11/08 masunkasvattajien murut *loka-marraskuussa*

http://www.uggbootsdiscount.com/UGG-Classic-Tall-Boots-5815-Purple-cp-162.htm

noonie, täältä kattelin! olis aika kohtuuhintaan, ihan classic-mallia tai sitten neulotut...mutta nyt pitää vielä katsoo että onko toimitus suomeen? ja ymmärsinkö oikein että olisi ilmainen..pitää laittaa mies tilaamaan mun puolesta, kun osaa paremmin! Mutta kai mä sitten riskillä tilaan, saapa ne ainakin myydyksi! Mulla kanssa PAKSU ei taida riittää kuvaamaan pohkeen paksuutta. :LOL:
Nuorempana nauratti kenkäkaupassa kun myyjä sanoi että on niin "urheilulliset pohkeet" jep-jep.....missähän lajissa?
 
Mulla on varmaan urheilulliset reidet ja takapuoli! :D Lajista en miekä oo varma... kyllä mie jääkiekkoa mielelläni katon telkkarista... Mutta ihanat ois tuommoset kengät!! Mie aattelin mennä keskiviikkona kattelemaan kenkiä itelleni - pakko hieman pienemmällä pudjetilla... ellei nyt satu jotkut aivan ylihyvät löytymään...

Viime yö meillä nukuttiin hyvin!! Herättiin kaikki herätyskellolla vasta 6.30 ja leevi oli vaan kerran vähän itkeny siinä välillä. Ihana olo kun on kunnolla nukkunu.

Isäntä on siis lomalla tän viikkoa. Käytti nuutin aamulla possupiikillä ja vei sit kerhoon. Mie kävin suihkussa ja nyt sit taas saan huilailla. Iltapäivällä meen käymään uudella jättikirppiksellä kattelemassa josko jotain löytyis. Mies menee sit illaks taas ajelemaan rc-radalle. Pitkä ilta tiedossa kotona... pitäisköhän soittaa mummolle jos se tulis meitä viihdyttämään!

 
Huhhuh, olo on järkyttävä!

Nukuttiin miehen kanssa mahtavat 3 tuntia |O Meinaan oli pakko tehdä semmone päätös, etten anna tissiä enää yöllä, kun Lumi tosiaan alkoi roikkua koko yön tississä. No nyt sitten huuto oli karmeaa ja lopulta otin viereen, mutten antanut tissiä ja Lumi raivosi. Repi mun yöpaitaa ja puri mua vatsaan ja heittäytyi raivoissaan monta tuntia :(
Koitin äsken päikkäreitä tytön kanssa ottaa, mut eihän se mitään nuku...virkeenä tuolla leikkii vaan.

Miehen töissä on nyt sikainfluenssaa ollut. Hirvittää jatkuvasti, et ollaan taudissa sillon kun ois muutto! Eihän sit voida muuttaa ja uudet asukkaat tähän tulee kuitenkin 1.12. Huhhuh, no ei auta etukäteen murehtia :/
 
Dara: voi ei! On varmaan kyllä paras ratkaisu lopettaa yösyönti kuten sanoitkin. Tsemppiä tulevaan :hug:
Mietin vaan että kuinka tämän ikäinen ymmärtää yön ja päivän eron, tarkoitan siis että tajuaako miks yöllä ei saa ja päivällä saa?

Kiva tässä nyt alkaa hehkuttaa, että meillä on siitä lähtien tyttö alkanut nukkumaan sellaista 13 PUTKEEN! Et onkohan mennyt jo 4 yötä jo loistavasti =)
Me ei miehen kanssa varmaan uskalleta ikinä mennä enää makkariin nukkumaan :LOL: Tehdään peti aina olkkarin lattialle :D

Meillä alkoi esikoinen katsomaan Titi-nallea. Kattokoon vähän aikaa, saan olla hetken "yksin" :whistle: Sitä tuo pienempikin napottaa lattialla, ah miten rauhaisaa =)

Täällä on +1,5 astetta lämmintä, pian varmaan lumet sulaa :( No, kunhan jouluna olisi lunta edes vähäsen!

Oletteko hommailleet joululahjoja?

