11/08 masunkasvattajien murut *heinäkuussa*

Ihan pikaseen, Pipsa-Peppiina: meidän "keskimmäinen" poika Kasperi on syntynyt 5.11 (2003 ) ja painanut 3260 g! Aikamoinen sattuma! (= ja siksi siis "keskimmäinen" kun näitä kuopuksia tulikin kerralla kaksin kappalein... :LOL: )
 
Yötä-iltaa! Tännehän vois kohta perustaa sellasen kakkoslistan, jossa odottajat ja tulevat odottajat vois kerto seuraavan sisaruksen kuumeiluista jne. Sitä on niin hauskaa seurata! Meille ei kyllä toivota viellä toista lasta varmaan pariin vuoteen, mutta ihana seurata noita kuumeiluita, se tunnelma on niin kiva ja jännittävä kun odotetaan, että jokos on tärpänny. Mutta en tiedä onkos kakkosen/kolmosen/nelosen kohdalla enää yhtä jännää. On kai!!!!

Niin tervetuloa vaan pipsa-peppiinalle, vaiks mikä mä oon ketään toivottelenmaan, kun en itsekään usein käy :D

Meillä ei mitään ihmeempiä, palailtiin maalta reissusta ja nyt tyttö on jo niin kova menemään, että ostin pari etenemisestettä... tosin en osaa asentaa niitä oviin, taitavat olla väärän kokoset. Lauantaina vihdoin muutetaan.

Meilläkään ei maistu ruoka vanhaan malliin ja onkin tyttö jäntevöityny ihan eri näköseksi kuin ennen ruumiiltaankin. Tissi vaan maistuis ja juurikin sormiruoka. Olen tarjonnu pensasmustikoita, leivän paloja, keitettyjä vihanneksia, tuoreita vihanneksia (mutta näitten kanssa saa varoa kun puree niistä nyt paloja...). Hienosti syö kun saa itse poimia lautaselta... kestää vaan niin tuhottoman kauan. Lisävinkkejä otetan mielellään vastaan mitä vois sormiruokana syöttää!
 
Ennen kuin joku menee tilailemaan englannista, korjaan tuon punnan arvon :whistle: Eli ei siis mun tilaus euroissa ollut 68? vaan 92?. 1 punta = 1.15? tällähekellä......

Tuota pyörittelin eilen illalla mielessä kun ei uni tullut.

Esikoinen aloitti huudot 00 jälkeen, yhden jälkeen vasta asettui!!! Ja juuri kun miehellä alkoi aamuvuorot :headwall: Kyllä kiros, viime viikon nukkuivat molemmat hyvin! Ei saanu montaa tuntia nukutuks :|
Pienempi sentään nukkui iltakasista aamukasiin! Eikä herännyt. Sen vuoro on tietenkin ensiyönä heräilä jos tuo isompi nukkuu...

Mutta nyt aamupuurojen keittoon! :)
 
huomenta!
voi vauvakuume :D (itsellä siis krooninen joka ei parane tekemälläkään) Mutta jos siis en ole huomannut toivottaa, niin kaikille vauvautumista toivoville paljon onnea yritykseen! :heart:

Mulla alkais olla ISO paketillinen 68-74vaatetta nyt koossa, oottelen vielä loputkin 74senttiset pakettiin ja laitan huudettavaksi, ei onneksi tunnu enää niin haikeelta kuin silloin ihan vastasyntyneen vaatteita myydessä.

Meilläkin parhaiten tuntuis menevän nyt kaikenlainen sormiruoka, maidon lisäksi! Eilen sai aimoannoksen marjasatoa suoraan pensaista; vadelmia, kirsikkaa, punaherukkaa (näkemisen arvoinen irvistys) ja vielä illalla mummolan lähimettämättäistä mustikkaa, uppos pikkasen liukkaasti, n.1dl verran naposteli. Ja sitten grillattiin lohta, niin sitä annoin sormiruokana, tosin äidin sormista. =) Niin, mä oon antanut pieniä kinkunpalastia syödä itse, tai leikkelettä jos ei oo kovin suolasta. Sitten leipää, banaania, omenaa, päärynää, kurkkua, porkkanaa, rusinaa, luumua, perunaa, riisimuroja...

Meillä oli aamulla kiva ylläri jääkaapissa; 3kilonen järvitaimen!! NAM!! mies siis kalastaa monta kertaa viikossa (ellen ole jo tuhatta kertaa maininnut), mutta yleensä saalis on niin pientä kalaa, ettei kotiin saakka kulkeudu, nyt olen sitten aivan innoissani kun saa siitä sopan ja pari filettä pakkaseenkin.

