11/08 masunkasvattajien murut *loka-marraskuussa*

maikki, ihana uni :heart: meillä tää nuorempi oli syntyessään ihan kopio veljestään, aivan samannäköinen, toki nyt jo tullut omaakin näköö. Oli se ihmeellistä... =)

meillä ollaan siis onneksi jo terveitä. Vai uskallanko huokaista? Kohta taas joku pöpö pompsahtaa jostain.. :/

Me oltiin aamupäivälläe lenkillä ja puistossa, nyt pitäis lähtee kohta viemään esikoista kerhoon. harmilliseen aikaan vaan tuo kerho kun pitää nuo pienet herätellä, tosin saan laitettua ne aina ma ja ke 11 jo nukkuun niin ehtivät ihan hyvät unet ottaa.

Mä hehkutan vähän perjantaita, oon menossa teatteriin! :D en ookkaan varmaan kymmeneen vuoteen ollut. Ei siis mikään TTT:n näytös tai sitä luokkaakaan, vaan sellainen pieni, mutta pienetkin voi olla yhtälaisia elämyksiä! Ja pääseepä kotoo pois! :LOL: KOKO ILLAKSI!!!!!

ja maikille stressivapaampaa työprojektia, kiitos. :D

Mä aikanani oli tiiminvetäjänä meidän hoitotiimissä, mutta se alkoi kuormittaan liikaan, mulla siis yleensä huono stressinsietokyky, enkä pidä siitä että joudun kantaan liikaa asioita harteillani. Jäin sitten saikulle, väsymyksen takia. Ja sen sairasloman aikana tää pikkumies sai alkunsa. :heart: Olen kuullut että monesti käy näin. ;)
 
se taitaa olla niinki et mitä isompi perhe ni sitä kauemmi sairastelu kestää ku vuorollaa jokaisen läpi käy vaikka voi se tosiaa pienemmässäki perheessä kestää kauan. Silleen meil ollu "hyvä" että ei viikkotolkulla yksi sairasta vaan paranee alle viikossa. meen ite tänää työterveyshuoltoon ku keuhkot kippeenä.
 
Haettiin pojalle sika- ja kausi-influenssarokotteet (kun viime viikolla oli vielä liian vähän aikaa mpr-rokotteesta). Oli kyllä supertöykeää toimintaa neuvolassa. Alkoivat meitä sättiä, että ei sitä rokotetta voi vielä antaa, mitä te tänne tulitte. Juuri viime viikolla sanottiin (ja paperille kirjoitettiin) että tulkaa tänään hakemaan! Sitten valittivat, että rokotetutkimusklinikalla on törkeästi annettu tutkimusrokotteet, vaikka tiesivät että sikainfluenssarokotteet on meneillään. No ei kai se meidän vika oo! Ja kauhea nurina selän takana, että "tuolla pojalla on kyllä ihan kauhea yskä...", kun Otso kerran yskäisi siinä vastaanoton aikana. Hohhoh, sanois suoraan, jos rokottaminen ei käy! Ja jos se sitten käy, niin pitäis muut mölyt mahassaan.

Helmi, lohduttavaa kuulla, että jollakulla muullakin on huono stressinsietokyky. Täällä toinen ilmoittautuu :wave: Mä oon tällä viikolla joka päivä lähtenyt töistä itkua tihrustaen :ashamed: Oon kiitellyt pimeitä iltapäiviä, ettei päiväkodin pihassa kukaan huomaa että oon taas koko matkan pillittänyt. Sitten onneksi huolet unohtuu kun saa pikkumiehen syliin ja mennään kotiin arkipuuhiin. :heart:

Meillä tosin tuo yhteinen aika jää tosi lyhyeksi iltaisin: Tullaan kotiin n. klo 16:30, syödään, hetki leikitään ja sitten Otso menee puoli kuuden maissa päiväunille. Nukkuu tunnin päikkärit puoli seitsemään, herää, hetken leikkii, syö puuron ja menee yöunille klo 20. Ehdin siis nähdä poikaani hereillä yhteensä noin 2,5 tuntia. Ilman noita alkuillan toisia päiväunia ei pärjätä, kun poika on päiväkodista tullessa niin väsynyt. Mites muilla päiväkotilapsilla on?
 
