Hakutulokset

  1. Minni:)

    Fanittaako teillä n. 5-6v. lapsi jotain ns. "epätyypilllistä" ?

    Meillä on kova juttu Frozen-leffa ja etenkin Elsa, ja kyseessä on poikalapsi. Musta se on suloista. Olisi kiva kuulla faniittaako muilla lapset kenties iälleen tai sukupuolelleen "epätyypillisempiä" kohteita, jotka eivät kuitenkaan ole vanhemmista lähtöisin?
  2. Minni:)

    Miten heinäkuukin alkaa olla jo ehtoon puolella?

    En tajua. Justiinsahan se kesä alkoi ja nyt tuntuu et pian se on taas ohi. Poikkeuksellisen kiireinen kesä ollut kyllä, ettei sikäli ihme et aika lentää, mut silti. Olen pohjimmiltani syksyihminen, mutta moneen vuoteen ei ole ollut enää sellasta tunnetta et "tulis jo se syksy", nykyään kun se...
  3. Minni:)

    Muutto miehen luokse eri paikkakunnalle. Kokemuksia.

    Eli tilanne sellainen, että ollaan muuttamassa lapseni kanssa miesystäväni luokse eri paikkakunnalle. Matkaa vanhalle paikkakunnalle tulee olemaan noin 3h. Siellä siis suurin osa ystävistäni, vanhempani ja sisarukseni. Yhteen muutto on nyt kuitenkin käsillä ja järkeiltiin töiden ja lasten...
  4. Minni:)

    Miksi sitä on niin herkkänä kaikelle lapsiin liittyvälle oman lapsen myötä?

    Tai siis herkkä olen kai tavallaan ollut aina. Mutta nykyään en pysty lukemaan mitään ikävää uutista, mikä koskee lapsia. Samaten jos on jotain hyvää, esim. tuttu, jota ei ole vuosiin edes nähnyt, saa lapsen ja julkaisee kuvan fb:ssä, niin kyynelhanat aukeaa silkasta liikutuksesta. Tai siis...
  5. Minni:)

    Onnistumisketju!

    Tuli vaan tosta virvatulen taistelusta tupakoimista vastaan mieleen; Missä tunnet olevasi onnistunut? Mikä saavutus loi uskoa itseesi? Milloin tunsit, että olet vähintään yhtä hyvä kuin muut, ellet jopa hiukan parempi? Oli ne sitten pieniä tai suurempia saavutuksia, sillä ei väliä. Ei ole...
  6. Minni:)

    Mitähän naapurit ajattelis jos... *turhis*

    kävisin laittamassa rappukäytävän ilmotustaululle lapun, jossa lukisi suunnilleen näin: "Hei naapurit! Vietän iltaa yksin kotona ja ajattelin juoda hiukan viiniä. Minua saattaa alkaa hieman laulattamaan jossain vaiheessa. Mahdollinen häiriö loppuu viimeistään klo: 23.00. Pahoittelen...
  7. Minni:)

    Ehdotelkaa hyviä välipaloja/naposteltavaa gradun kirjottelun lomaan

    Mulla sellanen ongelma, et kun tekee jotain ajatustyötä vaativaa hommaa, kuten nyt tota gradua niin aivot huutaa koko ajan energiaa ja tekee mieli popsia jotain. Makeasta en välitä, enkä muutenkaan halua olla muodoton pallo valmistuttuani, mut jotain tarttisi. Nyt tullut syötyä parin tunnin...
  8. Minni:)

    Mikä on sinun sotkusyntisi?

    Mulla pahin taitaa olla tuoleille kertyvät vaatekasat. Juuri siivosin olkkarin nojatuolista varmaan viisi paitaa pois. Tai siis siirsin toiselle tuolille makkariin. :ashamed: Toinen on vaatekaappi, se ei vaan tahdo pysyä järjestyksessä. Mitäs muilla? Tunnustuksia! :vampire:
  9. Minni:)

    Mistä teillä menee herne nekkuun palstalla?

    Antaa tulla. Kerrankin saatte sanoa suoraan mikä ärsyttää ja mielellään kuitenkaan ketään nikkejä tähän liittämättä. Tarkotus ei ole olla kenenkään haukkumisketju. Mulla harvemmin menee herne nekkuun mistään, mut välillä ärsyttää ihan mielenkiintoisesta aiheesta tehdyt ketjut, jotka menee...
  10. Minni:)

    Miksi näitä otsikoita pitää olla joka helkutin juhlan alla?

    Tämä herkku on vapun pahin kaloripommi! | Ruoka | Iltalehti.fi Miksi? Ei kai kukaan ajattele et juhlaherkut ois jotain erityisen terveellisiä ja kevyitä? Halutaanko näillä saada ihmiset potemaan kamalaa syyllisyyttä sen neljä/viisi kertaa vuodessa kun on joku isompi juhlapäivä? Että muista...
  11. Minni:)

    Oletko vaativa nykyvanhempi?

