11/08 masunkasvattajien murut *loka-marraskuussa*

Sallalla oli pienempänä infektioastma. Ensin oli ventoline nestemäisenä ja sit sai babyhalerin jonka kans sai flixotide + ventoline annokset joka aamu ja ilta (2 suihkausta molempia) + ventolinea viel tarvittaessa max 6krt/pvä. Nyt parisen vuotta Salla ollu aikas terve eikä oo tarttenu astmalääkkeitä eli infektioastmaa ei enää ole. Alkuun lääkitys oli koko ajan mut sit vähennettiin vaan infektion aikaan eli sillo vaa otettii.

1v rokotuksesta: Kuulin et rokote ei oo enää pentavac rokote vaan joku muu mikä voi aiheuttaa herkemmin reaktiota. Että tolallasta kuulin
 
Huomenta!

Meillä on vanhemmalla tytöllä (7 vee) astma. Alkoi oireilemaan puolentoista-kahden vuoden vanhana juuri infektioiden aikaan. Lääkitys annettin babyhalerilla. Saatiin varsinainen astmadiagnoosi noin vuosi sitten. Pienenä oli muutaman kerran pahempi hengenahdistuskohtaus, mutta nyt ei enää onneksi. Mietityttää kyllä, että tuleeko pojallekin astma. Kaikilla perheenjäsenillä kun on jotain allergioita ja minullakin astma. Toistaiseksi on kyllä ollut tosi terve eikä mitään allergioita, Kop, kop.
Nyt tuntuu olevan yöhulinoita liikkeellä. Meillä ne onneksi ovat vähentyneet, mutta niitä tosiaan kestikin sen yksitoista kuukautta. Illalla käy aika nätisti nukkumaan itsekseen ja yöllä huutelee kerran pari. Poika nukkuu omassa huoneessa, joka meillä kyllä rauhoitti öitä siinä mielessä, että itse en tosiaan enää joka tuhinaan havahdu. Syötän pojan yöllä ja nukahtaa siihen hyvin. En ole vielä jaksanut lopettaa yösyöttöjä. Voi olla, että rauhoittuminen yöllä ei sujuisi näin mallikkaasti ilman tissiä :)
 
Hui, tosi monella tuntuu olevan astmaa jo pienestä pitäen! Mut eiköhän kuunkulta teilläkin saada lääkitys kuntoon ja oireet hallintaan! Kamalaa varmastikin kuunnella kun toisen on vaikea hengittää! Ja kun tuntuu, ettei itse pysty paljoa asiaan vaikuttamaan, siis kun se oma hengen haukkominen ei todellakaan auta.. No huono vitsi. :/

Ja luminka ei kuulosta yhtään kylmältä touhulta tuo teidän nukkumisrytmi tai siis se, että nukutte toisessa huoneessa ja isä käy tarvittaessa hoitaessa. Kyl mä luulen, että osaltaan meidän hyvin nukutut yöt pohjautuu siihen, että tyttö on 2kk lähtien nukkunut omassa huoneessaan. Me emme ole heränneet pienimpiin ähinöihin eikä neiti ole häiriintynyt meidän äänistä yms.

Eilen kävimme 1v-neuvolassa ja uusimmat mitat olivat: 10,6 kg ja 76cm. Ihan sopusuhtainen keskikäyrien tyttö. Sen verran pihalla olen teidän rokotekeskustelussa, että mun mielestä toi terkkari sanoi, että 1,5 vuotiaana annetaan toi MMRV-rokote, jonka ainakin maikki ja kuunkulta olivat lapsilleen jo saaneet?! Me saadaan toi 1 vuotiaan perusrokote (infanrix?) rokoteklinikalla parin vkon kuluttua.. Jostain syystä ei antanut sitä alkukuusta, et kun vuosi ei vielä neidillä ollut tullut täyteen!

