11-hoidot

Onpa kiva kun olette päässeet Suprecurin kanssa niin helpolla. Olin viime hoidossa ivf-hoitajan vastaanotolla ja nauratti ihan, kun hän puhelimessa väitti jollekin, ettei siitä tule mitään sivuoireita. Itselläni oli niitä aivan todella paljon, hävetti ihan kun kerran suutahdin töissä niissä Suprecur-höyryissä ;) Olen muuten aina niin rauhallinen, mutta niin vain Suprecurilla saatiin minunkin ärsytyskynnykseni ylittymään.
 
Ekakertalaisille tosiaankin.
Punktio EI OLE kaikille kivuliasta tosiaankaan.
Jostain syystä ei vaan sovi mulle. Mä oon tosi kipuherkkä muutenkin...
MT79, ei mul on kaksosii. Viimeks laitettiin kaks alkiota ja se meni kesken :(
Mul on kylläkin entisestä liitosta pian 14v poju :)

Huomenna hakemaan kaveria kyytiin Tampesterista :)
 
kiitos milli päivityksestä!
se alkikuoren avaus auttaa vissii sitä palleroa "kuoriutumaan",mutta lääkäri sano mulle että ei avauksella ole ollut mitää erikoista tehoa,että kiinittyis...toivottavasti ymmärsitte!laborantti tai mikä lie tekee kuoreen vähän isomman viillon...
sain jopa nähdä oman 4-soluisen palleroni tv-ruudulta..oli tosi mukava nähdä se :)!
onko muilla kokeiltu että pistätte siirron jälkee pari kertaa pregnyliä?
mä pistin tänää ja seuraavax 26.1 puol annosta vaa!
 
Lady_Gigi, hui, onpas sulla ollut melkoiset oireet! Mua jännittää eritoten yöhikoilu ja heräily, oon nimittäin muutenkin tosi huono nukkumaan.. No, voi olla että mennään sitten silmät ristissä muutama viikko :) Oon kyllä ottanut sellaisen asenteen että tuli mitä tuli, kestettävähän se on jos meinaa jotain saavuttaa..

Jonkin verran olet mua edellä hoidossa, mulla on tänään vasta kp 17. En kyllä ihan ymmärrä että miten se lääkäri ajatteli että punktio saattais olla jo viikolla 7, mun laskutaidolla tulee liian äkkiä. No, kaippa ne tietää mitä tekee.
Suunnittelukäynnillä ollut lääkäri ei ollut kyllä yhtään vakuuttava. Se oli erikoistuva nuori nainen, katseli vaan lattiaan ja puhui tosi vaikean oloisesti. Mua häiritsi myös, ettei se meinannut pysytä sanomaan "sperma" ilman että hymyilytti.. Huhhuh. Toivottavasti ne ei laita noita erikoistuvia tekemään niitä varsinaisia toimenpiteitä!

Kiitos rauhoittelijoille punktion suhteen, toivotaan että mömmöt tekee tehtävänsä :) Kauheen nopeesti menee (onneks) aika, kuukauden päästä on jo tositoimet käsillä!

MiukuMau, toivotaan että kaveri tarraa tiukasti kiinni eikä päästä irti kuin vasta n. 9kk päästä!

Tsempitykset myös kaikille muille :)
 
:headwall::headwall: kun joskus olis ihan kiva että kaik menis niinko
jollain lailla putkeen mutta eheii.
Tänään ultrassa löytyi kohdusta polyyppi tai kysta.
Siis mistä ihmeestä se nyt sinne ilmestyi, edellisessä ultrassa ei näkynyt.
Passiin ei nyt päästä, pitää ensin tähystää et mikä patti se oikeen on ja
sitten jos on sellainen et voi poistaa niin napsaseevat pois.
Ja se on tietysti vielä oma erillinen operaatio..
Toi tähystys tehdään kierron 5-10 päivä. Eli mun laskujen mukaan viikolla 7.
Sitten ollaan taas viisaampia mut odottavan aika on piiitkä..

Tsemppiä kaikille, pitkää pinnaa piinailijoille!
 
Yks "Ohto" laitettiin Mansessa kyytiin tänään
(viimeks oli kaverukset Tauno ja Mauno :) )
4.2. olis sit testauspäivä.