Voi ei, miten lupaavalta tuleva yö vaikuttaa... :headwall:
Pienempi alkoi itkemään tuossa ½h sitten. Pian heräsi esikoinen ja tottakai mies on yövuorossa... On tosi vaikee tilanne kun molemmat itkee, ja jos välillä toinen hiljenee aloittaa uudelleen kun kuuluu toisesta huoneesta itkua |O Siinä sitten koitan vuorotellen käydä toisen luona. Tällä kertaa makkarissa hiljeni itsekseen kun olin esikoisen luona. Nää ei todellakaan tule ihan heti nukkumaan samassa huoneessa!

Mä olen kanssa kova stressaamaan.. Ajatus työpaikastani saa karvat jo pystyyn! Mä haluaisin leppoisan duunin, ihan kuin mun miehelläni =) Kiva ois ajella trukilla päivät pitkät, eikä niillä kukaan niskaan hiillosta, saavat pitää tauot ihan kunnolla. Toisin kuin meillä, vauhdista saa kahvit vetäistä ja ruoan just ja just syödä kun kohta on joku jo vaatimassa s**kelin lehtipihvejä ym :kieh:

Sain tänään siivottua ihan kunnolla! Puolilta päivin oli neidin päikkäriaika, käytin samalla isommankin ulkona. Kopisteltiin matot ulkona, siivosin kodinhoitohuoneen, vessan ja järjestelin tavarat valmiiks imurointia varten. Keittiön mattokin oli pakko pestä (ei ois kannattanut ostaa mustia mattoja, kaikki näkyy samantien :/ ) Miehen herätin ja samantien alkoi imuri laulamaan :D

Jospa likat nukkuis jopa aamuun saakka! Pitäs varmaan malttaa rueta nukkumaan, tiedä miten paljo saa taas valvoo...
 
Ja minä tahtoisin kans käydä teatterissa! Mies ei oo yhtään innostunut lähtemään... Mun vanhemmat ravaa kesäisin lähialueiden kesäteatteri-esityksiä kattomassa, pitää varmaan lähtee niiden mukaan =)
 
Meillä teatterista tykkää koko perhe :) Tai no Lumi nyt ei ehkä vielä, oli se mukana kesällä katsomassa Muskettisotureita kesäteatterissa kuitenkin :D Yritetään käydä kerran vuodessa edes jotain katsomassa miehen kanssa, kumpikin kuitenkin kovasti tykkää, silti vaan tuppaa aina jäämään käymiset. Esikoinen käy useammin kuin me, hän käy molempien mummiensa kanssa välillä ja on mun velikin häntä vienyt teatteriin (veljen vaimo on harrastelijateatterissa). Nyt sitten esikoinen aloittikin syksyllä itse teatterikerhossa, kun itse tahtoi. Kovin on innostunut siitä =)
 
Teatterikappale kannattaa valita niin, että saa miehen kiinnostumaan. Me ollaan viimeisen viiden vuoden aikana käyty peräti kolmesti teatterissa. Kerran saatiin liput lahjaksi, ei tosin ollut kummoinen kappale, mutta sitten mies ihan itse innostui teatterista, kun näytöksenä oli Vuorisen juoppohullun päiväkirja ja Arto Salmisen Varasto. Varasto oli muuten ihan hyvä näytelmä ja kirjakin on aika hauska luettava ;)

Työt kutsuu, mutta sitä ennen aion vielä työmatkalla käydä katsomassa Amon varastomyymälän annin.
 
Vielä pikaseen ilmoitan, etten välttämättä hetkeen pääse kirjottelee. Pakkailua tiedossa ja huomenna ei taida netti enää toimia täällä vanhassa kodissa. Lauantaina muutetaan uuteen ja sit toivotaan et netti toimii siellä. Mutten varmaan ehdi koneelle ihan heti :)
 
äkkiäpikaseen kommentoin, kun lapset nukkuu....
ei meillä mies oo teatteriin lähdössä, vain minä =) äitini ja parin muun sukulaisen kanssa. Mutta toisaalta taas meillä mies olis innokas teatterissa kävijä, on vaan jäänyt jotekin se...ajan/rahan puutteessa.
 