Luminka, oottelen blogiisi uusi herkullisia leivonnaisia kieli pitkällä, nyt kun sulla uusia härpäkkeitä leivontaan. :p

 
Tervetuloa jengiin, Pipsa-Peppiina!

Meillä on unirytmit näköjään remontissa, poika riekkui viime viikolla joka ilta 21:30-23 saakka ja nukkui koko aamupäivän. Eilen ei annettu nukkua väliunia klo 18:30-19 (jotka on tähän saakka nukkunut) ja johan taintui kahdeksan jälkeen. Tosin joutui iltapuuron syöttämään ihan väsähtäneelle ja pahantuuliselle pojalle.

Nyt oon 2 tuntia yrittänyt saada poikaa aamupäiväpäikkäreille, karjuu ihan väsyneenä, mutta ei nukahda. Ruokakaan ei pojalle maistu. Mies lähti tietenkin golfaamaan ja mun pitäis hoidella tässä sivussa työasioita kuriirifirman kanssa, mutta eihän tästä mitään tuu, kun yks tuolla kitisee tunnista toiseen... Hermot menee ja kauhea nälkäkin, mutten ehdi perunaa keittämään. Blaah!

Mä oon antanut sormiruokana maissinaksuja, melonia, tomaattia ja leipää. Poika ei vielä(kään) osaa pinsettiotetta, joten kovin pieniä juttuja ei osaa syödä. En oo muutenkaan ollut nyt kovin ahkera sormiruuan tarjoaja.

Mulla alkoi viimeinen viikko vanhempainvapaata! Onko täällä muita töihin menijöitä?
 
iru
Olipa tullu paljo kirjotuksia :D

Tervetuloa joukkoon Pipsa-Peppiina :flower:

Sanse: Ihanaa ku sait miehen "ylipuhuttua". Meillä täällä kans yritys käynnissä :heart: Kukahan seuraavaksi raskautuu? Jännää on.

Meillä olis taas huomenna näyttö tästä meidän asunnosta.. Nyt on ollu kolme näyttöä ja yks on käyny kattomassa.. vitsit, ollaan miehen kans kummatki ihan hermona koko ajan et menis jo.. tai tulis edes tarjous jonkilainen tästä.. meillä on nimittäin kiikarissa jo omakotitalo niin olis ihan unelma jos saatais tää nyt menemään.

Mä jään hoitovapaalle, töihin meen aikasentaan tammikuussa 2011, tää siis siinä tapauksessa että pikkukakkosta ei ala kuulua. Eihän sitä koskaan tiedä.

Äityliini: Kiva kuulla ettei niissä kokeissa sit sen kummmepaa löytyny! :hug:

Syönnistä: Meillä menee tällä hetkellä vähempi ruokaa ku aiemmin ja pari viikkoa tossa laiskottelin ja annoin pojalle kaupan soseita niin nyt ei äidin tekemät meinaa kelvata!!! Mut oon tehny sillain et sotkenu omaa ja kaupan keskenään niin sitte kelpaa :D Luulen et syöntiin vaikuttaa nyt kuumat ilmat ja sitte ylhäällä on tulossa hampaita. Mut jos syö kiinteitä huonosti niin sillon menee enemmän velliä ja maitoa.
 
Huomenta!

Mulla oli eilen tuulettumisilta, olin Keskustorilla konsertissa jossa soitettiin Leevi and the Leevingsin musaa. Tulipa nostalginen olo... Keikka loppui jo puoli 10 illalla jonka jälkeen tulinkin kotiin, mutta tuokin pieni hetki oli mulle ihana henkireikä. En ole oikeen missään aikuisten riennoissa ollutkaan pitkään aikaan. Lisää näitä.

Meillä sormiruokailu on lähinnä nyrkissä liiskaamista, olen antanut leivänpaloja, kurkkua, marjoja ja maissinaksuja ja jotian muutakin. Wilmalla alkaa pikkuhiljaa peukalo-etusormiote löytymään mutta Osku kaappaa kaikki käteen ja siis liiskaa kaiken ihan mössöksi. Muutoin ruoka kyllä maittaa kummallekin, konkurssi tulee kohta näitten ruokailijoiden kanssa :LOL: Olen jo siis antanut ihan tavallista jugurttia, maitoa ja kerran jopa mannapuuroa, kaikki uppoaa ja masu toimii.

