11/08 masunkasvattajien murut *loka-marraskuussa*

Merkki, anoppilaan kohta matka käy..

Onnea kaikille synttäreitä viettäville/viettäneille! :flower: Oskari täällä kävelee pikkumatkoja, Wilma yrittää kovasti nousta seisoma-asentoon. Niin ne vaan kasvaa...

HM
 
me käytiin tänää koko perheen voimin uimassa, leevi oli ekaa kertaa ja tykkäs aivan mahdottomasti, pikaksen sitä jännitti siellä suihku-osastolla ku oli aika paljon ihmisiä, piti sit itkutkin Leevin tirauttaa...mut muuten reissu meni hyvin ja aiomme jatkossakin käydä kaikki yhdessä.Mietittii jos käytäs koko porukka joka toinen viikonloppu ja sit juuson kanssa kaksin joka toinen.

Huomenna taas alkaisi arkinen aherrus eli työt...ihana viikonloppu on kohta takana päin...
 
Liity www.on24.fi

Kun rekisteröidyt niin laita tämä koodi CMGDMJI sille varattuun paikkaan. Liittyessäsi saat kanta-asiakastilillesi 30e syyskampanjan ajan (normaalisti 15e), liittyessäsi myös minä ansaitsen rahaa (10e jokaisesta rekisteröineestä joka käyttää koodiani, norm 5e) joka tarkoittaa sitä että kun laitat ystävillesi oman koodisi jonka saat, ja he liittyvät niin he tienaavat kuten myös sinäkin Smile

Helppo tapa ansaita rahaa jonka voi käyttää ostoksiin ON24:ssa Smile Siellä on mm. lastentarvikkeita =)

Syyskampanja voimassa marraskuun loppuun eli pitäkää kiirusta =)

Kiitos ja kumarrus! <3
 
Moikka jälleen!

Mummolassa oltiin siis lauantaina yötä. IHME, molemmat nukkuivat hyvin! Pienempi piti pientä itkua n.5x, mutta hiljentyi itsekseen. Viideltä kävin kahdesti laittamassa tutin suuhun, nukkui melkein 9.30 saakka. Isompi neiti nukkui ekaa kertaa mummon ja ukin huoneessa, ukki oli ihan otettu kun sai laittaa neidin nukkumaan :heart: Eli siis minä laitoin sänkyyn ja sinne ukin kanssa jäi...

No, nyt tulee pienempi sellaisela itkulla et pitää lopettaa..
 
Meillä on nyt isännän loma vietetty! Oli kyllä ihanaa kun sai päivittäin tehä rauhassa jotain omia juttujaan - molemmat. Nyt ollaan kyllä molemmat sit paljon paremmalla ja jaksavammalla tuulella taas. Mies koitti tupakkalakkoaki, mutta ei onnistunu. Kyllä se sai vähennettyä tosi reilusti - n. 5-6 tupakkaa nyt menee päivään. Hyvä sekin!! Ja on sillä tavoitteena lopettaaki, mutta ei nyt tuolleen kertarysäyksellä onnistunu. Toivossa on hyvä elää... hih!

Täällä tuli vettä aamulla kuin aisaa. Nuutilla oli kerhoaamu eli pakkohan se oli sinne ulos raahautua. Plääh. Mukava alku arkeen... Leevin kans oltiin kerhoaika sit touhukkaana: pestiin pyykkiä ja laitettiin jogurttia tekeytymään. Tein myös suklaakonvehteja nuutin joulukalenteria varten. En tiedä onnistuivatko, ovat vielä pakastimessa.

Mutta ei nyt oikeen irtoa tää kirjottelu... toisella kertaa sit!
 
Höh, oli muka jotain asiaa aiemmin. En muista enää :(

Mä jatkan edelleen olkkarin lattialla nukkumista :D Niin paljon paremmat unet saa, vaikka kivempi olisi joustinpatjalla koisia... Illalla menin nukkumaan 22.30, esikoinen itki 23 aikaan. Seuraava muistikuva on kun mies tuli yöllä töistä kotiin, ja aamu alkoi 7.45 esikoisen kaa PikkuKakkosella =)

Käytiin aamupäivällä kirpparilla. Löysin itelle t-paidan eurolla, pikkuneidille H&M tumman lilat samettihousut (vuorilliset) 2,5?, sekä joulukoristeita 1?/kpl tonttutyttö ja lumiukko. Olisi kai siellä vaikka mitä ollut, mutta ei jaksanut alkaa penkomaan. Ja pienempi tyttö alkoi vähän hermostumaan.