1v-kuvauksista on ollut puhetta. Mekin ensin ajateltiin mennä valokuvaamoon, mut kun netistä huomattiin eri valokuvaamoja "selatessa", että maksaa melkosesti; etenkin se, että saisi kuvat myös digimuodossa mukaansa! Joten mies lainasi työkaveriltaan järjestelmäkameraa ja eilen illalla kuvailimme neitiä.. tais tulla jotain 200-300 otosta, joissa turhankin runsaasti valinnanvaraa.. Laitan tähän yhden kuvan, joka ei välttämättä kuitenkaan ole paras noista.



Laitan vielä melko epäselvän (kännykällä otettu) kuvan synttärikakusta. Päädyin sitten marsipaanitouhuissani ruusuihin! :D ..tai ainakin yrityksenä oli ruusut!



 
Mie oon nyt jotenki keuheen väsyny! En jaksa kirjotella.

Jaksamista kovasti Kuunkullalle!! Kauheeta on kun pieni ei voi hyvin! Onneks lääkitystä on kuitenki olemassa!!

Luminka: kuulostaa oikein hyvältä tuo teidän unikokeilu! Toivottavasti saatte tuloksia aikaiseksi! :)
 
yermasoyalla oikein suloinen tyttö!!! =) ja herkullinen kakku!!!! :p

samaan ihan vähän kanssa olen kauhistellut kuinka yleistä tuntuu olevan astma nykyään. :| Mutta onneksi tosiaa lääkkeet on tehokkaat!
ja vielä samaa mietin että kun meillä siis 1vee neuvola vielä käymättä, mutta sanoi puhelimessa että ei tulekaan mitään rokotteita, kuin vasta 1,5veenä! Aikas jännää että siinäkin sitten kunnallisia eroja?

täällä esikoisella 6.päivä kuumetta, tai laskisko että enää lämpöä...ja pienempi myös kuumeessa. JOten ei mitään uutta! Kyllästyttäää jo pikkuhiljaa, mutta ei voi mitään.
 
Yermasoya, me saadaan rokotteet vähän eri aikaan, kun ollaan mukana rokotetutkimuksessa ja siinä annetaan tutkimusrokote aina samaan aikaan tavallisten rokotteiden kanssa.

Tavalliset rokotteet taas menee tutkimuksessa samaan aikatauluun, kuin muissakin tutkimuksessa mukana olevissa maissa, eli DTaP-IPV-Hib tuli 2, 4 ja 6 kk iässä (kun norm. Suomessa 3, 5 ja 12 kk) ja MPR(V) tulee 12 kk iässä, kun norm. 1,5 v. Vesirokkorokote saatiin "kylkiäisenä", sanoivat että se on niin kallis rokote, ettei tod. näk. tule koskaan rokotusohjelmaan Suomessa.

Yermasoya, ihana prinsessa teillä!! :heart: Jotenkin alkaa tytötkin näin 1 vuoden iässä näyttää kauniilta (siis tietenkin ihania palleroisia ovat sitä ennenkin, mutta 1 vuoden iässä alkaa tulla sitä sievää tyttönäköä kun hiuksiakin tulee ja kaikkea).

Nyt siivoamaan, pian tulee kavereita saunomaan (meidän ihanaan taloyhtiösaunaan 45 minuutin saunavuorolle :LOL: ). Noh, sen jälkeen tarjoan kanapiirasta ja istutaan iltaa. Ihan kauhean raskas viikko ollut, meinaan lösähtää vaan ja kitata siideriä (kun menkatkin alkoi, niin ei ainakaan raskaana ole yrityksestä huolimatta).
 
Voihan KÖH, miten ikävä kuulla että noin paljon astmaa pikkusilla. Toivottavasti Kuunkulta teillä alkaa poika pian voida paremmin ja astma on ohimenevää sorttia. Helmin porukalle myös parnemisia!

