11/08 masunkasvattajien murut *heinäkuussa*

tietämätön ja yermasoya: ihania kuvia teidän tytöistä!!!

Täällä kanssa tehdään yläetuhampaita...viime yö meni pojan pyöriessä ja pitäen pientä yninää, kutsun sitä "valitusvirreksi" =) ihme, että hetikun täältä ½porukasta pois, niin tuolla jotain rutinan aihetta! Kattelin äsken että toisesta hampaasta näkyy jo piikki..kyllä se siitä, ens yöks panadolii jos rutkuilee. Ruoka vaan ei taas uppoo.

Mä oon nyt siivoillut, laitellut autoo (jep, liimaa ja silikooni pursootellut paikkoihin jotka sitä vaatii, pientä pintaremppaa niin sanotusti..), maalannut uuden grillin sivutason lankut, tai tarkemmin ottaen öljynnyt ne. Sitten tunnin päästä tulee kamu poikansa kanssa, ja lupasin kokkailla tortilloja, joten varmaan tarttis nousta ja mennä pilkkoon kasviksia.

Mä aattelin muuten hankkii monitoimikoneen. Kun teen leipää normaalisti 2-3kertaa viikosssa ja ihan käsin vaivaten, niin mietin oisko kone kuitenkin hankkimisen arvoinen. Sais siinä sitten vähän helpotusta, ja pysyis käden puhtaana. =)
KONESUOSITUKSIA!!!!!!!!!!!
mä haaveilein kitchen aid-yleiskoneesta, mutta mä en tiedä onko tässä raossa järkevää syytää siihen rahaa, toisaalta, kone olisi melkovarmasti hyvin pitkäikäinen.

Mitäs vielä....vattuja on alkanut tuleen, niin että tänään poimin ekan rasiallisen.

Niin ja poikaan liittyen, tähän nuorempaan. Tänään on kerennyt tekeen oikeen tuholaisen töitä, heti kun isoveikan avulias silmäpari puuttuu, niin oon pulassa!! On repinyt sähköjohtoja, ronkkinut jatkoroikkaa (mistä tulikin mieleen hankkia pistokkeisiin suojia!), on kerran repinyt multia kukkaruukuta ja sitten toisen kerran kaatoi ison altakasteluruukussa olevan palmun lattialla, ja arvatkaa olinko juuri imuroinut sen huoneen!!Sitten sillä oli niin kauheen hauskaa kun äiti riemastui!
 
Heippa!

Meillä meni pikkuneiti yöunilleen eilen illalla kasilta. Itki jonkin aikaa 22.30 aikaan, muta ei tarvinnut mennä hätiin :D Aamulla sitten heräsi VASTA kasin jälkeen!! Eli jälleen yksi yö putkeen nukuttuna, ihanata =)

Meillä kans on tuota hampaiden nirskutusta :kieh:
Sit likka on oppinut taputtamaan, matkii jopa minua =)
Ja matkii myös sitä ihmeen nenänsihnutusta (huulet tötterölle ja nenän kautta tuhistelua ) =) Aikamoista pelleilyä ruokapöydässä alkaa olemaan, eikä voi muuta kuin nauraa :D Ja siitäkös vielä innostuu lisää...

Pitäs kohta lähtee esikoista herättelee, jos uskallan vaan.. Eilen oli niin kiukkuna kun kävin herättää (vieraita oli tulossa ). Enkä sillä viitsis antaa montaa tuntia vedellä päikkäreitä, ei sitte illalla asetu nukkumaan :kieh:

Taidetaan taas käydä ulkona rattailla tuossa välipalan jälkeen.. Jospa mun lenkkarit ois venyneet ettei painas tuohon ukkovarpaan alle, niillä ei sitte kävele erkkikään :headwall:

Iltashow jälleen äitin yksin vedettävänä, kyllä se lopussa aherrus palkitaan kun saa ipanat yöunilleen =)

Juu, pitää vielä hehkuttaa, kävin tänään vaa'alla ja suunta on ihan oikeeseen ;) Vielä kun jaksais 2kg tsempata (en siis ole erikseen laihduttanut, vähän herkkuja vähennellyt ja ruoka-annoksia pienentänyt) niin oisin toooosi tyytyväinen itteeni B)
 
Ei jaksa kirjuutella. Kamala päivä taas ollu, yhtä riekkumista ja hermon kiristystä. Nuutti ei nukkunu ja sit ei leevikä saanu nukuttua. Nuutti läks mummon kans kaupungille ja leevi nukkuu päikkäreitään nyt. Ihana rauha!!

