Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

moikka

Sikapiikin ottamiseen päädyttiin nyt sitte täälläki alun voimakkaasta vastustuksesta huolimatta. Mies kävi aamulla ku on riskiryhmäläinen ja pojan kans käytiin iltapäivällä. Molemmis oli huomattavasti paljon vähemmän ihmisiä ku odotin viikonlopun uutisoinnin perusteella (turussahan oli lauantaina ihmiset odotellu räntäsateessa pari tuntia)... Neuvolasta selvittiin alle puoles tunnis kokonaisuudessaan (jonotus, rokotus ja 15 min jälkiodotus).. Nyt vaan jäädään odotteleen millanen yö tulee. Ja mä jään odotteleen, koska nuha iskee jostain nurkan takaa..

Mekin käytiin turvaistuin ostamassa viime viikon lopulla ja päädyttiin kans tohon Akta Gracon Cosmic Comfort S malliin. Ainaki tosi tukevan oloinen oli ku saatiin se paikoilleen. Ja Joona on ihan onnessaan ku siinä istuu sen verta korkeemmal et sieltä näkee paljo paremmin ulos :)

Joona joko keksi eilen uuden tempun tai sitte kysees on joku tahaton liike (joka sinänsä huolestuttais enempi): pää teki sellasia ihme nytkäyksiä, ihan ku joku olis välil laittanu kumia niskaan (vaikee selittää...) sitte tein vihoviimeisen virheen ja selasin netistä ja sit en enää saanukkaan illalla unta ku olin ihan varma et nyt on joku kauhee neurologinen sairaus iskemäs.. :(

Nyt täytyy lähteä laittaan pikkumies nukkumaan et ehtis ees hiukan nukkua ennen ku mahdollisesti alkaa rokotuskohta särkee/kuume nousee

Agda ja Joona 8kk ja viikko päälle

P.s. Upupa Onnea valkolakista, tiiän et opiskelut vauvan kans ei oo ihan yksinkertaista :)
 
Täällä oli sitten tytön vuoro sairastua.. siis kuumeeseen.. ihan yks kaks pomppas kuume 38.7 :headwall: viime yö oli kitkuinen ja alkoi haromaan taaaaas korviaan.. tihensin homeopaattisten annostusta ja en tiedä kuvittelenko, vai onko oikeesti voinut helpottaa.. nyt illasta ei enää ole haronut niin. Lämpöä oli 38 nyt nukkumaan mennessä. Että vähän parempana kuin aiemmin päivällä. syö onneksi hyvin ja piktiä hörppyjä vettä ottaa nokkamukista.
Huomenna ois se korvakontrolli niin ollaan vähän viisaampia.

Jos yö alkaa kovin katkonaisesti niin menen tytön kanssa alakertaan nukkumaan, että saa mies ja poika kunnolla nukuttua.. Ei tullut unta viime yönä kunnolla |O ois edes toinen meistä sitten virkku. Sain onneksi eilen nukkua pidempään.. joskus ysin maita heräsin. =)

Viola: Hienoa että ei koiralla mitään vakavaa ollut!

Marza: Teilläpä on tosiaan kiireinen kaveri siellä :D
Täällä kans mietitty että onko voinut lievä possunuha meillä olla kun itellä piti sen 5pv 38-38,7 kuumetta, pojalla käytti vaan yhden päivän, mutta valitteli ja itki pari päivää jalkojaan. Nyt jennalla nosti yks kaks kuumeen.. mies on ainut joka ei ole ollut vielä kipeä.. tosin hän oli aikaisemmin syksyllä.. mistäpä sen voi tietää.. on kuulemma täällä liikkeellä myös ihan normi flunssaa sitkeänä liikenteessä. ota ja tiedä ;)

Meillä Jenna matkustaa vielä etupenkillä, mutta haluaisin jo sen itselle :whistle: joten ehkäpä minäkin hommaan tuommoisen peilin niin kuski näkee sitten mitä likka touhuaa. Tähän mennessä meillä matkustaminen onnistunut hyvin, kun tyttö näkee takapenkillä olevat matkustajat ja samalla olen voinut tytön puuhia seurata (meillä yleensä mies ajaa.. toki minäkin joskus, mutta mielelläni vaikka torkun autossa pidemmillä matkoilla jos mahdollista. )

täällä ihana hiljaisuus.. lähden käymään takapihalla sen verran että saa edes vähän raitista ilmaa ja pääsee koira puskaan.. sitten suihkuun ja nukkumaan.