15 saadusta solusta 13 oli kypsää, 11 hedelmöittyi, 8 jakautui.
1 GUT kyydissä :kiss: ,
4 pakkasessa, 3 vielä tarkkaillaan huomiseen.
Eli suht samoin kuin viimeks. Viimeksi jäi 3 pakkaseen.
Nyt sit vaan tuota lugeitten kans läträämistä :p


Hianoo viikonloppua kaikil :flower:
 
MiukuMaulle onnea kyytiläisestä! Tsempit piinailuun kuten muillekin samassa vaiheessa oleville!

Lady Gigi,ikävä että sulla tullut paljon sivuoireita Procrenista. Itse pääsin melko helpolla nyt,mutta aiemmassa hoidossa Synarelan kanssa tuli ihan kamalat sivuoireet,samantyylisiä kuin sinulla. Saikulla olin myös niiden takia muutaman päivän. Jaksuja,pistokset helpottavat oloa kyllä aika pian!

Onkos kellään ens viikolla punktiota? Meillä on maanantaina. 12 isoa munarakkulaa näytti olevan tänään ultrassa+muutamia pienempiä,toivottavasti niistä löytyisi sopivasti kypsiä munasoluja. Mulla ekassa hoidossa tuli follikkeleja 30 ja munasoluja niistä 24,joten nyt mentiin pienemmillä lääkeannoksilla jottei sama toistuisi.Olo onkin hiukan erilainen,kyllä nytkin turvottaa ym. mutta silloin olin tosi kipeä.

Tsempitykset kaikille hoidon eri vaiheisiin! Tässä ketjussa on niin paljon porukkaa mukana ettei meinaa millään pysyä perässä:D
 
Heippa,

MiukuMau "Ohtolle" tsemppiä! Vauvaliimaa ja tarrasukkia! :) (vai miten se nyt oli...)
Smirg, Mizze77 ja nainen83 samat toivotukset teille! :) Ihanaa, kun piinailijoita on saatu listalle, liityn seuraan ensi viikon torstaina, jos kaikki menee hyvin! Tänään ultrassa 11 follia oli muuttunut 17 folliksi! Ihan käsittämätön juttu, luulin, että voi mennä vain alaspäin - toki on näissä sitten jo kokoeroja. Toivon, että saadaan hyviä soluja. Nyt herättelen toiveita jo huurunenistäkin - sisaruksiksi siis tälle, joka nyt nappaa! ;)

nainen83 Minulla tehdään nyt ensi viikolla tuo sama juttu, jossa Pregnyl (1500 IU) pistetään ensin punktiopäivänä punktion jälkeen ja toinen (1500 IU) sitten kolmen päivän päästä. Irroitukseen sain lääkkeen nimeltään Decapeptyl. Sen saa antaa vain tietyt hoitopaikat, joilla on oikeus sen luovuttamiseen. Kuulema syynä vaihtoon oli se, ettei limakalvoni kypsyisi liikaa ja tällä saadaan siis aikaan ns. "luonnollinen" ovulaatio. En tajunnut kysyä, miksi sitä Pregnyliä sitten tarvitsee pistellä jälkikäteen, mutta eiköhän sekin selviä. Vertaillaan kokemuksia!

MT79 joku tuossa jo vastasikin, eli alkion soluja ympäröivään kalvomaiseen pintaan (siihen palloon, jonka sisällä solut ovat) tehdään pienen pieni viilto, jotta solut pääsevät ulos solukalvon sisältä. Alkio ei voi ilman tätä tapahtumaa (joka siis tapahtuu luonnostaan) kiinnittyä kohdun seinämään eli on oleellinen osa hedelmöittymisprosessia. En voi enää käsittää, miten kukaan voi saada luomulapsia, kun tässä matkan varrella on oppinut, kuinka monta tsiljardia tekijää koko prosessissa on. ;) Meille tehdään tuo avaus nyt tällä kolmannella IVF-kerralla, ihan vain lisäämään kiinnittymisen todennäköisyyttä, että kyllä kai siitä voi ihan hyödyäkin olla, tuskin sitä muuten tehtäisiin. : )

Niin ja punktioista vielä, mulla on molemmat olleet ainakin täysin kivuttomia, toki jälkeenpäin on tuntunut ja umpitokkurassa olen ollut, mutta kipua ei tartte kärsiä ja lisää lääkettä saa pyytämällä. :) Toivottavasti MiukuMau olet palautunut toimenpiteestä hyvin! Tosin, nythän sinulla on jo ihan muuta mietittävää <3...