Ihania kuvia olette laitelleet :heart:
 
iltaa...mä oon niin väsynyt |O lauantain kun leipoi ja siivos hulluna ja eilen kestitsi koko päivän juhlaväkee, niin tää päivä on mennyt sitten vielä samassa väsymyksessä ja mua häirinnyt kun en ehdi koneellekaan :LOL: Ihan meinaa ressiä tulla jo siitäkin...

ihania kuvia :heart: suloisia lapsia :heart:

ei meille siis mitään uutta, paljon poikia mummut ja kummit ja muut lahjoivat. Ja kaikkee kivaa saivatkin, pienempi (ylläri-ylläri) sai hyvin paljon pehmeitä paketteja. Vielä voi äiti olla esittämässä toiveita, mutta ens vuonna voi olla jo parempi että paketissa on pikkuautoja paitojen sijaan :D

Täällä on sadellut vettä, tylsää ja pimeetä. Oltiin kyllä lenkillä kahteenkin otteeseen tänään, ihan hien sai pintaan, nuo tuplat on melko painavat lykkiä, sitten kun kyydissä vain oma pirpana omissa rattaissaan niin jo lykkää kuin tyhjää vaan. =)

Huomenna tulee kaveri lasten kanssa kahvitteleen aamupäivästä ja mun vanhemmat poikkee. Tälle viikolle on joka päivälle jotain kivaa puuhaa!

 
Tulin vielä käymään täällä...

Pikkuneiti ei meinannut millään haluta nukkumaan. Ehkä syynä oli 3h:n päikkärit! Laitettiin sitten esikoinen ekaks ja iskäkin ennätti lähteä töihin ennen kun vein sänkyyn. Onneks jäi kerrasta eikä alkanut itkemään. Tajusin just et mun petivaatteet on makkarissa :headwall: Pitää kohta koittaa hipsiä hiljaa ne hakemaan...

Huomenna mennään käymään esikoisen poikaystävän luona, perjantaina ois tarkoitus käydä kerhossa piiiitkästä aikaa!

Mut joo, eipä tän ihmeempää...
 
Huomenet!

Täällä taas kukutaan kukonlaulun aikaan... Tunti ollaan jo oltu hereillä. Milloinkohan olisi se aamu kun tämä äiti sais nukkua (kun herättiin niin mies käänsi vaan kylkeä ja jatkaa untaan :kieh: ). No, jahka kaikki ipanat kotoa lentävät omiin pesiin niin on mun vuoro nukkua. :D

Eilen oli Wilmalla lääkäri tuon neitosen ihon takia. Atooppinenhan tuo siis on, mutta naamassa on melkolailla ollut näppyä. Ei onneksi heti teilannut allergiaksi, eli seurataan vaan ja rasvaillaan. Sain reseptin perusvoitelle, jospa tulisi hieman halvemmaksi. Mutta oli kyllä miellyttävä ja perusteellinen lääkäri. Mennessä ajattelin että okei, enintään vartin homma ja sitten ulos,mutta oltiin huoneessa 45 minuuttia!!! Tää oli siis keskuslastenneuvolan lasten ihotautilääkäri, ei mikään tk-hörhö. Tuli ihan hyvä mieli kun kerrankin joku kuunteli ja otti tosissaan.

Jokos te muut olette paljon laitelleet jouluvaloja tai muuten joulujuttuja? Mä ajattelin tuossa viimeistään kuu vaihteessa kaivaa koristeet naftaliinista. Tänä vuonna onkin erikoista se että ei ole pelkkää parveketta koristeltavana, vaan ihan etu- ja takapiha!!! Sormet syyhyää päästä hommiin...

Nyt uhkaa kaksi tahmanäppiä tulla näpeltämään näppistä. Tarvii mennä keittelemään muutenkin isommille aamupuurot. Mukavaa tiistaita kaikille!


NeitiNäpsä


UkkeliKukkeli

HM
 
mä oon väsyny tähä sairasteluu. tänää vien onnin lääkärii. salla on jo terve mutta se varmistui että sillä tosiaan oli se sikainfluenssa. Esikoisella on se 99% varmuudella myös. Mulla ja Onnilla mahollisesti kans vaikka vähä lievempänä ja eri oireilla. plaaaaah
 
HM:n kaksosista söpöt kuvat =)

Voimia sanselle ja muille sairastaville!

