Hakutulokset

  1. P

    Millaiset lapset viihtyvät päiväkodissa?

    Joillakin lapsilla mielipiteeseen vaikuttaa vanhempien sana. Jos vanhemmat (niin kummalta kuin kuulostaa ehkä), sanovat, että säännöt ovat tärkeät, pitää totella ja olla kiltti, niin lapset tottelee "iloisesti" ja ovat tyytyväisiä, kun osaavat. Mutta jos vanhemmat ovat sitä mieltä, että säännöt...
  2. P

    Missä vaiheessa kannattaa kertoa lapsille raskaudesta?

    Me kerrottiin ensin ihan alkumetreillä. Tuli km ja kerrottiin siitä. Sitten tulin uudestaan raskaaksi ja kerrottiin kun oli np-ultra ohi. Minusta oli lapsille ihan "hyvä" kokemus kuulla, ettei kaikki mene aina putkeen, mutta ei sitä olisi jaksanut toista keskenmenoa selitellä. Hyvä puoli oli...
  3. P

    5 hengen perhe;asuntonne neliöt, huoneluku ja asumis muoto?Kk tulonne?

    Meillä 5 vakituista ja 2 vierailevaa tähteä. Ok-talo (ns. 1,5krs), 160m2 (noin) - 5mh, tupakeittiö, khh, aula, 3wc ja kph. En oikein tiedä nyt nettotuloja, olen äitiyspäivärahalla ja kohta kotihoidontuella. Miehen nettotulot kai alle 4000€.
  4. P

    Miten joillekin myönnetään hirveän suuria lainoja?

    Isommilla tuloilla isommat lainat. Meille oli kriteerinä se, etteivät (muistaakseni) lainanhoitokulut saaneet olla suuremmat kuin 40% nettotuloista. Me laskimme kuukausitulot ja -menot excel-taulukkoon pyytäessämme lainaa. Lainamme on melko suuri.
  5. P

    Lapset ja Ero?

    Kyllä isä kelpaa ja tulee eri lailla tutuksikin, kun isä saa mahdollisuuden olla luottoaikuinen ja hoivaaja.
  6. P

    Kertokaa mahdollisimman lyhyesti ja ytimekkäästi teidän 2-vuotiaista

    Kohta 2v tyttö. Vilkas, oikeastaan villi, puhelias, ulospäinsuuntautunut, temperamenttinen, ujo ja pikkuisen arka (pelästyy helposti). Sellainen luonnolapsi, hiomaton timantti ja luonne kuin arabihevosella. Puhuu paljon ja melko selvästikin, hyvin kahta kieltä ja pikkuisen tapailee kolmatta. Käy...
  7. P

    Vähän liikkuva sikiö

    Esikoiseni liikkui todella vähän ja hän on vaikeavammainen. Toinen lapseni liikkui pitkään "normaalisti", mutta loppuraskaudessa oli sellaisessa asennossa, että en tuntenut liikkeitä juuri lainkaan. Lapsi on normaali ja vilkas. Kolmas lapseni liikuskeli rauhallisesti koko sikiöajan. Hän on terve...
  8. P

    Mites nuo neuvolakuviot menikään kun raskautuu..? :)

    Onnea raskaudesta! Neuvolaan voi soittaa vaikka heti. Monien kuntien sivuilla on raskausseurannasta ja synnytyssairaalan sivuilta voi löytyä lisää materiaalia :)
  9. P

    Huhuuuuu pienten lasten(vauvojen) vanhemmat!!!!!

    Alan käyttää erikseen yövaatetta enemmän liikkuvalla. Lapseni nukkuvat hienosti yöt, myös vauvoina.
  10. P

    Minkä ikäiselle sopii alvin ja pikkuoravat 3?

    Siis k7 se on, mutta millä ikähaitarilla lapset tykkää?
  11. P

    Saako teillä kotona pienet lapset pomppia kyläilyvieraiden päälle tai häiritä aikuisten kahvitteluhetkiä?

    Ovat sen verran ujoja vieraan kanssa, etteivät hyppisi syliin. Kitistä saattavat.
  12. P

    Onko 5v. muka niin iso 140cm 32kg

    Mun poika oli tuon kokoinen 8-vuotiaana ja miehen poika 11-vuotiaana.
  13. P

    Ticketin verkkokauppa Tanskassa?

    Kaikki toimii hyvin, olen tilannut 2 kertaa.
  14. P

    Kyllä se jotenkin vie pohjaa asialta, kun reilusti ylipainoinen th selittää neuvolassa painonhallinnasta.

    Meinaatsä, että th:t luennoi kaiken vain omaan elämäänsä pohjautuen? Eli ei koulutuksen tai muun informaation?
  15. P

    Laaja terveystarkastus äitiysneuvolassa, jepulis jee

    Meille vain annettiin se lappu ja sitten unohdettiin. Mitä hyötyä siitäkään on, että halutaan koettaa herättää keskustelua perheiden ongelmista jo varhaisvaiheessa, jos koko kaavake on jo th:lle "ei kiinnosta, ei tarvi täyttää".
  16. P

    millonkas sitä selvitellään alkavassa suhteessa lapsiasiat?

    Minä kysyin ihan heti. En 32-vuotiaana halunnut pohtia vuosikausia sitä, olisko miehestä isäksi, haluaisiko vai ei. Ja johan sitä nytkin kiire tuli, toinen yhteisemme syntyi juuri kun olin täyttämässä 38.
  17. P

    kuka uskaltaa myöntää ettei tee itse joululaatikoita?

    En välttämättä tee, jos tuntuu siltä, ettei aikaa ole. Ei me laatikoita kovin monena päivänä syödä. Ainut jos tulee iso sukulaisporukka syömään, silloin on jopa KIVA laittaa itse. Lapsille ei maksa vaivaa (!) kun he eivät laatikoista piittaa.
  18. P

    Missä vaiheessa arki vauvan kanssa muuttuu rankaksi vai muuttuuko se?

    Ei kaikkien vauvojen kanssa ole vaikeaa. Mun vauvat ovat olleet järjestään aika helppoja, kaikki on toki suhteellista. Helppouden perustan siihen, että minulla ei ole ollut univelkaa. Jokaisessa on kuitenkin ollut oma haasteensa. Esikoiseni on vaikeasti vammainen, toinen itki kuukauden verran...

Yhteistyössä