Kivaa viikonloppua!!
 
Jenna-76: Nyt menossa 9. pistospäivä, ja 150IE:n annos Puregonia meneillään. Follikkeleita näyttäisi olevan molemmilla puolilla noin 10, läpimitaltaan kai tällä hetkellä keskimäärin 14mm. Ihan seuraavina päivinä pitäisi siis päästä irrottelupiikille. Hyvä, että sinulla ei ole sivuvaikutuksia Suprecurista. Mulla oli ihan käsittämätön pääkipu tällä kertaa decapeptyl-piikistä. Nyt alkaa onneksi helittämään.

Viime IVF:ssä hyperiä ei ollut (silloin Puregon-annokset olivat muutenkin liian matalat), mutta ihan ekassa se oli. Silloin lähti alulle esikoinen. Muistaakseni se ei olllut mitenkään erityisen kamalaa, maha oli kuin potkupallo ja olo jonkin verran tukala. Sairaalaan en kuitenkaan joutunut. Veriarvoistahan sen hyperin asteen voi tulkita. Minulla kun on tuo PCO, ja tällä kertaa suhteellisen suuret annokset Puregonia, niin sitä hyperiä taas odotellaan.

Ensi viikon tiistaille tai keskiviikolle veikkailisin punktiota. Miten te muut teette töiden kanssa punktiopäivänä, ja sitä seuraavina päivinä? Itsellä pukkaa stressiä töissä ja tuntuu vaikealta sanoa pomolle, ettei tule töihin...

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Joku päivä,sinullakin siis punktio ensi maanantaina ja siirto torstaina? Meillä ihan sama aikataulu. Oletteko kenties Felicitaksessa hoidossa kun teilläkin alkioilla kolmen päivän viljely? Hienoa että soluja näyttäisi olevan tulossa hyvin! Toiveissa olisi täälläkin saada alkioita pakkaseen,viimeksi saimme kolme eli kato oli aika kova.

Michele,toivottavasti säästyisit hyperiltä! Minulla oli lievä sellainen ekassa hoidossa,olin tosi kipeä ennen ja jälkeen punktion. Sairaslomalla jouduin olemaan kaksi viikkoa punktion jälkeen,tosi tylsää... Miksi teillä muuten ei käytetty nyt pienempiä hormoniannostuksia jotta kyseiseltä hommalta olisi ollut mahdollista välttyä?
 
