Hakutulokset

  1. N

    Äitiysrahan määrä 3. lapsesta

    Hei, onko kenelläkään tietoa seuraavasta asiasta. Ennen esikoista oli palkkatyössä. Esikoisen jälkeen saimme toisen lapsen kolmen vuoden sisällä ja sain (Kelan kaksi lasta 3v sisällä-säännön mukaan) hänestä äitiysrahan samojen tulojen perusteella kuin esikoisestakin. Nyt odotan kolmatta...
  2. N

    Titinallen konsertissa käyneet

    Niin, jos on tarvetta niin laittakaa YV:tä!!!
  3. N

    Vauvan alhainen verensokeri ja sen hoito

    Hei, Kertoisiko joku jonka vauva on joutunut synnytyksen jälkeen toiselle osastolle sokeritippaan, kuinka se käytännössä toimi? Kävittekö imettämässä vauvaa, olitteko hänen kanssaan päivät siellä osastolla, entäs yöt? Kuinka kauan vauva oli toisella osastolla ja kuinka kauan olitte yhdessä...
  4. N

    J. Oliver -perunapaistos

    Katsoin taannoin Jamien Oliverin kokkiohjemlan telkkarista ja hän teki siinä perunapaistosta, jossa siivutti perunat, paistoi hetken ja maustoi. Väliin kuullotettua sipulia mausteineen, mm balsamiviinietikka ja päälle jälleen perunaviipaleita ja uuniin. Onko kenelläkään terkempaa ohjetta...
  5. N

    carena double swing

    Eikö kenelläkään ole kokemuksia vaunuista... :whistle:
  6. N

    Raskausdiabeetikoille ruokaohjeita!

    Itselni nämä ohjeet myös ajankohtaisia, onko lisää raskausdiabeetikon ohjeita? :wave:
  7. N

    carena double swing

    Onko näitä uusia kaksosten/sisarusrattaita vielä kenelläkään? Kokemuksia kaivataan! Nipsu =)
  8. N

    Raskaus ja sektion jälk. kiinnikkeet

    Hei! Onko kenelläkään kokemusta kiinnikkeistä vatsassa, jotka venyvät mahan kasvaessa? Itse odotan nyt toista, ensimmäinen syntyi sektiolla. Alavatsa on arka ja terveydenhoitaja sanoi sen johtuvan edellisen sektion jälkeen tulleista kiinnikkeistä. Onko se rajoittanut elämää/synnytystä...
  9. N

    HEINÄMAMMAT 2008 ~helmikuussa~

    Hei! Olen toisinaan lueskellut tämän palstan juttuja mutta ennen en ole teille kirjoitellut. Odotan toista lastemme syntyväksi, LA 4.7. Sairaalana tulee olemaan KYS. Nyt oli paljon juttuja rakenneultrista ja on pakko kommentoida. Itse kävin reilu viikko sitten 4D-rakenneultrassa. Ihan hyvä...
  10. N

    Kun lopetit imetyksen, alkoiko lapsesi sairastella enemmän?

    Ei. Imetin esikoista 6 viikkoa ja siinäkin meni rinnalla koko ajan lisämaito. Ensimmäisen kerran hän sairastui nuhaan 1v 3kk iässä, silloin oli yhden illan ajan myös kuumetta. Sen jälkeen on ollut kahdesti nuhaa ja kerran samanlainen illan kestänyt kuume, seuraavana päivänä lapsella on ollut...
  11. N

    opiskeleva äiti

    Itse aloitin opiskelut kun odotin jo esikoista, syyslukukauden ehdi opiskella ennen äitiyslomaa. Olin vuoden pois. Lapsi oli 10kk kun laitettiin osapäivähoitoon ryhmikseen ja kaikki meni loistavasti. Sen jälkeen olemme vaihtaneet paikkakuntaa ja täällä hän on ollut tämän syksyn...
  12. N

    kokemuksia Cybex Solution turvavyöistuimesta?

    Vauvatar on alkanut myydä testeissä ilmeisen hyvin pärjännyttä Cybex-turvavyöistuinta. Onko kenelläkään siitä merkistä vielä kokemusta?
  13. N

    Kutina alkuraskaudessa

    Onko kenelläkään ollut kutinaa alkuraskaudessa? Sitä on yleensä milloin missäkin, lähinnä ylävartalossa. Onko siihen todettu mitään syytä? Tiedän että se saattaa ola yksi raskaushepatoosin oire, mutta voiko se ilmaantua jo alkuraskaudessa, onko kenellekään näin käynyt?
  14. N

    varkautelaisia odottajia joilla la heinäkuussä 2008?

    Mulle kannattaa näinä päivinä laittaa sähköpostia, sen verran olen menossa nyt. Osoite on Nipsu_79@hotmail.com. Mutta kunhan elämä rauhoittuu niin varmaan ehtii meseilemäänkin sitten. :) Kiva olis tutustua uusiin ihmisiin.
  15. N

    "Autosänky" mistä löytyisi?

    hobby hallissa oli joskus myynnissä
  16. N

    varkautelaisia odottajia joilla la heinäkuussä 2008?

    Täällä on yksi toisen lapsen odottaja Varkaudesta. LA ei ole vielä tarkkaan selvillä, heinäkuun puolen välin tienoilla luultavasti.
  17. N

    Pikkukakkosta odottavat

    ... kun jaoitte kokemuksia. Minullakin raskaus vasta aluillaan. Epäilen kyllä, että alkoi jo pari kuukautta sitten kun menkkoja sai odotella, kaikki oireet oli mutta sitten alkoikin menkat, ihan erilaisina kuin ennen ja niukempina. Mutta se selviää sitten ultrassa aikanaan... Itsellä ei ollut...
  18. N

    Pikkukakkosta odottavat

    Hei! Sain juuri tiedon pikkukakkosen tulosta. =) Oletteko huomanneet toisen lapsen odotuksessa jotain eroa esikoisen odotukseen verrattuna? T.Nipsu79
  19. N

    1,5v pelkää muita lapsia?

    Hei, onko kenelläkään kokemusta yli vuoden ikäisistä, jotka pelkäävät toisia pienempiä tai samanikäisiä/kokoisia lapsia? Meillä 1,5v poika pelkää pienempiään tai samanikäisiä "leikkikavereita". Aina jos toinen tulee koskettamaan tai muuten vaan lähelle, alkaa lohduton itku ja äidin tai isän...
  20. N

    Mikä aurinkovoide?

    Fysikaalinen suoja tarkoittaa, että rasvan aineet muodostavat ihon pinnalle suojaavan kalvon joka suojaa auringon säteiltä. Jos on pelkkä fysikaalinen suoja, pienen lapsen herkkään ihoon ei imeydy aineita. Kemialliset suoja-aineet imeytyvät ihoon. Apteekissa ja julkaisuissa suositellaan...

Yhteistyössä