Hakutulokset

  1. H

    2-vuotiaan levottomat yöunet

    Piti vielä kysyä, että oletteko saaneet mitään neuvoja/vinkkejä esim. neuvolasta? Meidän neuvolantäti ei oikein osannut sanoa asiaan mitään. Olen miettinyt, pitäisikö tytöltä jättää päiväunet kokonaan pois, jos yöllä valvominen johtuu niistä, mutta ymmärsin päiväkodin tädin puheista rivien...
  2. H

    2-vuotiaan levottomat yöunet

    Täällä samanlaista ongelmaa... Tyttö (täytti pari viikkoa sitten 2v.) on jo monen viikon ajan heräillyt keskellä yötä ja valvonut kaksikin tuntia. Illalla nukahtaa ihan hyvin, mutta sitten keskellä yötä herää ja on täysin pirteä. Aluksi itkeskeli sängyssä ja halusi leikkimään, mutta nykyään ei...
  3. H

    Unigalluppi

    Tyttö 1v10kk A) 9-11 tuntia B) vaihtelee paljonkin, mutta yleensä 0-2
  4. H

    pieni masu, pieni sikiö...?

    Mulla oli koko raskauden ajan pieni masu ja sf-mitat huitelivat joka kerta jossakin alakäyrien alapuolella omissa sfääreissään... Painoarvioissa sikiö oli kuitenkin ihan normaalimitoissa, paitsi sitten loppuraskaudessa, jolloin kävin ylimääräisissä ultrissa. Olin itse huolissani, mut mun ihana...
  5. H

    G: Paljonko teillä taaperot katsoo telkkaria?

    Meidän tyttö (1v10kk) katsoo noin tunnin päivässä. Suosikkeja on tällä hetkellä Pikku väkeä, TaoTao, Tuomas Veturi ja TiTi-Nalle =) Muuten meillä ei ole telkkari päällä juuri ollenkaan, toisin kuin ennen lasta töllö saattoi olla koko illan päällä ihan vaan taustamölynä. Mä ja mies nauhoitetaan...
  6. H

    Paljonko teidän 1,5v ikäiset lapset nukkuu?

    Meidän tyttö (nyt 1v8kk) nukkuu yöunet noin klo 20.30-6.30 eli 10 tuntia. Kotona päiväunet ovat lyhyet, yleensä jotakin puolen tunnin ja tunnin välillä, kun taas päiväkodissa hän saattaa nukkua jopa 2 tuntia. Tyttö on aina nukkunut aika lyhyet päikyt, mutta päiväkotiin mentyään päikyt pitenivät...
  7. H

    Vm -77 äidit HUHUU...

    Jääkyynel: kiva, että löytyy lisää väkeä Pirkanmaalta! =) Me asustellaan Tampereen naapurissa, "maalla" ;) Tuli tuosta Ronsuttaren vapaasta viikonlopusta mieleen, että mulla ja miehellä on vapaa viikonloppu kahden viikon päästä. Tyttö menee mummolaan hoitoon ja me mennään viettämään iltaa...
  8. H

    Vm -77 äidit HUHUU...

    Tervetuloa uusille minunkin puolestani! :flower: Ronsutar, olikos mukava vapaa viikonloppu kavereiden kanssa? Vai tarvitseeko edes kysyä? =) Arkaea, kiva saada mukaan joku toinenkin Tampereen seudulta. Onnea odotukseen! Meidän ainokainen neiti täyttää 2v. samoihin aikoihin kuin sulla on...
  9. H

    Vm -77 äidit HUHUU...

    Kiitos, Ronsutar :) On kiva vaihdella ajatuksia samanikäisten vähän vanhempien äitien kanssa (vai ollaanko me edes vanhoja... Ikäkriisiä taitaa mulle pukata :D ). Meillä tosiaan riittää tytöllä vauhtia ja höpötystä myös! Taitaa olla varsinainen papupata tulossa.. =) Itse palailin töihin...
  10. H

    Vm -77 äidit HUHUU...

    Täälläkin parasta vuosikertaa oleva äippä Tampereen seudulta :) Meillä tyttö 1,5v.
  11. H

    IVF - kuinka monennella tärppäsi?

    Meillä tärppäsi heti ensimmäinen IVF, vaikka lääkäri piti sitä todella epätodennäköisenä... Nyt meillä on tyttö 1v3kk :heart:
  12. H

    Puheliatten vauvojen vanhemmille!

    Meillä tyttö sanoi ekat sanansa noin 8 kuukauden iässä ("äiti" ja "kakka"). Sen jälkeen parin kuukauden aikana sanoja tuli lisää, mm. "ei", "heihei" ja "ankka". Tyttö myös yritti kovasti matkia kuulemiaan sanoja, esimerkiksi "apua" oli "apu" ja "maito" oli "mammaa". Nyt tyttö on 1v. ja 5 päivää...
  13. H

    Paljonko tulee ikää tänä vuonna?

    Lokakuussa 33v.
  14. H

    flunssaista lasta ei varmaankaan rokoteta?

    Meille rokottaja sanoi, että ainoa este on kuume. Itsellä oli nuha ja yskä eikä se haitannut possupiikin antamista.
  15. H

    Onko ketään, joka olisi raskautunut ensimmäisestä hoidosta?

    Väestöliiton lääkäri oli sitä mieltä, että me emme hyvin suurella todennäköisyydellä koskaan saa biologista lasta... mutta niinpä vain ensimmäinen IVF-hoito tärppäsi, ja nyt meillä on 9kk ihana tyttö :heart:
  16. H

    Löytyykö muita äitejä vm-77?

    Täällä Pirkanmaalta äiskä parasta vuosikertaa -77 =) Meillä yksi tyttö, joka syntynyt helmikuun alussa -09 :heart:
  17. H

    Minkä ikäisiä lapsia teillä on?

    Yksi tyttö, joka täyttää parin viikon päästä 6kk :heart:
  18. H

    minkä pituisia muiden 3kk tytöt?

    Meidän tyttö oli 3 kuukauden ikäisenä 61cm (painoa en nyt tähän hätään muista). Syntymämitat 47cm ja 2825g.
  19. H

    G: kauanko olet ollut nykyisen puolisosi kanssa?

    Minä -77, mies -79. Yhdessä on oltu 5v.9kk, josta naimisissa pian 3v.
  20. H

    Äidiksi ensikertaa 30+

    Olen 31v. ja sain esikoistytön reilu 3kk sitten. Kuten Mami-75, minäkään en nuorempana osannut kuvitellakaan, että jonain päivänä minulla olisi lapsia. En ole koskaan ollut mikään erityisen lapsirakas, vaikka toki lapsista olen aina tykännyt ja heidän kanssaan toimeen tullut. Kun 3-kymppiä alkoi...

Yhteistyössä