Hih, pitää tulla tänne hehkuttamaan :D
Meidän pikkulikka osaa nyt morjestaa! Käsi nousee pystyyn, välillä miten sattuu mutta ymmärtää siis idean. Jos kysyn "onko nenässä räkää" tekee sellasta nenänsihnutusta :LOL:
Tuti suussa tekee sellaista "kolekole" höpötystä. Sitä on sitten tänään minun perässä matkinut :D
Ihanaa miten ne alkavat jo oppimaan uusia juttuja! Ja vaikka kävely onkin mitä sattuu (nyt vähän tukea vasten menee) niin osaa kuitenkin jo tuollaisia asioita =)
Näiden uusien lisäksi pyynnöstä siis "kimakamat" tekee eli give me five, taputtaa, tanssii (nyt jo seisaaltaan =) ), katsoo jos kyselen missä sisko (nimeltä ), lampun näyttää... Jotain tavuja alkaa matkimaan...

Hyi mikä ällötys-olo tuli :x Ostettiin esikoisen joulukalenteriin Lidlistä suklaita, sellainen paketti jossa joulupukki ja jotain palleroita. Pitihän se äitin maistaa onko se suklaa edes hyvää.... Näköjään sitten oli kun pukista jäi pohja tähteeks :whistle:
Kävin mä tosin tänään taas kaupungissa saakka lenkillä, reilu tunti kävelyä yhteensä. Nyt on ostettu hieno pyykkipoikanaru (jossa numerot 1-24 ) joulukalenteria varten =)

Hitsi, huomenna oltas menty perhekerhoon noin 4 vk tauon jälkeen, ja taas on peruttu! Pitää kehitellä jotain muuta...

Mut nyt painaa päätä tyynyyn. Viimeyö oli varsin levoton.. Onneksi edes aamulla nukkuivat ysiin saakka! Öitä leidit =)
 
Pikamoi!

Meille on tulossa kummityttö äitineen kylään, ihanaa kun on jotain äksöniä... Pikkukaksikko heräsi juuri uniltaan, nyt kolistelevat päitään portaitten alla, yrittävät päästä koiran häkkiin :LOL: Välillä kun tuo kaksikko valtaa häkin kokonaan niin koira tulee mun tai miehen viereen istumaan ja katselee ihan murtuneena että "hei etkö huomaa että mun oma kolo on vallattu...". Raukka. Ja kaksikon menohan tulee vaan kiihtymään, että koiralla on tulossa kestämistä.

Eilen oli mulla ihanaihana vapaailta. Tai no, vapaa ja vapaa, olin isojen poikien kanssa jäähallissa pitkään aikaan (mies yleensä vie heitä, meillä on kausikortit). Oli ihanaa kun ei yhtenä iltana tarvinnut syöttää, vaihtaa vaippaa, kuunnella itkuja... Mies oli ihan puhki kun tultiin kotiin ja voivotteli että kun Oskari oli itkenyt ennen nukahtamista ja oli vaikea syöttää ja vali vali. Totesin vaan että NIIN, mä teen sitä joki ikinen ilta. Oli aika hiljaa sen jälkeen. :D

Nonniin, vaippahousut kutsuu. Mukavaa alkavaa viikonloppua!

HM
 
Luminka, mä oon kans jaksanut ihmetellä ja ihastella, miten paljon poika jo osaa ja ymmärtää. Heiluttaa aina, kun jollekulle sanotaan heipat. Ja monta kertaa homma skulaa paljon helpommin, kun kertoo etukäteen, mitä seuraavaksi tehdään (menee iltaisin itse pinnasängyn viereen, kun sanoo että "seuraavaksi Otso menee nukkumaan omaan sänkyyn" ). Poika myös alkaa tanssia jo etukäteen, kun sanoo, että laitetaanpa vähän musiikkia :D

Huomenna soitan itse orkesterin kanssa joulukonsertissa ja mies on tulossa kuuntelemaan pojan kanssa. Toivottavasti klassinen musiikki ja kuorolaulu jaksaa kiinnostaa. Oltiin viime sunnuntaina katsomassa lasten runo-tanssiesitystä ja Otso istua napotti koko esityksen ihan hiirenhiljaa.
 