******************11- hoidot**********************

Joku_päivä.............3.ivf..............................vk 4
millis1981...............1.ivf 2.pas.....................vk 4
Annuli81..................2.icsi.........pitkä...........vk 4
Michele..................3.icsi............................vk 4
Janttu-85...............2. ivf/icsi……..lyhyt..........vk 4
Mörkötys...............1. ivf/icsi 1.pas...............tammikuu
SaaraX..................3. ivf 2.pas.....................tammikuu
sarina13................2. ivf.............................tammikuu
AdAstra.................1. ivf/icsi……..lyhyt..........vk 5
Mansikkatyttö.........2. icsi pas......................vk 4-5
Miimii-75...............1. ivf 3. pas....................vk 4-5
kaz........................1. icsi 1. pas.................tammi-helmik.
carpalo...................1.ivf/icsi 1.pas...............helmikuu
fiia 69.....................3.ivf 1.pas....................tammi-helmik.
-Nella.....................1.ivf 1.pas.....................helmikuu
batinka .................1. icsi 1. pas...................helmikuu
kolmisin.................3. icsi pas......................helmikuu
Garfield..................2.icsi 1.pas....................helmikuu
syssy.....................3. icsi pas......................helmikuu
Rebec....................1. icsi 1.pas...................helmikuu
Heidh....................3. icsi pas.......................helmikuu
futuremami.............2.icsi............................helmikuu
MT79....................2. icsi……….…lyhyt...........vk 5
Hanskis.................1. icsi.............................vk 5
Kaarne..................1. ivf 1. pas....................vk 5-6
Jenna-76...............3. icsi.............................vk 6
iloksi.....................1.ivf/icsi.........................vk 6
myy75...................1.ivf...............................vk 6
Katjuska-79...........1. ivf...............................vk 7
NormaJeane..........1. ivf...............................vk 7
Lady_Gigi...............3. icsi………...pitkä...........vk 7
Toivelintu..............1. ivf/icsi.........................vk 8
Mollamaija82............2.ivf............................vk 8
toivorikas-72...........4.icsi:n 1.pas..................vk 8
Jessie82.................1.ivf.............................vk 8
Peppi1981..............2. icsi 2. pas..................helmi-maalisk.
Hopping................3.icsi............lyhyt...........helmi-maalisk.
Barbapörrö13........3. ivf/icsi.........................helmi-maalisk.
Sintu74.................3.ivf................................helmi-maalisk.
Milli81...................2. ivf.............pitkä...........vk 9
Meg......................2.ivf..............................maaliskuu
lapseton81.............1.ivf.............................maaliskuu
Neela Naranja........2. ivf.............................maaliskuu
kn071....................1.ivf..............................vk 13
HalleB...................2. icsi.............................vk 14
Susirouva..............1. ivf..............................toukokuu
Mequ....................1. ivf..............................toukokuu
Talvitaika..............1.ivf...............................toukokuu
chidi......................1.ivf...............................
tipetsu....................1.ivf.............................




*****************Piinailijat************ ********
Nimimerkki..........hoito............... ..alkiot...........PP.......testipv
Smirg.............1.ivf 1.pas.............1...............6.........27.1
Mizze77............1.ivf...................1...............2.........31.1
nainen83...........3.ivf...................2..............2.........2.2
MiukuMau..........2. icsi………..........1...............0..........4.2
 
Heippa, meinannu olla vähän haipakkaa, niin ei oo oikein ehtiny täällä käymään..

MiukuMaulle tsempit ja onnittelut kyytiläisestä! Toivotaan ettei punktioita enää tarvita ja saatte sit pakkaskavereista vielä siskoksen :)

Tuosta Pregnylin käytöstä siirron jälkeen tukee luteaalivaihetta, ihan tarkkaan en tiedä mikä vaikutusmekanismi on. Mutta voisiko olla että jos kehossa on hcg-hormonia niin se olisi vastaanottavaisempi raskaudelle. Kun eikös esim keskemenon jälkeen tule "helpommin" raskaaksi. Varmaan lääkäriltä saa tarkemman vastauksen
 
Päivä kerrallaan tässä lusitaan kohti päämäärää, ja tilauksessahan on pienokainen, tai kaksi, toimituspäivämääränä 11.11.11. ;)
Nellalla on huonoa tuuria. Lisää odottelemista. Voi surkeus ja huokaus. Sitä odottelua meillä kaikilla riittää jo ilman mitään mutkia matkassa.
Joku_päivä on ottanut oikein kasvatus spurtin. Eiköhän tuosta määrästä jo tule hyvä potti soluja.
Michelellä on joku uusi lääke, Decapeptyl, josta en aikaisemmin ole kuullutkaan. Minä olen aina ollut punktiopäivän + pari seuraavaa päivää saikulla + sopivasti sattunut vielä normi viikonloppuvapaat päälle. Työni on fyysisesti melko raskasta, joten ei ole tehnyt mieli edes yrittää töihin. Minä joudun ottamaan vapaaksi jokaisen klinikalla käyntipäivän matkojen takia. Itsekkin jännitin miten kertoa töissä, että on tulossa poissaoloja. Sitten kerran vain laukaisin suoraan pomolle, että minulla on tulossa henk. koht. menoja. Useampi lääkärireissu, naisten juttuja, pitää käydä kontrolleissa ja sitten olen 3 päivää sairauslomalla viikolla X. Pomo oli ihan ok, ja antoi ymmärtää, ettei tarvitse selittää sen tarkemmin. Lopunperin silläkertaa olin reilun viikon pois töistä juuri työni raskauden takia. Mutta kyllä tottavie helpotti oloa, kun sai kakaistua ulos, että olen valmistautumassa pieneen operaatioon, jonka vuoksi tulen olemaan saikulla.
Annuli81 zemppistä punktioon. Toivonmukaan tämä hoito menee hyperin osalta paremmin.
Piinailijoille piiitkää pinnaa ja voimia. Piinislista kasvaa mukavasti...

