kipeä häntäluu

hei,

synnytyksestä on aikaa jo 1v5kk, mutta edelleen esim. pitkän istumisen jälkeen häntäluu tuntuu todella kipeältä. nyt pyöräilyn aloitettuani häntäluu on niinkin arka ja kipeä, että satulan selästä nouseminen saattaa tuottaa kipua.

mikä avuksi? onkohan minulla häntäluu murtunut lievästi synnytyksessä vai mikä on?

onko muita saman vaivan omaavia? miten/ mistä (lääkäri, jumppa tms) olette saaneet apua?

kiitos vastauksista!
 
Munkin häntäluuni kipeytyy pitkään istuessani. Muistan, kun lapsena putosin leikkikentällä häntäluuni päälle ja teki todella kipeää. Nyt synnytyksen jälken häntäluu oli myös kipeä. Olen jo niin tottunut vaivaan, kun olen lapsesta asti siitä "kärsinyt".
 
mulla on synnytyksestä nyt kohta jo viisi vuotta ja uusi on edessä aika pian.häntäluuni on ollut ajoittain kipeä,varsinkin jos olen istunut pitkään esim. bussissa,teatterissa ja elokuvissa. normaalielämää se ei juuri haittaa, koska onnekseni teen seisomatyötä. olen kuitenkin huomannut sen vihoittelevan vähemmän,kun jaksan käydä jumpassa,kai sielläkin on jotain lihaksia ympärillä tukena... nyt raskausaikana vika ei ole juuri vaivannut, mutta hieman arveluttaa tuo tuleva synnytys,eiköhän se siitä...ajan kanssa
 
täällä kanssa yksi häntäluuvaivainen...
satutin muutama vuosi sitten, synnytyksissä tuli taas kipeäksi. ikuinen vaiva tuntuu oleva. kovalla tuolilla ei pysty istumaan ollenkaan. pitäisi saada kunnon pakaralihakset niin auttaisi varmaan vähän.
 
vaivainen
Heips!
tuttu aihe. Itse ensimmäisessä synnytyksessä häntäluu meni jotenkin vireheasentoon, vaikkakaan ei kuulunut ainakaan kova äänistä pauketta :) , toisen lapsen syntymä korjasi tilannetta, eli häntäluu toden näköisesti meni parempaan asentoon. No kolmannen jälkeen vaivannut taas aika paljon.. tutkin asian. Eli soitto lääkärille, sain lähetteen röntgeniin.. Mulla tuntui oikeen sellanen paukura tuolla viivan yläpuolella, kuin rusto tai jokin. Tulokset kertoivat et häntäluun pää on 3 cm kääntynyt sisään, suoraan 90 asteen kulmassa, ja se piikki mikä sormelle tuntuu on sit mulla tos viivan yläpuolella.

No mitä tehtävis? Lääkäri meinas et sopeutuminen elämään on ainut vaihtoehto nuorella ihmisellä. Välttää lököasentoja, jumppaamista ilman patjaa, pitkään istumista jne.. Ja apuvälineiksi oikeen kipeisiin päiviin särkylääkettä ja moponrengas. Tyynyjä autoon, jne. Itse pelkäsin että taipunut niin pahoin sisäänpäin et tulee synnytyskanavan tielle jos joskus vielä saisi lapsia, ja synnyttäminen ei sit olisi mahdollista.. Mut se huoli oli pois, kolme cm ei vielä estä synnyttämästä.. Leikkaukset ja muut korjaustoimenpiteet eivät lääkärin mielestä tule kysymykseen kun kyseessä on nuori ihminen. Leikkaus veisi peräaukon sulkijalihakset joksikin aikaa.. Sanoin lääkärille heti puhelimessa jo, et joo enemmin tää vaiva ku vaipat jalkaan! :LOL: :LOL: Oishan se kauheeta ku #&%?$!* tulis housuun! :(
 
Karhuemo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.06.2006 klo 15:24 vieras kirjoitti:
Munkin häntäluuni kipeytyy pitkään istuessani. Muistan, kun lapsena putosin leikkikentällä häntäluuni päälle ja teki todella kipeää. Nyt synnytyksen jälken häntäluu oli myös kipeä. Olen jo niin tottunut vaivaan, kun olen lapsesta asti siitä "kärsinyt".
mulla täysin samanlaista vikaa tuolla häntäluussa, jo ollut kauankin
synnytyksessä, synnytyksissä joita kolme on, hän Lääkäri katsoi ja totesi et voit synnyttää ihan normaalisti, mutta se häntäluu joka on tosin vioittunut, niin ei pitäisi olla esteenä synnyttämiselle...........

Istuminen tekee tosi kipeää,

:headwall: :headwall: :headwall:
 

Yhteistyössä