12v tyttö vaatii itseltään ihan liikaa

.. elikkä kokeista saa yleensä 7-8, mikä mun mielestä hyvä, mutta ei tunnu neitoselle itselleen riittävän.. lisäksi terkkari sanoi et paino kulkee tasaisesti +2 käyrällä, ja ettei tartte muuttaa ruokavaliota tms, niin neiti kuitenkin luulee olevansa liian lihava.. eikä usko vanhempiensa vakuuttelua että pituus ja paino ei kaikilla tule tasaisesti samaan aikaan.. miten teillä muilla 12v neitojen kanssa?
 
Näin ne on perheet erilaisia. Tasaisesti seiskaa kokeista meillä ja joutuis minun tukiopetukseeni. Muutenkin puuttuisin kaikkeen sellaiseen, josta lapsi itse huolestunut. Voi sitä ihan epävirallisesti kotioloissa antaa lisätsemppiä kouluun, kun vaan selvittäs eka mistä kiikastaa.
 
Huhhuu
Näin ne on perheet erilaisia. Tasaisesti seiskaa kokeista meillä ja joutuis minun tukiopetukseeni. Muutenkin puuttuisin kaikkeen sellaiseen, josta lapsi itse huolestunut. Voi sitä ihan epävirallisesti kotioloissa antaa lisätsemppiä kouluun, kun vaan selvittäs eka mistä kiikastaa.
Jotenkin luulen että ap:n lapsi kasvaa kumminkin ap:n kasvattamana terveemmäksi kuin jos ois sun kasvatettavana.
 
mä olen neitille sanonut, että se riittää kun yrität parhaas ja olen rohkaissut pyytää tukiopetusta esim ennen kokeita.. joissain aineissa sitte kiskoo 9-10 kokeista. sanoin että sä olet lahjakas näissä kuten jokainen jossakin.

ja siihen painoon liittyen yks luokkakaveri, poika, oli neitoo sanonu läskiksi, ilmoitin asiasta opettajalle ja neiti ite sano tälle nuorelle miehelle että älä sitte tuijota jos ei miellytä
 
"vieras"
.. elikkä kokeista saa yleensä 7-8, mikä mun mielestä hyvä, mutta ei tunnu neitoselle itselleen riittävän.. lisäksi terkkari sanoi et paino kulkee tasaisesti +2 käyrällä, ja ettei tartte muuttaa ruokavaliota tms, niin neiti kuitenkin luulee olevansa liian lihava.. eikä usko vanhempiensa vakuuttelua että pituus ja paino ei kaikilla tule tasaisesti samaan aikaan.. miten teillä muilla 12v neitojen kanssa?
Hyvä jos on itse sitä mieltä että 7-8 ei riitä ja yrittää petrata. Anna yrittää.

Eihän tuo painoasia ole päivittäin esillä? Monipuolisesti on syötävä jotta kehittyy. Aivot tarvisee polttoainetta ja jos syö huonosti, laihduttaa, niin koulumenestyskin saattaa kärsiä. Karkit, sipsit yms. voi surutta jättää pois. Jos tytöllä siis on jotain laihdutustavoitteita.
 
ja sanoin neidille, että voi jättää herkkuja hieman vähemmälle eli karkkipäivä, ja muutoin käveleee pyöräilee ja ratsastaa. sanoin että laihduttaa sen ikäinen ei voi ilman lääkärin ohjeita. ja kyllä, meillä syödään terveellistä kotiruokaa ja runsaasti kasviksia. ei mehuja ja limppareita joka päivä
 