Hyvää viikonloppua kaikille ja pitäkäähän lippu korkealla. Tämä on raskas polku kulkea, mutta kuljetaan varmoin askelin, kukin tahoillamme, kohti yhteistä päämääräämme. Toivottavasti mahdollisimman moni meistä tulee pian päämääränsä saavuttamaan.
 
Moikka! =)

MiukuMaulle onnea piinailuun! =)

Meillä punktio maanantaina! :eek: Tänään olisi tarkoitus pistää illalla pregnyliä.. Ja huomenna sitten piikkivapaapäivä! Viime kerralla sain Tyksistä tuon Decapeptylin mukaani joten pregnylin pistämisestä ei ole kokemusta, vielä...

Eilen tosiaan kävin ultrassa ja yhteensä 20 munarakkulaa on kasvanut, jotka ovat kooltaan 12-19.. aika suuri kokoero rakkuloilla. Viimeksi tosiaan oli 30 rakkulaa joista 11 sisälsi kypsän munasolun. Samoilla lääkemäärillä on menty kuin viimeksikin..

Jospa tällä kertaa olisi parempi tuuri ja päästäis jopa siirtoon asti! No, sen kuulee sitten tiistaina kun on soittoaika hoitajalle.

Tsemppiä muille punktioon meneville!! =) :wave:
 
Moikka! Olen tässä jo jokusen viikon lueskellut tätä pinoa ja vihdoista viimein uskaltaudun mukaan jos vielä mahtuu..? Yritystä takana parisen vuotta ja 1.IVF suunniteltuna toukokuulle. Toinen munanjohdin tukossa ja endoa sisuksissa. Kokeilussa kuitenkin inssi ennen sitä, mutta sille ei juuri luvattu mahdollisuuksia. Lääkkeenä Menopur. Jäin vain miettimään kun tosi monet teistä käyttää Puregonia eli osaako kukaan kertoa mistä lääkevalinta riippuu?
 
kaz
******************11- hoidot**********************

Joku_päivä.............3.ivf..............................vk 4
millis1981...............1.ivf 2.pas.....................vk 4
Annuli81..................2.icsi.........pitkä...........vk 4
Michele..................3.icsi............................vk 4
Janttu-85...............2. ivf/icsi……..lyhyt..........vk 4
Mörkötys...............1. ivf/icsi 1.pas...............tammikuu
SaaraX..................3. ivf 2.pas.....................tammikuu
sarina13................2. ivf.............................tammikuu
AdAstra.................1. ivf/icsi……..lyhyt..........vk 5
Mansikkatyttö.........2. icsi pas......................vk 4-5
Miimii-75...............1. ivf 3. pas....................vk 4-5
carpalo...................1.ivf/icsi 1.pas...............helmikuu
fiia 69.....................3.ivf 1.pas....................tammi-helmik.
-Nella.....................1.ivf 1.pas.....................helmikuu
batinka .................1. icsi 1. pas...................helmikuu
kolmisin.................3. icsi pas......................helmikuu
Garfield..................2.icsi 1.pas....................helmikuu
syssy.....................3. icsi pas......................helmikuu
Rebec....................1. icsi 1.pas...................helmikuu
Heidh....................3. icsi pas.......................helmikuu
futuremami.............2.icsi............................helmikuu
MT79....................2. icsi……….…lyhyt...........vk 5
Hanskis.................1. icsi.............................vk 5
Kaarne..................1. ivf 1. pas....................vk 5-6
Jenna-76...............3. icsi.............................vk 6
iloksi.....................1.ivf/icsi.........................vk 6
myy75...................1.ivf...............................vk 6
Katjuska-79...........1. ivf...............................vk 7
NormaJeane..........1. ivf...............................vk 7
Lady_Gigi...............3. icsi………...pitkä...........vk 7
Toivelintu..............1. ivf/icsi.........................vk 8
Mollamaija82............2.ivf............................vk 8
toivorikas-72...........4.icsi:n 1.pas..................vk 8
Jessie82.................1.ivf.............................vk 8
Peppi1981..............2. icsi 2. pas..................helmi-maalisk.
Hopping................3.icsi............lyhyt...........helmi-maalisk.
Barbapörrö13........3. ivf/icsi.........................helmi-maalisk.
Sintu74.................3.ivf................................helmi-maalisk.
Milli81...................2. ivf.............pitkä...........vk 9
Meg......................2.ivf..............................maaliskuu
lapseton81.............1.ivf.............................maaliskuu
Neela Naranja........2. ivf.............................maaliskuu
kn071....................1.ivf..............................vk 13
HalleB...................2. icsi.............................vk 14
Susirouva..............1. ivf..............................toukokuu
Mequ....................1. ivf..............................toukokuu
Talvitaika..............1.ivf...............................toukokuu
chidi......................1.ivf...............................
tipetsu....................1.ivf.............................
kaz........................1. icsi 1. pas.................