 
Heipsan kaikki.
Oon näitä teitin juttuja lueskellut jo jonkin aikaa, ja mietin pääsisinkö mukaan juttelemaan =) ? Ois kiva lukea muiden samanikäisten lasten vanhempien arjesta ym. Ja kertoilla tietty omaakin arkea teille muille...

Olen siis 22-vuotias äiti ja avovaimo varsinais-suomesta, esikoisemme syntyi 22.3.09, elikkä pian lähentelee jo 8kk ikää :) :heart:
 
AAARGH!!!

Mikä ihme tuota naperoa vaivaa??? On niin rasittavaa kun ei nuku öisin... Alkuun kun laittaa unille nukkuu ihan hyvin useemman tunnin, mut kun ite meen vaakatasoon ni jo alkaa tunnin sisällä kitinä viuraaminen. Mä oon niin väsy |O |O |O En taida mennä tänä yönä enää nukkumaan... P***ele valvotaan sit ja mietitään huomenna pysytäänkö hereillä. Ja ei, nälkä ei oo. Väsyttävintä täs on se kun saa ite unen ni jo herätetään. Nää yöt on yhtä kidutusta...

Kiitos olen puhunut :kieh:
 
päksy79 : meillä tyttö nukku kans aika huonosti, tai siis herätteli yöllä vähän väliä. :| Muutettiin nyt marraskuun alussa, ja päätettiin et laitetaan tyttö omaan huoneeseen nukkumaan, ja kappas, siitä päivästä lähtien ku on siellä nukkunu, on nukkunut suurinpiirtein 20.30-07.30 ! ... Mikä ihana fiilis herätä aamulla ja huomata et on ite saanu nukkua niin hyvin, eikä päätäkään särje. :flower:

Meijän aamu on menny ihan hassusti, mä en tajua tota tytyä kun se ei jaksa olla enää aamusin kauan hereillä :eek: Nyt jo vetelee ekoja päikkäreitä, vaikka heräs 7.40... Ei siinä muuten mitään mutta menee koko pvä rytmi ihan mettään taas :/
 
Mama22, tervetuloa!!! :flower: Teitin tyttö on paripäivää meijän Saagaa nuorempi :) (20.3).

Päksy: Aivan ku oisin itse kijoittanut tuon öisen tekstisi!!!! Juuri kun pääsin kehumasta et neiti mukamas nukkuu yönsä hyvin ni eiköhän nyt ole pari iltaa heränny virkkuna ku porkkana aina ku olemma itte menny nukkuun :/ Viime yönäkin kiehnättiin/huudettiin/syliteltiin 23.15-2.10... Aamulla sit tuntukin et on juna ajanu yli ku heräs... |O En voi käsittää miten te täällä jaksatte joilla yölliset heräilyt on jatkuvia! Toivottavasti saatte edes päivisin vähän kurottua univelkoja pois!!!!

Zoe: Kiitos, toivotaan et kaikki menee hyvin! Olen ihan hiilenä jo asian kanssa ja vielä pitäis muutama tunti jaksaa odotella ennenku päästään lekurille. Itteäni kans pelottaa juuri se nukutus ja vaikka onkin nuori/terve koira niin silti hirvittää.... Vallanki ku lekuri eilen sanoi et on tärkeää olla syömättä (12h) koska jos joku nappi on juuri henkitorvessa kun nukutetaan niin se on koiranelämä aikalailla sitten siinä :eek: Huoh, toivottavasti kaikki menee hyvin....

Nyt tulee vieraita, joten jatkan myöhemmin!!!
 
Heippa!

Meillä nukuttiin viime yö hyvin!! :heart: Piitkästä aikaa. Ihan eri olo, kun on saanut nukuttua! Poika tosin heräs 6.30, mutta silti. Jos nyt nukuttais eka muutama yö silleen 8-6.30 ja sitten ruvetaan miettimään, miten öitä sais pidennettyä vaikka 7.30.. Ideoita?

Saatiin poika nukkumaan, kun eilen ulkoiltiin pitkästä aikaa kunnolla, poika söi hyvin päivällä ja illalla laitettiin yökkärin päälle lämmin unipussi. Ehkä unipussi rauhoitti poikaa niin, että sai paremmin nukuttua yöllä! Ja nyt sain laitettua vielä päiväunillekkin unipussin kanssa ilman huutoja!


Zoe
Onnea Ronille uudesta taidosta! Menevä vilpertti kyllä. Meillä vasta kiikutaan eestaas konttausasennossa. Ryömiminen on jo aika sujuvaa..