Mä olen aikalailla kaikki, jotain puuttuu vielä. Kuten mitä ihmettä miehelle ostas?
Esikoiselle meinaan neuloa tilkkupeiton, nuken kokoa. Tykkää hirveesti peitellä ja laitella nukkeja ja pehmoleluja nukkumaan :heart:
 
Helmi ja noonie: jos asuisin vielä australiassa niin oisin voinut käydä ostaa teille uggit ja postittaa (ja mitata niiden leveydet pohkeiden kohdalla).. meillä oli ihan naapurissa tosi kiva ugg kauppa jossa oli usein hyviä aleja. Mulla oli kans sellaiset, ostin kun oltiin menossa vuorille lumeen leikkimään ja käytin ist kaks talvea. Mulla on ollut aikasemmin kans ongelmana talvisaappaissa että kaikissa sellaisissa ihanissa naisellisissa saappaissa on liian kapeat varret ja en oo saanut pohjeitani tungettua niihin :ashamed: noloa kaupassa kun ei vaan saa vetoketjua nilkasta ylöspäin ylös....

Dara:
varmasti tosi rankkaa. voimia teille!!!

Maya vielä saa maitoa öisin muttei päivisin. Ei sitä niin kaipaa päivisin kun juo muuten, mutta yöllä oikeesti vaikuttaa välillä tosi janoiseltakin?? Haluaisin kyllä kans lopettaa imettämisen öisin mut en vielä tiedä miten. Nyt on juonut noin 2 krt yössä.
Mutta Mayan suurin ongelma ei ole yösyöminen vaan muuten vain VALVOMINEN. Nyt on taas monta yötä mennyt niin että kun herää yöllä ei vaan nukahda uudestaan vaan valvoo 2 tuntia""" :eek: Eikä sill voi tehdä mitään kun toinen vaan ei nukahda!!!! Vuorotellen pidetään miehen kanssa sylissä ja välillä laitetaan sänkyyn (siellä se huutaa)... ylensä lopulta nukahtaa isänsä syliin (jos minä hoidan ekan tunnin ja mies toisen) mutta en oikeesti tajua MIKSI se valvoo. Ei tossa oo mitään järkeä. Päiväunet ei vaikuta, nukkuu sit tunnin tai kolme, ihan sama juttu. Ilman päiväuniakaan ei voi olla, ja jos on liian pitkä väli ennen nukkumaan menemistä on vielä levottomampi.
Viime yönä mietin voisko joku allergia vaikuttaa tollaiseen?? Toisaalta ei oo muuten kiukkunen, kiukkuaa vain siksi öisinkin että ei halua nukkua (haluais lähteä leikkimään kesken yötä)
Alkaa kyllä olla voimat ihan lopussa taas!! (maya muuten nukkuu omassa huoneessaan, joten sekään ei vaikuta) Neuvot kyllä vähissä mitä ton kanssa tekis!

Joululahjoja
en ole vielä hankkinut... pitäis kyllä. en oo oikein ehtinyt kaupoille. Ja just nyt on rahat vähän vähissä. Pakko se ois kuitenkin alkaa hankkimaan niitä. En tiedä vielä millä porukallla vietetään joulua, varmaan kuitenkin mennään mun vanhemmille mutta ketä kaikkia sinne sit tulee en tiedä, ylensä aika iso joukko.
Muuten on kyllä jo joulumieli, oon jo tehnyt joulutorttuja pari kertaa ja glögiä on litkitty :)

 
manna- Teillä vaikuttaa kyllä ihan samalta kuin meilläkin!
Meillä kans oli niin että valvoi sen 2h ennen kuin nukahti uudelleen! Eikä oikeastaan mikään auttanut nukahtaa uudelleen :(
Me annettiin kans maitoa/vettä 2h valvomisen jälkeen, vetäs kaiken ja sitten vasta simahti.
Nyt ei sitten anneta enää, aamulla vasta seuraava juomatarjoilu!
Meillä välillä piti sellasta yninää, välillä itkua, sitten saattoi nukahtaa ja kohta taas heräs!

Tosin en kyllä usko että vielä osaisi nukkua "lopullisesti" hyvin, kuitenkin vaan jokin hyvän unen kausi meneillään.
 
manna: meillä kans leevi monesti aamuyöstä valvoo. Joskus jos herää viiden maissa niin sit noustaan jo ylös ja tehdään pesut. Nukkuu sit ulkoiluaikaan torkut täydennykseks. Toissayönä viimeks heräänty vähän ennen neljää ja sit vasta kuuden aikaan sain nukahtamaan. On se väsyneen olonen mutta ei vaan nuku. Kitisee ja jos jättää itekseen kitisemään niin sit alkaa huutaa. Hankalaa...