*****************Piinailijat************ ********
Nimimerkki..........hoito............... ..alkiot...........PP.......testipv
Smirg.............1.ivf 1.pas.............1...............7.........27.1
Mizze77............1.ivf...................1...............3.........31.1
nainen83...........3.ivf...................2..............3.........2.2
MiukuMau..........2. icsi………..........1...............1..........4.2
 
Tervetuloa Kevätkello !:flower:
Puregonissa on pelkkää FSH:ta, kun taas Menopurissa on myös LH:ta. Menopurilla saatetaan saada laadullisesti parempia folleja. Mulla lääkäri on perustellut LH:n tarpeen sillä, et oon hyvin hoikka, joten oma hormonituotanto saattaa tarvita lisätukea.

Tsemppiä piinailijoille! Minä aktivoidun tähän ketjuun sitten lähenpänä hoitoa... Tiistaina on suunnittelukäynti!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Minä olen tässä taustalla lueskellut ja saanut paljon selvyyttä asioihin teidän juttujanne lueskellessa, ja nyt uskaltaudun mukaan, jos minut vain huolitaan? Eli meillä sellainen tilanne, että minulla kaksi lasta edellisestä liitosta, ja nyt ollaan uuden mieheni kanssa yritetty lasta kolmisen vuotta. Miehellä todettiin asthenoteratozoospermia vuosi sitten. Mikrohedelmöityshoitoon ollaan menossa, punktio tod.näköisesti viikolla 7.
 
******************11- hoidot**********************

Joku_päivä.............3.ivf...................... ........vk 4
millis1981...............1.ivf 2.pas.....................vk 4
Annuli81..................2.icsi.........pitkä. ..........vk 4
Michele..................3.icsi................ ............vk 4
Janttu-85...............2. ivf/icsi……..lyhyt..........vk 4
Mörkötys...............1. ivf/icsi 1.pas...............tammikuu
SaaraX..................3. ivf 2.pas.....................tammikuu
sarina13................2. ivf.............................tammikuu
AdAstra.................1. ivf/icsi……..lyhyt..........vk 5
Mansikkatyttö.........2. icsi pas......................vk 4-5
Miimii-75...............1. ivf 3. pas....................vk 4-5
Avolavapaku...........1. Icsi............................vk7
carpalo...................1.ivf/icsi 1.pas...............helmikuu
fiia 69.....................3.ivf 1.pas....................tammi-helmik.
-Nella.....................1.ivf 1.pas.....................helmikuu
batinka .................1. icsi 1. pas...................helmikuu
kolmisin.................3. icsi pas......................helmikuu
Garfield..................2.icsi 1.pas....................helmikuu
syssy.....................3. icsi pas......................helmikuu
Rebec....................1. icsi 1.pas...................helmikuu
Heidh....................3. icsi pas.......................helmikuu
futuremami.............2.icsi..................... .......helmikuu
MT79....................2. icsi……….…lyhyt...........vk 5
Hanskis.................1. icsi.............................vk 5
Kaarne..................1. ivf 1. pas....................vk 5-6
Jenna-76...............3. icsi.............................vk 6
iloksi.....................1.ivf/icsi.........................vk 6
myy75...................1.ivf................ ...............vk 6
Katjuska-79...........1. ivf...............................vk 7
NormaJeane..........1. ivf...............................vk 7
Lady_Gigi...............3. icsi………...pitkä...........vk 7
Toivelintu..............1. ivf/icsi.........................vk 8
Mollamaija82............2.ivf....................... .....vk 8
toivorikas-72...........4.icsi:n 1.pas..................vk 8
Jessie82.................1.ivf.................. ...........vk 8
Peppi1981..............2. icsi 2. pas..................helmi-maalisk.
Hopping................3.icsi............lyhyt. ..........helmi-maalisk.
Barbapörrö13........3. ivf/icsi.........................helmi-maalisk.
Sintu74.................3.ivf.................. ..............helmi-maalisk.
Milli81...................2. ivf.............pitkä...........vk 9
Meg......................2.ivf............. .................maaliskuu
lapseton81.............1.ivf...................... .......maaliskuu
Neela Naranja........2. ivf.............................maalisku u
kn071....................1.ivf............... ...............vk 13
HalleB...................2. icsi.............................vk 14
Susirouva..............1. ivf..............................toukoku u
Mequ....................1. ivf..............................toukoku u
Talvitaika..............1.ivf..................... ..........toukokuu
Kevätkello..............1.ivf...............................toukokuu
chidi......................1.ivf............. ..................
tipetsu....................1.ivf............... ..............