Päksy ja viola
Meillä oli tuollainen yö toissayönä. Heräsi klo 23, sitten klo 01-2.30 yritettiin saada nukkumaan, nukkui tunnin 3.30-4.30 nukuteltiin, 5.30 ylös, koska oli jo aamu ja lapsi NIIN virkeä.. Tuo oli jo ihan huippuhuono yö, ollaan nukuttu koko viime viikko tosi huonosti usealla herätyksellä. Toivottavasti teillä yöt rauhoittuu!!

Ja muilla myös. Jaksamisia kaikille yökyöpeleiden vanhemmille!
:hug: Tämä on kuulemma väliaikaista..?

Ja noista rytmeistä. Puhutaan että toi on nyt vaan tuollainen ausi, mutta nyt alkaa tuntua, että jos menee hyvin, poika syö, nukkuu ja on hyväntuulinen, niin silloin on joku ihme kausi meneillään. Muuten elämä on yhtä taistelua. Hoh hoh. Toivottavasti meillä alkoi nyt kausi, jolloin sais vaikka vähän nukuttua itsekin!

 
mama22 tervetuloa joukkoon =)
zoe-f mahdankos muistaa oikein. teidänkin isäntä on lumihommissa? me vielä odottelemme koska täällä alkaa. se tietää meilläkin että isäntä hommissa yötä päivää. päivät pitää kaivaa ja muu aika menee niissä. onneks saatiin niiden isä meitä auttaa kun ei nyt ole muita työntekijöitä ja on meillä yks kaverikin kenelle kelpaa ylimääräinen raha. saas nähdä koska sitä ite joutuu niihin hommiin ;)
eilen jere sai sen rokotteen eikä ole mitään oireita tullut. ei kuumetta ja yökin meni normaalisti =)
marza tuo sokoksen edessä tapaaminen on ihan hyvä idea jos toiset on sitä mieltä että ei löydä välttämättä perille. mutta sitten mihin aikaan? meidän juna tosiaan ol ennen yhtätoista perillä mut käytän tuon tytön syömässä. siinä aseman lähellä muistaakseni oli hese? kerran olen siellä ennenkin junalla käynyt.
 
zoe-f miekin olen ollut talviyh siitä asti kun yhdessä ollaan ruvettu olemaan mutta nyt kun oma firma niin olen ympäri vuoden yh. koskaan ei tiedä mitä tapahtuu. mulla ei kans ole mitään toivoa että vähentäis töitä. tuntuu vaan että lisäntyy mutta tarvitaanhan sitä rahaakin kun olen kotona, vaikka ei se siltikään vähenny vaikka töissä olin.
on näitä miehiä kun ei voi vaan olla ja sitten niitä kenelle ei se työnteko maistu ;)
 
Äh, tulin vain valittelemaan. Meillä on alkanut yöunille nukahtaminen olla täyttä tuskaa :/ . Ennen laskettiin vain sänkyyn ja parin minuutin päästä Joona sammui sinne. Nyt on jo muutaman päivän alkanut heti itkeä kun yritän hiippailla pois sängyn vierestä. Kun saan rauhoittumaan silittelemällä, niin alkaa melkoinen sängyssä möyrintä. Heittelee tuttia, mölisee kovaan ääneen ja konttailee ympäri sänkyä :/ . Tätä sitten jopa tunnin ajan ennen kuin rauhoittuu. Eilen mulla meni hermot ja laitoin pojalle sukat käsiin, jotta ei sais tuttia koko ajan pois, sen heittely kun oli oikein hupaisaa. Siitähän poika raivostui mutta 5 minuutin päästä nukkui kun ei ollut mitään tekemistä. Huoh, en jaksais.

Toinen valituksen aihe, Joona tajusi pari päivää sitten, miten pääsee tukea vasten seisomaan. Nyt on sit pakko kiskoa itsensä koko ajan pystyyn ja jopa yrittää kävellä :eek: . Miten tuommoisen jalat voi muka toimia, kun vasta on hokannut miten seistään |O . No, päivät on nyt sit pelkkää huutoa, kun tosiaan koittaa kävellä, muksahtaa nurin ja aina pää kolisee joko pöydän tai muun huonekalun kulmiin tai sitten laattalattiaan :headwall: :headwall: . Mä lähden Prismaan ostamaan pehmokypärää.

Iines ja jääräpäinen Joona 8 kk
 
Moikka!

