Hakutulokset

  1. I

    Kilojenkaristajat, aloitus tänään! Tervetuloa porukkaan!

    Heips, Mahtuuko mukaan vielä yksi laihduttaja? Mulla BMI jossain pilvissä, yli 40 :ashamed: . Eka tavoite olis saada uusi kymmenluku. Tavoitteena myös jaksaa paremmin touhuta lasten kanssa, mulla on kotona touhukkaat 3 v. ja 10 kk ikäiset pojat. Oikein harmittaa, kun on päässyt repsahtamaan...
  2. I

    Löytyykö apua migreeniin?

    Täällä yksi migreenistä kärsivä. Mulle apu on tullut kunnon täsmälääkkeestä. Se vaan vaati pitkällisen kokeilun, että mikä lääke/annostus on se paras. Tämä siis kohtauksen iskiessä. Kohtaukset pysyvät mulla parhaiten poissa ja kurissa, kun syön terveellisesti ja säännöllisesti, juon tarpeeksi...
  3. I

    Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

    Aamupäivää, Nyt uudella yrityksellä kirjoittelemaan. Esikoinen vetäytyi omaan huoneeseensa leikkimään ja Joona köpöttelee kävelytuolissaan. Tai siis lainatuolihan se, en varmaan itse olis semmosta ostanut. Esikoinen sai eilen possunuha-rokotteen ja just päikkäriaikaan, joten eilinen...
  4. I

    Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

    Heipsan, Hohhoijaa, täällä ollaan ihan väsyksissä. Meillä on taas molempien lasten korvat kiusanneet. Itse tulehdusta ei ole ollut mutta muutoin. Eilen aamulla herättiin miehen kanssa klo 6 herättelemään poikia aamupuurolle, jotta ehditään pitää 4 tunnin paasto ennen tuubitusta. Molemmat siis...
  5. I

    Tumma keittiön työtaso

    Meilläkin on pähkinän värinen laminaattitaso eikä naarmun naarmua näy. Tosin lika ja murut näkyvät tosi helpolla. Varsinkin pölyt näkyy, joita saakin olla päivittäin pyyhkimässä vaikka muuten ei likaa oliskaan. Tai sit mä olen vaan turhan tarkka.
  6. I

    Milloin ja millaisia oireita alle 6-12 kk vanha lapsesi sai rokotuksista?

    Meidän 8 kk ikäiselle pojalle tuli rokotteen annosta seuraavana päivänä kuumetta, korkeimmillaan 38,4 mutta tuokin laski itsekseen iltaan mennessä 37,8. Pistoskohtaa aristi pari päivää. Siinäpä ne oireet. Ekan yön oli hiukan levoton, toisena yönä (kuumepäivän yönä ) nukkui normisti ilman...
  7. I

    konttaus asennosta eteenpäin liikkumiseen

    Meidän 8 kk ikäinen poika on nytkyttänyt edestakaisin jo kaksi kuukautta, mutta on liian kiireinen kontatakseen. Lähtee mielummin ryömimällä isoveljen perään. Konttausasentoon nousee vain, jotta voi vetää itsensä pystyyn ja nousee tukea vasten seisomaan. Mä en usko, että meillä kontataan...
  8. I

    Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

    Zoe: Juu niin oli mullakin esikoisen aikaan ja silloin kanssa väänsin niska limassa sosetta mutta nyt kun on tämä isompiruokainen vauva ja vielä esikoinenkin, niin menee muksujen kanssa oleminen edelle. Mut tosi halvalla sä niitä kasviksia löydät, ei meidän kaupasta löydy noin halpoja.
  9. I

    Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

    Aamupäivää! Zoe: Mä laitan perunaa, porkkanaa, bataattia, kukkakaalia, parsakaalia, purjoa, sipulia, palsternakkaa jne. Lihoista kanaa, naudanlihaa ja lohta. Sitten vielä riisiä ja spaghettia. Ja meillä menee lihasosetta melkein 500 g päivässä... :/ . Joona siis huitaisee pari isoa...
  10. I

    Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

    Piip piip ja piip!!!!! Valmiit tekstit hävisivät kuin tuhka tuuleen... Blääh, alkaa siis alusta. Kiitokset kaikille kokemuksista, toivottavasti Joonakin oppii kohta laskeutumaan ilman pään kolautuksia. Pottailua ei ole vielä aloitettu. Potta on hankittuna, kun esikoisen kanssa ei saa...
  11. I

    Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

    Äh, tulin vain valittelemaan. Meillä on alkanut yöunille nukahtaminen olla täyttä tuskaa :/ . Ennen laskettiin vain sänkyyn ja parin minuutin päästä Joona sammui sinne. Nyt on jo muutaman päivän alkanut heti itkeä kun yritän hiippailla pois sängyn vierestä. Kun saan rauhoittumaan...
  12. I

    Mikä neuvoksi, kun 3-vuotias ei suostu syömään kunnolla

    anu: Niin hirvittää juu :/ . Testasin sitten eilen erikseen laittoa. Perunat, kastikkeet, lihapullat ja tomaatit ja kurkut (muita kasviksia vaan kakoo ylös :o ). Tomaatit & kurkut söi, maistoi perunaa ja lihapullista söi puolet. Että näin. Saa nähdä miten käy kohta mun palapaistieni...
  13. I

    Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

    Heipsan, Pikaisesti tulin kommentoimaan: MarsuJaSiskit: Kuten Riksu sanoi, niin ranteessa voi olla ganglio eli hyytelörakkula. Mulle tuli se ekan kerran opiskeluaikana, kun kirjoitin päättötyötä. Ergonomia ei ollut kohdallaan, ranteen jänteet ja hermot oli painuneena pöydän reunaa vasten ja...
  14. I

    Mikä neuvoksi, kun 3-vuotias ei suostu syömään kunnolla

    Juu, puurot on heivattu ja leipää & jugurttia tarjottu tilalle. Jugurtti uppoaa, leivästä jättää puolet, päältä nyppii juustotkin pois :/ . Meillä ei ole karkkipäiviä, kun karkkia tuo ei ole vielä juurikaan syönyt, muutaman kerran elämässään saanut maistaa. Meillä herkkuna syödään keksiä tai...
  15. I

    Onko lapsille tullu millaisia oireita sikainfluenssa rokotteesta?

    Meillä sai 8 kk ikäinen vauva rokotteen lauantaina iltapäivällä. Tuolloin ei reagoinut mitenkään, yö oli ehkä hiukan levottomampi. Seuraavana päivänä (eilen) nousi kuume 38,4 ja nukkui päiväunia paljon huonommin. Saattoi johtua kyllä siitä ettei päässyt ulos nukkumaan. Kuume alkoi itsestään...
  16. I

    Mikä neuvoksi, kun 3-vuotias ei suostu syömään kunnolla

    Meidän ennen niin erinomaisesti syönyt poika on alkanut nirppistelemään kaiken ruuan suhteen. Alkoi ilta- ja aamupuurosta nyt ei kelpaa kunnolla enää mikään ruoka. Herkkuja söisi vaikka kuinka paljon mutta kunnollista ruokaa ei. Ruokaa uppoaa ehkä desin verran ja sen jälkeen joko kieltäytyy...
  17. I

    Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

    Iltapäivää, Unikoululaisille paljon tsemppiä, kärsivällisyyttä ja kaikkea mahdollista!!! :hug: Mä otin käyttöön n. kuukausi sitten Pantleyn oppeja ja täytyy sanoa, että muutaman päivän jälkeen ne alkoivat toimia :) . Meillä ongelmana oli pätkittäiset unet ja näin ollen unien vähyys. Joona...
  18. I

    Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

    Heips, Taas on päässyt täällä käymiset vähiin. Meillä tuli molemmat pojat kipeäksi. Taas :/ . Olivat viikon terveinä ja taas kipeänä. Joona on onneksi vain nuhainen mut korvat oli molemmilla siinä kunnossa, että tuubitukset kaikkiin neljään korvaan sovittiin puolentoista viikon päähän...
  19. I

    Pissapetterille yöksi? :)

    Meillä on kaksi runsaasti pissaavaa poikaa. Molemmilla apu löytyi Lidlissä myytävistä Toujours-vaipoista. Pampersit ja Liberot molemmat falskasivat yöllä ja pahasti. Sain esikoisen aikaan vinkin, että Lidlin vaipat on tosi imukykyisiä ja pitää paikkansa. Jos mikään kertakäyttövaippa ei pidä...
  20. I

    Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

    Tässä muuten tuore kuva Joonasta, kun se on tekemässä yhtä rakkaimmista harrastuksista. Tämä siis könyämässä pystyasentoon ja samalla remontoiden isoveljen rakasta potkuautoa (tästä puuhasta tulee aina iso taistelu veljesten välillä ).

Yhteistyössä