Jee, luminkalla blogi! Laitanpas heti tuonne suosikkeihini!! :)
 
Ihania kuvia olette laittaneet!!! Mun oli keskeytettävä mökkeily lääkärissä käynnin vuoksi. Kurkkua alkoi toissa päivänä kuristaa ja käväsin sitten matkavakuutuksen turvin paikallisella lääkäriasemalla. Ei mun kurkussa vikaa ollut, vaan kilpirauhanen oli suurentunut! Vähän kyllä säikähdin :eek: Tulin nyt sitten omalle lääkärille, joka määräsi labroja ja ultraääneen (sinne pääsen kyl vasta elokuun puolella). Epäili, että olis kilpirauhanen tulehtunut tai sitten olis struuma... Kaikkea sitä pitää aina tapahtua...Nyt pitäis sitten vaan ensi hätään popsia buranaa.

Tuohon karkeamman ruoan syömiseen ei mun mielestä ole hirveästi kikkoja, jos palat alkaa ahdistaa kurkussa. Meillä kaksi ensimmäistä oli näitä sihtikurkkuja ja kahdeksan kuukautisten ruoat alkoi mennä joten kuten alas vasta kymmenen kuisina. Ei siinä auttanut muu kuin muussata kaikki sapuska tai sitten kaikki tuli ylös.



Helmi mä olen ainakin huomannut, että kun meillä väki vähenee, niin sitä enemmän mun tarttee antaa huomiota pienimmälle :) Leo on tottunut hirveään härdelliin ja sitten kun ympäristö hiljenee, niin mun tarttee alkaa huomioimaan häntä :)

Juu mä jatkan pyykkien pyöritystä ja miestäkin tartteis alkaa taas huomioimaan, kun tuo tupsahti töistä kotiin :D
 
Moi! Tulin pitkästä aikaa merkkaileen, olen kyllä lukenut teidän juttuja mutta ei vaan ole saanut aikaiseksi kirjoittaa..meillä Olli konttaa ja nousee tukea vasten, aika kova poika menemään, ei voi enää hetkeksi yksin jättää.Meidän yöt on menneet ihan höpöiksi, poju vaatii muka kolme kertaa yössä maitopulloa, touhuilee sängyssä omiaan ja on ihan unessa.Ajattelin vielä hetken kattella sitä menoa ja sitten aletaan kylmästi jättämään mammapullot yöltä pois. |OMiten muilla, syökö vauvelit yöllä ja jos syö niin monesti? Aikansa kutakin vai miten sitä sanotaan..
 
äityliini: minä olen antanut jossain 5-6 aikaan maitoa jos herää eikä meinaa asettua. Kun muuten tahtois jäädä jo hereille! Mutta sitä ennen meillä huudetaan jos herää |O Et kai se neiti tahtois kanssa joka kerta maitoa, mutta en ole enää antanut.

Mä sain likat unille. Oikeestaan helpompia on illat kun ollaan tyttöjen kanssa keskenään :eek:
Kun mies on kotona, teen muitakin hommia illalla. Yksin kun olen, käytän tytöt joka ilta kylvyssäkin, sen jälkeen keitellään puurot. Sit pestään isomman hampaat yhdessä ja mennään sohvalle/ lattialle sylittelemään... Pienempi tosin valloittaa melkein koko sylin, kun lähtee nukkumaan pääsee isompi levittäytymään välillä äiskän syliin :D

Illanjatkoja leidit :wave:
 
Iltoja

Ihan morkkis on kun en ole kerennut enkä jaksanut kirjoitella, aina vaan merkkaillut.Lukemassa olen kylläkjin käynyt päivittäin. Hirveesti olette kirjoitelleet. Kun nyt vaan muistais mitä =)

Luminkan blogin laitoin heti kirjanmerkkeihin =)
Meillä myös taputetaan ja "röhkitään" niinkuin Luminkan typy.