Unikouluraportti: viimeyö oli toiveyö: poika nukahti 20.00, heräsi syömään 03.00 ja herättiin sitten 06.30 :) Näitä lisää!!

Iines, meillä kanssa jatkuvaa ylösnousua, mutta kävellään ainoastaan sivusuuntaan tukea vasten,

T.Marais & Leo
 
josko jo vähän paremmalla tuulella, mut sitäkin väsyneenpänä...

Onnea kaikille uusista taidoista :flower:

Parantumista kaikille sairastaville :hug:

Iines, mä kans jo suunnittelin sitä konttauskypärää kun neiti 6½kk nous pystyyn, mut parin viikon ajan meno oli holtitonta ja kaatuili päätään milloin mihinki ja sit alko osata laskeutua varovaisesti alas ylösnoustuaan. Se kypärä jäi meillä sit kauppaan.

Marais, meillä tyttö kans tykkää meen koirasta ihan hirmusesti. Vaikka olis mikä huuto päällä ja kun koira tuodaan sisään huuto loppuu kuin seinään. Neiti on kyllä sit ainoo joka koiralle saa tehä melkeen mitä lystää. Toki tarkkana saa olla, koska kyse on kuitenkin eläimestä. Mut onnettomana koira katselee kun neiti ottaa koiran pallon ja maistaa :kieh: :snotty:

Upupa, Onnea valkolakista :flower:

Turvaistuimessa päädyttiin nyt alustavasti keskimmäisellä käytössä olleeseen. Mut mieli saattaa vielä muuttua moneen kertaan ennen kuin otetaan se käyttöön. Niin kuin monessa muussakin asiassa on mieli muuttunu :D

Mullekin sopii, et tavataan vaikka siinä sokoksen edessä. Auto täytyy kuitenkin saada johonkin parkkiin ja jos siellä on edullisin parkkeerata ni sinne kai sit. Niin ja voin tuoda kertisastioita jollei joku muu oo jo lupautunu vai tartteeko vielä jotain leipoa?

Mua vaan vieläkin ihmetyttää nuo yöt, koska meillä on hyvinkin säännöllinen päivärytmi, mut yöt tosiaan ihan kauheita. Oon nyt imettäny päivälläkin tiheemmin, kun joku sitä kirjotti, et oli vauva kans heräilly yöllä rinnalle tiheempään kun ei päivällä tissitelly. Täytyy varmaan koittaa tota omaa huonettakin. Kun vaan saisin jostain jaksaa alottaa huonejärjestelyn uusiminen.

Mama22, tervetuloa mukaan.

Marza, täälläkin kävellään tukea vasten. Melkeen heti alotti kun nousi pystyyn. Nyt mennään joka lelulaatikkoon tukiee. Ois vissiin aika joulupukin tuoda taaperokärry, isommat kun ovat meen kärryn vieny pihalle ja aattelin sellasta hobbyhallin hello kitty- kärryä. Se on niin ihanan pinkki :D miten niin hurahtanu? :heart:
 
Niin ja voin koittaa muistaa ottaa vaikka tuolta askartelulaatikostani mukaan pahvia ja tussin ja niitä hakaneuloja meillä on ainakin autossa laatikollinen. Koskaan ei tiedä mikä ratkee kesken matkan :LOL: Et eiköhän sieltä jokunen liikene.
 
uskokaa tai älkää mutta ei ollut jennalla tulehdusta!! :eek: :attn: :D ehkäpä iloitsen liian aikaisin, mutta lääkäri sano että terveet on. Toinen korva punoitti vähän, mutta sanoi että kerta tulehdus todettu pari viikkoa sitten niin voi olla vielä siitä johtuvaa. Oli korvalääkäriltä hakenut jonkun ihme vekottimen millä saa tarkasti katosttua korvien liikkuvuuden ja hyvin kuulemma liikkuivat. Mulla kyynärpäitä myöten kädet ristissä että loppuis jo nuo tulehdukset.
Kuumettakaan ei ole enää typyllä.. mikähän kuume piikki eilen liene ollut.

Iines: toivottavasti joku hyvin-pian-ohi-menevä-vaihe tuo ilta hihhulointi!

Viola: niin oliko teillä koiralla tänään se leikkaus?? meni vähän ohi.. :ashamed: jos oli niin miten meni?
Itse kun leikkuutin kissan aikanaan niin piti kans pitää syömättä tuon nukutuksen takia.. ja käsittääkseni myös sen takia syömättä että ei ala oksentaa.