En jaksa sen paremmin kirjotella. Itelle iski taas joku flunssa. Vasta siitä edellisestä parannuttiin. No eilen ihan veto pois enkä jaksanu mitään pakata, tänään oon vähän pakkaillut ku pakko on, mut heti tulee ihan heikko olo :( Mies sai lääkäriltä ehdottoman nostokiellon, kun selkä on ollut kipee (röntgenissä todettiin et nikamat on liikkunut puoli senttiä ) . Että mukavaa muuttoa tiedossa lauantaina meille, komennellaan vaan muille mikä menee minneki...
 
no kylläpäs nyt marraskuisia koetellaan kaikenmaailman flunssilla ja sikapöpöillä! höh! :/ :hug:

meillä mies tuli kipeeks, joku kauhee yskä mikä repii kuulemma keuhkoja,sai jotain "keuhkoja avaavaa" (en muista mitä oikeesti oli) yskänlääkettä ja 3 pvää sairaslomaa.katotaan nyt talttuuko tuolla. Vilhollakin edellisestä flunssasta (vai sitä edellisestä ) jatkunut kröhä. itelläkin kurkussa jotenkin karhee olo toista päivää mut ei onneks vie muuta.

joulua meillä on jo aika paljon! ikkunalla joulukuusi lähes kokonaan koristeltuna, joitain palloja vielä aion hankkia. sit on jouluvalot meidän sängynpäädyssä ja jotain muutakin pientä.
viel pitäis joku nätti ovikranssi hommata :xmas:
 
pikaista paranemista kaikille potilaille :hug: tai onko tylsää aina toitottaa tuota PIKAISTA...kun se sairastaminen nyt vie aikansa ja tää sikapöpö nyt vielä aika sitkee, 2viikkoa meni meillä sairastaessa, joten oisko ´kärsivällisyys se mitä tässä tarvitaan! :hug: Että muistakaa antaa itelle ja lapsille aikaa toipua. Meillä huomenna esikoinen menee 3viikon tauon jälkeen temppukerhoon, kun en uskaltanut vielä viime viikolla viedä, pelkäsin hulluna jälkitauteja.

Täällä vipinä päivä ollut, kävi yksi mammakaveri lastensa kanssa kahvittelemassa, mun äiti vieraili, veli poikkesi ja vielä illalla kaveri perheineen. Huh!Kivaa mutta sitten taas, ottaa voimillekin. =) Huomenna ei oo mitään onneksi, koitetaan ulkoilla paljon, on vaan ollut tylsää ulkoilukeliä!

Jaaha, jos menis vaan sohvalle....väsyttää taas niin tosi paljon!

Ihanat kuvat wilmasta ja oskaristakin!! :heart:
 
ainiin, joulusta vielä....
mä oon laittanut ulkovalot yhteen pihan pensaaseen. Ihan sellaiset neutraaleimmat mitkä voi olla. inhoon liikaa "sälää"...kynttilöitä on muuten paljon esillä ja poltan kuistilla, rappusilla ja sisällä joka ilta! JOulukorttiaskartelut on käynnissä...Sekä pitäs alkaa väsään lahjoja, ne mitä te tehdään : piparipurkit, maalatut lumiharjat...

semmoista :xmas:
 
Huomenta!

Herätys taas 5.45, ja tietenkin minä herään. Ei tuo ukonkökkö voi tajuta että joku aamu ois ihan kiva saada munkin nukkua pitempään! |O Mä oon jotenkin niin kurkkua myöten täynnä kun ajatellaan vaan omaa napaa, toinen saa yöllä herätä noin kymmenen kertaa (kuten viime yönä ) ja nousta aamulla, kun toinen vaan jatkaa kuorsaamista! Että sapettaa!!! Ei ole sen vertaa tapoja että joku aamu tarjoisi mahdollisuutta että mä voisin jatkaa unta. Muutenkin nää kotiolot on ihan yhtä tervaa nykypäivänä... :snotty: --- Noin, aamun vuodatus tehty...

Tänään olisi ohjelmassa varmaankin siivoomista. Meillä tuppaa kämppä olemaan aika räjähtäneen näkönen jo pari tuntia siivoomisen jälkeen :eek: Wilma ja Oskari viettää aikaa täällä alakerrassa joten tuossa nurkassa on korillinen leluja, ja ne tietenkin pitää levittää pitkin poikin. Onneksi ne on helppo siivota pois, mutta sitten täällä tuo koira hiekkaa sisälle ym. Toisinsanoen loputon siivoomisen tarve koko ajan. Mutta ihan koko aikaa ei jaksa :D

Ei oikeen nyt ajatus luista, ehkä meen laittamaan Artturille ja Kasperille aamupalat valmiiksi. Mukavaa keskiviikkoa!

HM

P.S. Söpö Leevi!
 
Huomenia! Jaksamista HM huonojen unien kanssa! Meillä kanssa meni tässä jokunen yö huonoilla unilla, kun esikoisen umpisuoli vaivasi ja voi että sitä väsymyksen määrää etenkin, kun piti vielä raahata itsensä töihin. Mä en edes tiennyt, että umpparia hoidetaan nykyään usein ensin antibiooteilla. Me saatiin kaksi antibioottia, joita tuo tyttö nyt sitten napsii. Ja hyvin ovat vaikuttaneet, kun ei yhtään enää valita kipuja. Täytyy toivoa, että vältyttäis nyt puukolta.