Maitoa en ole yöllä antanut ennen kuin kello lyö viisi ennen sitä ei tarjoilu pelaa, nyt vaan yöt mennet kovin pirstaleisiksi kun näyttäs kolmea hammasta puskevan yhtä aikaa, Leevi heräilee yöllä ja saattaa valvoa parikin tuntia.Ite alan olla jo aika puhki, päivisin olen yrittänyt nukkua mut aika huonolla menestyksellä. Viime viikon poika nukkui yöt heräämättä joten silläkin toi yövalvominen varmaan tuntuu niin väsyttävältä.

Tänään olin esikoisen kanssa hoplopissa ja Leevi oli mummon kanssa kotona, mummo tuli meille jotta Leevi nukkuu päikkärit kotona että minäkin saan nukuttua sit hoplopin päälle.

Meillä nukutaan yleensä vain yhdet päikkärit kestoltaan 3-4 tuntia, harvoin nukkuu vaan pari tuntia mut silloin nukkuu myös iltatorkkut sit 4-5 aikaan.
Maitoa olen ruennut nyt sekoittamaan puuroihin ja Nanniin. Mitään oireita ei ole tullut, viime viikolla siis aloitin viilillä mut ei sit enää loppuviikosta oikein uponnut joten siirryin tuohon maidon lisäämiseen ruokiin. KOhtapa siitä Nannista sit pääsee pois niin ei tarvi sitä kaupasta laatikko kaupalla kantaa.

Viikonloppuna pitäs lähtee Sotkamoon miehen setän 50w juhliin, appi oli ison huvilan sieltä vuokrannut niin saa sit omaakin rauhaa vähän siellä =)
Pääsee samalla shoppilee kun siellä on Nicky&nelly ja ihania lastenvaatteita, saattaapa sieltä löytyä itellekkin jotain kun niin pikkanen olen.

Laitanpas vielä tähän Leevistä pari kesäkuvaa :heart:


 
Terve pitkästä aikaa! Ihania kuvia olette laittaneet ja ihania kesäjuttuja siellä monilla! Ja fantsuja kuvia lapsosista, niin kasvavat silmissä!

Me ollaan lomailtu ensin anoppilassa viikko ja sitten Suomessa viikko, joten en ole kerenny ilmottautua. Nyt ollaan oltu muuttopuuhissa tässä vajaan viikon ja vieläpä kesäleskenä, kun mies on toisessa kaupungissa töissä. Hengästyttävä heinäkuu ;)

Olen käynyt aina lukemassa ja vertaistukea etsimässä täältä, vaikken ole ehtiny kirjottaa. Tietsikka takkuilee mulla ja tyttö on niin vauhdikkaaks tullu, etten meinaa pysyä perässä. Suurin osa päivästä kuluu siinä, että poistan vieraita objekteja sen suusta ja koitan lohdutella, kun se on telonut itsensä seisomaharjoituksissa.. Rankkaa tällä hetkellä, tuntuu etten millään ehdi perässä joka paikkaa, eikä nuo muuttolaatikotkaan pakkaile itse itseään ;) No nyt on kyllä suurimmat hoidettu ja romut kodinkoneetkin myyty, joten suon itselleni pikku reissun anoppilaan höyryävien patojen ääreen. valmisruoka tulee itteltä jo korvista ulos ja tyttökin on saanut nyt vaan purkkiruokaa Suomen reissun jälkeen. Huomenna lähdetään taas tien päälle viideks päiväksi ja sitten onkin jo se muutto!