Mimmukka: hienoa että teillä nukuttu =)

Marais: Kuulosti kyllä tosiaan toivojen yöltä :D toivottavasti sama rata jatkuu!! Eikö tunnukkin hyvältä kun tuloksia alkaa sitten pikku hiljaa tulla :)

Mamalle tervetuloa mukaan!

Päksy, viola, Mama22.. ja muutkin joilla herätään usein, niin paljon voimia! :hug:
Itse kerkesin eilen käydä just suihkussa kun tyttö heräs jo toisen kerran sen jälkeen kun nukkumaan laitoin. Otin sitten alakertaan ja syötin vielä maitoa ja laitoin supon.. siinä mieskin tuli sitten jo kotiin 22.45 ja tyttö oli yks kaks virkee kun peipponen :eek: hymyili ja kujerteli iskälle ihan innoissaan. Kuitenkin asettui hyvin nukkumaan sitten kun laitettiin omaan sänkyyn. heräili muutamaan otteeseen mutta 3 kun syötin ja jätin viereen nukkumaan niin nukuttiin heräämättä 7.30 asti :)

Nyt koisii tuolla sipulihauteet korvilla kaikessa rauhassa :LOL:

Ihanaa kun edes hippusen verran saatiin tänne lunta!! pojan kanssa myryttiin 1,5tuntia ulkona iltapäivästä. virkistää kummasti kun ei joka paikka niin synkältä näytä =)

 
Huomenta (päivää tai mitälie...) :)

Mä en ymmärrä nyt mikä tohon tyttöön on iskeny. Normaalisti menee iltaisin nukkumaan siinä 20.30 aikaan, niin eilen kukkus hereillä ko 23 asti :eek: Ja senkin jälkeen nukahtaminen oli tosi vaikeeta, koko ajan nousi konttausasentoon ja kilju ja itkikin välillä... Plääh.

Sitten kuitenkin heräs aamulla jo 6.30, vaikka normaalisti nukkuu johki 7.30-9... :/
Voiskohan olla jotain hampaiden tuloa... Vaikka ei tytsy tuollainen sillon ollut ku ekat hampaat tuli. No, jää nähtäväks.. Luinki jostain että 6kk-9kk on kai aika "hankalaa aikaa" nukkumisessa ja nukahtamisessa.

Toivottavasti menee ohi!

Moniko teistä harrastaa muuten jotain vauvan kanssa? =)
Me käydään kerran vkossa jumpassa kahdestaan ja sitten koko perheen voimin käydään myös vauvauinnissa, ja se se vasta kivaa hommaa onkin! Meille tulee valokuvaajakin uintiin viikon päästä, saa kivoja sukelluskuvia tytöstä :)

Eipä mulla muuta tällä kertaa :wave:
 
Moikka!

Cadillac; juu hese on ihan siinä rautatieaseman lähellä, samoin mäkki.

Tapaamisaika; oisko hyvä nähdä vaikka klo 12? Tai miten teidän junat tulee Treelle?

mama22; tervetuloa vaan mukaan!

Iines; tiedän tunteen kun pikkuinen opettelee nousemaan ja jatkuvasti kaatuilee ja lyö päätään. :( Meidän likalla meni ehkä viikon verran et tajus alkaa varomaan päätä kaatuessaan. Nyt osaa jo hienosti nostaa pään ylös, kun kaatuu.

Meillä tuli likalle nyt sit kuudes hammas. Vihdoin. Tuntuu et sitä tehtiin pari viikkoa. :LOL: Kuumettakin hampaan tulo nosti. Pelästyin jo likkakin on tullut kipeeksi, mutta kun ei ollut muuta kun kuumetta ja sit huomasin tuon hampaan, niin siitähän se kuume johtui. Mutta kyllä nyt on liikenteessä ties mitä tautia. Lasten serkuilla on vesirokko ja mun molemmat siksot on kuumeessa. Meillä on siis puoli sukua kipeenä, ja huomenna pitäis tosiaan juhlia miehen kolmekymppisiä. Ja lauantaina lasten pitäis mennä mun vanhemmille hoitoon, joten pidän sormet ja jalat ristissä jotta he pysyvät terveinä. Ei olis kiva jäädä pois oman miehen synttärijuhlista. :/

Eipä muuta täälä erää. Jaksuja kaikille!

marza
 
Moi,

Arvatkaa mitä: meillä pissattiin tänä aamuna ekaa kertaa pottaan! Voi sitä riemua ja juhlaa. Vaikka vahinkohan se tietenkin oli, mutta tästä se pottailu alkaa. Muutama viikko ollaan tutusteltu pottaan ja oltu muutaman kerran ilman vaippaa istuksimassa. Ja nyt sitten pissasi! Se oli pahoinvoivan aamuni pelastus (vaikka joka aamuhan tuo poika jo itsessään on -> äiti oksentaa pönttöön ja poika ryömii mukaan vessaan silittelemään äidin varpaita.)
Meillä siis sellainen Bady Björnin tavallinen potta. Mietin sitä pottatuolia, mutta päädyinkin kokeilemaan tavallista.