Yermasoyan tyttö on niin sievä! Ihana mekko! :heart:

Luminka ja Dara: Meillä ihan sama apu tuli noihin rikkonaisiin öihin, eli kappas vaan, kun mies alkoi hoitaa tyttöä öisin, niin jopas alkoi likalle uni maistua. Alunperin oli tarkotus, että mä nukkuisin pari yötä toisessa huoneessa, mutta ei sitte tarvinnut. Vedin vaan peiton pään yli kun kitinä alkoi kuulua. Nyt tyttö heräilee kerran-kaks yössä ja sillon tällön joutuu mies laittaa tuttia, jollon rauhottuu heti.

Muuten miehestä on tullu kauhee besser wisser :kieh: kun on kotona tytön kanssa! Ihan ku sitä 11,5 kk jonka mä olin, ei enää laskettais, vaan en muka tiedä lastenhoidosta juurikaan mitään. No, alkuhuumaa vaan ja nauttikoon nyt tästä ajasta kun on kotona täysin siemauksin. On kyllä reipas, joka aamu ja iltapäivä ulkona / kerhoissa tytön kanssa ja kodinkin on hoitanut ihan hyvin!

Maikki: Ai teillä on nyt yritys käynnissä! Onnea vaan veljen/siskon tekoon. Ihana. Mä kävin myös jo vauvakuumepuolta lukemassa, mutta meillä ei kakkosen hankinta oo viellä ajankohtasta, alan kyl lämpenee jo ajatukselle. Ketäs muita on jo lisää lapsia puuhamassa *utelias*

Hauskaa viikonloppua kaikille!!!! :wave: :p
 
ohhoh, miten väsyttää taas! oon väsänny huomiseks kakkua vilhon synttärijuhliin ja nyt vie pitäs kaulia pikkuleivät uuniin, viimeistellä semmonen neulomani nukke (tosi hyvä lahja pojalle,mut haluan nyt tehdä sen) ja sit ois huomenna vielä koristelut,kakun koristelut ja ruuan vääntäminen.sit mies ja mun sisko tulee huomenna tänne mummolaan ja illalla sit juhlitaan vilhoa.

enpä taida nyt enempää, kertoilen sit huomenna kuinka juhlat meni.

ihana kuva tytöstäs yermasoya, miten söpö! ja maotaolle tiedoks että täällä harkitaan vilholle siskon tekoa, kunhan nyt saisin itsestäni irti sen verran että varaisin ajan sen poistoon. :)
 
ihana sulonen tyttö yermasoyalla =)

Maotao: Meillä on hyvin pulla uunissa jo :whistle: ;)

Meil on keskiviikkona (viralliset ykköset sillo) 1v valokuvaus liikkeessä, 79e maksaa.

Nykyajan lapsilla on hirmusti sairauksia =/
 
Yhyy, mäkin haluun vauvantekopuuhiin :LOL: No mut ei siis oo ajankohtaista vielä, vaikka vauvakuume se vaan vaivaa...

yermasoyan tyttö on tosi söötti :heart: Tosta kuvasta tuli itelleki mieleen, et josko otattais kotikonstein Lumistakin 1v kuvan. Ja sanse sopivasti pistikin tohon ton valokuvausliikkeen hinnan, ku oon miettiny mitä maksaa. Aika kallista on.
Meillä menee nyt hirveesti rahaa tähän muuttoon. Jostain pitäis vielä pakettiauto vuokrata, kaks viikkoo aikaa muuttoon...eikai ne kaikki oo jo varattu? :|

Tänään tuli ihan hirvee tuskahermoromahdus tossa kun Lumia nukutin, heräs uudelleen, menin laulamaan ja nukahti. Sitten heräs taas tunnin päästä ja huusi tunnin yhtä soittoa, koko sen ajan istuin vieressä ja pidin kiinni ettei nousisi seisomaan. Siinä sitten mietin, et en oo tänään saanu juuri lainkaan "omaa aikaa", kun päiväunia tyttö suostui tänään nukkumaan tasan puoli tuntia! Noh, huomenna se mies tulee kotiin onneks ja saa hoitaa noita Lumin heräämisiä, koska niinkuin Luminka ja maotaokin jo totesi, mies on paras keino. Mies saa Lumin hetkessä rauhottumaan ja mulla kestää ikuisuus :(