kaz........................1. icsi 1. pas.................


*****************Piinailijat********************


Nimimerkki..........hoito............... ..alkiot...........PP.......testipv
Smirg.............1.ivf 1.pas.............1...............7..... ....27.1
Mizze77............1.ivf...................1... ............3.........31.1
nainen83...........3.ivf...................2.... ..........3.........2.2
MiukuMau..........2. icsi………..........1...............1 ..........4.2
 
Viimeksi muokattu:
HalleB: kiitos tiedosta! Tämä on niin tätä, kun ei aina ymmärrä heti kysyä lääkäriltä asioista, mut sit jää kotona miettimään.. Pitää varmaan tehdä listaa, että muistaa ens kerralla mitä kaikkea piti kysyä. =)
 
Moniako muita ärsyttää se, että joutuu puhumaan jatkuvasti intiimeistä asioista, kuten hoidoista tai menkoista oman äidin kanssa? Minulla on aina vääntöä äidin kanssa asiasta. Hänellä kun on käsitys, että minulla on hormonitoiminta täysin samanlaista kuin hänellä minun iässäni. Olen yrittänyt selittää hänelle, että minun tapauksessani on kyse siitä, etteivät hormonit toimi täydellä teholla ( käytän isoja annoksia ivf:ssä yms. ). Ei silti mene perille, hän jaksaa aina jankuttaa, että joo sulla toimii ne HORMONIT. Kunpa toimisivatkin ! Ja menkatkin ovat kuulemma niin runsaat. No eivät ole.
:confused:
Olisi kiva puhua äidin kanssa ihan tavallisista asioista, jotenkin menee aina noihin alapää-juttuihin. Onko muilla tällaisia ongelmia? Ihan todella hermostuttavaa, kun muutenkin on jatkuvasti alapään kanssa tekemisissä näissä hoidoissa |O
 
Mansikkatyttö, mulla äiti ei onneksi kysy, jollen ota asiaa puheeksi, vaikka tietääkin asiasta. Mun vanhemmat ovat itse kokeneet kohtukuoleman tosi myöhäisillä viikoilla, ehkä siksi ymmärtävät olla hiljaa. Anoppi taas on toinen asia, se ei voi lainkaan ymmärtää, että raskautumiseen tarvitaan myös miestä, vaan vika on pelkästään minussa (ja niin ei ole, miehelläni on huono sperma). Osa kavereista tietää ja ovat suhtautuneet ihan hienosti, mitä nyt yhteen aion pitää vähän etäisyyttä, hänen mukaansa kun lapsettomuus ei ole valittamisen aiheinen asia.
Kyllä nämä hoidot vielä fyysisesti jotenkuten kestää, mutta henkisesti ainakin me aletaan olla aika finaalissa! Miestäkin itketti taas pitkästä aikaa tämä asia, on tunteet niin pinnalla, kun on hoidot käynnissä.
 

Yhteistyössä