Täällä on paljon yökukkujia. Voimia teille ja paljon. Itse tiedän, että niitä tarvitaan, kun meilläkin oli melkein parin kuukauden yhtäjaksoinen aika, että yöunille meno oli hankalaa ja yöt rikkinäisiä. Mutta silloin tuli hampaita ja oli ryömimiset ja muut. Nyt ovat yöt rauhoittuneet meillä, viisi hammasta puhjennut ja kuudes tulossa. Nukutaan useimmiten 21.30-8.30, mutta annan kuuden seitsemän aikaan maidon siitä syystä, että rauhoittuu vielä unille hetkeksi. :) Saa itsekin vähän lisäaikaa. :D

Onnea upupalle lakista, hieno saavutus ja vielä vauvanhoidon lomassa! :) Täytyy myöntää, että itselläni ei välttämättä olisi onnistunut.

Ja tervetuloa Mama22. Mukava kun liityit joukkoon.

Onko joku jo alkanut käyttää housuvaippoja? Meille tuli näyte ja vaikutti ihan hyvältä. Vois varmaan ostaa.

Sitten toinen kyssäri: mitä ihmettä te syötätte lapsillenne tällä hetkellä? Itselläni alkaa mielikuvitus loppua ja tuntuu, että poikakin vähän kyllästynyt. Oon tehnyt isot satsit aina pakkaseen pääasiassa perunaa, porkkanaa, kukkakaalta ja parsaa, lisäksi erikseen pakastettuina lihoja, kuten broileria, possua, jauhelihaa, lohta ja seitä. Niitä sitten sekoittelen. Kesällä oli kuvioissa mukana myös kesäkurpitsa. Sitten kokeillaan välillä kananmunaa, maissia jne. Mutta täytyy myöntää, että kaupan valmissoseet alkaa näyttää aika houkuttelevilta... Ideoita?

Enemmän toisella kertaa, nyt tuo pieni syö mun mokkulan.

Ai niin, otin muuten viime viikolla possurokotteen. Raskaana kun olen, niin sain sen. Ja pojalle saadaan ensi viikolla. Ei tullut mitään oireita ainakaan itselle.

-Minea ja Anton viisi päivää vajaa 8 kk :)
 
Ja ai niin, onnea kaikille uusia taitoja oppineille! :flower: Meillä ei vielä nouse tukea vasten itse, mutta muuten ottaa jaloilleen tosi hyvin. Kävelytuolilla käpyttää sujuvasti ja välillä vedän esim. housut jalkaan siten, että poika seisoo. Kurkottelee kyllä jo kaikkea, mihin yltää ja ei yllä. Ja kaapinovet ja laatikot aukeaa sujuvasti. :LOL:
 
Tervetuloa Mama. On tää vaan niin hyvä vertaistuen paikka.

Täälläkin on käyty sikapiikki ja tav. infl. piikki ottamassa. Reilun tunnin reissu ja porukkaa oli kuin pipoa. Sillä juuri kun täällä viikon alussa manasin Oulun hitautta tän rokottamisen suhteen niin sit tänään ja huomenna rokottavat ei-riskiryhmään kuuluvat alle 3v. Hyvin meni, kausipiikkiä Kalle itki kunnolla, liekö osunu piikittäjällä vähän huonoon kohtaan. ja nyt jännätään tuleeko kuumetta tms. Hain apteekista valmiix pamolF, jos tuntuu että poika on illan päälle kipee.

Minea: Jos on kotimaiset viljat jo testattu niin spagettihan tulee nopsaan, ja siihen voi ite tehdä tomaattikastikkeenkin. Meillä kyllä mennään 99%sti kaupan sörsseleillä :ashamed:

Onneks olkoon Marais hyvistä unista. Meilläkin viime yö oli tähän asti, siis melkein 8 kuukauteen paras. 20.15-03.30 sit tissiä ja unta vielä 06.30 asti. mieskin oli retostellu töissä kuinka hyvin oli saanu nukuttua. Saas nähdä millon nukutaan kokonainen yö. Eipä sitä vaan lapsettomana osannu hyviä yöunia arvostaa.

eipä kummempia tällä kertaa, jään jännäämään nostaako piikit pojalle kuumeen, toivottavasti ei.



