Hakutulokset

  1. E

    Kivunlievitys

    Mä synnytin viime keskiviikkona toisen lapseni, koko synnytys meni niin nopeasti, etten saanut minkäänlaista puudutetta. ainoa kivunlievitys oli ilokaasu, joka tällä kertaa auttoi loistavasti, ensimmäisestä se teki lähinnnä pahaa.. Ponnistusvaiheessa kätilö piti aina välillä lämpöpusseja...
  2. E

    peräpukamat ja synnytys

    Sama vika, mulle tuli niitä synnytyksessä oikein iso määrä, sain kätilöiltä jotakin rasvaa niihin, en nyt muista nimeä ja se auttoi kyllä. Voin sanoa, että pukamat oli varmasti kipeemmät kuin vauvan tuloreitti, ainakin mulla. Kyllä ne siitä sit pikkuhiljaa hävis, nyt tulee varmasti taas...
  3. E

    Kohdunkaulan puudute, mitä mieltä???

    Mä sain sen kahdesti esikoista synnyttäessäni, muuta puudutetta en sit saanu... Eiköhän se jotakin vaikuttanu, lähinnä kauhistutti se karmea piikki.. Nyt ollaan menossa saamaan toista toiv lähiaikoina, enköhän ottais sen uudestaan..
  4. E

    Minkäikäisenä menetit neitsyytesi?

    hiukkasen yli 18-vuotiaana
  5. E

    onko miehesi nähnyt vauvan tulon?

    meillä ei kyllä isä katsonut eikä varmaan katso nytkään toisella kertaa, parempi niin ettei tarvi isääkin elvyttää... en kyllä itsekään pystyisi katsomaan, oon sen verran heikko tapaus..
  6. E

    Lidlin tuotteista

    Mulla oli alkuun kovat ennakkoluulot Lidl-ketjua kohtaan,mutta kun siellä on maito esim.20 cent halvempaa,kuin muissa kaupoissa, niin siellä tulee kyllä käytyä. Vaipoista ei ole kokemusta, mutta muuten tykkään ostaa sieltä esim. tuoremehuja, keksejä, pakastepatonkeja, hedelmiä, makaronia...
  7. E

    kuinka muilla?

    Mulla on ollut kivuttomia suppareita vkolta 20, rv 26 oli jo kohdunkaula lyhentynyt ja suu pehmennyt, rv 28 tilanne sama ja rv 36 kaula saman mittainen, mutta kohdunsuu jo hieman auki. Yhtään kivuliasta supistusta ei ole vieläkään ollut, nyt rv 38+2, joten kyllä ne kivuttomatkin kovetussupparit...
  8. E

    Montako lasta alle 30v?

    Mä sain esikoisen 25-vuotiaana ja nyt ihan kohta toisen 30-vuotiaana
  9. E

    G: Turhin/epäkäytännöllisin hankinta vauvalle?

    No, mä en onneks ostellu juuri mitään turhaa...... tutit ja pullot tuli tarpeeseen ehkä turhia oli sit liivinsuojukset ja imetysliivit (ne sain kyllä kaverilta käyttämättömänä)..koska imetys ei vain oikein sujunut ja maitoa ei tullut.Lahjaksi saatiin MAM taikamuki, joka oli kyllä todella turha...
  10. E

    Kiinnittyminen

    Mä kävin eilen neuvolassa rv 37+5, mun vauvalla ei ollut vielä pää kiinnittynyt,vaikka se alaspäin olikin... eipä se vielä kyllä ole tuolla jalkojen välissä tuntunutkaan... odotellaan tässä koska hän aikoo maailmaan tulla. Viime vkolla lääkäri käski liikkua niin paljon kuin mahd että pää laskis...
  11. E

    Näkyykö/näkyikö Tayssissa ruuhka?

