14v poika sai sitten veljeni perheeltä syntymäpäivälahjaksi lakritsipatukan.

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelevä äiti ov
  • Ensimmäinen viesti
ihmettelevä äiti ov
Poikani täytti muutama päivä sitten 14 vuotta ja hänellä oli syntymäpäivä-juhlat. Meillä kävi kylässä veljeni eli poikani eno vaimonsa ja kolmen lapsensa (5v, 3v ja 1v) kanssa. Lahjaksi poikani sai enonsa perheeltä sellaisen pienen lakritsipatukan, joita myydään kaupassa noin 20-30 centin hintaan. Poika ol lahjan saadessaan aika ihmeissään ja kyllä se ihmetytti meitä vanhempiakin. Ei tässä tiedä, mitä ajatella. Eihän se lahja tietenkään tärkein ole, mutta jotenkin tuollainen ihmetyttää. Ennen poika on saanut veljeni perheeltä esim. vaatteita, cd-levyjä, kirjoja, dvd-levyjä, lapsena tietenkin leluja jne. Veljeni ja tämän vaimon mukaan heidän lapsensa olivat saaneet tänä vuonna valita pojalleni lahjan ja päättäneet, että tuo lakritsipatukka on sopiva lahja.

Mitä te ajattelisitte, jos oma lapsenne saisi vastaavan syntymäpäivälahjan sukulaisperheeltä? Veljeneni perheellä ei ole edes pulaa rahasta, jotenkin en jostain syystä tajua, että ennen veljeni perhe on antanut pojalle jotain 20-40 euron lahjoja, nyt lakritsipatukan vai olenko minä jotenkin tyhmä tms?
 
A
melkein suuttuisin kyllä :/ noin pienet ei kyllä ole osannu ajatella valitessaan lahjaa, joten ihan kun jotain vittuilua niiltä vanhemmilta. vai luuliko ne että vitsikästä?
 
vieras
Kyllä se lakupatukka on ihan ymmärrettävä lahja jos kerran sen ovat valinneet 5, 3 ja 1v lapset... eivät sen ikäiset lapset tajua vielä rahan arvoa. ajatus on tärkein ja 5v harkkusuu varmasti on ajatellut että se lakupatukka ilahduttaa koska on hyvää.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä se lakupatukka on ihan ymmärrettävä lahja jos kerran sen ovat valinneet 5, 3 ja 1v lapset... eivät sen ikäiset lapset tajua vielä rahan arvoa. ajatus on tärkein ja 5v harkkusuu varmasti on ajatellut että se lakupatukka ilahduttaa koska on hyvää.
Samaa ajattelin. Tosin aikuisena olisi voinut laittaa jotain muutakin mukaan.

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ap ov:
Olemme aina olleet todella läheisiä.
Tuliko mukana kortti kirjekuoressa tms? Varmistithan, että kuoressa ei ollut lahjakorttia tai rahaa? Mä tuotin "pienen pettymyksen" varmaan jouluna eräälle teinipojalle antaessani vain kortin. Kunnes huomasi, mitä sieltä kuoresta muutakin löytyi kuin se kortti :D

 
EH
Voin hyvin kuvitella, että jos lapset ovat saaneet oikeasti valita, niin heidän mielestään laku on ollut hyvä juttu. Olisivathan he itse iloisia saadessaan herkkua. Itse olisin lasten valitseman herkun lisäksi ostanut jotain muutakin, ja erikseen sitten kertonut että lapset halusivat muistaa myös omalla valinnallaan. Mutta siis juu, olisin kyllä samassa tilanteessa hieman ihmetellyt asiaa...
 
ap ov
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mistä tiedät ettei ole rahasta pulaa? Monet pitää kulissit niin korkealla ettei kukaan tiedä mistään mitään.
Ja aina heillä ollut varaa ostaa ostaa omille lapsilleen paljon kalliita vaatteita, rahaa matkusteluun ja uuteen autoon jne....
 
v
Millaisia lahjoja te olette antaneet veljen lapsille?

1- ja 3-vuotiaat eivät kyllä osaa valita lahjoja, mutta luulisi, että 5-vuotias olisi valinnut jotain isompaa. Ehkei veljen perhe ole jaksanut panostaa lahjan hankkimiseen. He ovat saattaneet ajatella, ettei 14-vuotias tarvitse enää syntymäpäivälahjaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Millaisia lahjoja te olette antaneet veljen lapsille?

1- ja 3-vuotiaat eivät kyllä osaa valita lahjoja, mutta luulisi, että 5-vuotias olisi valinnut jotain isompaa. Ehkei veljen perhe ole jaksanut panostaa lahjan hankkimiseen. He ovat saattaneet ajatella, ettei 14-vuotias tarvitse enää syntymäpäivälahjaa.
No jaa, mun viisivuotiaani mielestä englanninlakupussi olisi ollut parempi synttärilahja 13-vuotiaalle kuin uusi kännykkä
 
outoa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä 14v ei kyllä tartte enää synttärilahjaa perheen ulkopuolisilta.
Ei tarvikaan, jos ei kutsuta juhliin, mut mä en mene edes aikuisen juhliin ilman lahjaa. Vähintään kukkia vien aikuisellekin, joten teini-ikäiselle veisin jonkun lahjan, jos hän oikeen juhlatkin pitää.
 
.
Mä suuresti ihmettelen, että ettekö pysty puhumaan asioista suoraan perheenne kesken???
Tullaan tänne palstalle sitten ihmettelemään ja harmittelemaan.
Itse kysyisin oitis veljeltäni tai siskoltani, että missä se lahja on. Eihän lakupatukka nyt mikää synttärilahja ole, jos aikuisia ihmisiä jutussa myös mukana!
 

Yhteistyössä