Ihanaa hari mao, että sait viettää "vapaa" illan ja samalla palautit miehen maan pinnalle! :D Ehkäpä hetken muistaa millaista rumbaa pyörität lasten parissa ja ehkäpä sieltä apua irtoaa useammin! Vieläkö saataisiin se äijänketale nousemaan yöllä/aamulla, että saisit joskus nukkua pitempään! :D

Lopetin maanantaina imetyksen! Ajattelin, että nyt saa riittää! Pari viikkoa oltiin menty silleen, että imetin ainoastaan yöunille mentäessä. Enkä varmaan reiluun kuukauteen ollut imettänyt kuin 2 kertaa pvässä. Nyt sitten on saanut toistaiseksi maitoa nokkamukista nukkumaan mennessä; saa nähdä milloin sen sitten jättäisi pois. Vieläkö annatte iltamaidot? Miten Anzkuli teillä sujui imetyksen lopettaminen?
Vähän "pelotti" aluksi, että kuinka tissiriippuvainen tuo tyttö on, että miten onnistuu nukkumaanmeno ilman tissiä, mutta se onkin sujunut ihmeen hyvin! Ja ihanaa, kun nyt sen nukkumaanlaiton voi myös hoitaa joku muu kuin minä!! :D

Mäkin jaksan aina ihmetellä kuinka "iso" tuo tyttö jo on ja niitä taitoja, mitä pikkuhiljaa alkaa karttua. Mutta sitä kävelyä ilman tukea vielä odotellaan! Neiti meinaa ottaa asian niin varman päälle, ettei viitsi lähteä säheltään. Huomaa kyllä välillä kun yrittää maanitella, että kävele tänne, että tosissaan harkitsee joko nyt uskaltais! :D No, kaikki ajallaan. Ois kiva, jos jouluna tepsuttelis menemään! :xmas: :heart:

Tyttö on viime aikoina ollut varsinainen täystuho.. :( En tiedä mistä se nyt on keksinyt hortonomihommat elikkä koko ajan kun silmä välttää, on kukkapurkkeja kaivelemassa ja sitten on multaa ympäriinsä.. Onneks (tätä ei varmaan sais kirjottaa koska sitten se luultavasti tapahtuu..) ei sentään ole kaatanut kukkia lattialle.. Vähän sellanen juttu noiden kanssa, että niille ei oikein ole muuta paikkaa kuin tuo kukkapöytä.

Mies on tänään työpaikkansa pikkujouluissa ja huomennakin hänellä on "iltamenoa"..

Hauskaa illan jatkoa ja viikonloppua! :wave:

Aijoo, ihania kuvia olette laitellu näkyviin! :flower:
 
Perjantai iltaa!

Me käytiin eilen otatuttamassa sikainfluenssarokotus. Koko perheelle pistettiin samaan aikaan. Poika kesti piikin kuin mies. Ei edes huomannut, kun pistettiin .
Poika ei saanut mitään sivuvaikutuksia, ei ole ikinä mistään muistakaan rokotteista tullut mitään. Minulla ja miehellä on kädet kipeenä ja mulle nousi ihan pattikin ja päätä särki kovasti päivän verran. Mutta näähän on pieniä vaivoja verrattuna siihen tautiin.
Hyvä nyt kun tuli otettua. Täällä meidän paikkakunnalla on epidemia vasta alkanut ja se pahin aalto kuulemma on tulossa tammi-maaliskuussa. Lääkäri sanoi, että voidaan sitten tilanteen mukaan laittaa pojalle vielä tehosteena se puoli annosta, jos oikein paha epidemia tulee. Kausi-influenssarokotusta ei pistetä täällä samaan aikaan, 2 viikon päästä kuulemma voidaan laittaa.

Se on kyllä jännä miten tän ikäiset jo ymmärtää niin paljon!Ja oppii hirmu nopeesti asioita matkimalla.
Meilläkin vilkutetaan kaikille kaupantädeillekin ja sanoo saksaks "Tschüs"(heippa)ja puhelimeen kun lopetan puhelun. Siivoo rätillä ja kävelee leluimurinsa kanssa ja imuroi ja pitää suhinaääntä.
Meillä on tullut takapakkia kävelyynoppimisessa. On siis menny muutaman kerran ilman tukea jokusen askeleen, mutta kun on kaatunu, ni ei uskalla enää. Joku tuki pitää olla, oli se sitten vaikka vaan äidin pikkusormi mistä kiinni pitää, niin uskaltaa mennä.
Mä en enää pääse päivisin koneelle, kun poika tulee rullaamaan hiirta ja klikkailee ja kattoo niin tietävän näkösenä ruutua. Mä en ymmärrä miten se osaakin sellassia näppäinyhdistelmiä. Tänäänkin sai aikaseks jonkun ruudun tohon ja kirjotti siihen jotain ja sai koneen sammumaan.
Kiinnostaa kovasti kaikki tekniset laitteet ja ruuvimeisselillä( puinen lelu) ruuvailee kaikkee.
On kyllä ihan isäänsä tullu!