Vaunujen kanssa on tullut ongelma. Ne ovat siis vierekkäin istuttavat mutta siinä kököttäessään repivät toisiaan jatkuvasti tukasta, repivät tutteja toistensa suusta ym mukavaa. Kävely on aikas takkuavaa kun kolmen askelen jälkeen saa setviä riitoja... olen miettinyt että pitäskö laittaa vaunut myyntiin ja ostaa peräkkäin istuttavat, mutta kun en raskis myydä. nuo vaunut on niin ihanat!!!katotaan nyt.

hankala kirjuuttaa kun osku huitoo sylissä.

nyt meen laittaan hemmoa nukkumaan.

hm
 
Kivoja kuvia taas! =)

Ja tervetuloa Pipsa-Peppiina joukkoon mukaan! Meidänkin vauvalla oli laskettu aika 5.11. mutta neiti antoi odotuttaa itseään vielä 6 pvää.

Odottelen tässä erästä ystävääni kylään. Tyttö on päikkäreillä. Leivoin tuossa odotellessa suklaamuffinsseja ja uunissa on paistumassa fetapiirakka.

Ihan mahottomaks mennyt tuon tytön touhuilut! Siis kun ei hetkeä pysy paikallaan eikä juurikaan minkään lelun kanssa viitsi viittä sekuntia pitempään leikkiä! Viime vkolla oli hittihommana koko ajan istumapaikan vaihtaminen kun oli tohkeissaan istumaan nousutaidoistaan. Tällä vkolla täytyy koko ajan nousta jotakin vasten seisomaan ja tepastelemaan. Sängyssä ei sentään vielä nousta kekkuloimaan. Nukkumaanmenon kanssa ei myöskään ole mitään ongelmia, koska yleensä on iltatissin ääreen sammahtanut ja siitä vaan sänkyyn nukkumaan. Mut yöllä kyllä unissaan ähertää ja pyöriskelee päädystä ja laidasta toiseen. Useimmiten kuitenkin nukkuu läpi yön täysin heräämättä ja herää n. 6.30-7.15. Päiväunirytmit on kyllä viime viikkoina selkeesti muuttuneet sen jälkeen kun alkoi enemmän liikkumaan. On väsyneempi, joten nukkuu semmosen 2-2,5h pätkän 11-13 ja myöhemmin loppupvästä ehkä tunnin pätkän tai pari lyhkäsempää pätkää.
Vaipanvaihto on ihan tuskaa! :kieh: Tietenkään sitäkään hetkeä ei maltettais pysyä paikallaan vaan heti pitäs kierähtää vatsalleen.. Mies on melkein mennyt lakkoon, ettei suostu niitä vähiäkään kertoja siihen rumbaan! :( Oon kuitenkin yrittänyt kannustaa, et se on ihan samallainen mullekin.. ;)

Eilen kävin kampaajalla! Oon tosi tyytyväinen lopputulokseen! :D Tumma pohja, jossa muutamia vaaleita raitoja. Mulla vaan tuppaa olemaan silleen, et toi tumma ei tahdo kovin pitkään pysyä tummana, vaan haalistuu turhan nopeesti.. En tiedä miks, eikä kampaajakaan oikein tajuu! Mut jospa nyt tapahtuis ihme ja se pysyis! Luonnostani oon semmonen tyypillinen maantiehiirulainen.. :(

Nyt jatkaan hommia! :wave:
 
Kiitos Luminka linkistä :) Vaan eipä siellä oikein mikään pistänyt silmään niin, että viitteis tilata ku tulee niitä postikuluja sitte. Sieltä muuten sai vaihdettua sen valuutan euroiksi jo tuotteita tehdessä ni pysty helpommin ymmärtää summat :)

Hienoja vaippoja äiti88! Mun tekemät vaipat on aina tylsiä yksivärisiä pul-kankaita ja sisävaipat kierrätysmatskua, ei ulkonäöllisesti kovinkaan hienoja :LOL: Koitan vaan mahdollisimman halvalla päästä noitten kanssa. Sitäpaitsi ny on taas mun taskuvaipat vuotanu sisäreiden ompeluksista. Ärsyttävää :/ No mut sisävaippa+villikset onkin meillä paras systeemi :heart:

Esikoinen tulikin sitten jo eilen kotiin ja käytiin Unikeonpäivän markkinoilla. Täällä Naantalissa unikeonpäivä onkin vissiin kesän suurin tapahtuma :D Katteltiin Tortori Orff ja Herra Dalcrozen esitystä, oli huippu! Toi bändi oli jo esikoisen vauva-aikana mun suosikki noista lasten bändeistä :) Ostin sit levynkin niiltä ja saatiin sinkku kaupan päälle. Mut jumankekka toi esikoinen on ihan musta, ruskettunu pikkasen siel Espanjassa B)

Huomenna tulee esikoisen kummitäti kylään, ei ookaan vuoteen nähty et oikein kivaa. Vois jotain leipoa vaikka, vähähiilarista tietty :)

Mitäs vielä, Lumi on alkanu nousee tukea vasten, mut ei se ihan kunnolla vielä suju. Pikkuhiljaa. Aloitin nyt eilen aamupuuronkin antamisen, tuntuu ettei oikein ruoka maita ni jos sitte useammin tarjoaa vaikka söiskin vähemmän kerralla.