Ihan hyvältä kuulostaa. Yksi minkä voisi hänelle lohdutuksena sanoa on, että koulu vaikeutuu vuosi vuodelta ja vaikka aiemmin ois ollut helppo repiä kiitettävä joka aineesta niin arvostelu kovenee iän myötä. Että se kasi nyt on samanarvoinen kuin 9½ pari vuotta sitten. :)
 
juu astro, itse luotan likimain kaikessa terveeseen maalaisjärkeen. olen myös sanonut että liika stressi heikentää oppimistuloksia.. neiti esim on teknisesti hyvin lahjakas, huolsi itse vierestä neuvomanani fillarinsa kevätkuntoon ja en ketää muuta kelpuuta ksaamaan huonekalujakaan kanssani =P

ja kehotin pyytää opettajalta muistivinkkejä yms jos tuntuu vaikealta=)
 
no siis pituus ja paino harvoilla tulee tasaisesti samaan aikaan, toki olen rajoittanut herkuttelua ja tunti tunnista ulkonaolo vs tietokoneella pelaaminen.. iselläni tuli painoa reippaasti tuossa 10vuotiaana ja sen jälkeen sitte se pituuskasvu kiihtyi
 
ja siis kouluterkkari ei tuntunut olevan huolissaan vielä ainakaan, toki jos huolestuu niin sitten keskustelemme neidin painosta ja siihen liittyvistä asioista tarkemmin. oli sanonutkin että sulla ilmeisesti pituuspyrähdys tulossa. (olemme pitkää sukua)
 
"vieras"
7-8 on perusarvosana. Siis ihan hyvä. Jos haluaa suoritustaan parantaa, niin vaatii sitten panostamista. Noilla arvosanoilla tuskin tukiopetusta saa, mutta kotona voisitte miettiä, millaisia opiskelumenetelmiä voisitte kokeilla, miten lapsi oppii parhaiten. Esim. projektityö on hyvä metodi selvittää ja ymmärtää kokonaisuuksia.
 
[QUOTE="vieras";28374405]7-8 on perusarvosana. Siis ihan hyvä. Jos haluaa suoritustaan parantaa, niin vaatii sitten panostamista. Noilla arvosanoilla tuskin tukiopetusta saa, mutta kotona voisitte miettiä, millaisia opiskelumenetelmiä voisitte kokeilla, miten lapsi oppii parhaiten. Esim. projektityö on hyvä metodi selvittää ja ymmärtää kokonaisuuksia.[/QUOTE]

tätä olemme miettineetkin. ja kuten sanoin yleensä se on tuo 7-8 mitä kokeista saa, tunneilla on erittäin aktiivinen ja joissain aineissa kokeista repii 9-10. ja ennen matikankoetta, matikka neitosella oli todistuksessa 7, neiti sano opettajalle että tää tietty asia on hiukan vielä hakusessa, voiko saada tukiopetusta.. neiti sai sitä ku pyysi
 
"Mie"
En ymmärrä ihmisiä joiden mielestä 7-8 on surkea numero, saatika niitä vanhempia joiden mielestä se on surkea numero. Hyvä ap että sentään olet sitä mieltä että se on hyvä numero, harmi vaan että tytön mielestä ei. Itse olin peruskoulussa aika surkea oppilas, kokeista sain 4-6, ja jos joskus satuin sen seiskan saamaan niin olin niin onnessani! Ja samaan aikaan hikarityttö itki viereisessä pulpetissa sitä kun sai "vain" -9 , surullista..
 
"vieras"
Voisi keskittyä käytännön apuun, eikä vähättelemään toisen tunteita. "Kannustaminenkin" voi olla latistavaa, jos se on sitä, että älä yritä enempää kun olet jo tarpeeksi hyvä ja parhaasi teet (eli muuhun et pysty). Ihan fiksultahan tyttö kuulostaa, kun tietää, että paino on yläkantissa, ihan sama vaikka alkaisikin pian kasvamaan, ja että seiska ei ole hyvä arvosana, ellei ole jotakin erityisongelmia. Ilmeisesti sinulle tärkeää on ilmeisesti omien elämänkokemuksien takia se, ettei tule vaan itsetuntovammoja ja et osaa tukea tyttöä siten mitä hän toivoisi, vaan hyssyttelet. Sekin voi olla tosi tukahduttavaa.
 

Yhteistyössä