Lueskelin noita ruokalistoja innolla. Meillä imetellään edelleen paljon, nyt taas kun tyttö tekee hampaita niin maito maistuu paremmin kuin soosit. Mutta pienihän tuo on viellä ;) Eilen pyörähdin lastenkutsuilla ja siellä 1-vuotias päivänsankari ja muut 10-13 kk vieraat olivat kaikki pienempiä kuin meidän prinsessa. Kun aloin imettää, niin kuulin seuravanlaisen keskustelun yhdeltä pariskunnalta:
- Ai toi imettää vielä tota isoa poikaa, miten vanha se on?
- No 8 kk se vasta on ja tyttö
- No se on ollu kotona ruoka-aikana
- Joo se on valtava.
- Sen isä on varmaan koripalloilija.
En tiiä oisinko itkeny vai nauranu. Puhuivat espanjaa eikä varmaan tajunneet et ymmärrän sitä. Sitten kun tyttö viellä pita sellasta korinaa, että kaikki muut lapset pelkäs sitä ;( Mutta mä olen ylpeä meidän tytöstä, kun on niin potra ja reipas ja kiusallanikin puen sitä aina unisex-vaatteisiin että ihmiset saa kysellä sukupuolta.

Muuten meilläkin tehdään kovasti hampaita, neljä kasvaa yhtäaikaa juuri. Onneks nukkuu yöt silti OK.

Mutt tällasia tänne! Poistun taas takavasemmalle, mukavat heinäkuun loput kaikille!!!!
 
iru
Pikaisesti kirjottelen.

Helmi: Tää tahtoo kans sen kitchen aidin mut kuka tahtois ostaa mulle sen? :LOL: konkurssi tulee.. stockalla oli kerran tarjouksessa kanta-asiakaskortilla mut jäi hintaa vieläki niin paljon et sinne jäi :(

Ihania kuvia yermasoya ja keiju :heart:

äityliini: meillä kans väliin nukkui jo melkein koko yön ilman syöntiä ja sit mentiin siihen et 2 kertaa yössä halus maitoa.. jo 2 aikaan tai aikasemminki. Sit aloin tehä sillai että ennen 5 jos herää niin en anna maitoa ennen ku itkee (raaka äiti). Ja laittoki useimmiten nukkumaan ilman syöntiä. Elikkä meidän tapauksessa luulen että liian herkästä itse heti maitoa annoin ja "oppi" sitten siihen. Nyt nukkuu taas hyvin.

Mää kans heti suosikkeihin laitoin Luminkan blogin. :D tykkäsin!

Kiva kuulla susta Maotao! Voin vaan kuvitella ton synttäritilanteen.. ja mää vielä otan kaikki itseeni, AINA! Oon siis tosikko ja sit pyörittelen asiat mielessäni vielä pahemmiksi ku ne on. Mut minusta on hienoa että sulla imetys onnistuu ja tyttö kasvaa. Eihän me aikuisetkaan olla kaikki saman painoisia ja pituisia, miten lapsetkaan?
 
Vielä ehtii nopsaan kirjottaa!

Kiitos Iru myötätunnosta =) En mä välitäkään kommenteista ja tiedän, ettei ne oo useimmiten pahalla tarkoitettu. Itekin saatan kommentoida hassusti joskus, sitä ei vaan aina itse huomaa.

Piti vaan kysymäni viellä, liikkuuko muiden lapset sellasta "karhunkävelyä" eli jalat suorana kädet maassa konttaa? Ihan hassua musta. :LOL: Nää tytön liikuntamuodot on yllättäny mut... istumaankin menee spagaatin kautta!

Mut nyt pakkan viime tavarat ja sitten reissuun!
 
Huomentapäivää!

Sateiselta näyttää, voi höh. Nyt kun korvatulehdus selätetty niin olis ollut kiva ulkoilla. Eilen oltiin koko porukalla kävelyllä ja oli ihan kivaa!