    Eli päiväkodin painajainen: Osa vanhemmista valittaa, jos lasten p Meillä lapsi on päiväkodissa päiväkodin säännöillä. Tottakai jos on jotain selkeää laiminlyöntiä niin asiasta puhutaan, mutta ei tulisi mieleenkään vaatia tollasia tai valittaa moisista mitä tossa listalla on. Huh huh!
  12. Minni:)

    Kertokaapa mitä olette sekoilleet viime aikoina?

    Tai voi olla vanhempikin juttu jos on jäänyt mieleen. Mä juuri tossa keittelin taukokahvit ja laitoin leivänviipaleen kahvin kylkiäisiksi. Tosin siinä laitettuani huomasin et pöydällä olikin kaksi lautasta, jolla kummallakin leivät. Lievästi idiootti olo, kun ei täällä ole kuin mä. :ashamed...
  13. Minni:)

    Mikä synti huono itsetunto on?

    Palstaa lukiessa olen huomannut, et usein heitetään tota et "Onko sulla noin huono itsetunto?/Sulla on surkea itsetunto!" yms. syyttävään sävyyn. Tietysti huono itsetunto voi johtaa epätoivottuun käytökseen, mut usein siihen suhtaudutaan kuin se olisi joku suurikin synti ja häpeä. Ihanko...
  14. Minni:)

    "Mission impossible?" Miten saada 5v pojan huone pysymään "siistinä"?

    Tai edes kutakuinkin tolkullisessa kunnossa? Miten suunnilleen samanikäisten lasten vanhemmat olette ratkasseet tämän ongelman? Meillä on junalaatikko, legolaatikko, autolaatikko, pehmolelulaatikko ja sekalaatikko käytössä, lisäksi 3 pienempää laatikkoa pienemmälle roinalle. Askartelu- ja...
  15. Minni:)

    The Voice of Finland 2014

    Tähän ketjuun kaikki arvostelu/kritiikki/hehkutus tms. laulajista ja valmentajista. Itse en valitettavasti kerkeä kuin tämän ekan jakson kattomaan telkkarista, mut koitan jatkossa aina kattoa netistä jahka ehdin. :)
  16. Minni:)

    Missä koet olevasi erilainen kuin "muut"

    Tämä tietysti riippuu kohderyhmästä johon verrata. Muihin naisiin verrattuna en koe olevani ns. perinteinen nainen, koska ei kiinnosta korut, korkkarit, hajuvedet, meikit, kynnet tai hepeneet. Silti koen olevani naisellinen nainen. Ikäisiini verrattuna taas... No elämä on oppimista ja...
  17. Minni:)

    Miten helpottaa lapsen joulun odotusta?

    Lapsi kohta 5v. ja viime jouluna odotus kävi liiaksi voimille ja purkautui aattona kiukutteluna aina siihen asti kunnes pääsi avaamaan lahjoja. Nyt olen yrittänyt olla enemmittä puhumatta joulusta, mutta lapsi osaa jo itse laskeskella kalenterista päiviä. Päiväkodissa on jo vietetty joululuhlat...
  18. Minni:)

    Voiko tykätä koirista, muttei voi sietää koiranpentuja?

    Siis todellakaan sietää? Tuli vaan tällainen ajatus mieleen yhestä ketjusta ja jäi mietityttämään. Tietysti koiranpennusta on kaikenlaista vaivaa mitä harvemmin on enää aikuisen koiran kanssa, mutta voiko se vaiva aiheuttaa kertakaikkisen inhon koiranpentuja kohtaan, mutta aikuiset koirat ovat ok?
  19. Minni:)

    Minkä ikäisenä viikkorahat käyttöön?

    Eli minkä ikäisenä teillä on otettu viikkoraha käyttöön? Joutuuko lapsi tekemään jotain kotitöitä viikkorahojen eteen ja mitä/ikä? Omasta lapsuudesta en muista missä iässä aloin viikkorahaa saamaan, mut sen saadakseen piti pitää oma huone siistinä, tyhjentää tiskikone, imuroida oma huone...
  20. Minni:)

    Onko muita joilla ei ole paheita?

    Olenkohan jotenkin epänormaali kun mulla ei taida olla mitään paheita? En ole koskaan polttanut, osaan juoda kohtuudella, en välitä oikein mistään epäterveellisestä paljoa (joskus voin toki syödä jos on jossain tarjolla, harvoin ostan itse). Ja en mielestäni mitenkään kovin tietoisesti ole...

Yhteistyössä