Mie kävin kirpparilla ja teinpäs löytöjä!! Siellä oli monta isoa pöydällistä uusia kuomia myynnissä (en tiedä mitä kakkoslaatua lienevät, mutta laput niissä oli kiinni), 12,90/pari. Osti pojille molemmille putkikuomat ja nuutille vielä semmoset nauhalliset nilkkurit. Sit kirpparin puolelta löysin nuutille tosi siistit luistimet 10e, Mikki Hiiren kerhotalo -kirjan, pari Tomi Traktori -pikkuautoa ja ulkoilutakin ens syksylle. Leeville löysin Jonathanin välikausirukkaset kevääks. Oli tosi hieno se uus iso kirppari, vähän vajaa 300 myyntipaikkaa, ehkä 1/4 oli nyt tyhjillään.

Nyt vielä hetkisen voin tsillailla! :)
 
anzkulihan on tehnyt hyviä löytöjä =) täällä aika huono kirppari tarjonta niin ei tuu kauheesti käytyä aika ylihinnoiteltua on tavara ja huonolaatuista.
ihana ois joskus päästä kunnon kirpparille :)
 
hyviä löytöjä anzkuli!!!!! =)

mä nyt sitten tilasin aiemmin linkittämästäni nettikaupasta saappaat itelle joululahjaksi! Mustat classicit. :p Toivonmukaan mahtuu jalkaa, myös pohkeesta, mutta jos ei niin nou hätä, ne voi näköjään kääriäkin. =) Mun mielestä aika edukkaat kaupat tein, kun nykyisen kurssin mukaan kengille tulee hintaa n.75euroa (postimaksut ilmatteet). Jospa palvelis pari seuraavaa talvea, niin tulis hinta tienatuksi!

meillä ollut kiva päivä tänään, tehtiin lenkki hoitolapsen ja oman pienemmän kanssa, kun esikoinen meni kerhoon. Sitten tein kaalilaatikon ja lättyjä. :p

Tarvis huomenna varailla 1vee neuvola, jos sais vielä tälle viikolle, kun mun äiti on kotona niin voi tulla mua tuuraamaan päikkäriaikaan, ettei tarvii kolmen kanssa mennä neuvoloimaan.

Joululahjoista...me minimoidaan tänäkin vuonna kaikki lahjatohinat. En oikeen tiiä ees mitä tarvis hankkia. Pojille on jotain vaatetta jo ostettuna ja meen parin viikon päästä lelukutsuille, sieltä sitten jotain pientä. Kummipojille on jo ostettuna. Ja itellemme ei osteta mitään, tai huudettiin tuossa se digijärkkäri, niin se riittää meille aikuisille. Ja sellaisen akupunktio-piikkimaton ostin meille. :D
Mummot, papat ja kummit saa leivonnaisia, tai makeisia itsetehtynä. Tai sitten jotain hyvää suklaata. Ja ehkä joku peli mun vanhemmille, kun isompi poika aika paljon siellä ja ihan hurahtanut peleihin; kimblee ja afrikantähtee tahkotaan monta kertaa päivässä!
 
Huomenta! Nyt on oikein pirtee olo =) Mies hoiti koko viime yön Lumin heräämiset. Tyttö heräili hmm kahdesta asti alle tunnin välein, mut mies sai aina tosi nopeeta nukahtamaan uudelleen. Jos minä oisin ollu asialla, olis taas huudettu tuntikaupalla... Mut kyl on ihana olo kun on saanut nukkua :heart: Kiitos vaan tsemppailuista :) Kyllä tässä vielä varmaan menee aikaa, että saadaan Lumi nukkumaan yönsä, mut nyt jaksaa taas.

mannalla kanssa siellä pieni yövalvoja. Tsemppiä teillekin! On se kumma kun ei voida yöllä nukkua :/
 
Mulla kanssa hyvä yö takana. Viikonloppuna synttäreitä juhliessa isäntä syötti kakkua Leolle ja seuraava yö menikin sitten vähän kitistessä. Vahva epäilys, että kerma pisti massun kipristelemään. Hirveä hulinaviikonloppu takana ja itse kun tässä olen ollut flunssan kourissa, niin aikas väsynyt olen ollut iltaisin. Nyt onneksi jo helpottaa ja tiistain jumppa kutsuu...

Neuvolassa käytiin eilen. Mittoja sieltä pituus:80,7 ja paino:12,2. Kaikista pisin meidän lapsista tässä vaiheessa tämä pienin. Saas nähdä, mikä goljatti siitä oikein kasvaa =) Tosin ollaanhan me vanhemmatkin aika pitkiä 178 ja 190cm :D

Mäkin taidan livahtaa kirppikselle jumpan jälkeen. Kiva kun saa käydä yksikseen kiertelemässä. Pappa tulee kyllä hyvin toimeen sen ajan pojan kanssa.