Hyvät viikonloput!:wave:

Tässä poika työn touhussa


 
yermasoya: meillä meni imetyksen lopettaminen ihan huomaamatta. Oli jo varmaan pari viikkoa ollukki semmoista että ei oikeen enää innostunu tissistä, luputti kyllä jonkun verran mutta ei ollu haukkana kimpussa niinkun joskus. :D Meillä rauhoittu aamuyön hulinat. Leevillä oli tapana 4.30-5 välillä herätä ja veikkailin jo sillon että maitoa haluis. Nyt ei yleensä herää ollenka tai sit nukahtaa kohta uudestaan. Voi toki olla seki vaikuttavana tekijänä että ollaan ihan kokonaan jätetty aamutorkut pois ja myös päiväunet rajattu max. 2 tuntiin. Nyt nukkuu pikkumies hyvin sit 20.30-06. Jes!

Joo, siis todella raskas viikko on takana! Joka päivä on satanu vettä eli ei olla ulkoiltu aamupäivisin. Ja sen kyllä huomaa. Esikoinen on ollu todella energinen ja on sanonukki usein että on kavereita ikävä. Nyt nuutin parhaiden kavereiden perhe on vissiin possutaudissa eli varmaan ei ens viikollaka heitä nähdä. Eipä tuo säätilannekka vissiin oo vielä paranemassa. Pitää jotain kivaa koittaa kehitellä ens viikolle sit. Hankalaa on se että leevi on vielä niin pieni että askartelu-, maalaamis- ja leipomishommat ei häntä kiinnosta kuin 5 minuuttia maksimissaan ja nuuttiki kuitenki tarvii niissä vielä apua. Ei oo oikeen semmosta yhteistä tekemistä nyt mitä poikien kans voitais tehä. Joskus leikit sujuu kivasti kun levitellään lelut lattialle ja pojat leikkivät, mutta toisinaan ei sekä oikeen suju.

Mie oon täällä ihan omassa rauhassani tunnin verran saanu olla. Isi ja nuutti lähtivät kattomaan paloautoja kun palolaitoksella on tänään avoimet ovet. Leevi jo nukkuu ja kohta hulisija tulee kans kotiin. Saakohan sitä rauhottumaan päivälevolle ollenka tämmösen erikoisemman aamupäivän jälkeen...

Meilläki leevi on alkanu tosi paljon ymmärtämään kaikkea. Muskariin lähdöstä kun puhutaan niin alkaa heti laulamaan ja taputtamaan. Leluja raivaa koriin kasn innolla pyydettäessä (voi kun tätä jatkuis aina! ;) ). Eilen repi paperinpaloja lehdestä ja vei ne roskikseen kun pyysin. Ihana on kyllä seurata tuota kehitystä! Kun vaan rupeis niitä sanoja tulemaan, sitä on kans niin kiva seurailla! Nyt ei vielä sano muuta kuin auto ja äiti, mutta kirjoista kyllä osaa näyttää pallon ja nallen ja muitakin. Ihanaa kun muksut kasvaa! :)
 
meillä ei iltamaitoa yleensä Leevi ota mut jos syöny puuron huonosti niin sit annan maitoa, joskus vielä heräilee aamuyöllä ja rauhoittuu vain maidolla uudestaan nukkumaan mutta aika hyvin nukkuu jo yöt.
 
tulin pikaseen päivittään että pysyn jyvällä teidän elämistä! :D (ja vallan hienosti koostettu lause-hirviö) :LOL:

Meillä ollut vauhdikas viikonloppu! Eilinen teatteri-ilta oli elämys parhaasta päästä. Näytelmä oli nimeltään: max ja moritz ja se esitettiin sellaisessa pienessä harrastelijateatterissa, tai sen voimin. Paljon herätti ajatuksia..vaikea kuvailla. Nyt koitin löytää kyseistä tarinaa netistä, on ilmeisemmin joku 1800-luvun "satu"..Lähinnä kolahti kun itelläkin 2 poikaa ja maailma nyt ei ole kaikkein helpoin poikien kasvaa. Pojat kun on niitä ilkikurisia ja aina niissä on vika jne.... :D
Hitsiläinen menee taas ohi aiheen.... :LOL:

Oltiin sitten teatterin jälkeen vielä syömässä. Ja tää päivä on mennyt mummolassa, grillattiinkin ulkona ja saunottiin, nyt sitten askartelin vielä joulukortit. Huomenna on pikkujoulut muutaman äidin ja lasten kera meillä ja siitä pukkiparaatia katsomaan. :xmas:

Meillä pikkumies menee jo melkein juosten, hauskaa seurata miten yhtäkkiä neliveto vaihtuu noin taitavaan kävelyyn!