Siivoaminen on tosiaan nykyään melkein turhaa. Hetkessä on talo taas sen näköinen kuin ei olisi vuosiin kukaan tehnyt mitään =) Pakko kuitenkin aina järjestellä paikkoja, kun ei ikinä tiedä, kuka oven taakse tupsahtaa. Ja keittiön pöytä ja tasot pitää pitää tyhjinä, kun tuo pieni mies siirtelee pientä tuoliaan ympäri taloa ja näin yltää jokaiseen paikkaan. Ovia pitää aina muistaa sulkea ja kohta nuo pikkutuolitkin saa lähteä varastoon, jos meno jatkuu tällaisena :D

On kyllä söpö poika tuo Leevi. Ja niin ison pojan oloinen!

Jahka saan tuon keskimmäisen riiviön eskaritaksiin, niin käyn kaupassa ja yritän sitten houkutella naapurin emännän työntelemään rattaita tuonne sumun sekaan :wave:
 
Merkkiä. Kauhea työstressi, ei meinaa iltaisin tulla uni ja 24/7 pyörii projekti mielessä, pomo painostaa ja kauhea kiire koko ajan. :headwall: Just puhuttiin työkavereiden kanssa, että ennen lapsen syntymää pystyi iltaisin pakertamaan ja tällainen stressitilanne oli vain innostava. Mutta nyt meinaa kyllä asiat kaatua päälle, kun lapsi on haettava neljän jälkeen päiväkodista, eikä iltaisin kertakaikkiaan pysty keskittymään muuhun kuin perheeseen. Mutta onneksi on perhe :heart:

Näin viime yönä unta, että Otsolle syntyi pikkuveli. Vauva oli aivan saman näköinen kuin Otso, ja aivan ihana :heart: Toivottavasti oli enneuni ;)

Helmi ja Sanse, kurjaa kuulla, että sairastelu kestää ja kestää! Tavallaan kuitenkin helpottavaa kuulla, koska itse oon ollut jo pari ihan puolikuntoinen, samoin mies. Eli tää onkin ihan normaalia, että toipuminen kestää näin pitkään, ja vielä on toivoa että ennen kesää jaksaisikin taas jotain...

Hari Mao, jaksamisia sinne myös!
 
Jaksut huonojen unien kanssa painiville! Meilläkii vaihteeks huono yö, molemmat huutelivat vuoronperään :headwall: Aamulla vasta heräsivät ysin pintaan et sai kuitenki nukutuks...

Pikkuneiti oli koko eilisen tosi kiukkuinen! Mikähän sil nyt on... Ei varmaan mikään =) Tänä aamunakin jatkoi samaan malliin. Nyt ovat ihmeen hiljaa toisessa huoneessa. Laitoin titinallee kuulumaan, esikoinen taitaa tyhjentää kaapin sisältöö... Onneks ei pääse muille kaapeille kuin omilleen :whistle:

Vähä meinaa tylsistyttää... Pitäs varmaan käydä ulkona, mut ajatus pukemisesta |O Ja tuo pienempi ei jaksa olla vaunuissa, olen sitten jättänyt lenkkeilyt näiden kanssa tosi vähiin. Mieluummin käy yksin kaikessa rauhassa ilman pysähdyksiä ja hermoille käyvää kitinää ja narinaa.

Täällä kans on lelut pitkin lattioita! Molemmat sotkee yhtä pahasti. Isompi tuo lelulaatikoita olkkariin ja toinen niitä purkaa kuin viimeistä päivää :LOL: Hirvee taistelu saada siivoamaan, yks ilta lähti titi-nalle "ulos"! Sen jälkeen kyllä alkoi siivoomaan, et saatas titi takas sisälle =)
 
Luminka, meillä on se harmitus että kun isompia poikia uhkailee että jos eivät siivoa niin lelut lähtee niin toteavat vaan että: Siitä vaan. Tälläkin hetkellä lelut asustavat jätesäkeissä varastossa... Eli uhkailu ei valitettavasti tehoa enää... :/ Täytyy keksiä muita uhkailu ja kiristyskeinoja. Jääkiekkokortit lentää takkaan?

Piti torkahtaa kun pienemmät nukkui mutta mies veti kauheen shown päälle kun ei löytänyt sukkiaan ja levitti kaikki pyykit lattialle. Kiva. Se niistä unista. Ainakin häipyi hetkeksi kun meni kauppaan... Ja tuossahan nuo pienemmätkin jo ovat pystyssä ja leikkivät. Eli se niistä torkuista... Ja taas vali vali. Sori, tää on vähän tällänen päivä kun kaikki tökkii.

HM
 

Yhteistyössä