Nyt tartteis alkaa kuntoilemaan enemmän ja syömään vähemmän, että vois jouluna sitten olla rennommin. Joulun pyhät ajattelin nauttia lasten kanssa tekemällä kaikkea kivaa, niin sitten on kaikkien kivempi aloittaa oikea arki tammikuussa. Huomenna mennään nimittäin tutustumaan meidän perhepäivähoitajaan. Siellä olis paikat molemmille pojille. Tosin en ole vielä varma, miten paljon tuo meidän eskari tarvitsee hoitoa. Toisinaan vois tulla suoraan eskarista kotiin, kun pääsevät esikoisen kanssa samaan aikaan kahdelta. Mutta pitää vielä miettiä kuvioita...
 
Moi, oon kotona toipilaana. Eilen töissä tuli kauhea lihassärky ja lähdin kotiin vähän lepäämään. Hyvä kun kotiin ehdin, kaaduin ihan raatona sänkyyn, kuume singahti tunnissa 38,5:een ja makasin koko illan pedissä. Mies haki pojan hoidosta ja hoiti koko illan. Nyt ei oo kuumetta, mutta vielä vähän pökkelö olo. Kummallinen yhden illan kuume...

Nyt takaisin lepäämään!
 
Huomenia!

Meillä käytiin aamulla hakemassa possunuharokote pojalle, nyt odotellaan tuleeko mitään oireita. Toistaiseksi ei mitään. Meillä ei poika paljon yöllä hulinoi, mutta päivä voisi alkaa vähän myöhemmin...noin 5.30, viimeistään kuudelta, on herätys. Poika on kuitenkin tosi kiukkuinen ja väsyneen oloinen, mutta ei tule uni enää. Pitää varmaan itse käydä ajoissa nukkumaan, vaikkei me kyllä kymmentä pidemmälle ole valvottu.
Noi uggit oli tosin kivan näköisiä, tuli heti hinku tilata, vaikken kyllä talvikenkiä tarvitsekaan...Helmi79 oliko tilaus helppoa?
 
maikki: oisko kuitenkin sikainfluenssaa? Toisilla kuume menee siitä päivässä ohi.

Meillä yöt senkun jatkuu huonoina, viime yönä tyttö huuteli kerran tunnissa. kaks kertaa piti käydä nukuttamassa uudelleen, muulloin nukahti itekseen mutta itse tietenkin heräsin joka kerta ääntelyihin ja jäin kuuntelee jatkuuko. Lopulta neljältä en enää saanut nukuttua kun oli maha kipee, Maya nukkui kuuteen asti...

Sikainfluenssasta muuten vielä, mun siskon pojalla nyt on se. Viikko sitten sunnuntaina oltiin sen synttäreillä ja siellä oli ollut kaks lasta jotka oli samana iltana saaneet korkean kuumeen ja joilla on siis SI aika pahanakin kai. Silti ei kukaan muu sairastunut heti. Sitten lauantaina toi siskon poika oli meillä hoidossa ja alkoi valittelee että on kylmä ja väsyttää. Kotiin mentyä nous kuume ja on nyt ollut siitä asti sairaana. Odottelen tässä miten Mayan käy. Ihan vainoharhainen olo, heti jos alkaa kitisemään mietin että nyt sekin on sairas... mutta ei tässä vielä ainakaan mitään, ja yritän pitää päätä kylmänä ja olla hurahtamatta tähän ympäröivään hysteriaan.
 
Nopee käväisy koneella. Kohta pitäs laittaa neiti päkkäreille ulos. Kun simahtaa (menee noin 2min =) ), lähden käyttää esikoista ulkona kanssa. Pienin siis vetelee takapihalla uniaan, me ollaan etupihalla.

Pystytkö manna menee ite toiseen huoneeseen nukkumaan? Tosin jos kovaa ääntä yöllä pitää, kyllä sen kuulee. Mä en saanu unta illalla, muutenkin heräilin tosi herkästi. Milloin esikoinen kolisi sängyssään, tai pienempi piti pientä ääntä. Me siis ollaan tässä viikko kohta nukuttu olkkarin lattialla, eikä uskalleta vieläkään siirtyy takas makkariin :LOL:
 
Toinen lomapäivä menossa... Isi vei taas tänään nuutin kerhoon ja otti leevinki mukaan. Mie sain olla kotona ihan hiljaisuudessa. Tein valokuvatilauksen - oliki aivan megaluokan tilaus. Pari tuntia tällä meidän ylihitaalla nettiyhteydellä latailin niitä kuvia menemään! HUH!