Taitoja täällä kertynyt myös, kummatkin taputtaa kans, yleensä sillon kun ovat saaneet ruokaa suuhunsa niin pitää taputtaa :LOL: . Osku nyt aloitteli konttaamaan, pikkumatkoja pääsee eteenpäin. On aika iloinen heppu kun huomaa liikkuvansa. Wilmaa taitaa ottaa päähän kun pikkuveli liikkuu ja hän ei. Elämä on, pareis opetella.

Noista maotaon kekkerikokemuksista tuli kanssa mieleen kaikkee kommenttia mitä on kuullut kaksikon kanssa liikkuessa. Näitä yleisiä: onko ne kaksoset? Onko siellä tyttö ja poika? Taidat olla aika väsynyt... jne. Paras oli kun yksi nainen totesi ihan pokerinaamalla että oliko edes toivotut. Olin hetken aikaa hieman :eek: . Että myötätunnot sinulle, maotao!

Kaksikko vetelee sikeitä, taidan hörppiä pikaiseen kupin kahvia. Mukavaa keskiviikkoa!

HM

Niin, piti hehkuttamani että ensi maanantaina lähden rimpsalle, täällä Tampereella on Kukkaisviikot ja maanantaina on ilmaiskonsertti jossa esitetään Leevi and the Leevingsin musaa, menen sitä kuuntelemaan. Tosin konsertti loppuu jo 21.30 ja autolla menen, mutta irtiotto sekin... (alkoholia kun en nauti lainkaan ) :D
 
huomenta...hampaidenteko jatkuu ja yövikinät, taas jouduin antaan maitoo että sain nukkumaan takas...hemmetti!! Muutenkin kun ei isoveikka oo kotona niin tuo kokoajan vinkuu mun perään!

Maotao: tuttu tunne!!! Mä oon totaalisen kyllästynyt kommentteihin "on poika ollut ruoka-aikaan kotona", "ootko sille kiviä syöttänyt?", "olikos isoveikka NOIN iso?"
Miksi lasten ja vauvojen painoa SAA kommentoida miten sattuu, eihän kukaan aikuinen (fiksu sellainen) tule aikuisenkaan kiloista huomauttamaan, koska se loukkaa.
juu ja tiedän että ei varmaan kukaan pahalla, mutta kun en itse puhu noin...en päivittele KENENKÄÄN vauvan tai taaperon painoa, kyllä heistä löytyy muutakin sanottavaa. Tää aihe itseasiassa kiukuttaa mua niin valtavasti että en ees tiedä miksi! :LOL:
on vaan sellainen tunne että jo vauvasta saakka ihannoidaan pieniä ihmisiä, laihoja ja siroja.

eipäs sitten muuta tän paatoksen päälle, elköön kukaan sitten suuttuko. :D

 
Hei pitkästä aikaa.
jos vielä muistatte niin ollaan saatu muutto tehtyä uuteen asuntoon ja vähän kotiuduttukin. Yksi asia tosin mättää: meillä on nyt Welhon liittymä kun valokaapelia ei ole vielä tänne vedetty ja kaikki 2+ keskustelut latautuu todella hitaasti: siis 2 ekaa viestiä näkyy heti mutta loppuja saa todella odottaa. Osaako joku auttaa? Voisi helpottaa tähänkin keskustelupaltaan osallistumista :wave:

Kovasti kaikki vauvat on edistyneet. Meillä seistään tukea vasten, kontataan ja ollaan syöty nyt pari pvää karkeitakin ruokia vaihtelevalla menestyksellä. Tavuja ei vielä tule ja olen siitä vähän huolissani, neidillä on ikää nyt 8 kuukautta.