Nyt tarvis alkaa tuota pottailua ottaan oikeen ohjelmaan, ja ois kiva kun oppis lusikkaakin käyttämään. Ei siis suostu ollenkaan koittaankaan lusikkaa omaan käteen.. :/ Ja tuttipullosta juodaan VIELÄkin kaikki maito! Joka ruoan päälle 1-1½dl, ja vieläpä lämmitettynä! :ashamed: (ei huoli kylmää maitoa)
Onko kellään muulla enää näin vauvamaista touhua??
 
Jes, sain vihdoin oman koneeni takaisin! Onneks tuo mies osaa korjata näitä...
Ärsyttävää oli aina kirjoittaa kaikki tunnukset ja salasanat jokapaikkaan uudestaan ja yhä udestaan... Tulipa käytyä paljon vähemmän koneella ;)

Meillä tyttö juo lasista maitonsa ruokailun yhteydessä. En ole antanut enää pitkään aikaan iltamaitoa (jossain 1v aikaan taisin jättää tuttipullon tosi vähiin, nyt siis ei enää käytössä ollenkaan ). Vettä olen antanut nukkumaan mennessä keittiön ohi kulkiessa hörpyn =) Tietää kyllä, heti tippuu tuti suusta kun kysyn otatko vettä :D

Ei meilläkään vielä lusikka ole muutakuin äitin kädessä. Tiputtelee vaan jos annan! Joten lukee lehteä jos kiukuttaa :ashamed: Ja syönnin lopussa annan leipää tms... Kun muuten ei suu aukea lusikalle jos liian aikaisin saa itse syödä murusia!

Potta ei ole käytössä. Mummo se jaksaa aina mainita että hyvä ois nyt aloittaa :kieh: Minä ja siskoni ollaan kaikki aikaisin alettu potalla käymään. Nuorin siskoni kuulemma 1v. ei suostunut enää vaippaa laittaa! :eek: Kävi siis aina potalla.
Kaikki aikanaan, sanon minä! Vielä on niin helppoa kun vaipoissa on... Mut vois kai sitä alkaa edes aamuisin ja iltaisin käyttämään istumassa.

Elä helmi stressaa, saa 1v. ollakin vielä vähän vauva!

Meillä isompikin lähtee pian nukkumaan! Miehen kanssa tos tehdään iltaglögit ;) :p
Mut nyt konetta kiinni...

Mukavaa lauantainjatkoa :wave:
 
Helmi: meillä on vielä vauvamaista!! Maya saa vielä iltamaidon rintamaitona ja muuten pullosta kun en imetä päivisin, mutta ei tuo nokkamukista saa kuitenkaan juotua tarpeeksi sitä maitoa. Kuitenkin tälläinen 1v tarvii vielä sen 5-7dl maitoa päivässä suositusten mukaan, ja kun olen kokeillut antaa nokkamukista menee vain pari desiä. En ollut kyllä ajatellut että annettais enää pulloa kun lopetin (tai lopetan) imettämisen vasta nyt, mutta kun toinen tuntuu kuitenkin tarvitsevan sitä vielä, niin en ala estelemään vain siksi että muka pitäisi jo olla iso. Ja toisilla lapsilla on kuitenkin enemmän sellainen imemistarvekin. Näin meillä siis.

Muuten en ole muistanut mainostaa täällä sitä miten hienosti Maya on oppinut kävelemään! Pari viikkoa enenn kuin täytti vuoden (eli noin kuukaus sitten) otti ekat askeleet ja nyt menee jo juosten. Ei konttaa enää ollenkaan ja käveleekin jo aika pitkiä matkoja. Ihanaa kateltavaa. Tänään käytiin ostaa uudet kengätkin :)

myöhäinen ilta, pitää mennä keittää iltapuurot vielä:eek:!!
 

Yhteistyössä