 
Piip piip ja piip!!!!! Valmiit tekstit hävisivät kuin tuhka tuuleen... Blääh, alkaa siis alusta.

Kiitokset kaikille kokemuksista, toivottavasti Joonakin oppii kohta laskeutumaan ilman pään kolautuksia.

Pottailua ei ole vielä aloitettu. Potta on hankittuna, kun esikoisen kanssa ei saa kuulemma käyttää samaa pottaa. Tämä siis esikoisen vahva mielipide. Pojille on siis omat potat :) . Eiköhän tässä joku päivä aloiteta pottailukin, eipä sillä niin kiire vielä ole.

Hampaita on Joonalla vasta yksi. Mahtaakohan tuo jäädä lähes hampaattomaksi, hampparin näköiseksi :/ . Hampaattomuudesta huolimatta syö jo kohtalaisen kökköistä ruokaa.

Ruoka: Tein aluksi kasvissoseet erikseen ja lihat pakastin annoksina. Sen jälkeen aloinkin tehdä valmiita lihasoseita, kun en jaksanut sitä erikseen pakastamista vaan sekoitin kaikki keskenään. Tuossa viime kerralla kun ostin samaan aikaan kasvikset ja lihat, niin aloin laskea, että meidän jätkän ruokamäärillä on melkein yksi ja sama ostaako purkkisoseita vai tekeekö itse. Kanafileet ja possut & lohet maksaa jo niin mukavasti, että kun ostaa näitä 0,95 ? sosepurkkeja (isoja 8 kk) niin päästään samoihin summiin kun itse tehdyissä. Oon siis nyt viikon verran ostanut laiskana valmispurkkeja, kun pakkasesta loppui itse tehdyt. Siitä huolimatta ajattelin alkaa vääntää taas itse, kunhan tästä flunssasta tervehdyn.

Soseisiin oon laittanut kasviksia ja lihaa ja hiukan vaihteluksi riisiä tai spaghettia. Maustanut olen purjolla, normisipulilla, persiljalla tai tillillä, olenpa laittanut hiukan valkopippuriakin (siis tosi vähän) ja naudanliha ruokaan sopii tosi hyvin tuubissa oleva tomaattipyree. Toinen vaihtoehto on, että tekee jo ihan lihakastikkeen (suurustaa vaikka riisijauholla tai maizenalla) ja lirauttaa sitä kasvissoseeseen, niin saa enemmän semmosen purkkiruokamaisen. Meillä upposi tosi hyvin tämmöinen safka :) .

Hmm, ai niin, meillä alkaa olla imetys tiensä päässä. Joona on alkanut purra jo niin pahasti, että veri lentää. Mä en pidä imetyksestä ihan niin paljon, että vuodatan verta. Luulen myös, että maitoa ei tule niin hyvin enää ja siksi poika puree. Inhottavaa, mutta mä oon jo saanut arvostelua siitä, että oon pohtinut lopettaa imetyksen :( . Ei tämä henkilö tuntunut ymmärtävän, miten pahasti kipeäksi nuo rinnat käyvät, kun ovat jatkuvasti haavoilla. Ihan kun tämä päätös olis mulle helppoa... :'(

Iines ja Joona
 
Heipsan!

Koitan olla pikkasen positiivisempi kun tuntuu et tänne on tullu kirjotettuu vaan kaikkee negatiivista viimeaikoina... Mut kun yöt on mitä on, on positiivisuus kaukana näistä aatoksista :kieh:

Mut pottailusta, oon istuttanu silloin tällöin potalla. Mitään ei oo tullu, et testailuks on menny. Meillä myös baby björnin peruspotta, ollu jo esikoisella. Tosin se on sininen, et voi olla et sen takii ei oo pissa siihen tullu :LOL:

Outius, mulle ainakin suklaa maistuu :D :D :whistle:

Meillä tytöllä on joku kiljumisvaihe päällä. Kiljuu ja pärisee mennessään. Taputtaa pöytään ja käsi nousee heilutukseen, mut ei vielä vilkuta. Tänään näin ekaa kertaa kun tyttö otti pinsettiotteella murusen pöydältä. Mites muilla, joko pinsetti löytyy?