Meillä on ens keskiviikkona 1v neuvola, kun tällä viikolla flunssan takia jätettiin menemättä. Saadaan siellä myös se 1v rokotus, helmi kun ihmetteli kunnallisia eroja niin täällä ainakin semmoinen on. Ilmeisesti 1.5v on sitten myös rokote tämän lisäksi? En oo varma.
 
Dara: Teboil vuokraa pakui, pitää vaa olla aika iso summa maksaa heti, sen saa kyl pois sit ku palauttaa auton. Mut kannattaa soitella sinne jos ei muualta saa. Me vuokrattii sielt paku ku muutettii. Tosin helpompi ois isommalla autolla ni sais enempi kerralla vietyä.

Käsittääkseni myös täällä on 1v neuvolassa rokotus.
 
Dara: Toisaalta ärsyttävää kun isät saavat paremmin rauhoittumaan! Kiva sitten kun mies yövuorossa, me täällä varmaan valvotaan kun tyttö tahtoo olla vaan äitin sylissä yöllä! :/

Meillä pikkuneiti nukkuu edelleen :eek: Ja mikä siis ihmeellisintä, viimesin ääni on kuulunut 12 tuntia sitten! Eli nukkunut koko yön =) Esikoinen huuteli sekavana yöllä et peitto on huonosti. Sen kävin laittaa päälle ja jatkettiin unia!
Kyllä nyt taas jaksaa erihyvin tän päivän =)

Nyt aamupalalle, karjalanpiirakoita höystettynä aura-kinkku-paprikalevitteellä :p Ja kahvia toki...

Mukavaa talvista lauantaita :xmas:
 
sanse: kiitti vinkistä! Me ei tarvita isoo autoo, ku toi muuttomatka on vaan n.400 metriä ni ei oo paha tehdä useampaa reissua. Viimeks kun muutettiin Turusta Naantaliin, meil oli iso auto, johon mahtu kaikki kamat, mut aikaa meni silti tosi kauan ja sen auton hinnaks tuli lopulta 180 euroa...meil oli kyl siinä kuski mukana, joka myös kantoi ja järjesteli kamat sinne autoon. Mut tää oli tuttu tyyppi ja ainakin mukamas velotti vähemmän. Nyt on katottu et noi pakut maksais jonkun 50e vuorokausi halvimmillaan, mieluummin sit semmonen :D

Takana taas ihan järkky yö. Lumi heräs vielä sitten kolmannen kerran huutamaan ennenkuin ite menin nukkuu. Menin nukkumaan about 00.30 ja siitä tunnin päästä taas huutoa, ei rauhottunut millään ja otin viereen, ei rauhottunut siihenkään, annoin tissiä ja loppuyö meni taas n.tunnin pätkissä ja tissiä joka väliin. Ottaa niin päähän kyl tää, et nyt ollaan niinku alkupisteessä..tissiä tunnin välein öisin! EI tän näin pitäny mennä :( Mut joo, Lumi on vielä flunssainen ja hammaskin oli tiistaina (toinen varmaan tulossa myös siis), niin oon sit sen takia antanu herkemmin maitoa.