    Me käytiin viimeviikolla "tutustumiskierroksella", joka oli muuten melkoinen pettymys. Kätilön mukaan siellä oli silloinkin ruuhkaista, joku odotti huonetta käytävällä. Kävimme synnytäneiden osastolla ja siellä tuntui ainakin aika täydeltä, pääsimme kurkkaamaan yhteen huoneeseen. En sitten...
  12. E

    Palkkanne kuukaudessa

    Jep,jep!!! Mä sain töissä ollessani n.1200 e käteen kuukaudessa ja tällä hetkellä äitiyspvärahaa 770 e kk käteen. Aika tiukkaa on kyllä. Mieheni tienaa n.1200 e kk myös eli me ollaan molemmat aika huonotuloisia. Aika hyvin ollaan pärjätty ja asuntolainaakin lyhennetty. Nyt On kyllä rahat tosi...
  13. E

    Välilihan repeämän hoito

    Mäkin taisin suihkutella siihen asti kun jälkivuotoa jatkui,oli jotenkin mukavampi olla vessakäynnin jälkeen..mulla kyllä parani haava hyvin ja oli kunnossa ennen kuin jälkivuoto loppui, mutta silloin oli syksy
  14. E

    4v tytön uhmaikä, järki lähtee!!!!

    Kylläpä kuulostaa tutulta..juuri äsken tuossa taisteltiin iltapuurosta, neiti alkoi jankkaamaan haluavansa mannapuuroa,kun mulla oli jo neljän viljan puurot porisemassa. hän jaksoi puolituntia huutaa vedet silmissä mannapuuroa.. Kun en sitä keittänyt ja isän kanssa vaan tyynesti söimme omaa...
  15. E

    TOSI TÖRKEETÄ!

    mulla ei oo kyllä käyny vielä kertaakaan minkään postimyyntiyrityksen kanssa noin..ainoa kerta oli sellainen kun olin unohtanut hakea jonkun paketin postista ja sitten tuli ellokselta karhukirje maksamattomasta laskusta,paketista jota en ollut koskaan noutanut....soitin sit ellokselle ja vika...
  16. E

    Kokemuksia laminaattilattiasta

    Meillä on lähes joka huoneessa laminaatti,paitsi eteisessä muovimatto. Mä oon kyllä tykänny, varsinkin kirsikanvärisestä. se on jotenkin likaysstävällisempi kuin esim pyökki. Tottakai siinä likakin näkyy, mutta mä en ole mikään himosiivooja tai tarkka ihminen. Tottakai puulattia olis ihana ja...
  17. E

    miten estää repeämät???

    Mulla ei ehditty leikkaamaan, joten mulla repes väliliha.toisen asteen repeämä.Kätilö kyllä oli aikeissa sen leikata ja ehti jo puuduttaakin vällilihan, mut neiti päätti sit tulla vauhdikkaasti maailmaan..tikit lähti ihan siististi pois aikanaan ja muutenkin haava parani nopeasti.Yritin kyllä...
  18. E

    mistä tunnistaa

    Kyllä sen koliikin sitten erottaa kun se alkaa...se huuto jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja meillä sitä riitti ainakin aamuyöhön asti...Voi olla ´kysymys jostain muista vatsavaivoista........
  19. E

    Mitä muistatte synnytyksestä?

    Mä muistan kyllä aika paljon kaikkea,vaikka aikaa on kulunut jo kohta viisi vuotta. varsinkin nyt kun olen raskaana ja odotan toista lasta ja synnytys alkaa olla aika lähellä, mieleen tulee erilaisia asioita. ei kuitenkaan mitään kauhukuvia,tällä hetkellä ne naurattaa, mut muutaman vkon päästä...
  20. E

    kipeä häntäluu

    mulla on synnytyksestä nyt kohta jo viisi vuotta ja uusi on edessä aika pian.häntäluuni on ollut ajoittain kipeä,varsinkin jos olen istunut pitkään esim. bussissa,teatterissa ja elokuvissa. normaalielämää se ei juuri haittaa, koska onnekseni teen seisomatyötä. olen kuitenkin huomannut sen...

Yhteistyössä