11/08 masunkasvattajien murut *elokuussa*

maikki79: Itse oon mannekiinina.. Pitää sitä muutama kilo saada pois, kun bmi on hieman liikaa.. Olen lievästi ylipainoinen.. Mut mies heittää, että olis lihaksix muuttunut, ku tulee salilla kuitenkin pyörähdettä silloin tällöin.. Mutta en nyt tiiä, ku o tullut herkuteltuakin parisen viikkoo, enkä oo syömisten perään katellut :ashamed:

Neulomossa oli kilpailu, että piti arvata kuinka paljon on lankoja.. Niin mie voitin. Minun arvaus heitti vain 500g. Minun arvaus oli 95 kg, ja lankoja oli 95,5 kg :D. Kerrankin kävi hyvä mäihä.

Tässä töissä oon & erittäin hiljaista.. Sain laskut tehtyä & pääteltyä Emman villasukat. Seuraavaksi pitää ruveta Suvi-Tuulille tekee. Mutta aloitan nyt tekee pomolle tuon pyöryläliivin :D.

- RD -
 
heippa ja merkkiä täs vaan heittelen väliin....esikoinen kerhossa ja mitäs me ollaankaan tehty pikkuipanan kanssa: tunti pilatesta kirjaston dvd:n mukaan :D ja nyt david bowien musavideot pyörii ja siinä välissä tanssahdellaan, mitä noista kotihommista!! :LOL:
 
Mä olen ollut tän päivän töissä. Päivä sujui ihan hyvin, mutta ainut ongelma oli, kun tuo pienin sai jo lauantaina ripulin ja se nyt jatkuu vieläkin :( Mies jo kyseli, että jäisinkö tänään kotiin, mutta hyvinhän nuo olivat pärjänneet. Isommat olivat pääseet kouluihin ja kyllä tämä pikku-ukkelikin oli ihan hyvissä voimissaan :) Vielä olis kaahdeksan työpäivää jäljellä tästä sessiosta.

Meillä Leolla on ylhäällä ja alhaalla kaksi hammasta. Ne ovat olleet jo monta kuukautta, eikä muita hampaita ole näkyvissä. Saas nähdä milloin ilmaantuu lisää.

Kovasti mua väsyttäis, mutta isäntä yllätys yllätys ryntäs kiireesti pihalle, kun tulin kotiin. Itse kyllä nukkuu usein töiden jälkeen päikkärit :kieh: Yöllä tosin ihan viileesti jätin isännän Leon kanssa kahden ja itse menin toiseen huoneeseen nukkumaan :D Voisin ensi yönäkin tehdä saman tempun :saint:

Juu, RD oli kyllä tehnyt aikas hienoja käsitöitä! Itse olen ihan tumpelo, mutta mullakin aikomus kyllä vielä opetella se sukan kantapää jossain vaiheessa! Nyt äiti neuloo kaiken tarvittavan :)
 
Ai niin, se mun piti vielä tunnustaa, että meillä ei edes ole vielä pottaa :( On pitänyt hankkia, mutta tää kesän lomailu on sotkenut kaiken. Nyt pitäis ottaa itseäni tän työsession jälkeen niskasta kiinni ja hankkia pojalle potta. Nyt usein Leo pissaa heti lattialle, kun vaipan ottaa pois.
 
Milkalla on 4 ylähammasta + 4 alahammasta. Kulmahampaat siis myös. Ja alas on tulossa niitä isoja hampaita. Hammaslääkäri vai hoitajako se nyt oli, millä käytiin tässä, että hirmu nopiaan on hampaat tulossa.

Mut nyt taas jatkamaan :wave:
 
Mä oon kuvitellut, että ne kolmannet hampaat keskeltä on kulmahampaat... No, joka tapauksessa niitä kolmansia, "isoja" nyt meilläkin vissiin tehdään.

Kävin tänään tihkusateessa kuolettamassa kantorepun ja tuulenpitävän kantosuojan hintaa. Ihan piristävä kävelyreissu kaverin luo teelle ja kakulle :)
 
Meillä on ihan kamala raivo päällä!

Poika oli tänään mummun hoidossa, ja siellä oli 3 v ja 1v9kk serkut kanssa. Poju nukkui siellä vain 1 päikkärit, normaalisti 2.
Lähdin kotiin ajamaan nukkumaanmenoaikaan, jotta poika nukahtaisi autoon ja sitten kannan hänet sänkyyn. Näin on onnistunut monet kerrat.
Tänään ei, heräsi sen verran hyvin, että ei meinaa millään väsähtää. Nyt annettiin huutaa 10 minuuttia kerrallaan (3. kierros menossa).

Huoh! Jokohan toi rauhoittuisi? Millainenkahan yö tästä seuraa |O
 
Maikki, meillä ollaan kanssa varsin ihastuneita pesukoneeseen :) Onpas teidän Otso varsin viehkeä ja iloinen vesseli!

Nyt vasta poika nukahti. Raivosi noin 45 minuuttia. Viimeiset 5 minuuttia istui aivan hiljaa sängyssään ja odotti, että joku tulisi laittamaan hänet maate. Annoin pullollisen vielä maitoa, viehän tuollainen raivo tajuttomasti energiaa. Ja poika simahti samantien pullon loputtua.