Näin unta, et olin raskaana. Se selvisi niin, että yhtäkkii alkoi tuntua vatsassa vauvan liikkeitä ja sen jälkeen vatsa alkoi kasvaa hetkessä. Mut en silti ollut ihan varma ja lähdin hakee raskaustestiä, heräsin tosin ennenkuin testin tulos tuli mut aika selvä tapaus oli ku näky jo ulospäinkin vatsasta vauvan liikkeet :LOL:
 
Oh, miusta ois ihanaa jos leevi rauhoittus isille - ees jotenki! Mutta ei, äiti se olla pitää! Isi jos menee hyssyttämään niin kahta kauheempi huuto alkaa! Mutta pääasia että ees rauhottuu! :)

Meillä mies jäi nyt viikon lomalle ja kyllä tulee taas hyvään saumaan! Esikoisella oli aivan kauhee hillumisviikko ja mie oon aivan uupunu sen kans. En jaksa enää muuta kun tiuskuta sille ja sehän sit vaan lisää sitä meininkiä. Nyt sovittiin että tää loma käytetään aktiivisesti molemmat omiin menoihin ja harrastuksiin (sovittiin jo aikatauluaki että molemmat kerkee tehä mahd. paljon kaikkee). Illat sit ollaan perheen kesken ja tietysti päivälläki syödään koko perheellä. Surutta käytetään siis tämä loma nyt aikuisten jaksamisen ylläpitämiseen! Lapset saa viettää ihan tavallista arkea sillä erotuksella että välillä isin kans ja välillä äitin kans. Ihanaa! En malta oottaa että pääsen käymään kaupungilla ja kirppareilla. Tänne avattiin viikko sitten uus tosi iso kirppari, pakko päästä tsekkaamaan! :)

Tänään mie ulkoilin poikien kans ja mies siivos ja teki vähän kotihommia sen aikaa. Nyt läks sit kaupoille ettimään talvitakkia ja kenkiä itelleen (ihme!!). Mie pääsen sit huomenna!

Nyt tällä viikolla aateltiin lopettaa sit imetyski kokonaan. Meillä on vielä ollu tarjoilussa päiväuni- ja iltaunimaito. Nyt äsken laitoin leevin nukkumaan ilman tissiä eikä menny kuin viitisen minuuttia kun nukahti. Eli hyvin meni ainaki tänään. Huomenna saa sit isi taistella pienen miehen nukkumaan, mamma on shoppaamassa! :D Iltamaitoa varmaan sit alkuviikosta koitetaan jättää pois myös.

Tänään päästään illalla miehen kans vähän pois kotoa ilman muksuja!! Miehen sisko tulee vahtimaan poikien unta. Mennään vaan tuohon ihan lähelle miun serkun luo istumaan iltaa, varmaan parit oluet otetaan ja pelaillaan jotain. Ihan kivaa vaihtelua! Viimeks ollaan oltu viihteellä yhdessä heinäkuussa 2005 ja sen jälkeen ollaan oltu yks viikonloppu kahestaan mökkeilemässä ja siitäki on jo kaks vuotta! Eli on varmaan jo aikaki päästä vähän ees jonnekki! Ainiin, oltiinhan me pari kuukautta sitten tunnin verran kihlajaiskahveilla ilman poikia... Kiva ois jos ois aamuksi lapsenvahti niin vois olla sit vaikka vähän pidempäänki, mutta onhan tuo tuoki jo jotain!
 
Tässä minun joulukalenteri-projektia....



Anzkulille kivaa iltaa! On mukava varmasti päästä yhdessä käymään =) Me odotellaan jo sopivaa viikonloppua jolloin mun äitini tulisi katsomaan tyttöjä yhdeksi yöksi.

Mä nyt kuitenkin pääsen illalla piiiitkästä aikaa viihteelle! Pakko kehittää koko ajan jotain tekemistä et aika menisi nopeemmin ;)
 
luminka...mikä toi ötökkä on?? :LOL: vähänkö koitin saalistaa sitä näytöltä... :LOL:

anzkulille hauskaa ja ennenkaikkea ANSAITTUA iltaa miehen kanssa! =)

meillä leffalauantai: möröt vs. muukalaiset katottiin jo ja rööperi ois sitten illalla vuorossa. :D
 
Me käytiin tänään Juuson kanssa kylpylässä sillä välin ku Leevi nukkui mummilla päikkyjä, käytiin myös syömässa raflassa. Oli oikein ihanaa olla Juuson kanssa ja antaa hänelle huomioo ja hullutella altaissa :heart: =)