Nyt isäntä rassailee tuolla rc-autoaan ja mie laitoin pojat päivälevolle. Sit iltapäivällä mennään pitkästä aikaa anoppilaan käymään. Käydään matkalla hakemassa miun joulukorttibisneksen tuottoa porukoiden naapurilta. Se rouva siis vei korttilaatikon töihinsä ja sanoi että reilusti 100 eurolla ois kortteja menny kaupaks! :) Jee! Huomenna sit kenkä- ja liiviostoksille! :)
 
Manna, voi hyvin olla että tää on possunuha, joka yrittää mönkiä muhun. Kaikki oireet täsmää. Sain kyllä rokotteen toissaviikolla, mutta voi olla ettei se ole (vielä ) tehnyt täyttä suojaa. Pientä lämpöä ja jäsenten kolotusta on (jostain luin, että oireina on "hakattu olo", mikä on just kuvaava!) :x . Ja vähän ottaa henkeen ja yskittää, mutta ei ole varsinaisia muita nuhan oireita.

Huomenna meillä olis pojan sikainfluenssarokotus. Menee vähän sekaisin sen rokotetutkimuksen kanssa: tutkimusrokotepaikasta toivoivat, että rokotusten välissä olis 1 kk aikaa. Vasta viime viikolla sai tutkimusrokotteen. Mutta ei me nyt aleta riskeerata pojan kanssa ja jättää sen takia rokottamatta sikainfluenssaan, että meningokokkitutkijat saisivat ehyet tutkimusaineistot. Nimittäin jos rokotteen saanutkin (minä ) voi saada tällaiset oireet (toistan sanaparin "hakattu olo" ), niin en todellakaan halua olla todistamassa, minkälainen olo lapselle tulee sikaninfluenssassa. Manna, pidetään peukkuja, ettei Mayalle tule sitä!

Jaksamisia yövalvojille! :hug: Uusimmassa Vauva-lehdessä taisi olla juttua lasten nukkumisesta/nukkumattomuudesta, juuri luin sitä eilen illalla nukkumaan mennessä.
 
no niin nyt on Vilho sit saanut sika- ja kausi-influenssarokotteet, ihan pienet raivarit vaan sai, leppyi noin kahdessa sekunnissa ja sit leikittiin. isoin huuto tuli siinä kun sen odotteluajan jälkeen aloin pukeen haalaria päälle :D
sinällään harmi ja tyhmää että Vilho ei pääse sit 1v-neuvolaan kuin vasta hamassa tulevaisuudessa, kuulemma ehkä joulukuussa kun tää rokoterumba on ohi. eli meillä vähän nyt sit venyy taas nää neuvolakäynnit. eihän siis sinällään mitään siinäkään, 1v-rokotteetkin on jo saanut, mut ois vaan kiva tietää että minkä kokoinen jässikkä tuo nyt on jne.

aamupäivällä vauvakerhossa poika ei meinannut millään pysyä aloillaan ja tehdä perässä leikkilaulujuttuja tms. konttaili ja käveli sohvien reunoja ja hakkas akvaarion lasia, karkas jatkuvasti keittiöön jne... eli sitä perinteistä... eilinen iltakin oli niin hulivilivaihde päällä (tietty kun aamun istunut autossa mummolasta kotiin)

ollaan päätetty lopettaa vauvauinnissa käynti. tuntuu niin turhalta roudata jätkää uimassa ja maksaa siitä itsensä kipeeks kun enää ei ole minkään näköistä ohjastusta tms. vauvauinnissa. me vaan lillutaan siellä vedessä alkuleikin jälkeen ja sit on lopetuslaulu. yritän etsii nyt sitten jotain äiti-taapero/vauva-tanssia tms. harrastukseksi meille.

hitto mä haluan tommoset violetit UGGit! :p millään en viitsis netistä tilata, tai ainaskin pitäis vähän käydä sovittelemassa jossain kaupassa eka että onko ne sopivat mun tukkeihin, sit vois tilatakin kun varmaan tosiaan halvemmaks tulee.missäköhän helsingissä myydään niitä...on semmonen pikkuinen aavistus että oiskohan jossain stokkal...hmmm..pitää käydä tarkastamassa

 
jep.varmaan 10 minuuttia olin jonossa ja sit joku aneeminen täti selitti että niillä on ajanvarauskielto nyt määrittämättömän ajan voimassa "sikainfluenssajutun" takia... voi sanonko ny mitä mun päässä pyörii....aaaaaarrrrrrrGGGHHH!!!! |O |O |O |O |O
 

Yhteistyössä