12-vuotiaan unettomuus,mikä avuksi ??

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 00:39 Vanha traanimaha kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 00:34 Milja06 kirjoitti:
Haarrastaako tyttö liikuntaa päivisin ja syökö terveellisesti ja hyvin kuitenki? Nää perusasiat jos on kunnossa ni sitte voi syitä lähteä paremmin ettimään muualta. Onko koulussa OIKEESTI asiat hyvin? Vaikka sanoo kaikki OK ni ei välttis kuitenkaan ole, jos ei uskalla sanoa :/
Kyllä harrastaa mielellään liikuntaa päivittäin ja on erittäin hyvä syömään,hoikka silti. Vähän kyllä pelkään,että koulussa on jotain huonosti,kun hänellä ei ole koskaan ollut tyttökaveria koulussa,leikkii aina vaan poikien kanssa.Olisko tuo asia alkanut vaivaamaan ja sekin,kun on yläasteelle siirtyminen syksyllä,siellä on kyllä varmaan kovasti paineita ystävystyä tyttöjen kanssa...
Meillä tytöllä n. vuosi sitten (tyttö nyt 11,5v) samanlasita nukahtamisongelmaa sekä heräämistä tunnin päästä nukahtamisesta. Asiaa selvitettiin pitkään, tämä ongelma jatkui pitkälti toista kuukautta. Terveydenhoitaja ja ope olivat sitä mieltä että kuuluu murkkuikään että koulun kaverisuhteissa ei näy ongelmia. Tilanne meni niin pahaksi (syntyi tuo samainen mainitsemasi kierre) että otin yhteyden perheneuvolaan jonne onneksi saimme nopeasti ajan. Murkkuiän piikkiin laittoivat asian sielläkn, mutta äitinä näin että asiassa on takana muutakin, enkä antanut periksi.
Loppujen lopuksi selvisi kaikkien juttujen jälkeen, että koulussa esiintyi kiusaamista tyttöäni kohtaan! no, asia nostetiin pöydälle ja selvitettiin kiusaajien kanssa. Nukahtamisongelmat ja heräilyt loppuivat kuin seinään, tyttö oli kuin toinen ihminen.
Eli lapsi ei osaa aina pukea sanoiksi sitä pahaa oloaan ja minun mielestäni ei aina voi kaikkea laittaa vain murkkuiän piikkiin. Vaatii meiltä vanhemmilta puhumista kyselemistä, kaivamista että saa lapsen avautumaan.
Tsemppiä matkaan! :hug:
Voit laittaa yv:tä jos haluat jutella asiasta enemmän...
 
Mulla oli nuorempana sama ongelma.Ja aikalailla samassa iässä.Minun kohdalla se johtui koulukiusaamisesta,luokanvaihdosta ja muista koulujutuista..Ja olin samanlainen kuin tyttösi,että kannoin kaikki maailman murheet harteillani.

Muistan kyllä,että äidille vakuuttelin että kaikki on koulussa ok.Itseasiassa kerroin vasta täysi-ikäisenä äidille,että minua kiusattiin.. :ashamed:
Voisiko tytölläsi olla sama ongelma?Koulukiusaaminen tai syrjiminen syö lasta sisältä päin tosi kovaa ja pahasti. :\|
Voisitko soittaa koululle ja kysyä onko opettajat huomanneet mitään erityistä.Useasti kyllä eivät huomaa..
No tässä minun pohdintoja.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 10:53 Villivadelma kirjoitti:
Mulla oli nuorempana sama ongelma.Ja aikalailla samassa iässä.Minun kohdalla se johtui koulukiusaamisesta,luokanvaihdosta ja muista koulujutuista..Ja olin samanlainen kuin tyttösi,että kannoin kaikki maailman murheet harteillani.

Muistan kyllä,että äidille vakuuttelin että kaikki on koulussa ok.Itseasiassa kerroin vasta täysi-ikäisenä äidille,että minua kiusattiin.. :ashamed:
Voisiko tytölläsi olla sama ongelma?Koulukiusaaminen tai syrjiminen syö lasta sisältä päin tosi kovaa ja pahasti. :\|
Voisitko soittaa koululle ja kysyä onko opettajat huomanneet mitään erityistä.Useasti kyllä eivät huomaa..
No tässä minun pohdintoja.
Koulun vanhempainillassa kyllä pari viikkoa sitten vakuutettiin,ettei tytön koululla esiinny kiusaamista,kyseessä on pieni 50 oppilaan ala-aste.
Tyttö sanoi heränneensä tänä aamuna kuudelta,oli silti ihan pirteän ja iloisen oloinen kouluunlähtiessä.
Koetin kyllä kysellä,ettei vaan ole mitään ongelmia koulussa,mutta taas vakuutti,ettei ole.

En tiedä mitä tekisi...
Ei kai tuo jaksa kovin kauan noin vähällä unella.Viimeyönä nukkunut vajaa 6 tuntia.Mutta tosiaan vasta viikon kestänyt tätä unettomuutta,ei kai tuonne terveyskeskukseenkaan saa aikaa näin "uuden" ongelman takia.
Mahtaisko terveydenhoitajasta olla apua...
 

Yhteistyössä