Hui maikki, vika viikko jo! Tsemppiä töiden alkuun ja koita ehtiä tännekin silti vielä!

Onpa kinkkinen tilanne HM:llä vaunujen kanssa. Kyllä toi varmaan melkosen hermoja raastavaa on jos koko ajan ovat toistensa kimpussa repimässä. Mikäköhän siihen auttais. Jos aika auttais.. Kalteri väliin vaan :LOL:

 
Huomenta!

Me kotiuduttiiin eilen Suomen lomilta! Oli kiva reissu. :D
Poika teki siellä 2 yläetuhammasta. Nyt on sitten yhteensä 5 hammasta. Vähän oli vaan kitinää iltaisin hampaitten takia.
Sitten teki kunnon kehitysspurtin siellä. Ryömii nyt kunnolla eteenpäin kovaa vauhtia ja kävelee! Siis silleen kun pitää vaan käsistä kiinni niin osaa kävellä. Tykkäis vaan koko ajan olla pystyasennossa ja kävellä. Mut kontata ei vielä osaa.
Ruokakin maistui siellä paremmin, varmaan kun on ruvennu enemmän liikkumaan ni tarvii sitä energiaa. Mut mitään kökköjä ei suostu pureksimaan. Täytyy ruveta ny ahkerasti treenaamaan tota pureskelua kun on noi ylähampaatkin tullu.
Joo mut aika jännä et hän ei laita mitään suuhun et ei mitään sormiruokiakaan voida kokeilla kun ei haluu laittaa suuhun, leikkii vaan jos antaa jotain ruokaa käteen :LOL:
Toisaalt hyvä ettei tartte pelätä et tunkis mitään pikkuesineitä suuhun. Ja sit jos sinne suuhun yrittää jotain laittaa maistettavaksi ni laittaa suun suppuun ja puistelee vaan päätä.
Ainut mitä sinne suuhun vapaaehtosesti voi laittaa on hammasharja! Tykkää hampaitten harjaamisesta ja oikeen avaa suun valmiiks ammolleen kun tietää et pestään hampit :D
Ja sit rupes reissussa ajamaan autoilla silleen et liikuttaa sitä autoa edestakaisin ja päristelee brrrrrrr niin et kuola tulee vaan vaahtona suusta :LOL: En tiiä mistä on ton oppinu kun ei o mitään mallia ollu. Ollaanhan me tässä reissussa liikuttu niin monella kulkuvälineellä et on varmaan siitä innostusta saanu.
ja sit on kova halaamaan ja pusimaan. :heart: Haluis kaikkia toisia pieniä halia.
Kyllä oli mummo ja täti innoissaan kun antoi hyvästiksi halauksen ja pusun.

Tervetuloo Pipsa-Peppiina! :wave:
Ja tärppionnea kaikille yrittäjille :flower: ! Mul on kans näköjään joku parantumaton krooninen vauvakuume mut ei vielä aleta yrittämään toista.
Se on muuten jännä et sen unohtaa miten pieni toi poika on joskus ollu. Siis ne ensimmäiset 3 kuukautta on ku poispyyhitty muistista. Huomasin tän kun näin Suomessa mun bestiksen 8 viikkoa vanhan tyttövauvan. Se oli niin sulonen ja pieni! Yritin siinä sit muistella millasta se oli ton ikäsen vauvan kanssa ja mitä kaikkee se vauva teki sen ikäsenä. En vaan muistanu enää! :eek:
 
Väsynyttä merkkiä jätän. Pojat pitää äitin skarppina koko päivän, tänäänki päiväuniaika meni aivan penkin alle, kumpika ei nukkunu kunnolla. Ensin nuutti hulis ja leevi nukkui 40 min. Sit nuutti nukahti ja leevi heräs enkä saanu enää nukkumaan.

Neuvolassa käytiin - eli 8 kk -käynti tosin hieman myöhässä. Mitat: 74 cm ja 8740g. Ja kaikki ok. Saatiin ylimääränen 10 kk:n käynti koska tuo paino on vähän alakanttiin lisääntyny. Ihan samalla tavalla kuin nuutillaki vauvana.

