olemmeko vaihtaneet pesuainetta tai onko jotain muita muutoksia. Muutoksista ihottuma ei johtunut. Nyt ihottuma...
  13. O

    Miten kalustaisit/sisustaisit lasitetun parvekkeen?

    Älä mieti hintoja tai mitään muutakaan. Ihan vain heitelkää ajatuksia mitä tulee mieleen. En osaa päättää mitä haluaisin sinne...
  14. O

    Onko täällä ompelijoita? Vinkkejä aplikointiin!

    Tarkoitus olisi aika ohuen trikoon päälle aplikoida, mutta tuntui hurjan hankalalta saada se onnistumaan. Tahtoisin siis saada siihen sellaisen eläinhahmon. Vinkkejä?
  15. O

    Tuntuuko jostakin muusta siltä, että nykyään jo vauvojen odotetaan kehittyvän kauhean nopeasti?

    Välillä tulee semmoinen olo niin kuin se olisi joku kilpailu, että kenen lapsi mitäkin oppii ekana. Ehkä tämä vika on vain oman pään sisällä...
  16. O

    Minkä kokoinen välikausihaalari kannattaisi hommata?

    Poika on nyt 1-vuotias ja Reimatecin talvihaalari on kokoa 74. Talvihaalari on nyt pikkuisen iso. Mutta minkä kokoinen kannattaisi hankkia välikausihaalariksi? Ajattelin, että olisi hyvä jos mahtuisi vielä syksyllä, mutta eihän se ihan välttämätöntä ole :whistle:
  17. O

    Ärsyttääkö sinua jokin sellainen asia toisissa ihmisissä, josta ärsyyntymistä häpeät tai pidät ihan naurettavana?

    Minä olen ihmetellyt itseäni, kun minulla on menossa tämmöinen kausi. Minua pistää siis ärsyttämään se, kun ihmiset ylpistelevät lapsillaan, vaikka teen luultavasti itse ihan samaa. Tarkoitan siis tälläista: "kyllä meidän lapsi on älykäs, kun se on vasta x kk vanha ja osaa jo sanoa sitä ja...
  18. O

    Ostaisitko lapsenkantorinkan vai kantorepun?

    Perustelut mukaan pyytäisin. En osaa päättää kumpi olisi parempi. Meidän lapsi on jo yksi vuotta vanha, mutta mahdollisia tulevia sisaruksiakin ajatellen pitäisi osata valita hyvä. Lisäksi vaatimuksena on, että pitäisi olla helppo laittaa lapsi selkään yksin.
  19. O

    Mistä kaupasta löytyy lapsen kantorinkkoja tai kantoreppuja?

    En ole nähnyt täällä Lahdessa myynnissä kuin babybjörn-rintareppuja ja muita vastaavia. Nyt etsin kuitenkin laadukasta, ergonomista kantoreppua tai rinkkaa (vaikka manduca tms.) vähän isomman kuin vauvan kantamiseen. Tiedättekö mistä kaupasta niitä saa (ei tarvitse välttämättä olla Lahdessa)...
  20. O

    imetyksen hiljalleen lopettaminen

    Kaipaisin ajatuksenvaihtoa aiheesta. Lapsi täytti vuoden ja vielä ei olla muuten yritetty vieroittaa kuin yösyötöistä ja se onnistuikin ihan hyvin. Minulla ei ole mitään tiukkoja mielipiteitä liittyen imetykseen, eikä vielä tunnu mitenkään kiireiseltä lopettaa, kun se vaikuttaa olevan lapselle...

Yhteistyössä