Ja tuota ruoka-asiaa just tänään mietin. Meillä ei kelpaa kuin puurot, hedelmät ja semperin lasagne, lihapullat ja kalat. Pikkasen tuntuu yks toikkoselta ruoalta. Ite koitin täs joku päivä tehdä jotain, mut maistu ihan vaan muutama lusikallinen, et pääsääntösesti meilläkin mennään kaupan purkeilla. Ite oon niihin lisänny perunaa, porkkanaa, bataattia. Et isosta kaupan purkista tulee kolme kertaa. Lihoja oon pakastanu pakkaseen ja niitä silloin tällöin sieltä sulattelen. Peura on ehkä lempparii puolukan kanssa :p
Iines, kiitos vinkeistä. Josko sitä taas alkas yrittämään ite vääntää niitä sapuskoita vaikka sit pakkaseen valmiiks annoksiks.

Marais, hyvä et yöt alkaa sujua :hug: Mä oon huomannu et mitä varmemmin mä nykyään päätän et nyt nukutaan yöt, eikä mitään syytä herätä ni sitä varmemmin neiti on eri mieltä ja yö on ihan kauheeta hulabaloota.

Housuvaippoja ollaan joku kerta koitettu kun on jotain näytteitä tullu. Lähinnä uintireissuilla on laitettu kun teippivaipat on muutenkin hankala laittaa kiemurtelun vuoks, saati sit uimahallissa jossa ei kunnon laskutilaa oo.

Niin ja josko mä sit tuon ne pahvit ja tussin ja hakaneulat!!!
 
Samperi sitä sikaflunssarokotetta, siis tulin eilen illalla kipeeksi. Kurkku on sairaan kipee ja yskittää. Kuumetta ei oo, vielä ainaskaan. Jotenkin musta tuntuu, että ne tyrkkäsi mulle vahingossa eläviä viruksia.... :headwall: :headwall: :headwall: Muilla tullu mitään oireita, kurkkukipua?

Päksy, tuo vaan nimilapputarvikkeet, kiitos! =) Meidän viime yö ei ollu ihan yhtä loistelias, Leo meni nukkumaan kahdeksalta, eka lyhyt sylihyssyttely kymmeneltä, syöttö kahdeltatoista ja toinen syöttö neljältä. Herätys vähän vaille 7. Parempi kuitenkin kuin ennen unikoulua. Toivottavasti ens yö menis hyvin. Hankala, kun en nyt kipeänä jaksa kantaa, niin pitää nöyrtyä ja antaa maitoa :/ Ja mä valmistaudun joka yö henkisesti siihen, et menee ihan pommiin, pessimisti ei pety..... Toivotaan kuitenkin et hyvin menee, ja et Riksullakin yhtä hyvät unet jatkuvat!

Housuvaippoja ostin just, kun tykkäsin siitä Pampersin Puuha-Pete -näytevaipasta. Ostin samoja :) Kesällä mulla oli niitä Tiikeri-kuosisia housuvaippoja, mutten saanut niitä sivusaumoja revittyä auki ja maitokakat levis sit pitkin jalkoja :whistle:

Joku kysyi istuimista, meillä otettu käyttöön besafe izi combi, ja ollaan ihan tykätty.

Allergialääkärin vastaanotolla käytiin, pitää ennen possurokotetta kokeilla Leon ohimolle raakaa kananmunaa, ja katsoa tuleeko ihottumaa. Jos tulee kunnon nokkospaukamat, niin rokotetta ei saa antaa kuin lääkärin valvonnassa. Meillä siis tuli kananmunasta oireita imetyksen välityksellä. Ruokapuolesta: Koska rypsiöljy ei meille sopinut, niin sain ohjeeksi ja olenkin jo antanut sinistä keijua, joka on maidotonta. Pistän sitä puuroon voisilmäksi :) Ei kuulema haittaa, vaikkas siinä on vähän suolaakin. Lisäksi kehoitti aloittamaan perunakokeilun Oolannin perunamuusilla, koska siinä ei ole mitään muuta kuin peruna. Peruna kuulema pakastettaessa menettää osan siitä refluksia aiheuttavasta happamuudesta. Ja juu, tuorekurkku myös kehiin, kerta kesäkurpitsa sopii, ovat kuulema sukulaisia.

Iinekselle kiitos ruokavinkeistä, pitää kokeilla tuota maizena-kastiketta!

Outius, suklaa kelpaa! Meillä mies myös Fazerilla :) Olettekohan työkavereita...

Jah, nyt potemaan kurkkua,

T:Marais ja Leo 8kk 1vko
 

Yhteistyössä