Mutta ei jaksa mikään innostaa, ahistaa niin paljon tää jokapäiväinen taistelu tuon uhmiksen kans.
 
Oskarin kanssa toivotellaan huomenet, hieman hankala kirjottaa kun toinen heijaa ja heiluu sylissä... :LOL:

Tänään kun Osku heräsi niin sängystä kuului "äitii" ! Heppu on pari päivää harjoitellut ja nyt se äiti taipuu jo kivasti. Konttaa perässä ja hokee äitiä. Söpö.

Täällä ei oikeestaan nyt kummempia, piti kommentoida kauheesti kirjoituksia mutta ei tu ny mitään. meen siis viihdytysjoukkoihin, eli heido!

hm
 
huomenet täältäkin!!
tuntuis olevan kiireistä aikaa, sen puolesta että tuo marjojen kypsyminen aiheuttaa SUUNNATONTA lisähommaa kaiken muun lisäksi! Vadelmia sais joka päivä kerätä, siltikin osa ropisee maahan, punaiset viinimarjat joutaa pian räkättejen suihin, ellen saa niitä puskista noukittua. Tänään menee esikoinen mummolaan yöksi, niin meinaan ekan maijallisen mehustaa.

Tänään on taas aika osteopaatin käsittelyyn, saa olla viimeinen nyt vähäksi aikaa, kun kukkaro ei kestä :/ Muutenhan sitä kävis vaikka kerta viikkoon siellä! Oon nyt jo alkanut tinkiin muistakin menoista/kuluista; parturilla jos en kävis koko syksynä. Värjäsin sitten piiiiitkästä aikaa itse tukkani, ja äiti saa lyhennellä sitten latvoja myöhemmin. Enää pari viikkoa kun tääkin mamma siirtyy hoitovapaalle, ja siis ainakin loppuvuoden olen kotona.

 
Aamupäivää :)

Oon ihan onnessani, kun viime yönä en imettäny Lumia ollenkaan! Yleensä siinä viiden kuuden aikaan olen antanu tissiä, mut nyt neljästä kuuteen vaihtelevasti Lumi itki, laitoin tuttia, silittelin ja välillä hän nukahti hetkeks. Kuudesta eteenpäin sitten nukkuikin melkeen kasiin! Hieno juttu :D

Oih, kuulosti niin söpöseltä toi HM:n Oskari ku äitiä huuteli sängystään :heart:

Meillä ei vielä mittään puhella. Lampun se ny on oppinu ja katsoo lamppua kohti ja koittaa sanoa perässä, mut lähinnä sanoo "auu" tai "mmpp" :)

 
Anzkulille Jaksuja uhmaajan kanssa, miks on niin vaikeeta olla pieni lapsi! Mun hermoja kiristelee tuo 2v likka, välillä tuntuu kyllä että pää hajoo :headwall: Mut sitten on kiltisti välillä, ONNEKS!

Dara: Onnea vaan imetettämättömästä yöstä :D Tulikohan tuo sana nyt ihan oikein, vallan pitkätä näyttää :LOL:
Alkaa uni painaa simmuja.... |O

Mä kävin tänään tyttöjen kanssa mun porukoilla, mukaan lähti vadelmia öö.. paljohan osaisin sanoa, no alkuun ihan hyvä satsi =) Lisää lähdetään v.loppuna keräämään.
Äitikulta antoin myös mustikoita, se on ihan hullu nuita marjoja kerää! Kerää yli oman tarpeen, ja sitten "mummon mussukat" saa talveks kiisselimarjoja :D Ei valittamista, tykkään tosin itsekin kerätä =)

Meillä muuten pikkulikka nukkunut jo tosi monta yötä heräämättä! Jollei viime yön viiden heräämistä lasketa. Sillä taitaa olla kyl nälkä kun vetää pienen maitopullon tuosta vaan!

Osaa jopa vetää ittee käsillään eteenpäin :D Ei se taida kuitenkaan lattiakoristeeks jäädä :LOL: Mutta jalat sätkiä rumputtaa perässä, jospa hoksais et kandees potkaista vauhtia =)

Tänään viihtyi ilman minua, mummon kanssa vieläpä =) Tosin mun pitää yleensä olla näkymättömissä, muuten alkaa se äpinä mun syliin.. Päivisin kelpaa iskä, iltaisin ja väsynä huutaa kyllä mun perään jos jostain mut huomaa.
Mutta hyvä jo näin, ei oo niin tiukassa mussa enää kiinni =)

Mutta nyt taitaa olla hetki lähtee nukkumaan.. Huomenna ois kaupassa käynti with kids.. Ja ehkä vähän siivoustakin!
 

Yhteistyössä