Eipäs ole tälläistä meillä ennen kuultukaan! Toivottavasti ei kauhean usein kuullakaan... |O
 
moikkaa =)

Onni tänään 9kk :heart:

Pari viikkoa on kävelly nii että yhestä kädestä pien kii, seisoo hetken aikaa ilman tukee mutta kun huomaa seisovansa, menee istumaan. Taaperokärryllä kävelee yksinään.

Eilen kävin työhaastattelussa, hain prisman kassalle ilta ja vkl hommiin, saisi lapset olla viel kotona =)

Tässä meitin Onnimonni 9kk kuvattuna tuliterällä uudella kameralla <3



 
ihania kuvia olette laittaneet =)

meillä tosi huono yö takana, käytiin sit jo korvalääkäril ku Leevi huuti puolet yöstä suoraa huutoa mut eipä ollutkaan vika korvissa vaan suussa, hampaita siis tulossa ja sieltä se kipu heijastuu kuulema korviin. Leei kaivelee ja röplää kokoajan korvia :/ jospa tämä kohta alkais helpottamaan ku itelläkin hiukka kipeä olo.
 
huomenta!
ihania kuvia ootte laittanut =) Niistä innostuneena, laitan kanssa muutaman...

tässä pikkumiekkonen ekaa kertaa pyöränperässä

kokoajan on päästävä ylös, ja korkeammalle jos mahdollista...

eikä isoveikka saa hetken rauhaa :heart:

tässä näitä meitin juttuja kuvina, nyt jos lähtis puistoon ennenkun saadaan vettä niskaan!
 
Ihania kuvia! :heart:

--

Itse töissä ahertelen.. Kotonakin olisi enemmän tekemistä kuin täällä :'( . Olen neulonut pomolle pyöryläliiviä, joka on parempi kuin tuo, minkä tein ensimmäisen kerran.. Tein isommilla puikoilla.. Harmittaa sen verran, että on kai se itselle tehtävä jossain vaiheessa uusi.. Mutta kenelle kippaan tuon ensimmäisen työn :whistle:

--

Tänään on minulla ja miehellä nahkahääpäivä eli kolmas :heart: . Kyllä aika menee nopiaa. Sitä ollaan yhdessä oltu joko yhdeksän tai kymmenen vuotta. En ees enää sitä muista :whistle:

--

Jos sitä lähtis kahveet keittää & jatkaa neulomista. :wave:
 
Hienoja kuvia on. Ja RD:n käsityöt on ihania. Itse olen neulonut viimeksi peruskoulussa, harmi et on taito unohtunut.

Joku kyseli siitä mun kakkakyssäristä, tarkoitin vauvoja, :p , toisaalta, välillä tuo omakin suolentoiminta on aika kiinnostavaa, mutta säästän teidät siltä. |O Kiitos vastanneille!

Meillä alettiin viimein jokeltaa konsonantteja tänään, eilen illalla olin ihan valmis heittämään pyyhkeen kehään satukirjojen kanssa, ajattelin etten jaksa yhtään enää yksinlukua ja yksinpuhelua kun toinen ei vastaa. Tänä aamuna sitten tulikin paa paa paa..

Meilläkin on yläkulmahampaat, kasvavat samaa tahtia etuhampaiden kanssa. Luulin että lapsesta tulee vampyyri mutta etuhampaat on kasvaneet viime aikoina vauhdikkaammin.

Muuten ei ookaan tapahtunut mitään. Käytiin ostamassa tytön kanssa molemmille sukkia, mies osti itselleen viime viikolla ison läjän ja oon ollut kade kun kaikki omat on reikäsiä ja kuluneita. Jotenkin kun on kotona niin tuollase pienet hankinnat on jääny tekemättä.

 
Moikka!
Aamupäivä meni vikkelään meillä kotona, psin ikkunoita ja verhoja.. Sitten tein ruisleipäsiä lisää (ovat sairaan hyviä :) ), valkosipulipatonkeja sekä pienimmälle suolatonta leipää pakkaseen asti.

Nyt sitte hermot supertiukilla, esikoinen ei nukkunut päikkäreitä ja sen alkaa huomaamaan kiukkuamisesta :headwall:
Pienin heräs päikkäreiltä yhdeltä, ja kauppareissulla hetken torkahti eikä nyt meinaa millään suostua nukkumaan :headwall: Mies tuolla koittaa makkarissa saada asettumaan, hirvee kitinä ja kätinä vaan käy...
Ei tuu mitään, kai se valvoo sitte iltaan asti kauheella kitinällä :kieh: :snotty:
 
Merkki taas. Nuha on tehnyt tuloaan, nyt Oskari aika räkänen.

Meillä tänään hääpäivä numero 7. Ja huomenna ois Asrtturin synttäri numero 7. Juu-u, me on menty naimisiin synnytystä edellisenä päivänä. :LOL: Ja vielä sairaalassa.

Nyt tarvii mennä isompia komentaan.

HM
 
Flunssaisia huomenia täältäkin. Kurkku kipeä ja dedä dukossa :snotty: Onneksi tänään vapaa ja vasta huomenna alkaa seitsemän päivän työputki.
Leon ripulitauti menossa ohitse, mutta nyt keskimmäinen alkoi puolestaan paskomaan ja jäi pois eskarista :( Tästäkö tää ihana syksyinen sairauskierre jo alkaa :eek:
Aivan ihania kuvia olette laittaneet! Meidän pojalla ihan samanlaiset elkeet kuin helmin laittamassa kuvassa. Koko ajan on pieni mies roikkumassa ja ränkyttämässä uunin luukulla!
 

Yhteistyössä