Huomenna ois tiedossa siivousta, anoppi lupas viedä pojat siksi aikaa pulkkailemaan niin saadaan siivottua lattiasta kattoon ja laitettua uusia tauluja seinille. Maanantaina alkaisi sit arkinen aherrus :)
Leevikin jo parantunut ja sitä mukaa heräilee sit aamuyöllä maidolle. Kipeänä ollessa siis nukkuu 12-13 tuntia heräämättä.

huippu toi Luminkan ötökkä...piti jo miettiä että mikä hitto mun näyttöön on tullut... :LOL:
 
sunnuntaihuomen äidit ja äitien kullanmurut! =)

Mulla hyvä fiilis, pojat selkeesti paremman vointisia ja luulen että huomenna on paluu arkeen; hoitotyttö tulee hoitoon, isi teki meille eilen portin/aidan pihaan, nyt ulkoilu omassa pihassa turvallisempaa, ja pääsee testaan brion tuplia muksujen kanssa. :D
Ja meitin muru lähti käveleen (tosin nyt konttaa parhaillaan) mutta eilen lähti jatkuvasti käveleen ja oltiin aina hurraamassa, sitten tuo alkoi ittekin hekottaan ja pyllähti alas. Suloinen näky :heart:

Ainoa harmitus tälle päivää että menee oman kummipojan ristiäiset ohi. :|

Sitten oon haaveillut itselle yhtä ihanaa kenkäparia, olis kiva hankkia itelle jotain verorahoilla, ettei jokainen sentti mene lasten hyväksi. Äitinä minä tarviin lämpimät kengät ulkoiluun (tuhat muuta hyvää syytä). Eli olisin tilaamassa UGGit netistä, onko kellään, niin että vois kertoo onko lesti kuinka levee? Kooot on muuten senttien mukaan hyvin nettisivuilla mutta sitten muuten mietin, kun mulla levee jalkapöytä ja paksut pohkeet. Juu ja fiksuintahan olis käydä sovittaan kaupassa, mutta on niin helppoo kotisohvalta shoppailu ettei kaupat houkuttele.
 
Olipas meillä mukava ilta eilen! Muutama tunti käytiin serkun luona istumassa ja pelailemassa. Puolen yön aikaan oltiin jo kotona. Pojat olivat nukkunu kiltisti koko ajan. Sit leevi aloitti vinkumisen/kitinän/huutamisen vähän ennen neljää ja vasta puol kuuden kieppeillä sain sit uudelleen nukkumaan. Sit heräski jo nuutti... Hieman on nuutunut olo... Koitin tuossa äsken vähän nukkua mutta oli taas semmonen meininki isillä ja esikoisella että eihän siitä mitään tullu.

Aamulla olin ahkerrana kotona. Pesin kaikki ulkoiluvaatteet ja tavallista vaatepyykkiä kans. Tein leeville perunalaatikkoa ja sulatin pakastimen. Nyt iltapäivällä on ollu miun vuoro viettää vähän vapaata. Kävin kaverin kans prismalla. Rintsikat löysin itelleni ja nuutille kollarit ale-rekistä. Sit ihan vaan vaippoja ja maitoa ja kahvia ja sen semmosia. Talvikenkiäki kattelin mutta ei ollu semmosia minkälaiset haluisin (tai sit hinta oli jotain muuta kuin mitä haluisin :D)

Kohta sit ruuan laittoon ja sit varmaanki saan pikkasen nukkua. Illalla pidetään pienet lettukestit. Tänään meillä on vuosi-/kihlajais- ja hääpäivä. Juhlistetaan sit sitä lettujen merekissä! :)
 
meidän muru lähti käveleen oikeen kunnolla :heart: aika söpö näky.....ihanaa hoipertelua vielä!