Oltiin vähän aikaa sitten sukuloimassa ja kyllä alkoi ottamaan pannuun kun meidän vauvaa ei kukaan ihaillut, toisen sukulaisen melkein samanikäistä paapottiin ja ihasteltiin ja meille vaan ihmeteltiin että miten se noin vierastaa.- No ei ihme että vierastaa kun ei ole niitä tyyppejä koskaan nähnyt sitten nimiäisten eivätkä halua ilmeisesti mitenkään pitää yhteyttäkään. Meinasin laukoa että vierastaminen on vauvan kehityksessä normaali vaihe ja olis kummallista jos ei heitä vierastaisi. Lisäksi kaikki hyväkuntoiset lapsettomat istui perseellään sohvalla ja me miehen ja vauvan kanssa keikuttiin yhdellä nojatuolilla ja käsinojalla. Lähdettiin sitten aika aikasin kun lasta alkoi väsyttää, eikä kukaan muu kuin isäntäväki ees hyvästellyt. Kertakaikkiaan masentavaa.

Olipas taas vuodatus mutta pakko oli purkaa pahaa mieltä kun sitä tuntuu riittävän.
 
meillä nukuttiin viime yönä *tuulettaa* =)

Mä kans kuulen noita kommentteja et "onpas se iso" "ollu varmaan ruoka-aikaan koton" tai "näyttäs ruoka maistuvan". Tiedän siis tunteenne. Toinen mikä ärsyttää niin ihmiset kommentoi mun pienuutta, ihan samalle se hoikasta tuntuu ku ylipainoisestakin jos joku komentoi ihmisen kokoa :headwall: *valivali*
 
keiju, niin mä en osaa aatella että tosiaan pienuudenkin ihmettely ja siitä JAUHAMINEN voi tuntua pahalle. Kun en ite oo koskaan ollut sipponen. Totta varmasti että kupoliin alkaa sekin ottaan. :/ Koskaan ei ole vissiin tarpeeksi "normaali" joka suhteessa että välttyisi ikäviltä sanoilta. Ja eihän ne usein tunnu missään, menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta toisinaan jokainen sana kolahtaa.

Pyörikki, ei teilläkään oo mikään kiva kyläreissu ollut! :hug: Tänne vaan joukkoon purkamaan, se helpottaa kummasti kun saa sanotuksi. =)
 
mä notkun siis tässä koneella nyt kun pikkumies nukkuu, ja ootan kunhan herää niin syötän sen ja sitten tekeen vaunulenkki ja lenkin päälle kiinalaiseen kaverin kanssa syömään, nam! (ja juurikin masentunut vaakan lukemista...joo, eiks kiinalainen oo aika terveellistä? heh, jos ei syö niitä friteerattuja kauheesti ainakaan)
 
Tulin taas lueskelemaan ja merkkiä jättämään. Tänäänki taas nuutti on koittanu mamman hermoo ihan urakalla, leevi on jääny sit taas vähän paitsioon. No, onneks on pikkumies viihtyny lelujen seurassa ihan hyvin. Harmittaa vaan välillä kun isompi vie niin paljon tuota huomioo että pieni jää sit vähemmälle. :( Mutta tämmöistä taiteiluahan tämä on! On vähän taas into pois...
 
Meillä tytöt päikkäreillä.. Ja mitäs me miehen kanssa tehään? Ollaan molemmat omilla koneillaan :D Tuosta en tiiä mitä tekee, mut mä oon taas taistellut kohta tunnin (eilen illalla meni varmaan 3h) kuvan laiton kanssa tuonne blogiin :kieh: :headwall: Nyt alkaa pikkuhiljaa menemään niinku haluan... jihaa B)

Mua joskus ärsyttää kun äitini sanoo tästä meidän pienimmästä että on niin pyöreä ym. Vaikka ei tuo mun mielestäni mitenkään iso oo! Esikoinen kun oli vauvana aika hoikka, ehkä sillä näyttää mummon silmään isommalta =)
Tuo on tosi juttu, miks ei muka vauvat saisi olla erikokoisia kun me aikuisetkin olemme?!

Maotao: aika ikävää tuollainen :( Mä oisin varmaan sanonut niille jotain espanjaks (jos osaisin edes) :D Olisikohan alkanut hävettää niitä edes ku oisivat tajunneet sun ymmärtänee kaiken!

pyörikki: No ompas ollut töykeetä porukkaa! Kyllä sitä tahtoo jotain kivaa kuulla omista lapsistaan, vaikka edes jotain että huomaa tulleensa huomatuksi =)

HM:lle mukavaa irtiottoa jo nyt etukäteen =)

Meillä esikoinen kukkui pitkästä aikaa yöllä neljän aikaan, kai luuli että on jo aamu. Pari kertaa piti käydä laittaa takas peiton alle. Siihen meteliin heräs pienin ennen viittä, maitoa annoin ja siihen sammui.
Esikoinen heräsi jo 6.40, mies onneks nousi ylös. Me herättiin vauvan kanssa kasilta ja kun saatiin aamupuurot syötyä, lähdettiin käymään Prismalla...

Tälle päivälle ei oo sitten kummempia suunnitelmia. Taidetaan taas käydä rattailla lenkillä, illalla kylvyt ja puurot ja tytöt nukkuu että äiti pääsee blogijuttuja tekee ;) Tekis mieli tehdä jotain että sais laitettua uusia ohjeita, kuka tulis käymään kahvilla :D
 
Anzkuli: meillä kans isompi kiristää äitin hermoja! Kiukkuaa sen minkä ennättää, ja tuo pikkurääpäle alkaa kans huutelemaan lattialla! Isompi tekee välillä tekoitkua ja siitäkös huuto tulee toisellekii..
Ja sit on alkanut tönimään siskoaan jos lattialla istuu! Kuuluu eka TÖMPS ja hirvee itku! :headwall:
Kivaa kivaa...
 
Heippa!

Tsemppiä kaikille hampaita tekeville muksuille ja heidän vanhemmilleen!! Meillä on jo ne 8 hammasta, joten seuraavia ehkä odotellaan hetkinen.

Neuvolakuulumisia 9 kk neuvolasta (suluissa 7 kk)

Pituus 73 cm (71)
Paino 10,7 kg (9,6)
Pää 47 cm (46,5)

Lääkäri kirjoitti, että on hyvin kontaktiin tuleva, reipas poika. Terveydenhoitajana oli sijaisen sijainen, joka ei muuta tehnyt kuin otti pituuden ja painon. Seuraava käynti 1 v iässä... Olisin ehkä kaivannut jotain juttelua pottailusta ja maitotuotteiden aloittamisesta, mutta terkka ei kommentoinut oikein mitään mun kysymyksiin.

Poika on "laskeutunut" keskikäyrille kokonsa puolesta. Meillekin aina päivitellään, miten suuri poika on, vaikka oikeasti se on aika keskivertokokoinen. Pää on ilmeisesti hieman tavallista suurempi, mikä ehkä tekee sitten isomman pojan näköiseksi. Ilmeisesti vauvojen kokoa sopii muuten taivastella, mutta kukaan ei kehtaa sanoa ääneen, että onpa teidän lapsella iso pää :LOL:

Meidän pojalla on siinä isossa päässään korvatulehdus. Ollaan oltu molemmat (minä ja poika) melkein viikon verran kipeänä ja tänään neuvolalääkäri totesi että pojan tärykalvot ovat punaiset ja määräsi antibiootit. Pahemmin ei ole kyllä korvia "valittanut", mutta muuten on ollut röhäinen ja tuhiseva.

Mä viime viikolla lopetin imetyksen. Olin imettänyt enää aamuisin (muuten ei tissi kelvannut), mutta nyt ei sitten vissiin enää tullut tarpeeksi maitoa, jotta poika olisi malttanut imeä. Nyt on alkanut mennä korviketta enemmän. Pakkasessa on muutama pakastettu äidinmaito, jotka vielä juotetaan, josko niistä olisi iloa tuohon taudin paranemiseenkin. Vähän jännitti neuvolassa sanoa että imetys on loppunut, mutta se sijaisen sijainen totesi ihmeissään, että ai sullako on vielä tänne saakka maitoa riittänyt.

Pyörikki, meilläkään ei vielä sanota tavuja. En minä vielä olisi kuitenkaan huolissani. Vai mitä muut äidit sanoo?
 

Yhteistyössä