olin tänään kirpparilla piiiiitkästä aikaa ja toinkin mukanani 2 isoa kassillista tavaraa, mistä toiset haluaa päästä eroon, niin mä haalin meille (noin niinkuin miehen sanoja lainatakseni). Mutta oli kaikkee kivaa!! Sisustustavaraa ostin aika paljon, kynttilälyhdyn, sisustustaulun, korin, teepurkin, turkoosin kaitaliinan, lautasia...sitten pojille duploja (kerrankin ei yli-hintaisia) ja vielä esikoiselle mustat reimatecin talvikengät ens talveksi 3,5eurolla!
Ostoksista ja poikien tervehtymisestä innostuneena siivosin sitten koko kämpän oikeen perusteellisesti, ja leivoin leipää. Oltiin se aika ulkona kun leivät paistui ja laitettiin kuistille ja rappuselle kynttilöitä, ihanan tunnelmallista nyt! =)

Vielä ois pyykkitouhua ja esikoisen raivareiden kanssa elämistä! Sillä alkaa kanssa vissiin seinät kaatuun, kumpa huomenna uskaltais sitten viedä kerhoon. Tai jos ne olis hoidossa niin veisin ne hoitoon joka tapauksessa.
 
Heh, mä arvasin että alatte läiskimään näyttöä :LOL: Näin tuon yhellä sivulla ja pakko oli tänne tulla viestiini lisäämään :D

Meillä ilta meni kivasti, puoli kahdeksalta lähdin ja puoli neljältä kotiuduin =) Ei mennyt paljoa rahaa, yhden join vaan baarissa. Tosin käytiin syömässä ja puolet taksista maksamatta kaverille! Mut nyt jaksaa taas pari viikkoa =)

Sisko kävi äsken miehensä kanssa iltalenkillä meillä. Minäkin laittelin tänne kynttilöitä palamaan, ihanaa tunnelmaa =) Huomasin että olen vähän liiankin ahkeraan myynyt kirpparilla tuikkukippoja kun ei niitä paljoa enää löytynyt kaapista.

Nyt jos vähän aikaa neuloisi ennen kuin on sauna-aika.
 
UGGeista haluisin kanssa semmoset talveks ja ongelmana on kans mulla paksut,tai pikemminkin puunrungon levuset pohkeet..aattelin mennä veronpalautusten saapuessa kans metsästään semmoset! mulla on uggin kesävarvassandaalit, ne on ihan naurettavan näköset, pinkit muoviset ja lampaankarvaa pohja,mut aivan säädyttömän hyvät jalassa! halusin pitää niit kesällä koko ajan! siks nyt haaveilenkin että ne saappaat olis yhtä hyvät.
mistäpäin oot helmi tilaamassa niitä?

meillä viimenen ilta mummolassa. eiliset juhlat meni hyvin, poika sai kivoja lahjoja ja maistoi ekan kerran sokerii,eli synttärikakkua annoin pienen nokareen mussutettavaksi.ja tykkäs! olis halunnut lisää ja vähän meinas suuttua kun en sit enempää antanut. silläkin sokerimäärällä jo konttas ja hihku meneen koko illan serkkunsa kanssa. :heart:

tänään sit käytiin katsomassa kavereiden 2 viikkoista tyttövauvaa. miten pieniä nää onkaan silloin ollut! kauhisteltiin vaan etä Vilho näytti ihan joltain jättiläiseltä siinä rinnalla! ja voi kun ne on niin söpöjä pieninä.en sano etteikö nytkin tuo olis maailman ihanin otus joka tuolla keittiös huutelee :saint: :heart:

eilen vilho seisoskeli pikku hetkiä ilman tukea. hitaasti lähtee käyntiin tuo tuesta irroittaminen kun kummiskin on kauan jo tukea vasten kävellyt ja nyt jo kiipeilee (ja sihisee tuolla että isi iiiisssi isi iiiisssi kun isänsä syöttää iltapuuroo)

 

Yhteistyössä